Het grote BeyondGaming Dating topic

Het is trouwens ook perfect mogelijk om iemand knap/aantrekkelijk te vinden en daar tegelijkertijd helemaal niks mee te willen. Een van mijn beste vriendinnen is iemand die denk ik wel kan worden omschreven als conventioneel enorm knap (dat merk je ook aan het aantal benaderingen door mannen wanneer wij ergens zijn en via IG enzovoorts), maar de gedachte dat ik daarmee in bed zou duiken roept bij mij bijna een soortement weerzin op. Er is geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt.

Soms vind ik het beangstigend hoe die mentaliteit zelfs nog in mijn generatie (~30 jaar) vrij wijdverspreid is. Je moet uiteraard het licht van de zon niet ontkennen (er zijn wel degelijk veel scenario's waarbij zo'n man/vrouw vriendschap ontaardt in gevoelens langs de ene of de andere kant) maar je mag ook nog wel erkennen dat de meeste personen wel wat meer persoonlijkheid hebben dan 'jij hebt een opening en ik heb zin' toestanden. Of als je dan zo iemand bent die enkel met zijn penis denkt, spreek dan op zijn minst voor jezelf, en niet voor '99.9%' van de mannen.
Inderdaad. Vrienden maak je volgens mij door een soort van gemeenschappelijke ervaring, gaande van school, verdere studies, werk, vrije tijd, ... het lijkt me een beetje vreemd daar dan op geslacht (en aantrekkelijkheid) te selecteren. Ik heb goede vriendinnen uit mijn schooltijd en mijn doctoraatsperiode, we hebben gewoon een hele hoop zaken samen meegemaakt en zo een band opgebouwd. Ik vind sommigen daarvan fysiek knap, anderen niet echt, maar dat is geen factor voor die gemeenschappelijke ervaringen en dus vriendschap. Het is niet of ik heb destijds met sommige van mijn schoolvriendinnetjes of vrouwelijke collega's niet willen spreken omdat ik er niet tot aangetrokken was. En het is evenmin zo dat ik nu niet kan wachten tot ze eens het go-signaal geven om mijn vriendschap om te zetten in seks.

Het klinkt me allemaal nogal puberaal in de oren. Om niet te zeggen dat het in de richting van al die red pill/incel onzin gaat.

Lol, alles onder de 7/10 heeft sowieso geen kans maar toch fijn voor es mee te babbelen

#alphamalemindset
#horlogesmatter

zal het op een propere manier zeggen.

Erg dat ik het moet zeggen maar ik kan gerust bevriend zijn met een lelijke dame maar niet met een mooie dame.

Daarom dat ik geen vrouwelijke vrienden heb ...

Een extract uit een interview met de liefde/vrouw van Frank (Zillion) Verstraeten
Bron: HLN

Dat de Zillion-koning ook nog eens een genie was, trok Ina aan. “Frank is zó intelligent, ik ben daar fier op. Ik weet nog dat de spin (een gigantische stalen constructie, 11 meter breed, die ronddraaide in de main room, red.) ooit kapot was. Niemand kon die repareren, maar Frank slaagde erin. Ik stond daar en dacht: wow, hij kan zelfs solderen. Mijn hart sloeg over.”

Dus mannen, avondcursusje solderen should do the trick ;)

Een extract uit een interview met de liefde/vrouw van Frank (Zillion) Verstraeten
Bron: HLN

Dat de Zillion-koning ook nog eens een genie was, trok Ina aan. “Frank is zó intelligent, ik ben daar fier op. Ik weet nog dat de spin (een gigantische stalen constructie, 11 meter breed, die ronddraaide in de main room, red.) ooit kapot was. Niemand kon die repareren, maar Frank slaagde erin. Ik stond daar en dacht: wow, hij kan zelfs solderen. Mijn hart sloeg over.”

Dus mannen, avondcursusje solderen should do the trick ;)
Ook uit de bron: HLN:

"Eén keer, nog lang voor alle ellende, is hij goed weggekomen. Twee keer per uur werd het danspodium vrijgemaakt voor de dansers. Ik had net het middenpodium dat omhoog kwam ontruimd, toen er een immens tandwiel van de spin (de legendarische licht- en laserconstructie aan het plafond, red.) naar beneden viel. Dat ding woog zeker zestig kilogram. Ik heb het snel van het podium gehaald en verstopt achter een van de leren zetels van de VIP."

Hij had dat ding beter gelast ipv gesoldeerd 😜

Als bisexueel kunt ge dus geen vriendschappen sluiten zonder gevoelens. :unsure:
Als de persoon in kwestie perfect uw type is dan zou ik het nog snappen dat een vriendschap moeilijker is zonder bijbedoelingen.
Maar gewoon het gender zijn waar je toe aangetrokken bent is toch wel een heel lage drempel. We zijn geen cave men meer he.
Zelfs "lelijk = vriendschap, mooi = bijbedoelingen" is toch wel te simpel hoor.
Ik heb genoeg knappe vrienden en vriendinnen waar ik niets romantisch/relationeel voor voel.
Kan door verschillende redenen zijn: je kent elkaar al te lang (zowel goed en slecht), waardeert de vriendschap teveel, andere persoonlijkheid dan jouw type is, ....

Ook uit de bron: HLN:

"Eén keer, nog lang voor alle ellende, is hij goed weggekomen. Twee keer per uur werd het danspodium vrijgemaakt voor de dansers. Ik had net het middenpodium dat omhoog kwam ontruimd, toen er een immens tandwiel van de spin (de legendarische licht- en laserconstructie aan het plafond, red.) naar beneden viel. Dat ding woog zeker zestig kilogram. Ik heb het snel van het podium gehaald en verstopt achter een van de leren zetels van de VIP."

Hij had dat ding beter gelast ipv gesoldeerd 😜
Ik maakte me net de bedenking... Een 'reusachtige stalen constructie' en een of andere nozem op een dieet van coke en speed gaat daar zelf wat aan sleutelen... :unsure:

We zijn geen cave men meer he.
Tgoh, als je sommigen soms bezighoort... :unsure:

Het valt mij echt op, niet alleen hier, dat het beeld van "de jonge generatie is inclusiever en voor gelijke rechten voor man en vrouw" in de praktijk bijlange niet altijd klopt. Veel hangen toch nog vast aan die klassieke rolpatronen, niet alleen qua dating maar evengoed in het huishouden.

Tgoh, als je sommigen soms bezighoort... :unsure:

Het valt mij echt op, niet alleen hier, dat het beeld van "de jonge generatie is inclusiever en voor gelijke rechten voor man en vrouw" in de praktijk bijlange niet altijd klopt. Veel hangen toch nog vast aan die klassieke rolpatronen, niet alleen qua dating maar evengoed in het huishouden.
Is de jeugd niet gewoon per definitie "extreem", waarna je wat pragmatischer wordt en kalmeert door volwassener te worden. Nuja, uitzonderingen die mentaal 16 blijven daargelaten natuurlijk, maar dat zijn meestal niet echt de scherpste messen.

Als ik me herinner hoe het er tijdens mijn middelbaar aan toe ging, dan had je toch wel wat mensen die compleet richting extreem-rechts en/of conservatief denken gingen, waar anderen praktisch klaar stonden om de klassenstrijd uit te roepen terwijl ze de Internationale zongen. :unsure:

Is de jeugd niet gewoon per definitie "extreem", waarna je wat pragmatischer wordt en kalmeert door volwassener te worden. Nuja, uitzonderingen die mentaal 16 blijven daargelaten natuurlijk, maar dat zijn meestal niet echt de scherpste messen.
Ik bedoelde eigenlijk mijn generatie (eind 30-begin 40) en alles jonger. Ik trek soms echt ogen als ik sommige uitspraken hoor van leeftijdsgenoten.

Ik bedoelde eigenlijk mijn generatie (eind 30-begin 40) en alles jonger. Ik trek soms echt ogen als ik sommige uitspraken hoor van leeftijdsgenoten.
Heeft dat niet veel te maken met het opvoedingskader?
Wij zijn de enige generatie die de overslag van "mama is huismoeder, papa is kostwinner" naar "beide partners zijn gelijkwaardig" hebben meegemaakt. Dus heb je aan de ene kant idd de mensen die ENKEL de vrouw als huismoeder hebben gezien en papa die zijn voetjes onder tafel schoof en nadien in de zetel plofte en aan de andere kant mensen bij wie beide ouders gingen gaan werken waardoor papa ook 's morgens staartjes stond te maken omdat mama al gaan werken was en na zijn werk evengoed de afwas stond te doen terwijl mama de kinderen instopte.

Ah, mja, ik denk persoonlijk dat Vlaanderen (op de steden na misschien) gewoon een conservatieve regio is hoor, met redelijk wat "dorpse" kleinburgerlijkheid/conservatisme. Als ik buitenlandse vrienden hun houding zie ten opzichte van bv. relaties, trouwen, het uiterlijk, ... of die van mijn vrienden uit het middelbaar, valt me toch altijd op hoe men op veel plaatsen wel wat ruimdenkender is.

Allez ik heb hier al wat posts gemaakt over dat thema maar wat me altijd zal bijblijven:

- Ik ben getrouwd met een Mexicaanse, vrij snel want dat maakte samenwonen makkelijker (genzinshereniging). De reacties van mijn vrienden die ik in het middelbaar leerde kennen was algemeen negatief: of ik dat wel zou doen, was ze niet uit op mijn geld, enz. Sommigen leken te denken dat Mexico een soort Somalië was en mijn vrouw gewoon de euro-tekens in haar ogen kreeg door hier onze middenklasse-levens te zien (niet dus). Mijn meer internationale vriendenkring was dan weer algemeen positief, waar een goede Spaanse vriendin gewoon zei: "soms moet je springen, en het kan verkeerd lopen, maar trouwen is uiteindelijk ook iets dat je kan omkeren".

- Ik ben getrouwd met een Mexicaanse
Mijn zus is getrouwd met een Afrikaan, ik ken de reacties die dat geeft als je met een buitenlander afkomt. Dat is trouwens een doodnormale en doodbrave mens.
(en zelfs als hij dat niet zou zijn, het is haar keuze met wie ze samen is, dat kleurke maakt mij geen fluit uit)

Mijn zus is getrouwd met een Afrikaan, ik ken de reacties die dat geeft als je met een buitenlander afkomt. Dat is trouwens een doodnormale en doodbrave mens.
(en zelfs als hij dat niet zou zijn, het is haar keuze met wie ze samen is, dat kleurke maakt mij geen fluit uit)
Algemeen merk ik gewoon dat als je afwijkt van het "klassieke beeld", mensen nogal "bezorgd" worden. En dat klassieke beeld is hier in de streek toch wel: zie dat je ergens halverwege de twintig samen bent met iemand uit de buurt, bouw/koop een huis, en begin aan kinderen.

Algemeen merk ik gewoon dat als je afwijkt van het "klassieke beeld", mensen nogal "bezorgd" worden. En dat klassieke beeld is hier in de streek toch wel: zie dat je ergens halverwege de twintig samen bent met iemand uit de buurt, bouw/koop een huis, en begin aan kinderen.
Inderdaad. Ik kreeg van sommigen al commentaar omdat ik afkwam met ene van de andere kant van het land. "Zijn die van hier niet wel genoeg misschien?" Precies alsof je enkel mag aanpappen met uw crush van de Chiro.

Ah, mja, ik denk persoonlijk dat Vlaanderen (op de steden na misschien) gewoon een conservatieve regio is hoor, met redelijk wat "dorpse" kleinburgerlijkheid/conservatisme. Als ik buitenlandse vrienden hun houding zie ten opzichte van bv. relaties, trouwen, het uiterlijk, ... of die van mijn vrienden uit het middelbaar, valt me toch altijd op hoe men op veel plaatsen wel wat ruimdenkender is.

Allez ik heb hier al wat posts gemaakt over dat thema maar wat me altijd zal bijblijven:

- Ik ben getrouwd met een Mexicaanse, vrij snel want dat maakte samenwonen makkelijker (genzinshereniging). De reacties van mijn vrienden die ik in het middelbaar leerde kennen was algemeen negatief: of ik dat wel zou doen, was ze niet uit op mijn geld, enz. Sommigen leken te denken dat Mexico een soort Somalië was en mijn vrouw gewoon de euro-tekens in haar ogen kreeg door hier onze middenklasse-levens te zien (niet dus). Mijn meer internationale vriendenkring was dan weer algemeen positief, waar een goede Spaanse vriendin gewoon zei: "soms moet je springen, en het kan verkeerd lopen, maar trouwen is uiteindelijk ook iets dat je kan omkeren".
Same hier, samen met een Vietnamese. En terwijl is zij een stuk succesvoller dan ik, heeft een master in Australie behaald terwijl ik 3 jaar op de unief heb aangemodderd en een hogeschool diploma heb, ze werkt voor een multinational, is gevraagd om bij de WTO in Geneva te werken, ...
Toch altijd met de ogen draaien als je die vooroordelen hoort.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan