Hoe ziet jouw gemiddelde (werk/studie) dag eruit?

de strijd start
Haha :rofl:, heel gelijkaardig verhaal hier:

Samenwonend, 1 kind (3 jaar) en 1 op komst. Elke week komt er 4u poetshulp.

Sinds de onze naar school gaat is het allemaal wat hectischer geworden want die schooluren zijn niet meer normaal. M'n vrouw en ik hebben een semi-vaste regeling om onze 3yo naar school te brengen of op te halen.

Gezien ik zelfstandig ben en m'n vrouw voor de overheid (waarbij ze nog nooit van flexibiliteit gehoord hebben) vallen de onverwachte of out-of-the-ordinary situaties meestal op mij. Doordat m'n grootste klanten in de VS zitten heb ik wel altijd kalme ochtenden waarbij ik op m'n gemak wat huishouden kan doen of eens naar de gym kan.

6:45: Meestal wordt ik wakker geschreeuwd door m'n 3-jarige. Met een beetje geluk krijgen we hem nog een halfuur in ons bed maar meestal sleurt hij één van ons naar beneden. Hopelijk heeft hij zijn pamper niet (veel te) vol met nummer 2 of hij mag nog eens in de douche.
07:00 - 08:00: Potje, zagen dat hij z'n boterham of banaan opeet en vechten om zijn kleren aan te krijgen.
08:15: Eén van ons vertrekt met de 3yo naar school.
08:16: Indien Faun niet uitgeloot is om de 3yo naar school te brengen doet hij een dansje dat ze allebei buiten zijn en hij de komende 8u op zijn gemak is.
08:16 - 09:45: Op het gemak iets eten, wat huishouden, mails checken, surfen en klaarmaken voor de gym
09:45 - 11:00: gym
11:00 - 16:00: werken
16:00: 3yo ophalen aan school met de fiets
16:00 - 16:30: decompressie van 3yo van school, meestal ligt hij uitgeteld en onaanspreekbaar met fles melk paw patrol in de zetel kijken.
16:30 - 19:00: 3yo komt erdoor, samen spelen, samen eten, verhaaltjes lezen, ... en in bed proberen krijgen.
19:15 - 22:15: werken (US westcoast is intussen ook volop aan het werk dus meetings + slack antwoorden)
22:15 - 23:15: uurtje tv met m'n vrouw
23:15 - 00:15: uurtje free time of mee met vrouw gaan slapen :woohoo:
00:20: gaan slapen

Beetje atypische werkdag dan de meesten doordat ik wegens US klanten veel avondwerk heb, maar voor ons werk het nu wel op die manier. Ik heb wel te weinig echt vrije tijd maar dat is het de realiteit voor elk gezin met kinderen jonger dan 6 denk ik. Weet wel niet hoe we dat allemaal gaan gebolwerkt krijgen met nog een baby erbij in september maar zal ook wel lukken. Tegen dan gaat de 3yo wel moeten gewoon worden om tot 17u in de opvang moeten blijven.
 
Getrouwd, 2 kinderen van 5 en 6
Mijn man werkt 4/5de met vaste vrije dag op maandag. Begint vroeg en heeft kort na de middag gedaan.
Ik werk 32 uur in de zorg, dus ook avond- en weekendwerk.

Bij late of dag vrij
7u45 opstaan met kindjes
8u20 kindjes naar school doen
Nadien winkel, huishoudelijk werk, afspreken met vriendinnen, ... .
12u of 13u30 gaan werken indien late. Man doet dan de avondspits hetzelfde
15u20 op vrije dag samen met man kindjes ophalen op school. Daarna huiswerk, spelletjes spelen, ...
17u30 samen eten
18u30 samen met kindjes iets kijken of nog een spelletje spelen of wandeling maken of hun hobby's
20u kindjes liggen in bed. Vrij tijd voor ons. We hebben onze hobby's op vaste dagen of een v ons spreekt dan regelmatig eens met iemand af.
22u man gaat slapen
24u ik ga slapen

Bij vroege gaan de kindjes slapen bij grootouders die hen dan naar school doen.
6u20 1ste wekker
6u30 2de wekker en opstaan
6u40 vertrekken
7u tot 16u werken
Man doet in de namiddag dan wat huishoudelijk werk.
Daarna rest vd avond zoals anders.

Onze weekends zijn meestal goed vol gepland. Indien we nergens op een bepaald uur moeten zijn, zetten we ook geen wekker en staan dan op als kindjes wakker worden. Kan 7u zijn, maar ook 9u. We slapen elk een dag uit in het weekend als ik niet moet werken. Zaterdag zijn er nog hobby's van de kinderen. En dan nog familie bezoeken of uitstapjes met vrienden. Kindjes gaan ook af en toe in weekend ergens slapen als we weg moeten.
Als ik moet werken in het weekend is mijn man thuis. Dus die doet dan de hobby's en dergelijke. Buiten een machine was insteken en koken doen we in het weekend niets van huishoudelijk werk.
 
Getrouwd, 2 kleine kinderen (<3 jaar).
Niet perse veel slaap nodig maar de kinderen worden nog 3-4x per nacht (lang) wakker dus probeer wel tegen 10.30 in bed te liggen en om 6.45 op staan.

In de week meestal een uurtje vrije tijd tussen 9 en 10. Probeer dan nog wat te doen voor onze verbouwing of iets dergelijks, maar soms kijken we ook een serie.

In het weekend meestal goed volgepland, maar niks voor het werk. Vakanties ook vrij intens, meestal is het na de vakantie uitrusten op het werk.

Kan het nog wel fysiek aan, dus kan niet klagen.
 
Amai hoeveel mensen hier om 4-5u opstaan om 9u te beginnen werken. Ik moet om 4-5u beginnen maar geen haar op men hoofd die er aan denkt als ik soms om 8-9u moet beginnen dat ik dan ook om 4-5u opstaat. Sommige dan ook om 6u beginnen tot 20u dan leef je toch niet meer buiten werken?
Er zijn nog weekends en vakanties :).

Maar ja, vaak is dat met kleine kinderen dus dat gaat ooit wel voorbij. Uiteindelijk word vrije tijd meestal toch benuttigt voor dingen zonder lange termijn effecten. Dus of je nu 10 jaar 3 uur vrije tijd of 1 uur vrije tijd had elke werkdag, maakt dat on the end of the road niet echt uit.
 
Er zijn nog weekends en vakanties :).

Maar ja, vaak is dat met kleine kinderen dus dat gaat ooit wel voorbij. Uiteindelijk word vrije tijd meestal toch benuttigt voor dingen zonder lange termijn effecten. Dus of je nu 10 jaar 3 uur vrije tijd of 1 uur vrije tijd had elke werkdag, maakt dat on the end of the road niet echt uit.
Dat is u eigen geen schuldgevoel aanpraten... Dat is u goed recht van dat te doen als je dat wilt maar het doen lijken alsof het niet uitmaakt moest het niet uitmaken zouden we allemaal nog steeds 12u per dag in fabrieken werken 6 op 7...
 
Dat is u eigen geen schuldgevoel aanpraten... Dat is u goed recht van dat te doen als je dat wilt maar het doen lijken alsof het niet uitmaakt moest het niet uitmaken zouden we allemaal nog steeds 12u per dag in fabrieken werken 6 op 7...

Weinig vrije tijd is nog niet hetzelfde als 24/7 werken voor 1 zware job enkel en alleen om geld te hebben om (amper) te overleven zoals arbeiders in de 19e eeuw.

Ik heb op een weekdag weinig vrije tijd omdat ik het naast mijn werk (dat intellectueel en carrière wijs niet te vergelijken is met eentonig zwaar fabriek werk) voor kleine kinderen zorg en nog extra 'werk' investeer in persoonlijke projecten.

Als ik in de plaats daarvan Netflix zou kijken, denk ik niet dat dat perse op lange termijn mij meer zou opleveren.

Zolang je het aankan en er niet onder kraakt is er geen probleem denkik
 
Weinig vrije tijd is nog niet hetzelfde als 24/7 werken voor 1 zware job enkel en alleen om geld te hebben om (amper) te overleven zoals arbeiders in de 19e eeuw.

Ik heb op een weekdag weinig vrije tijd omdat ik het naast mijn werk (dat intellectueel en carrière wijs niet te vergelijken is met eentonig zwaar fabriek werk) voor kleine kinderen zorg en nog extra 'werk' investeer in persoonlijke projecten.

Als ik in de plaats daarvan Netflix zou kijken, denk ik niet dat dat perse op lange termijn mij meer zou opleveren.

Zolang je het aankan en er niet onder kraakt is er geen probleem denkik
Je quote me dan ook op een bericht waar ik aangeef dat hier mensen om 6u beginnen en tot 20u werken. Ik heb het niet over de mensen die om 6u opstaan om dan de kinderen klaar te maken, om 17u hun kinderen van school halen en dan bezig zijn met hun kinderen tot 20u eh want dat doen 90% van de mensen met kinderen.
 
Je quote me dan ook op een bericht waar ik aangeef dat hier mensen om 6u beginnen en tot 20u werken. Ik heb het niet over de mensen die om 6u opstaan om dan de kinderen klaar te maken, om 17u hun kinderen van school halen en dan bezig zijn met hun kinderen tot 20u eh want dat doen 90% van de mensen met kinderen.

Fair point. Maar dan nog is er een verschil tussen zwaar werk 24/7 om te overleven, en de job keuze die we nu hebben.

Soms wordt in België hard werken als iets 'slechts' gezien. Maar je kan dat ook omdraaien en zeggen dat veel mensen gewoon hun luie trekjes willen goed praten. Ik denk dat je beter 2 uur extra werkt dan 2 uur je tijd verdoet met bijvoorbeeld Netflix.
 
Amai hoeveel mensen hier om 4-5u opstaan om 9u te beginnen werken. Ik moet om 4-5u beginnen maar geen haar op men hoofd die er aan denkt als ik soms om 8-9u moet beginnen dat ik dan ook om 4-5u opstaat. Sommige dan ook om 6u beginnen tot 20u dan leef je toch niet meer buiten werken?
Ik was dat eigenlijk ook aan 't denken (en idd over mensen zonder kinderen). Ik moet om 9u op mijn werk zijn en mijn wekker staat om 7u45 en zelfs dan heb ik nog wat speling om op mijn gemak een koffie te drinken en iets onverwachts voor te hebben (iets opkuisen dat de katten omgegooid hebben of auto moeten krabben). No way dat ik om 6 uur opsta, wtf :D
 
Getrouwd, twee kinderen (4 en 3). Ik werk 4/5de, en heb 1 vaste thuiswerkdag. Situatie hieronder beschrijft de kantoordagen.


06:30 Alarm gaat een eerste keer af
06:30 - 07:15 Opstaan
06:45 - 08:00 Proberen mijn vrouw te helpen de kinderen klaar te krijgen. Meestal geen succes.
07:45 - 08:00 Vertrekken naar het werk
08:45 - 09:15 Aankomen op het werk
16:30 - 18:00 Naar huis (op di/do om 17:00 eerst nog kine)
17:45 - 19:30 Thuis
17:45 - 19:30 Kinderen klaarmaken voor bed
19:00 - 20:00 Kinderen naar bed
20:00 - 21:00 Eten maken en opeten, vaak voor tv
21:00 - 22:00 Afwassen, opruimen, klaarzetten voor volgende dag
22:00 - 23:30 Administratie, of nog wat vrije tijd
23:00 - 24:00 Naar bed
 
Kom eens wat meer vertellen over je jobinhoud hier! :biglaugh:

Oké. Ik deed een poging.
Allemaal niet zo spectaculair hoor. Maar spoiler, huisbewaarder is niet het stereotiep beeld van een janator uit tv programma

Er lijkt me wettelijk toch wel wat mis te zitten bij jou, zo'n contract kan niet.

Denk ook wel dat er wat zaken niet kloppen inderdaad.
Maar al je de job graag doet...
 
Samenwonend, geen kids, 2/3 dagen thuiswerk. 40u week

Indien kantoor:
05:30 Opstaan
05:30 - 06:00 Ontbijt en spullen bij elkaar rapen.
06:00 - 06:45 Met auto naar werk.
06:45 - 07:45 Fitness (Cardio/kracht)
07:45 - 08:15 Douchen en klaarmaken
08:30 Team meeting.
09:00 Service management meeting.
09:30 - 11:30 werken
11:30 - 12:00 middagpauze
12:00 - 17:00 werken met tussendoor wat pauzes.
17:00 - 17:45 Met auto naar huis
17:45 - 18:15 Eten
18:15 - 18:30 Afruimen
18:30 - 19:15 Avondwandeling 4K tot 6K
19:15 - 19:30 Pyama aan
19:30 - 22:30 Zeteltje op en ontspannen.

Indien thuiswerk:

06:30 Opstaan
06:30 - 07:00 Ontbijt.
07:00 - 08:30 werken
08:30 Team meeting
09:00 Service management meeting
09:30 - 12:00 werken
12:00 - 13:30 eten en ontspanning. In de winter eens een wandeling, in de zomer uur fietsen.
13:30 - 16:30 werken
16:30 - 18:00 klusjes
18:00 - 18:30 eten
18:15 - 18:30 Afruimen
18:30 - 19:15 Avondwandeling 4K tot 6K
19:15 - 19:30 Pyama aan
19:30 - 22:30 Zeteltje op en ontspannen.
 
Bon :unsure:

Werkdagen:

03:35 - Opstaan, benedenverdieping poetsen en avondeten voor een stuk preppen
05:00 - Mezelf klaarmaken
05:15 - De hond uitlaten
06:00 - Mails en chats van de avond voordien beantwoorden, planning voor de werkdag opstellen
07:00 - Ontbijt en eerste koffie
11:30 - Lunch (meestal gewoon tijdens het werk, maar ik check wel al eens het forum)
12:00 - Pauze, 2x per week doe ik boodschappen tijdens de middagpauze. De laatste tijd stuur ik wel vaker mijn vriend omdat ik het niet altijd bolgewerkt krijg.
12:45 - Terug beginnen werken
13:30 - Stuk fruit en tweede koffie
16:00 - vanaf dan mag ik stoppen met werken, maar de meeste dagen heb ik nog tot 17 uur meeting.
17:00 - Avondeten afwerken + eten
18:00 - TV / Surfen
19:30 - Klaarmaken voor te gaan slapen
20:00 - In bed kruipen met een boek
21:00 - Boek wegleggen. Tegen 21:15 ben ik zo goed als altijd in slaap.


Als ik naar kantoor moet, sla ik het poetsen grotendeels over zodat ik meteen met de hond kan gaan wandelen en om 04:45 naar het station kan vertrekken met de fiets. Dan neem ik om 05:15 de trein, dan nog 20 minuten stappen en dan ben ik tegen 06 uur op kantoor. Voor de rest loopt de dag wel gelijk.

Uiteraard neem ik hier en daar wel eens een korte pauze.

In het weekend is het zoals op werkdagen thuis (tenzij we een uitstap hebben gepland), maar dan kan je "werken" voor het grootste stuk vervangen door "lezen" en wat meer surfen dan op andere dagen. En ook wel eens halverwege de dag kort in slaap vallen. Ofwel zaterdag ofwel zondag poetsen we voormiddag samen de bovenverdieping.
Erg knap dat je elke dag in het midden van de nacht op staat om je huis te poetsen om jezelf zo meer structuur te geven. Ik zou het niet kunnen.
 
Alleenstaand, geen kinderen, zelfstandig verhuurder
Mijn dag vandaag:
12:00: wekker gaat af
12:45: opstaan, naar beneden gaan en katten eten geven. Vaatwasmachine opzetten.
13:00: mijzelf wegen en een douche nemen
13:30: gesprekje met een van mijn huurders en betaling ontvangen. Wasmachine leegmaken.
14:00: afspraak bij de nagelstyliste
15:00: koffie drinken in de koffiebar
16:00: winkelen in de Diestsestraat/Bondgenotenlaan
17:00: pakje gaan afhalen van internetaankopen (meestal van glamuse.com of bol.com)
17:30: Even langs de Colruyt voor frisdrank of Action voor huishoudartikelen
18:00: Naar huis en eten bestellen op TakeAway (meestal Mexicaans of Italiaans) ofwel eten in een brasserie in de stad (meestal iets met vis want vlees verteer ik niet)
19:30: TV opzetten en PlayMore bekijken
21:00: Netflix kijken en/of Tinderen. Bellen met mijn ma.
24:00: wasmachine opzetten
2:30: tanden poetsen en gaan slapen
 
Laatst bewerkt:
Alleenstaand, geen kinderen, zelfstandig verhuurder
Mijn dag vandaag:
12:00: wekker gaat af
12:45: opstaan, naar beneden gaan en katten eten geven. Vaatwasmachine opzetten.
13:00: mijzelf wegen en een douche nemen
13:30: gesprekje met een van mijn huurders en betaling ontvangen. Wasmachine leegmaken.
14:00: afspraak bij de nagelstyliste
15:00: koffie drinken in de koffiebar
16:00: winkelen in de Diestsestraat/Bondgenotenlaan
17:00: pakje gaan afhalen van internetaankopen (meestal van glamuse.com of bol.com)
17:30: Even langs de Colruyt voor frisdrank of Action voor huishoudartikelen
18:00: Naar huis en eten bestellen op TakeAway (meestal Mexicaans of Italiaans) ofwel eten in een brasserie in de stad (meestal iets met vis want vlees verteer ik niet)
19:30: TV opzetten en PlayMore bekijken
21:00: Netflix kijken en/of Tinderen. Bellen met mijn ma.
24:00: wasmachine opzetten
2:30: tanden poetsen en gaan slapen
Buiten om 12u opstaan, gesprek hebben met mijn huurder en geld ontvangen, naar de nagelstyliste gaan, koffie drinken in de koffiebar, winkelen in Leuven, pakje gaan afhalen, TakeAway bestellen, Tinderen en PlayMore bekijken, verschilt dit eigenlijk niet zoveel van mijn werkdag.
 
Werkdag

06:15 opstaan
06:45 vertrekken met de fiets naar het werk
07:50 aankomen op het werk, douchen, aankleden, ontbijten..
08:30 begin werk
1600: einde werk
17:05 thuis, eten maken wat opruimen met de kleine spelen...
17:15 vriendin thuis van het werk
18:45 naar de sportclub op ma-di-vrij
20:45 terug thuis
21:00 ontspanning...
22:00-22:30 gaan slapen
 
Alleenstaand, geen kinderen, zelfstandig verhuurder
Mijn dag vandaag:
12:00: wekker gaat af
12:45: opstaan, naar beneden gaan en katten eten geven. Vaatwasmachine opzetten.
13:00: mijzelf wegen en een douche nemen
13:30: gesprekje met een van mijn huurders en betaling ontvangen. Wasmachine leegmaken.
14:00: afspraak bij de nagelstyliste
15:00: koffie drinken in de koffiebar
16:00: winkelen in de Diestsestraat/Bondgenotenlaan
17:00: pakje gaan afhalen van internetaankopen (meestal van glamuse.com of bol.com)
17:30: Even langs de Colruyt voor frisdrank of Action voor huishoudartikelen
18:00: Naar huis en eten bestellen op TakeAway (meestal Mexicaans of Italiaans) ofwel eten in een brasserie in de stad (meestal iets met vis want vlees verteer ik niet)
19:30: TV opzetten en PlayMore bekijken
21:00: Netflix kijken en/of Tinderen. Bellen met mijn ma.
24:00: wasmachine opzetten
2:30: tanden poetsen en gaan slapen
Het ging over een gemiddelde werkdag. Als je elke dag huurgeld ophaald (bij mij is dat maandelijks mss elke vrijdag als je vakantie verhuur doet) en elke dag naar de nagelstyliste gaat dan heb je een top leven.

Topic ging denk ik over hoe moeilijk het werk leven te combineren valt met u leven thuis. U post is een beetje komen stoefen dat je eigenlijk op een dag hetzelfde doet als een werkloze behalve dat werkloze geen massa's geld per dag uitgeeft. Top voor u maar daar ging het dus niet om.
 
Opstaan rond half 8 met de vrouw en kinderen. Om 8u25 de deur uit voor ze aan de schoolpoort af te zetten (wonen op 80m van de school)

Dan kwartiertje naar het werk karren. Ofwel tot 's middags en dan namiddag thuiswerk. Ofwel tot een uur of half 5-5u en dan naar huis. Meestal rond kwart na 5 thuis. Wat eten maken en tegen 6u eten. Dan meestal nog wat wandelen ofzo met de kinderen of ze entertainen. Rond half 8 bad/douche/etc iedereen zodat we ze rond 8u half 9 in bed kunnen steken. Dan zetelke en wat tv kijken of wat babbelen met de madam bij een fles wijn. In de zomer meestal buiten op het terras en wat klommelen in de hof. ..

Tegen 23u30 het bed in.

Best wel chill zo en hebben allebei een heel goeie work/life balance. Maken onze agenda's zelf..

Soms wel wat druk met 2 kinderen maar dat is zo voor iedereen.
 
Het ging over een gemiddelde werkdag. Als je elke dag huurgeld ophaald (bij mij is dat maandelijks mss elke vrijdag als je vakantie verhuur doet) en elke dag naar de nagelstyliste gaat dan heb je een top leven.

Topic ging denk ik over hoe moeilijk het werk leven te combineren valt met u leven thuis. U post is een beetje komen stoefen dat je eigenlijk op een dag hetzelfde doet als een werkloze behalve dat werkloze geen massa's geld per dag uitgeeft. Top voor u maar daar ging het dus niet om.
Ik heb gewoon mijn gemiddelde dag gepost. Ik verhuur trouwens per dag of per week en heb 3 kamers, dus de kans dat ik op een gemiddelde dag geld ontvang is groot. En ja ik heb een goed leven zonder stress. Vroeger al te veel stress gehad met gewone job en wil niet meer terug naar dat vorige leven.
 
Terug
Bovenaan