Hoe ziet jouw gemiddelde (werk/studie) dag eruit?

Zo lange werkdagen?

Te weinig personeel na een ferme groei, de voorbije jaren is er niet in personeel geïnvesteerd (ondanks herhaalde waarschuwingen dat er problemen gingen komen) en het takenpakket van een directe “gelijke” is voor 50% in mijn richting geschoven gezien deze langdurig ziek is. Draai dus aan 150%.

Krijg wel alles toe als ik iets vraag (andere auto na aanrijding ondanks geen perte totale, verlof als ik wil ongeacht aantal dagen dat ik officieel heb, maar ja, gros van mijn werk blijft liggen als ik er niet ben ,..), maar deze situatie moet geen maanden meer duren want niet gezond zo en dat zijn lapmiddelen om me content te houden.
 
Fulltime job, 1 kind, geen huishoudhulp.
Ik werk met de vaste vroege in een onregelmatig uurrooster. Mijn diensten beginnen ergens tussen 3u30 en 5u30. Een werkdag is minimaal 6 uren, max 9 uren.
Ik zal om het overzichtelijk te houden uitgaan van een normale vroege van 8 uren.

3u45: eerste wekker.
3u50: tweede wekker.
3u57:derde wekker. (Soms sta ik op bij de tweede wekker, soms verzet ik de derde wekker nog tot 4u02).
+-4u: opstaan, tanden poetsen, wassen, aankleden, waterfles vullen, ontbijt en lunch uit de frigo nemen en eventueel nog fruit of koek.
4u30: vertrek naar het werk.
4u50: aangekomen op de parking, 5 min wandelen tot het depot.
5u: aanmelden aanvang dienst.
5u-13u: we hebben geen voorziene pauzes tijdens de job. Ik probeer te ontbijten tussen 7u en 8u. Soms is het te druk en is het een uur of een paar uur later. Lunchen probeer ik rond 12u. Dat lukt ook niet altijd en dan eet ik als ik thuis kom.
13u: vertrek naar huis, tenzij de trein vertraging heeft en dan heb ik pas gedaan als de trein in het station is aangekomen.
Als er nog gewinkeld moet worden ga ik rechtstreeks naar de winkel, dit is 1 à 2 maal per week.
13u30-14u30: thuis aankomen (uur afhankelijk van nog gewinkeld te hebben of niet). Ofwel ruim ik dan de winkelwaar uit en ruim ik een beetje op. Ofwel ruim ik wat op en begin ik aan de voorbereidingen voor het avondeten.
15u: vertrek naar de kleuterschool
15u30: terug van school, kleine man mag wat tablet of tv kijken terwijl ik het eten verder voorbereid.
16u-17u30: beetje samen spelen met de kleine man of wat zetel hangen als de kleine man zichzelf goed bezig houdt.
17u30-18u: avondeten
18u30: opruimen avondeten
19u: start bedroutine kleine man. ( Wassen, pyjama, flesje, verhaaltje lezen in bed).
20u: zoonlief slaapt normaal, uurtje tv kijken
21u: ik maak mijn ontbijt en lunch voor de volgende dag en dan ga ik naar mijn slaapkamer en daar kijk ik dan nog eventjes een serie of lees ik een boek.
22u: normaal gezien in dromenland.

Op dinsdagavond en donderdagavond ga ik een uurtje sporten en lig ik wat later in bed.
De dagen dat ik voor 13u al thuis ben doe ik normaal wel een dutje van een uur. Soms anderhalf uur.
Als ik een weekend werk ben ik door de week één of meerdere dagen thuis, dat zijn de dagen dat ik strijk, grondig poets en allerhande klusjes doe.
En van tijd tot tijd ook wel eens ga lunchen met vriendinnen of ik boek een massage voor mezelf.
 
Oef, ik werk part time en ben echt heel slecht in slaapritme aanhouden of routine op de dagen dat ik niet werk.

Een voltijdse werkdag:
- wekker om 7u45, soms ben ik al vroeger wakker omdat ik altijd slecht slaap die dagen of als ik al ergens om 8u30 moet zijn, staat de wekker een half uur vroeger
- 7u45-8u30: badkamer, mijn papegaai meepakken naar beneden en eten geven en zelf koffie drinken en mijn spullen bijeen halen
- 8u30 vertrekken naar werk
- 8u50: aankomen op werk, daar iets simpels eten (ontbijtkoek of flesje Yfood of zo)
- 17u: stoppen (soms iets vroeger, soms iets later)
- 17u30: ongeveer thuis, soms onderweg nog iets kleins meebrengen van boodschappen

Ik doe vaak wat huishouddingen vlak na ik thuiskom, dan heb ik nog de energie :D Ik eet ook iets kleins als ik thuiskom (een boterham) omdat we vaak laat eten. De rest van de avond is gewoon eten wanneer we honger hebben, wat huishouddingen doen en véél te laat gaan slapen.

Op een thuiswerkdag zorg ik er gewoon voor dat ik online ben om 9 uur, haha. De rest maakt dan niet zoveel uit, die papegaai kan wel ff later uit bed en dingen als een vaatwas legen/vullen kan tussendoor ook wel.

Dagen dat ik thuis ben zijn chaos.

Oh ja, ik heb een stiefdochter in co-ouderschap. De dagen dat ze hier is, staan zij en mijn vriend op rond 7u en brengt mijn vriend haar om 7u30 naar haar mama (die om de hoek van school woont) en afhankelijk van wie er tijd heeft, haalt hij ze in de namiddag na school op of ik na mijn werk (meestal hij).
 
Laatst bewerkt:
Ik werk in shiften en mijn vriendin in dag. Vriendin 50/50 thuiswerk.

Deze week sta ik met de nacht en vriend werkt van thuis.

-06:30. Ik kom thuis en kruip ineens in bed
-07:00 -07:15 vriendin wordt wakker( ik merk dat nooit, dus lig al vast te slapen)
-13:30-14:00 wordt wakker (zet nooit een wekker, vaak hetzelfde uur dat ik wakker wordt). Dan tokkel ik een halfuurtje op mijn gsm.
-14:30 goeiedag en kusje geven bij de vriendin. Wat babbelen en ondertussen eet ik wat. Als er nog iets gehaald moet worden in de winkel spring ik daar even snel binnen.
-15:20 vriendin stopt met werken. Chillen samen wat tot 17:00
-17:00 eten klaarmaken
-17:30 vrije tijd
-21:15 ik vertrek naar het werk en vriendin ziet een aflevering van haar serie
-22:00 zij kruipt in bed.
 
Ben single...

5.30u: Opstaan, douchen, tanden poetsen, lunchpakket (slaatje, fruit, yoghurt) uit frigo nemen om mee te nemen.

6u: Met de auto naar't werk.

6.30u à 7u: Aankomst op't werk, rustig koffie drinken en ontbijt (havermout) maken en nog even de krant lezen. Nadien start de werkdag echt.

16u: Einde werkdag en naar huis vertrekken (als alles mee zit toch. Ik stop theoretisch om 16u, maar soms ook latere meetings of nog issues die opgelost moeten worden. Afhankelijk daarvan kan heel de avondplanning omgegooid worden).

17u-18u: koken, eten, afwassen, slaatje voor volgende dag klaarmaken.

Avond: Bijna elke avond weg (sport, muziek school). Als er nadien nog tijd over is (als'k niet in cafetaria blijf plakken) nog wat tv kijken 's avonds of wat op de gsm rondsurfen.

Ergens tussen 22u en 23u gaan slapen.
 
40 uren werkwerk, mijn vrouw werkt in het onderwijs (middelbaar), 2 kinderen (4 en 7).
Ik werk zelf 3 dagen van thuis, mijn vrouw werkt 4/5de (woensdag thuis). We hebben zo'n weekplanner hangen voor alle activiteiten (voetbaltraining van de oudste, klassenraden/vakwerkgroepvergaderingen van mijn vrouw, wanneer ik ga sporten, andere afspraken, ...), met andere woorden, onze avonden liggen niet echt vast. We hebben ook vaste dagen dat ik de kinderen naar school doe en/of ga halen of dat mijn vrouw dat doet, die staan ook op de weekplanner.

05:25 - opstaan, honden buitenlaten, honden eten geven, mezelf klaarmaken, iets pakken om te ontbijten en alles in mijn rugzak steken (eten, waterfles, ...)
06:10 - vertrekken naar het werk
07:00 à 07:30 - aankomen op het werk, koffietje pakken en beginnen werken
11:30 - middagpauze
12:00 - verder werken
15:30 à 16:00 - naar huis vertrekken
17:00 - thuiskomen en meestal meteen wat huishouden doen, want mezelf kennende begin ik er anders niet aan
17:30 - soms beginnen koken, soms kookt mijn vrouw, als het mooi weer is nog wat voetballen met de kinderen
18:00 - eten, tafel afruimen, vaatwas inladen
19:00 - jongste zoon in bed
20:00 - oudste zoon in bed
20:15 tot ... - afhankelijk van de dag, gaan sporten of samen een serie kijken met eventueel een hapje

06:35 - opstaan, honden buitenlaten, honden eten geven, mezelf klaarmaken, iets pakken om te ontbijten, de kinderen hun ontbijt maken, brooddozen/koekendozen/fruitdozen klaarmaken, kinderen helpen aankleden
07:00 - mijn vrouw staat op en helpt mee met de "ochtendrush"
08:15 - kinderen naar school doen als het mijn dag is
12:00 (ongeveer) - middagpauze, eten en met de honden gaan wandelen
15:15 - kinderen van school halen als het mijn dag is
17:00 à 17:30 - stoppen met werken, eventueel wat huishouden, koken, met de kinderen in de tuin spelen
18:00 - eten, tafel afruimen, vaatwas inladen
19:00 - jongste zoon in bed
20:00 - oudste zoon in bed
20:15 tot ... - afhankelijk van de dag, gaan sporten of samen een serie kijken met eventueel een hapje

Op dagen dat mijn oudste zoon gaat trainen eten we wat vroeger, want die training begint al om 18:15.
In de tijd tussen al die dingen die ik hier oplijst gaan we eens naar de winkel, lezen we een boek, spelen we een spelletje met de kinderen, moeten de kinderen in bad/douche, rijden we ergens naartoe, ... het is niet dat al die zaken afgelijnd zijn in blokken.
Soms ga ik bijvoorbeeld ook om 19:15 ofzo al sporten of eten we pas om 18:30.

EDIT: wij hebben wel een huishoudhulp om te poetsen elke 2 weken, maar die is net gestopt, dus moeten terug iemand zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Samenwonend, 2 kinderen (3 en 5), geen huishoudhulp.

Mijn uren hangen af van mijn vriendin haar rooster. Zij heeft zowel vroeges als 'lates' (werken tot ongeveer 19:00 - 19:30) en afhankelijk daarvan doe ik ofwel de ochtendrush met de kindjes ofwel de avondrush.


Ochtendrush

07:00 a 07:30 Opstaan, ontbijten, klaarmaken
07:30 Kindjes wakker maken, ontbijt voorzien, aankleden
08:15 a 08:30 Kindjes naar school brengen
08:30 Eerste meeting vanuit de wagen
09:00 a 09:30 Toekomen op het werk (indien in Gent, moet soms ook naar Antwerpen en dan ligt alles ongeveer een uurtje vroeger)
17:00 a 18:00 Vertrek naar huis
17:30 a 18:30 Ofwel naar winkel, ofwel thuiskomen, nog wat met de kindjes spelen, wat huishoudelijke taakjes (stofzuigen, opruimen, vuil, ... )
19:30 Kindjes in bed, afwisselen met vriendin, in tussentijd begint de andere aan het eten
20:00 a 20:30 Eten
20:30 Nog wat huishoudelijke taken, administratie, voor onze nieuwbouw werken, ...
21:00 Nog wat voor de nieuwbouw werken, sporten, ontspannen (serie, film, gamen, BG, ... )
00:30 a 02:00 Slapen


Avondrush

Beetje analoog aan bovenstaande, maar dan moet ik rond 17:30 a 18:00 om de kindjes naar de naschoolse opvang, zorgen dat ze gegeten hebben, nog wat spelen, in bad steken, in bed steken, etc. Vriendin komt dan meestal maar thuis rond 20:00. Nadien moeten we nog eten.


Vroegste dat ik opsta als ik naar Antwerpen moet is 06:00. Laatste dat ik opsta, als ik bijvoorbeeld eens thuiswerk, is 08:00. Onze kerntijden op het werk zijn 09:30 - 12:00 en 14:00 - 15:30, alles daarbuiten kan in principe vrij flexibel worden ingevuld. En ja, ik slaap te weinig :unsure:
 
Samenwonend en 2 kinderen (tweeling).

Het is een wekelijkse puzzel om alles georganiseerd te krijgen. Madam gaat kinders afdroppen en afhalen in de creche. Ik werk full time en madam 4/5 (stopt rond 4h).

HQ is in USA, dus er zijn elke.fucking.dag meetings tussen 16.00 en 18.00, dus dat maakt op een deftig uur stoppen met werken lastig. Enige verdediging om het draagbaar te houden is niet te vroeg beginnen.

Er is ook 1 dag per week dat ze bij de schoonouders zijn ipv creche. Die avond ervoor gaan ze vaak al naar de schoonouders, zodat we af en toe nog eens een rustige/normale avond met 2 hebben. De kuisvrouw komt elke week (in theorie, in praktijk is die 2 van de 3 keren ziek...)

De ochtendrush is challenging, de avondrush valt wel mee.


Het weekend zit volgepropt met vanalles, want in de week is er 0,0 kans om naar de winkel of zo te gaan. Ik ben 100% shop en cooking, vuilzakken, tuin, droogmachine/kleren plooien (de was doen vertrouwt ze me niet -_-), vaatwasser. Ik werk veel thuis, madam nooit, dus ik doe veel huishouden tijdens thuiswerk. Ik doe pampers aan, kleren aan, flessen maken voor de kinders.

Madam doet alle kinder stuff (creche regelen, kleren kopen, ...). 's avonds legt ze de kleren klaar die ik smorgens aan doen. Madam doet ook het volledige agenda beheer. Ze knalt onze prive stuff in de werk kalender zodat ik er rond kan plannen. En ik krijg op voorhand reminders van "morgen moeten we naar a b c om 1700, opvang is geregeld, zorg dat je thuis bent".


Kantoordag (2x per week)

6.45: Wekker + opstaan + douchen + kippen loslaten en voederen
7.00: Tweeling wakker maken - de strijd start
7.00-8.00: Op potje zetten, fles geven/boterham geven, proberen kleren aan te krijgen. Met wat chance kunnen we nog 15 min spelen
Ondertussen is de madam wakker en aan het ontbijten, kleren aandoen, whatever vrouwen stuff
8.00: Madam vertrekt naar werk en neemt 2 ready-to-go ettertjes mee
8.00-9.00: Naar werk (altijd fucking file)
9.00-18.30: werk
18.30-19.00: Naar huis (als er geen file is.. Als er file is, no kids)
19.00: Thuis
19.01: 15 min spelen met de ettertjes en boterhammen proberen in te duwen en in bed krijgen tussen 19.30 en 20.00
20.00-21.00: Koken + eten (als er geen meetings zijn, anders is er de dag op voorhand eten gemaakt en is het microwave en naar boven)
21.00-22.00: Emails of andere dringende werk stuff (ondertussen gaat madam slapen)
22.00: 30 min tv, wat in de garage prutsen, wat opruimen, was plooien, ...
22.30-23.00: kippen opsluiten en naar bed

Thuiswerk dag (3x per week)

6.45: Wekker + opstaan + kippen loslaten en voederen
7.00: Tweeling wakker maken - de strijd start
7.00-8.00: Op potje zetten, fles geven/boterham geven, proberen kleren aan te krijgen. Met wat chance kunnen we nog 15 min spelen
Ondertussen is de madam wakker en aan het ontbijten, kleren aandoen, whatever vrouwen stuff
8.00: Madam vertrekt naar werk en neemt 2 ready-to-go ettertjes mee
8.00-9.00: Op het gemak douchen + wat huishouden (keuken opruimen, vaatwas, wasmachine, ...)
9.00-18.30: werk
18.30-19.30: Proberen te koken met de ettertjes erbij. Ondertussen zijn die aan het spelen of zo (de madam is vrouwen stuff aan het doen, e.g. kleren sorteren voor kinders of zo). Meestal heb ik tijdens de dag al de groenten gesneden en alles klaar gemaakt om snel te kunnen koken 's avonds.
19.30: kinders in bed. Met wat geluk hebben we zelf ook al gegeten
19.30-20.00: Free time
20.00-21.00: Emails of andere dringende werk stuff (ondertussen kijkt madam naar Thuis ... -_-)
21.00-22.30: In de tuin werken (als het nog licht is), of wat tv, of wat in de garage prutsen of wat opruimen (madam gaat slapen) [meestal heb ik als werk breaks huishoud taken gedaan zodat er op de thuiswerk dagen echte vrije tijd is]
22.30-23.00: kippen opsluiten en naar bed
 
😮 Poets jij dan elke dag de benedenverdieping? Of is het zo groot bij jullie? Serieuze vraag. In combinatie met wat je hier schrijft over je werk zou ik dit niet volhouden. ❤️
Ik poets elke dag, ik denk dat het een tamelijk gemiddelde benedenverdieping is qua grootte. Het is absoluut niet nodig om die elke dag te kuisen (ik dweil bijvoorbeeld ook altijd alles), maar voor mij helpt dat wel om op een gestructureerde manier aan de dag te beginnen en het gevoel te hebben dat ik al meteen iets productiefs heb gedaan. Ik zie het ook als een lichte workout, en terwijl kan ik rustig al wat nadenken over de rest van de dag. Ik snap wel dat mensen verschieten als ze mijn routine weten, maar ik kan echt van die vroege uren genieten.

Ik was trouwens niet altijd zo. Deze routine heb ik nu ongeveer 3 jaar, daarvoor was ik een veel grotere sloddervos, maar ik was die chaos beu. Langslaper ben ik nooit geweest.
 
Getrouwd,
Vrouw werkt halftijds ik full-time.

5.20u opstaan of poging tot.
5.40u zit ik in auto om naar kantoor te rijden. ( de eerste ijskoude cola van de dag drink ik dan al)
5.55u ben ik op kantoor, en geef werknemers plannen mee enzo, of ga mee opstarten.
9-12. Werfbezoeken.
Namiddag kantoor~of werven, naargelang hoe druk het is.
18.00~18.30 naar huis rijden.

Eten,douchen,knock~out in de zetel liggen,slapen, (ik moet goddank niets doen in het huishouden)
en omstreeks 23.00 kruip ik in bed.
Dan nog oortjes in en uurtje muziek luisteren, of audioboek.
00.00 slaaptijd.

En we herhalen dit grapje 6 dagen in de week. (De zaterdagnamiddag doe ik erbij omdat ik gewoon niet slimmer ben denk ik)

Zondag is rustdag.
1 dag per week gaat mijn vrouwtje naar de avondles, en dan steek ik de dochter in bed en ga ook om 20.00 slapen. ( doet deugd)
 
7u: opstaan+ontbijt+serie/boek/nba
8u-8u30: naar het werk met de fiets (20min)
12U: pauze 30min of lopen
ergens rond 16-18u stoppen: en dan lopen of winkel/huis
rest van de avond ontspanning (met de vrouw series/film zien/nba/boeken lezen) en rond 23u-23u30m slapen
Voor het werk af en toe heel vroeg beginnen of in het weekend..
 
5u30 opstaan
5u50 naar BXL
7u starten werken BXL
19u gedaan werken BXL
20u15 thuis

Voorlopig nog content :tongue:
En als ik het goed heb is 60u het max aantal uren dat je mag werken per week...
Die 12 u aan 1 stuk is ook niet helemaal wettelijk maar bon zolang ik content ben....Wel nog een hoop overuren op te nemen:clap:
 
Laatst bewerkt:
Wanneer komt er eens een student klagen over zijn zware dagen :laugh:
Ik was als student veel meer bezig dan nu met werk. Stopte ook nooit. Zelfs in weekend gevoel dat ge nu eigenlijk x of y moest doen. Nu laptop dicht en werk is gedaan. Buiten dat heel alleen studeren vaak ook saaier was dan nu werken, vergadering met collega's samen, ...
 
Samenwonend, geen kinderen of huisdieren.
Ikzelf werk fulltime, mijn vriendin partime.
Geen schoonmaakhulp, maar af en toe eens schoonouders die komen helpen.

05u15 ~ 05u30 Opstaan en snel iets van kleren aandoen.
05u45 Schoonmaakpersoneel toegang geven tot de gebouwen waar ik huisbewaarder van ben.
06u45 Terug thuis en tijd nemen om deftig wakker te worden, kleren aandoen, wassen, plassen e.d.
07u15 Samen met vriendin ontbijten en krant lezen.
07u45 Openen van gebouwen voor publiek.
08u45 Terug even thuis, tafel afruimen en klaarmaken om naar werk te vertrekken.


Betreft mijn dagtaak, dit staat los van mijn huisbewaarders werk terwijl dit voor dezelfde werkgever is, heb ik een zeer flexibel uurrooster met variabele uren. Meestal begin in rond 09u00 en heb ik gedaan rond 20u00 met daartussen hier en daar variabele pauzes. De ene dag doe ik wat meer de 7u38, de andere dag minder. Gemiddeld doe ik 38u per week (zonder overwerk).

Als ik even vrij ben probeer ik de huishoudelijke taken te doen, schoonmaken, wassen, winkelen e.d. Of als dat allemaal al gebeurd is wat ontspanning of slaap inhalen. Echter zijn de pauze momenten vaak tekort en kunnen ze ieder moment onderbroken worden door een telefoontje, waardoor het toch vaak moeilijk blijft om echt iets te doen / ontspannen.

09u00 Interne post van en naar andere vestigingen brengen.
10u00 Bureauwerk.
13u00 Middagpauze
13u30 Bureauwerk.
15u00 Pauze.
16u00 Permanentie en onthaal.
20u00 Einde.

Maar kan hier dus alle mogelijke varianten van krijgen, constante is wel de mijn laatste uren van de dag steeds permanentie en onthaal zijn tot 20u.


20u00 Terug thuis, samen koken met vriendin.
20u30 Avondeten.
21u00 Afruimen en wat ontspannen.
21u30 Starten met de gebouwen waar ik huisbewaarder van ben terug af te sluiten.
22u30 ~ 23u00 Terug thuis afhankelijk van hoe vlot het afsluiten ging.

Daarna probeer ik nog wat tot rust te komen voor ik ga slapen rond 23u00 ~ 00u00.

En ook nog dit

  • Zaterdag is ook deels werkdag...
    07u30 ~ 07u45 Opstaan en snel iets van kleren aandoen.
    08u00 Openen van gebouwen voor publiek.
    08u45 Terug thuis, ofwel terug in bed kruipen ofwel en tijd nemen om deftig wakker te worden, kleren aandoen, wassen, plassen e.d.
    Na het ontbijt durven we dan wel eens naar de zaterdagmarkt te gaan, maar ik moet wel het uur in het oog houden want:

    12u00 Een van de gebouwen waar ik huisbewaarder van ben moet afgesloten worden.
    13u30 Terug thuis, middageten

    In de namiddag nemen we tijd om met familie / vrienden af te spreken, te gaan wandelen / fietsen, grote inkopen te doen e.d.

    18u00 Overige gebouwen moeten afgesloten worden.
    18u30 Terug thuis en start van weekend.

  • Als de gebouwen gesloten zijn voor het publiek moet ik bereikbaar blijven, soort van permanentiedienst of slapende wachtdienst. Gemiddeld kom ik wel aan een 2tal telefoontjes per week uit waar ik uit bed gebeld word om iets na te gaan kijken. Dit gaat meestal om inbraakalarmen die gecontroleerd moeten worden, maar ook branddetectie, netwerkstoringen, stroompannes e.d.

  • Als ik in verlof ben, blijven de huisbewaarderstaken doorlopen, inclusief de permanentiedienst. Als we een uitstap ofzo willen maken, moeten we er dus voor zorgen dat iemand anders van onze familie (meestal mijn ouders) even kunnen komen housesitten.

Het huisbewaarderswerk is een continu puntje van aandacht. Je leeft en slaapt letterlijk op je werk. Het geheel vraagt continu aandacht en is steeds aanwezig. Zelfs dagen dat ik in verlof ben, vinden mensen heel snel de weg naar je voordeur of komen ze je tegen als je de inkomen in huis aan het zetten bent. Ik maak de vergelijking soms met een kind die aanhouden aandacht vraagt. We hebben alles behalve een normale work-life balance en van deconnectie hebben we nog niet gehoord. Dit was in het het begin nog doenbaar, maar met ouder te worden voel ik toch dat ik het moeilijker krijg bol gewerkt. Maar huisbewaarders zijn zo'n speciaal statuut dat blijkbaar alles kan en mag...

(Sorry voor warrige post)
 
Laatst bewerkt:
Samenwonend, geen kinderen, allebei FT.
Standaard dag;

5u-5u30: opstaan en ontbijten (ook tijdens weekends/vakantie)
6u-6u30: naar fitness vertrekken
6u20 (ong)-7u30: fitness
7u45: second breakfast en douche
8u-12u: werk (geen commute, 99% thuiswerk)
12u-13u: lunch + wandeling in de buurt
13u-17u/17u30: werk (soms pauzes, soms niet)
17u30-22u dinner en ontspanning (eventueel nog wandeling)
22u/22u30-5u/5u30: slaap
 
Amai hoeveel mensen hier om 4-5u opstaan om 9u te beginnen werken. Ik moet om 4-5u beginnen maar geen haar op men hoofd die er aan denkt als ik soms om 8-9u moet beginnen dat ik dan ook om 4-5u opstaat. Sommige dan ook om 6u beginnen tot 20u dan leef je toch niet meer buiten werken?

Sinds ik kinderen heb, heb ik ontdekt dat er 10h extra te benutten zijn in een dag. :laugh:
 
Amai hoeveel mensen hier om 4-5u opstaan om 9u te beginnen werken. Ik moet om 4-5u beginnen maar geen haar op men hoofd die er aan denkt als ik soms om 8-9u moet beginnen dat ik dan ook om 4-5u opstaat. Sommige dan ook om 6u beginnen tot 20u dan leef je toch niet meer buiten werken?
Depri thread in wording ja, of is het al.

Hier tegen 8 uur opstaan, werken om 9 uur.
Gedaan tegen 17 uur.
Eten tegen 18 uur.

Veel thuiswerk, en anders moet ik niet ver rijden.

Amuseren tot tegen middernacht.
 
Het huisbewaarderswerk is een continu puntje van aandacht. Je leeft en slaapt letterlijk op je werk. Het geheel vraagt continu aandacht en is steeds aanwezig. Zelfs dagen dat ik in verlof ben, vinden mensen heel snel de weg naar je voordeur of komen ze je tegen als je de inkomen in huis aan het zetten bent. Ik maak de vergelijking soms met een kind die aanhouden aandacht vraagt. We hebben alles behalve een normale work-life balance en van deconnectie hebben we nog niet gehoord. Dit was in het het begin nog doenbaar, maar met ouder te worden voel ik toch dat ik het moeilijker krijg bol gewerkt. Maar huisbewaarders zijn zo'n speciaal statuut dat blijkbaar alles kan en mag...

(Sorry voor warrige post)

Kom eens wat meer vertellen over je jobinhoud hier! :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan