Hoe ziet jouw gemiddelde (werk/studie) dag eruit?

Leuk dat je dit post. Heeft een andere kijk. Dus met 3 verhuren kan een mens overleven. Is het geen struggle / stress om ze telkens verhuurd te hebben en voldoende inkomsten te hebben om te leven?
 
Ik heb gewoon mijn gemiddelde dag gepost. Ik verhuur trouwens per dag of per week en heb 3 kamers, dus de kans dat ik op een gemiddelde dag geld ontvang is groot. En ja ik heb een goed leven zonder stress. Vroeger al te veel stress gehad met gewone job en wil niet meer terug naar dat vorige leven.
Kunt ge leven van 3 kamers te verhuren? Is dat een B&B?
 
Drie kamers verhuren voor (pakweg) 700€ per maand is toch een mooie 2100€ per maand.

Daar kan je uiteraard wel van leven, maar je moet wel een stevig startkapitaal hebben om eerst drie studio's te kunnen kopen. :biglaugh:
 
Leuk dat je dit post. Heeft een andere kijk. Dus met 3 verhuren kan een mens overleven. Is het geen struggle / stress om ze telkens verhuurd te hebben en voldoende inkomsten te hebben om te leven?
Ik heb mijn vaste klanten die hier bijna constant zijn. Ik ben momenteel volboekt tot eind juli. Enkel in augustus en 10 dagen met Kerstmis en 5 dagen met Pasen zijn ze hier niet. Ik verhuur aan 600eur per week (kort verblijf aan expats).
 
Drie kamers verhuren voor (pakweg) 700€ per maand is toch een mooie 2100€ per maand.

Daar kan je uiteraard wel van leven, maar je moet wel een stevig startkapitaal hebben om eerst drie studio's te kunnen kopen. :biglaugh:
Het zijn gewoon 3 kamers bij mij thuis (centrum Leuven) met koelkast en microgolfoven. Ik bied geen eten aan.
 
Het zijn gewoon 3 kamers bij mij thuis (centrum Leuven) met koelkast en microgolfoven. Ik bied geen eten aan.
Dus is de hoofdfunctie van je woning nu 'verblijfsrecreatie' ipv. 'wonen' en heb je daar dus bij de stad Leuven een vergunning voor aangevraagd? Of kreeg je een vrijstelling?
 
Dus is de hoofdfunctie van je woning nu 'verblijfsrecreatie' ipv. 'wonen' en heb je daar dus bij de stad Leuven een vergunning voor aangevraagd? Of kreeg je een vrijstelling?
Leuven heeft de kotmadameformule. Je kan kamers in je huis verhuren zolang je eigen woonruimte 100m2 is.
 
Ik heb gewoon mijn gemiddelde dag gepost. Ik verhuur trouwens per dag of per week en heb 3 kamers, dus de kans dat ik op een gemiddelde dag geld ontvang is groot. En ja ik heb een goed leven zonder stress. Vroeger al te veel stress gehad met gewone job en wil niet meer terug naar dat vorige leven.
Was jij niet diegene die ook massages gaf? Of is dat iemand anders? Nu lijkt het alsof je bijna niet buiten komt, buiten naar de winkels gaan en huur ontvangen?
 
5u30 of 6u00: wakker worden, douchen, koffie, lezen, evt. lunch klaarmaken voor vrouw en kind
6u45: kind wakker maken
7u00: ontbijten, wat lezen
7u30: kind wegbrengen naar schoonzus (brengt haar naar school) OF neefjes komen naar ons en ...
8u25: ik zet de kinderen af aan school OF ik begin te werken (thuis of op kantoor) - indien thuis heb ik dan ook nog wat gelezen of ben ik even gaan wandelen als het mooi weer is en er een fotografiemomentje zich openbaart
17u00: klaar met werken, dochter wordt door mijn vrouw afgehaald van de nabewaking of bij de schoonzus
17u15: ik maak het eten klaar, duur meestal een half uurtje
17u45: eten
18u00: klaar met eten, opruimen en nadien wat wandelen of spelen met de dochter
19u00: dochter in bed leggen
19u30 tot ???: nog wat huishoudelijke taakjes doen
??? tot ???: relaxen/lezen/sporten/fotografie/...

Allemaal héél veralgemenend, want soms is er meer werk in huis dan de andere keer. Mijn vrouw gaat meestal slapen rond 22u30, ik rond middernacht of soms iets later. Ik heb niet zoveel nood aan slaapuren, maar als ik merk dat ik moe ben, kan het wel zijn dat ik blijf liggen tot 6u30.

Het voelt allemaal wat aan alsof het op automatische piloot gaat. Echt persoonlijke vrije tijd (de lelijke term daarvoor is "me-time") is bijzonder schaars en dat mis ik eerlijk gezegd het meeste.
 
Terug
Bovenaan