Hoe ziet jouw gemiddelde (werk/studie) dag eruit?

Uren kunnen zeer veel varieren van dag tot dag. Soms lig ik om 22u in bed, andere keren blijf ik tot middernacht op.

6u45 opstaan, wassen, dochter uit bed halen, samen ontbijten.
8u000-9u00 dochter naar onthaalmoeder en fietsen naar werk
9u00 - 17u30 werken
17u30-18u20 naar huis fietsen
18u20-19u30 koken, dochter eten geven, dochter in bed steken, zelf eten. Volgorde zeer afhankelijk van wat we maken en hoe meewerkend onze dochter is.
19u30-22u30 bouwadministratie, of werken in onze verbouwing. Ontspanning bestaat tegenwoordig bijna enkel uit series en games want ik heb met onze verbouwing geen energie meer voor actieve hobby's.
22u30 Slapen
 
07u00 - Wekker gaat
07u20 - Opstaan, checken of kinderen wakker zijn en zo niet, wakker maken (en vragen of ze hun kleertjes aandoen), wassen, plassen, aankleden
07u45 - Naar beneden, checken of kinderen ontbeten hebben of aan het ontbijten zijn, vaatwasser leeghalen, boekentas kinderen maken (fruit snijden, waterfles vullen, koekje in doos steken, boterhammendoos pakken en alles in boekentas smijten)
08u00 (ish) - Vertrekken naar kantoor (niet op woensdag - thuiswerkdag)
08u30 (ish) - Aankomen op werk en eraan beginnen
17u30 (ish) - Vertrekken op werk (niet op woensdag - thuiswerkdag, dan is het voetjes onder tafel zetten)
18u00 (ish) - Thuis aankomen en voetjes onder tafel schuiven
18u30 - Klaar met eten, beginnen opruimen, oudste dochter helpen met huiswerk indien nodig en spelen met de kindjes
19u30 (ish) - Kinderen naar bed (vragen om kleertjes klaar te leggen voor morgen), insteken, mogelijk verhaaltje lezen
20u00 (ish) - Naar beneden, vaatwasser beginnen te laden en verder opruimen, mogelijk nog wat administratie doen of half uurtje/uurtje verder werken
21u30 (ish) - Naar bed en samen nog een serieke kijken
23u00 (ish) - Licht uit

(ish) gezien dit niet elke dag stipt op hetzelfde tijdstip is. Soms vertrek ik al eens een kwartier vroeger/later naar kantoor of blijf ik al eens een half uur langer werken. Dit schema ook in het scenario dat er op de desbetreffende weekdag niets gepland staat (gaan eten, activiteit na kantooruren, padel, ...). Belangrijk ook dat mijn vrouw 4/5e werkt gespreid over 5 werkdagen en dus om 15u00 ongeveer een groot deel van de huishoudelijke taken al kan doen zoals inkopen/koken/kindjes gaan halen/brengen en we wekelijks een poetshulp hebben voor 8u.

In het weekend is het een stuk gezapiger. Kinderen zijn vaak wakker om 07u30, zij gaan zelf in hun pyjama naar beneden, maken hun ontbijtje en spelen of kijken TV. Wijzelf zullen dan eerder tegen 09u00 of 09u30 wakker worden/opstaan en op't gemakje aan de dag beginnen. Voorlopig enkel zwemles op zondagmiddag, verder geen structurele activiteiten in het weekend, dat zal vanaf september veranderen (maar dan valt zwemles ook weer weg dus valt mee).
 
Bon :unsure:

Werkdagen:

03:35 - Opstaan, benedenverdieping poetsen en avondeten voor een stuk preppen
05:00 - Mezelf klaarmaken
05:15 - De hond uitlaten
06:00 - Mails en chats van de avond voordien beantwoorden, planning voor de werkdag opstellen
07:00 - Ontbijt en eerste koffie
11:30 - Lunch (meestal gewoon tijdens het werk, maar ik check wel al eens het forum)
12:00 - Pauze, 2x per week doe ik boodschappen tijdens de middagpauze. De laatste tijd stuur ik wel vaker mijn vriend omdat ik het niet altijd bolgewerkt krijg.
12:45 - Terug beginnen werken
13:30 - Stuk fruit en tweede koffie
16:00 - vanaf dan mag ik stoppen met werken, maar de meeste dagen heb ik nog tot 17 uur meeting.
17:00 - Avondeten afwerken + eten
18:00 - TV / Surfen
19:30 - Klaarmaken voor te gaan slapen
20:00 - In bed kruipen met een boek
21:00 - Boek wegleggen. Tegen 21:15 ben ik zo goed als altijd in slaap.


Als ik naar kantoor moet, sla ik het poetsen grotendeels over zodat ik meteen met de hond kan gaan wandelen en om 04:45 naar het station kan vertrekken met de fiets. Dan neem ik om 05:15 de trein, dan nog 20 minuten stappen en dan ben ik tegen 06 uur op kantoor. Voor de rest loopt de dag wel gelijk.

Uiteraard neem ik hier en daar wel eens een korte pauze.

In het weekend is het zoals op werkdagen thuis (tenzij we een uitstap hebben gepland), maar dan kan je "werken" voor het grootste stuk vervangen door "lezen" en wat meer surfen dan op andere dagen. En ook wel eens halverwege de dag kort in slaap vallen. Ofwel zaterdag ofwel zondag poetsen we voormiddag samen de bovenverdieping.
 
Samenwonend
Full time (39u)
Geen kinderen
Thuiswerk (4d)

Optie 1:
7u-7u30: opstaan + ontbijt
8u-12u: werken
12u-13u: pauze (eten of lopen)
13u-17u: werken
17u-18u: ontspanning (serie of lopen)
18u-20u: koken+eten+keuken opruimen
20u-22u: ontspanning (fitness of serie)
22u30-23u: klaarmaken om te slapen

Optie 2:
6u: opstaan +klein ontbijt
7u: lopen + douchen
9u: werken + groot ontbijt
12u30-13u: pauze (eten)
13u-17u30: werken
17u30-18u30: ontspanning
18u30 -20u: koken+eten+opruimen
20u-22u: ontspanning en vroeg gaan slapen
 
Samenwonend, no kids, full time, thuiswerk 4d

6.13 - opstaan en hengen in de zetel of effe gaan wandelen
7.30 - vriendin wakker maken met vers kopje koffie om uiteindelijk effe in de zetel te gaan henge, samen, en de kalenderblaadjes van de dag lezen
8.15 ontbijt
8.30 werken
12 pauze
13 terug werken
17 stoppen met werken en direct gaan sporten voor een uur erna douchen
18.25 maaltijd van de dag verorberen
19 afdrogen (vriendin wast af)
19.30 hengen in de zetel en kijken whatever m'n vriendin beslist
21.55 klaarmaken om te gaan slapen
22.45 maffen

Werk maar ene dag per week op kantoor dus nutteloos om uit te schrijven, en ja ik heng echt veel in de zetel.
 
Samenwonend beide job met 2 kinderen.

5u15 opstaan.
6u tieners wakker maken.
6u40 vertrekken.
7u-7u15 kinderen afzetten
8u beginnen werken (fysieke arbeid) tot 17u met 1u middagpauze.
17u35 thuis, tenzij kinderen halen. Dan 18u30 a 19u thuis
Daarna eten maken en een beetje tv kijken.
Slapen tussen 20 u en 22u30 afhankelijk van de fysieke arbeid.
 
Samenwonend, no kids, full time, thuiswerk 4d

6.13 - opstaan en hengen in de zetel of effe gaan wandelen
7.30 - vriendin wakker maken met vers kopje koffie om uiteindelijk effe in de zetel te gaan henge, samen, en de kalenderblaadjes van de dag lezen
8.15 ontbijt
8.30 werken
12 pauze
13 terug werken
17 stoppen met werken en direct gaan sporten voor een uur erna douchen
18.25 maaltijd van de dag verorberen
19 afdrogen (vriendin wast af)
19.30 hengen in de zetel en kijken whatever m'n vriendin beslist
21.55 klaarmaken om te gaan slapen
22.45 maffen

Werk maar ene dag per week op kantoor dus nutteloos om uit te schrijven, en ja ik heng echt veel in de zetel.
Ik vind dat echt prachtig, zo van die superspecifieke wekkertijden als "06:13". :D Die 2 minuten doen het hem, he!!
 
Gehuwd
1 kind, 1 komt volgende maand
Beide werken fulltime

7u opstaan (5u45 als ik eens naar kantoor in Breda moet)
Tot 7u30 in bed liggen met de kleine terwijl die zijn melk drinkt (wij drinken ons koffie)
8u kleine afzetten op de crèche
8u30 klein ontbijt en terwijl werkdag beginnen
Als ik naar een klant ga plan ik dit in om 10u-10u30, dus dan moet ik meestal tussen 8u30-9u vertrekken
17u-17u30 kleine ophalen
18u kleine eten geven en wassen
19u kleine in bed
19u fitness sessie in mn garage gym
21u serie checken (of hoorcollege als ik me productief voel)
22u-23u bedtime
 
Bon :unsure:

Werkdagen:

03:35 - Opstaan, benedenverdieping poetsen en avondeten voor een stuk preppen
05:00 - Mezelf klaarmaken
05:15 - De hond uitlaten
06:00 - Mails en chats van de avond voordien beantwoorden, planning voor de werkdag opstellen
07:00 - Ontbijt en eerste koffie
11:30 - Lunch (meestal gewoon tijdens het werk, maar ik check wel al eens het forum)
12:00 - Pauze, 2x per week doe ik boodschappen tijdens de middagpauze. De laatste tijd stuur ik wel vaker mijn vriend omdat ik het niet altijd bolgewerkt krijg.
12:45 - Terug beginnen werken
13:30 - Stuk fruit en tweede koffie
16:00 - vanaf dan mag ik stoppen met werken, maar de meeste dagen heb ik nog tot 17 uur meeting.
17:00 - Avondeten afwerken + eten
18:00 - TV / Surfen
19:30 - Klaarmaken voor te gaan slapen
20:00 - In bed kruipen met een boek
21:00 - Boek wegleggen. Tegen 21:15 ben ik zo goed als altijd in slaap.


Als ik naar kantoor moet, sla ik het poetsen grotendeels over zodat ik meteen met de hond kan gaan wandelen en om 04:45 naar het station kan vertrekken met de fiets. Dan neem ik om 05:15 de trein, dan nog 20 minuten stappen en dan ben ik tegen 06 uur op kantoor. Voor de rest loopt de dag wel gelijk.

Uiteraard neem ik hier en daar wel eens een korte pauze.

In het weekend is het zoals op werkdagen thuis (tenzij we een uitstap hebben gepland), maar dan kan je "werken" voor het grootste stuk vervangen door "lezen" en wat meer surfen dan op andere dagen. En ook wel eens halverwege de dag kort in slaap vallen. Ofwel zaterdag ofwel zondag poetsen we voormiddag samen de bovenverdieping.
😮 Poets jij dan elke dag de benedenverdieping? Of is het zo groot bij jullie? Serieuze vraag. In combinatie met wat je hier schrijft over je werk zou ik dit niet volhouden. ❤️
 
Samenwonend
4 kinderen
Ik voltijds 40 uren week, partner zelfstandige

6h: wekker gaat af. Dan hangt het er vanaf waar ik wakker word en waar de rest slaapt.
Meestal wordt ik wakker met één van de kinderen langs mij, meestal in hun bed, soms in mijn bed. Kan ik opstaan zonder hun wakker te maken: opstaan. Lukt het niet: nog even blijven liggen.

7h: vertrek naar mijn werk
7h:30 ten laatste intikken op het werk
16:00 stipt uittikken.
16h:30 vrouw begint met werken, ik ben bij de kinderen.
Afhankelijk van de dag, kinderen naar hobby's brengen, huishoudelijk werk, kinderen eten geven, samen tv kijken, nog huiswerk maken. Tussen 20h en 21h kinderen naar boven brengen om te gaan slapen.
Met wat geluk tussen 21h en 21h30 slapende kinderen hebben.
Afhankelijk van de vermoeidheid nog sporten, tv kijken en meer dan eigenlijk zou willen in slaap vallen met de kinderen, anders sowieso voor de tv in slaap vallen.
Tijdens de nacht afhankelijk van de kinderen een hele nacht doorslapen( zo goed als nooit) bij de jongste gaan liggen omdat ze wakker wordt en bang is en daar verder slapen.

Weekend ongeveer hetzelfde maar in plaats van werken: rondrijden naar hobby's voor de kinderen/ inkopen doen
 
Alleenstaande, fulltime werk, geen kinderen, 1 kat.

Mijn agenda varieert enorm van dag tot dag afhankelijk van de planning, ik heb geen vaste thuiswerk- of kantoordag. Uitzonderlijk sta ik om 6u30 op om de trein van 7u42 naar Antwerpen te nemen als ik op kantoor verwacht wordt (vergaderingen), maar doorgaans ziet hij er beter uit dan dat.

7u - 7u30: Kat ligt op het bed aan mijn voeten, heeft honger en wacht ongeduldig, gaat rechtzitten en staart vooruit, dartelt over de laminaat (heerlijk geluid vind ik dat), komt over de kopkussens heen gewandeld om vervolgens te kijken of mijn ogen geopend zijn. Als ik dan niet snel opsta volgt er helaas een serenade kattengejank.
7u30: Op dit uur staat mijn GSM-wekker ingepland maar kat-wekker is die bijna altijd voor,
7u45: Kat eten geven, vaatwas uitladen, koffie zetten, indien nodig naar de bakker gaan (meestal 's maandags en donderdags),
8u: Ontbijten,
8u30: Start thuiswerk,
10u: Vervoer,
10u30: 1ste huisbezoek,
12u: Vervoer,
12u30: Middagpauze (soms in de auto indien afstand thuis-cliënt(en) te groot is :unsure:),
13u: 2de huisbezoek,
14u: Vervoer,
14u30: 3de huisbezoek,
16u - 16u30: Vervoer naar huis, indien nodig bij de winkel stoppen, en thuis de huisbezoeken van de voorbije dag registreren (+ factureren), soms zijn het er maar 2 op een dag en heb ik nog wat tijd over voor mails of andere administratie. Er wordt niet verwacht om dit dezelfde dag nog te doen maar ook niet om dit weken te laten liggen. Ik doe het liever meteen wanneer alles nog fris in het geheugen zit.
17u - 17u30: Einde werkdag, wat huishoudelijke taken (opruimen, stofzuigen, was insteken), BG checken,
18u: Eten klaarmaken en eten,
19u: Vrije tijd,
22u - 22u30: Slapen.
 
Laatst bewerkt:
Alleenstaand.

6u15 opstaan
6u20 eten
6u30 tanden poetsen, douche kort
6u45 vertrek werk
7u15 start van de werkdag
12u tot 13u pauze
13u tot 18u werken

19u eten, wat internet, lezen, beurs

22u : douchen en slapen
 
Het verrast mij hoe vroeg er gestopt wordt met werken.

Samenwonend
Beide werken full time (ik als zelfstandige)
Geen kinderen
Mezelf:
7u - opstaan en wassen
7u30 - naar het werk
8u - iets eten op het werk en opstarten
8u30 tot 12u - werken
12u tot 12u30/13u - iets eten
13u tot 19u30 - werken
20u - thuis komen
20u tot 20u30 - koken
20u30 - eten
21u - tv of wandelen
23u tot 24u -bed in

Werken in het weekend doe ik niet meer, de weken zijn altijd pittig genoeg en niets anders dan werk. Nog max 5 jaar dit ritme en dan terug starten als werknemer of proberen af te bouwen.
 
Samenwonend. We mogen allebei 3 dagen/week thuiswerken, dat helpt enorm. Als we allebei op dezelfde dag gaan werken, maken we super simpel avondeten of takeaway, als 1 vd 2 buitenshuis gaat werken kookt de andere.
Dit is een buitenshuize werkdag. Als ik thuis kan werken, sta ik een half uur later op en heb ik rond 16u30 gedaan. Dus veel meer vrije tijd.
7u: wekker gaat af, ik sta op en maak me klaar
7u15: in de wagen stappen, vertrek naar het werk
8u20: arriveren op het werk, ontbijten aan de bureau
12u-12u30: middagpauze
16u50: vertrekken naar huis
18u: weer thuis, eten en daarna vrije tijd
23u: langzaamaan naar bed gaan
 
allemaal vroege vogels hier. :unsure:
wellicht door kinderen en geen thuiswerk

9u00 wekker
9u30 werk
11u00 ontbijt/pauze
11u30 werk
15u00 pauze
15u30 werk
ergens tussen 17u00 en 20u00 stoppen met werk, uurtje muziek wat luider dan anders
21u00 eten
21u30 games, series, films muziek of wat opknappen aan het huis/tuin
01u00 slapen
 
Samenwonend, no kids, full time, thuiswerk 4d

6.13 - opstaan en hengen in de zetel of effe gaan wandelen
7.30 - vriendin wakker maken met vers kopje koffie om uiteindelijk effe in de zetel te gaan henge, samen, en de kalenderblaadjes van de dag lezen
Waarom sta je zoveel vroeger op dan je vriendin, ochtendmens?
 
Waarom sta je zoveel vroeger op dan je vriendin, ochtendmens?

Ja, ervaring leert dat ik hele dag moet ben als ik later opsta. Ervaring leert dat vriendin hele dag moe is als ze mee opstaat. Dus dan is dat het beste compromis, ik maak haar gelukkig niet wakker bij het opstaan. Dat is pas wanneer ik haar als een echte sloef haar koffie ga brengen.
 
Terug
Bovenaan