Het grote BeyondGaming Dating topic

Same hier, samen met een Vietnamese. En terwijl is zij een stuk succesvoller dan ik, heeft een master in Australie behaald terwijl ik 3 jaar op de unief heb aangemodderd en een hogeschool diploma heb, werkt voor een multinational, gevraagd om bij de WTO in Geneva te werken, ...
Toch altijd met de ogen draaien als je die vooroordelen hoort.
Mijn vrouw had in hotels/restaurants gewerkt in Mexico, de VS, en Abu Dhabi. In Abu Dhabi had ze dan wat vrienden onder de "armere" lokale bevolking (dat zijn dan mensen met maar één Ferrari die een Rolex cadeau geven aan een meisje om interesse te tonen). Toen ze hier dan de eerste keer was, gingen we allemaal gelijk op café, waarna mijn vrienden een soort "interventie/ondervraging" organiseerden toen zij naar de WC ging.

Dat was echt zo met vragen van: "jama, heeft die spaargeld?", "Gaat gij die onderhouden?", "Gaat die hier wel werken?", "Gaat ze geen geld opsturen naar de familie gelijk al die buitenlanders". Toen ik bij het thuiskomen dat tegen haar vertelde begon ze eerst te lachen dat ze niet echt onder de indruk was van al de "rijkdom" hier, en daarna werd ze nogal razend op mijn vrienden omdat ze die reactie compleet niet begreep. Neen, voor open-mindedness winnen we hier geen prijzen.

Ondertussen zijn we 4 jaar later (en heeft mijn vrouw hier meteen werk gevonden), en begrijpen mijn vrienden niet waarom ze wat afstandelijk is.

Laatst bewerkt:
Probleem met een niet-EU persoon is dat je nooit weet of die echt op jou verliefd is, of dat ze uit is op een huwelijk om op die manier te kunnen blijven in een land waar de welvaart x10 zo hoog ligt.

Probleem met een niet-EU persoon is dat je nooit weet of die echt op jou verliefd is, of dat ze uit is op een huwelijk om op die manier te kunnen blijven in een land waar de welvaart x10 zo hoog ligt.
Probleem kan toch evengoed gesteld worden door Kathy van achter de hoek die in een job zit die niet fantastisch verdient, dat ze je enkel wil charmeren omdat je een hoog loon hebt, leuke Tesla (voorlopig althans 🤪) als bedrijfswagen hebt én dan nog eens enig kind bent van de best boerende zelfstandigen in het dorp?

Als het gaat om hooggeschoolde niet eu-burgers is dat risico toch al een pak kleiner?

Wist-je-datje van de dag: Verliefd blijf je sowieso niet in een langdurige relatie. Buiten Nicole en Hugo misschien.

Dat klopt totaal niet.

Ik werd net verliefder op mijn vriendin naarmate de jaren verstreken.
Hangt natuurlijk totaal af van persoon tot persoon ik word niet gemakkelijk verliefd dus het zal wel deels daaraan liggen

Dat klopt totaal niet.

Ik werd net verliefder op mijn vriendin naarmate de jaren verstreken.
Hangt natuurlijk totaal af van persoon tot persoon ik word niet gemakkelijk verliefd dus het zal wel deels daaraan liggen
Het hangt er ook wel van af wat je verstaat onder verliefd zijn. Iemand doodgraag zien vs. de roze wolk rush die voelt alsof je bij manier van spreken aan de drugs zit.

Verliefdheid maakt door de jaren heen plaats voor 'houden van'...
Alleeeez dat hebben ze mij wijsgemaakt alleszins maar ik geloof dat niet. Ik geloof dat het een combinatie is van de beide...
Persoonlijk ervaar ik dat verliefsheid met de jaren toeneemt maar soms, heel soms wil ik weleens een Dahmertje uitvoeren op mijn mijnheer.
Of die laatste actie hoort bij 'houden van...' weet ik wel niet.🤔

Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem is eerder dat je door je eigen verliefdheid een tikje naïef kan worden en niet ziet of die persoon van je wilt profiteren (op welke manier dan ook). Los iemands afkomst.

Gewoon QED hoor.
Mensen stellen zich die vragen omdat deze situaties zich helaas ook voordoen.

Kennis van mij heeft het langs de andere kant ook niet makkelijk met haar schoonmoeder. Ze is als Oost-Europese naar hier gemigreerd nadat ze op vakantie een Belgische man tegenkwam.
Voor het huwelijk was het van' ja, dat zal wel dat die een Belgische nationaliteit wil'.
Maar zelfs na 5 jaar huwelijk en kinderen was het nog steeds van '5 jaar, nu heeft ze geen enkele reden meer om erbij te blijven, die gaat willen scheiden' en nadien was het dan weer van 'die gaat heel haar familie naar hier laten afzakken'.

Als je bij elke relatie moet uitgaan van hoe het slecht kan aflopen begin je er beter helemaal niet meer aan zeker? Meer dan 50% van de huwelijken en samenlevingscontracten stranden. Een Belg/Belgische kan zijn/haar partner ook financieel uitmelken in een vechtscheiding.

Als je bij elke relatie moet uitgaan van hoe het slecht kan aflopen begin je er beter helemaal niet meer aan zeker? Meer dan 50% van de huwelijken en samenlevingscontracten stranden. Een Belg/Belgische kan zijn/haar partner ook financieel uitmelken in een vechtscheiding.
Alles kan maar een sappig HLN verhaal van een Kameroense die met een 20 jaar oudere Belg trouwt en die ginder dan in verdachte omstandigheden sterft voor de erfenis blijft nu eenmaal langer hangen dan random 'Jan en Mieke gaan uiteen'.
Met uitzondering van boer Charel ofcource.

Het programma 'exotische liefde' zal ook geen goed gedaan hebben zeker qua beeldvorming...? :laugh:

De twee vben die ik zelf ken bevestigen dit beeld volledig, dus dat helpt ook niet. :tongue:

... - Ik ben getrouwd met een Mexicaanse, vrij snel want dat maakte samenwonen makkelijker (genzinshereniging). De reacties van mijn vrienden die ik in het middelbaar leerde kennen was algemeen negatief: of ik dat wel zou doen, was ze niet uit op mijn geld, enz. Sommigen leken te denken dat Mexico een soort Somalië was en mijn vrouw gewoon de euro-tekens in haar ogen kreeg door hier onze middenklasse-levens te zien (niet dus). Mijn meer internationale vriendenkring was dan weer algemeen positief, waar een goede Spaanse vriendin gewoon zei: "soms moet je springen, en het kan verkeerd lopen, maar trouwen is uiteindelijk ook iets dat je kan omkeren".

Het blijft anekdotisch maar ik ken al minstens 2 collega's die al jaren gelukkig getrouwd zijn met een Mexicaanse (allé, 2 Mexicaanse, ze zijn niet allebei met dezelfde persoon getrouwd).

En een vriend die al meer dan 10 jaar gelukkig is met een Colombiaanse, wat al iets meer een "lagere loon land" is.

Het lijkt me inderdaad even veel of weinig risico als een Belgische man of vrouw die misschien ook gewoon van je wil profiteren. Nigeriaanse rijke erfgenamen lijken me nog een categorie apart 😋

Goh ja ik heb hier ook al die vraag gekregen of wij samen zijn zodat ik hier kan wonen :p Maar dan van kiekens die niet weten dat ik hier sowieso mag wonen en werken.

België wordt hier meestal gezien als nog net niet Italië of Griekenland maar het scheelt niet veel qua chaos en 'beschaafd zijn'

Het blijft anekdotisch maar ik ken al minstens 2 collega's die al jaren gelukkig getrouwd zijn met een Mexicaanse (allé, 2 Mexicaanse, ze zijn niet allebei met dezelfde persoon getrouwd).

En een vriend die al meer dan 10 jaar gelukkig is met een Colombiaanse, wat al iets meer een "lagere loon land" is.

Het lijkt me inderdaad even veel of weinig risico als een Belgische man of vrouw die misschien ook gewoon van je wil profiteren. Nigeriaanse rijke erfgenamen lijken me nog een categorie apart 😋
De reden dat ik daar hier mee afkom is dat het dus een beetje past in dat eerder conservatieve wereldbeeld, zo dat kleinburgerlijke "elk ver land zal wel een soort Somalië zijn" dat ook @jawadde001 lijkt te denken. Terwijl in veel landen de ongelijkheid gewoon torenhoog is, en je daar even makkelijk mensen zal vinden die eens lachen met onze welvaart als mensen die er jaloers op zijn.

Als iemand plots samen is met een 20 jaar jongere derdelander die bij wijze van spreken bloemen verkocht op straat, dan kan je misschien eens fronsen.

Overigens kreeg mijn vrouw ook eens die vraag van iemand die ze net ontmoette, hoe oud ik was. Want ik moet wel een zestigjarige viespeuk geweest zijn natuurlijk.

De reden dat ik daar hier mee afkom is dat het dus een beetje past in dat eerder conservatieve wereldbeeld, zo dat kleinburgerlijke "elk ver land zal wel een soort Somalië zijn" dat ook @jawadde001 lijkt te denken. Terwijl in veel landen de ongelijkheid gewoon torenhoog is, en je daar even makkelijk mensen zal vinden die eens lachen met onze welvaart als mensen die er jaloers op zijn.

Als iemand plots samen is met een 20 jaar jongere derdelander die bij wijze van spreken bloemen verkocht op straat, dan kan je misschien eens fronsen.

Overigens kreeg mijn vrouw ook eens die vraag van iemand die ze net ontmoette, hoe oud ik was. Want ik moet wel een zestigjarige viespeuk geweest zijn natuurlijk.

True! Zeker met een deftige opleiding of een goed draaiende zaak, hebben mensen in zo'n landen zelfs regelmatig een hogere levensstandaard dan de gemiddelde Belg.

En inderdaad, als er veel van de "rode vlaggen" (zoals een groot leeftijdsverschil) zijn, is de kans gewoon groter dat er meer achter zit - de clichés komen ook van ergens. Al kan je je nog de vraag stellen wie van wie profiteert als er een 60-jarige viespeuk zo aan een vrouw geraakt :thinking:

Goh ja ik heb hier ook al die vraag gekregen of wij samen zijn zodat ik hier kan wonen :p Maar dan van kiekens die niet weten dat ik hier sowieso mag wonen en werken.

België wordt hier meestal gezien als nog net niet Italië of Griekenland maar het scheelt niet veel qua chaos en 'beschaafd zijn'
Ja dat was toen ik in Zweden op Erasmus zat ook. En dan kweetni hoe trots verkondigen hoe ge in Zweden niet moogt denken dat ge het zijt en daar zelfs een woord voor is in het Zweeds. Daar dan ook totaal de ironie niet van inzien. :ROFLMAO: Kzou het trouwens niet erg gevonden hebben als het eten daar iets meer zoals in Italië of Griekenland was.

Hier in Japan zijn ze eerder geïnteresseerd in uw land en stellen ze allemaal vragen. Soms ook wel eens wat wereldvreemde vragen. Zo is mij ooit eens gevraagd wat voor gameconsoles wij hebben. "Hier hebben we Nintendo en Playstation maar wat hebben jullie?". Omgekeerd is mij in België ook al wel eens gevraagd of ze in Japan ook Belgacom hebben. :laugh:

Wat ge hier soms wel hebt is dat mensen u ongevraagd beginnen te onderwijzen in de Japanse cultuur. Dan zijn ze meteen ook een beeld op u aan het projecteren van de onwetende gaijin. Gelukkig is er wel niemand in mijn familie/vriendenkring die dat doet. De grappigste was een vreemde op cafe die mij ging uitleggen wat mijn vrouw allemaal wil want dat is hoe Japanse vrouwen in elkaar zitten.

Ik heb ne keer goe gelachen en hem gezegd dat ik dat zeer indrukwekkend vind hoe hij dat aan de hand van enkel haar nationaliteit beter weet dan ik die al 10+ jaar alle dagen met haar samen leef. :laugh: En daarna nog blijven volhouden he. 🤪 Khad hem misschien moeten vragen of hij een lief had. Met zijn kennis van Japanse vrouwen zal hij ze waarschijnlijk wel met stokken van zich af moeten slaan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan