Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uitzoeken of je dat bedrag hebt betaald of niet, indien niet: vandaag contact opnemen met het ziekenhuis.
Heb dat ook voorgehad, vriendelijk gezegd dat als ze mijn betaalhistoriek zouden nagaan, ik nog nooit laattijdig heb betaald, behalve toen de dochter aan 6 weken oud werd opgenomen en haar hospitalisatie toen nog niet in orde was, toen heb ik direct een afbetaalplan aangevraagd, en dat ze dus redelijkerwijs kunnen aannemen dat ik de factuur wel zou betaald hebben als ze wél was aangekomen. Hebben die extra kost (10 of 15 euro?) Wel laten valllen toen, dezelfde dag nog betaald dan natuurlijk.
Ja, dat was ik net aan het doen, maar de factuur is dus nergens te vinden.
Het is een factuur van slechts 3 euro, ik vermoed voor een consultatie bij een dokter in het ziekenhuis (er is slechts een factuurnummer vermeld, dus ik heb er het raden naar), want daarvan heb ik idd geen factuur.
De extra kosten zijn in dit geval 5 euro.
Moeilijk te bewijzen natuurlijk. Je krijgt meestal 1 of 2 herinneringen. Ik heb eens een incassobureau in mijn mailbox gehad na mijn verhuis omdat ik 1 herinnering van een ziekenhuisfactuur genegeerd had. (want DAN kunnen ze wel ineens mailen ipv brieven sturen) en toen ik contact opnam en zei dat ik meteen had betaald moest ik de extra kosten niet betalen.
Dit is de herinnering, maar wel ineens met een extra schadebedrag (forfaitair schadebedrag zoals zij het noemen).
Factuurdatum 26/10/2021, vervaldatum 10/12/2021 en dan nu de herinnering.

Aan de lijn van een overheidsdienst:
- 3 wachtenden voor u
- 2 wachtenden voor u
- 1 wachtende voor u
- u wordt met de eerstvolgende vrije medewerker doorverbonden
- *wachtmuziekje stopt* Ik: "Hallo? Hallo? Hallo?"
- Na 3 minuten stilte en 25 minuten aan de lijn: oproep beëindigd. *Zucht*

Belt opnieuw:
- Nog 2 wachtenden voor u.

Fuck my life.

:wtf:

Opnieuw hetzelfde liedje. Godverdomme, dat is nu al sinds het begin van die pandemie dat ambtenaren echt niet meer te bereiken zijn hé. Het was vroeger al erg, en nu is het helemaal een ramp.

Nu, dat hoeft niet te verbazen als ik in onze vriendenkring de verhalen hoor van een goede vriendin-ambtenaar waarbij ze letterlijk zei dat ze sinds dat thuiswerken geen hol doet.

@knight-rider
Hier vorig jaar ook een ziekenhuisfactuur gekregen omdat hospitalisatieverzekering ze nog steeds niet betaald had.
Had ook geen weet dat er nog een openstaande factuur was.

Toen meteen contact genomen met ziekenhuis en extra kosten werden meteen kwijtgescholden + ik kreeg een paar maand extra betalingsuitstel om het te regelen met de verzekering.

Alé, 't wordt weer miserie daar in Mechelen. Het is er aan te merken dat hun burgemeester in de regering zit.

"Hey!"
...
< :cool:Sylverscythe:cool: is aan het typen>
"Hey, Hoe ist?"
...
...
-=~🌹~(-ShAunYyyYY-)~🌹~=- is offline

:headshake:
En dan ging uw crush terug online, zodra je zelf offline ging. 💔
Ah in mijn MSN notifications zag ik meestal dit passeren:
< :cool: Sylverscythe :cool: I WoUlD Do AnyTHiNg f0r L0v3💘 💘 💘 > is online
< :cool: Sylverscythe :cool: I WoUlD Do AnyTHiNg f0r L0v3💘 💘 💘 > is offline
< :cool: Sylverscythe :cool: BUT I WONT DO THAT💔💔💔> is online
< :cool: Sylverscythe :cool: BUT I WONT DO THAT💔💔💔> is offline
< :cool: Sylverscythe :cool: i'M SMarT I'M STRONgeR I'll tAk3 1t N0 L0ng3r 💪💪💪> is online
< :cool: Sylverscythe :cool: i'M SMarT I'M STRONgeR I'll tAk3 1t N0 L0ng3r💪💪💪> is offline
< :cool: Sylverscythe :cool: GOODBYE CRUEL WORLD 😭😭😭> is online
< :cool: Sylverscythe :cool: GOODBYE CRUEL WORLD😭😭😭> is offline

Gelukkig heb ik HEEL snel gevonden hoe al die rotzooi te blokkeren.

Alé, 't wordt weer miserie daar in Mechelen. Het is er aan te merken dat hun burgemeester in de regering zit.
Toch alleen maar goed imo?

DPD is echt totale shit qua dienstverlening.

Dan geef ik met plezier "het dubbele" (lees: 15 euro) voor een correcte dienstverlening dan ook maar 1 cent te steken in stielbedervers en leugenaars.
Ik ben eigenlijk meer tevreden over DPD dan over Bpost en PostNL. Bij DPD krijg je tenminste een fatsoenlijk timeframe wanneer de bezorger langskomt en kan je op de tracker volgen waar die juist zit op z'n toer. Maar goed, de dienstverlening kan natuurlijk sterk afhankelijk zijn van regio en bezorger.

Corona-threads.
Misschien is het een idee om dat Corona-onderdeel van dit forum een paar dagen in quarantaine zetten. Rustig uitzieken en daarna uitgerust er tegenaan gaan. :unsure:

Ik ben eigenlijk meer tevreden over DPD dan over Bpost en PostNL. Bij DPD krijg je tenminste een fatsoenlijk timeframe wanneer de bezorger langskomt en kan je op de tracker volgen waar die juist zit op z'n toer. Maar goed, de dienstverlening kan natuurlijk sterk afhankelijk zijn van regio en bezorger.
Ondanks BPost hun timeslots ("De bezorger komt tussen 9u22 en 14u38 langs" om dan uiteindelijk op een ander moment te komen), hebben zij toch mijn voorkeur, omdat het postkantoor hier wat verder is en als ik niet thuis ben het pakje gewoon daar ligt vanaf de volgende dag.

Bij PostNL al gehad dat er helemaal niets werd achtergelaten, om dan online te vinden dat ik naar een groezelige dagbladhandelaar moest in een naburig dorp. DPD is meestal ook wel ok tegenwoordig, vroeger ook vaak niets van info. GLS ook weinig informatie.

Tegenwoordig is er ook een van die bezorgers die gewoon alles voor ons vanachter op de oprit van de buurman zet zonder aan te bellen (ik denk PostNL). Wel tof voor die mens als het om 70 liter potgrond gaat.

Ah in mijn MSN notifications zag ik meestal dit passeren:
Herkenbaar (op de nick na uiteraard). Of iemand zien online komen waar een vriendin duidelijk zot van liep, waarna dezelfde vriendin plots 10 keer offline/online ging wegens "de slechte verbinding".

Aan de lijn van een overheidsdienst:
- 3 wachtenden voor u
- 2 wachtenden voor u
- 1 wachtende voor u
- u wordt met de eerstvolgende vrije medewerker doorverbonden
- *wachtmuziekje stopt* Ik: "Hallo? Hallo? Hallo?"
- Na 3 minuten stilte en 25 minuten aan de lijn: oproep beëindigd. *Zucht*

Belt opnieuw:
- Nog 2 wachtenden voor u.

Fuck my life.
Mijn meterstanden op mijn afrekening zijn verkeerd (niet tijdig doorgegeven, mijn schuld) dus ik probeer dat recht te zetten...
Meer dan een maand Engie gecontacteerd. 1e maal via Messenger quasi direct geholpen. Helaas marcheerde de oplossing niet.
Nog eens gestuurd, paar dagen later nog eens... ondertussen nog eens proberen en zelfs filmke gemaakt dat het niet marcheert.

Uiteindelijk een paar keer proberen bellen: eerst krijg je 2-3 minuten een BS uitleg over de Vlaamse Energieleverancier die failliet is. Wat ik dus al niet snap, want waarom laten ze ELKE beller naar een uitleg luisteren die je nie kan skippen???

Soit, ik ga door het keuzemenu... weer een uitleg en dan 'sorry het is te druk' en verbinding verbroken... FML idd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan