Het grote BeyondGaming Dating topic

Na wat heen en weer gestuur toch uiteindelijk die eerste echte date met B vastgelegd :love2: ze had aangegeven dat ze ook wel zin had om af te spreken en deed ook wel effort om het in orde te krijgen, dus so far things are going pretty well

We zien elkaar binnen 2 weken, de dag na de date met A 😬 't was dat of nog meer opschuiven en dat wou ik niet doen (wil haar niet het gevoel geven dat ik geen oprechte interesse heb of zo, en wil het ook niet laten aanslepen gezien die eerste date wellicht al veel zal duidelijk maken)

Die "olifant" onder de schedelpan is ook al wat gekalmeerd. Zit af en toe nog te fluisteren "wat als ze met andere mannen zit te daten ook?" en van die dingen, maar bon. Ben al blij dat het op dat vlak betert.

We zien wel hoe het loopt met A en B 😄
Wat als ze met andere mannen zit te daten ook? Gij date nu toch ook efkes met twee vrouwen?

Vind ik wel ergens wat raar. Berichten sturen naar meerdere potentiële partners tot daar aan toe, maar het effectieve daten zou ik toch beperken tot 1 persoon. Stel dat je met de ene ligt te kussen en de dag nadien heb je met iemand anders een afspraak. "Wat niet weer, niet deert" maar dan zit je ook nog met een geweten. "Kvin u wel tof, maar ik wil eerst andere vrouwen aflebberen voor ik mijn aandacht aan u geef. Okee?".

Zaterdag gematched met een vrouw hier in Brussel en zondag meteen afgesproken. Gingen eerst voor twee uur wat gaan doen want ze had plannen in de latere namiddag. Zijn uiteindelijk zo'n 6 uur samengebleven, wat gaan wandelen in stad, gaan drinken... Vond haar bijzonder leuk, denk dat er geen minuut stilte was tussen ons, zelfde humor, veel gelachen... Heel knap meisje ook.

Ze bevestigde via whtasapp dat ze het erg leuk vond en dat we binnenkort weer iets zouden doen. Dinsdag gingen we naar de cinema. Die ochtend zei ze me dat het een "misschien" ging zijn. Uiteindelijk ging het toch door. Ze nodigde me eerst bij haar thuis. Van die cinema is niets meer gekomen, veel wijn gedronken, een film op haar bed gezien en bij de rest moet ik geen tekening maken. Heel die nacht nog liggen knuffelen.

Het is de eerste keer in een behoorlijk lange tijd dat ik echt into iemand ben. Zit al met een volgende date in het hoofd en we sturen langs beide kanten behoorlijk wat naar elkaar via whatsapp. Misschien denk ik er teveel over na maar ik stelde weer voor om iets te gaan doen vrijdag- of zaterdagavond en het was weer van "misschien gezien ze X of Y te doen heeft". Ze zei me vandaag zich nu slecht te voelen vandaag en ik stelde voor dat ik - moest ze dat willen - ik eens kon langskomen maar dat moest niet. Merk wel dat ze steeds uit haar eigen wel berichten blijft sturen.

Heb enerzijds het gevoel dat ik haar wat leuker vind dan zij mij en nu ik dit uittyp heb ik ook precies de indruk dat ik het allemaal wat teveel in mijn hoofd laten worden voor maar twee dates gedaan te hebben. Ik haat het dat ik al zoveel verwachtingen heb. Afgelopen half jaar heb ik toch redelijk wat gedate en onenight stands gehad maar het was allemaal maar een ehh-gevoel in tegenstelling tot nu.

Update: naar mijn gevoel deed ze afstandelijk de laatste dagen via whatsapp sinds onze laatste date (waar ik dus bleef slapen). Ze was wat gestresseerd van werk naar eigen zeggen en ze deed maar vaag als ik voorstelde om af te spreken. Had voor mezelf al uitgemaakt dat ik er al teveel energie en verwachtingen aan het creëeren was dus begon m'n neus op wat anders te richten. De Braziliaanse die ik tot een maand geleden gedate had (puur casual) voor enige tijd en die nu in Zwitserland woont voor werk begon wat te chatten met mij. Lange videocall gedaan en ze nodigde me uit om na m'n reis volgende week eens een weekend langs te komen. Heel tof.

Nu belt de eerste persoon me om te vragen of ik vanavond wil komen om samen een film te zien/voor haar te zorgen sinds ze wat ziek is/lastige week op werk had. Ik ga daar natuurlijk op in.

Soit. Denk niet dat ik iets mis doe. Die Braziliaanse zou het niets kunnen schelen dat ik iemand anders zie. Was een persoon waar ik mee uitging, drinken, dansen, misschien film zien en met elkaar slapen. Zou er ook niets om geven moest zij andere mensen zien. Ga zien hoe het vanavond loopt.

Nog even my 2-cents ivm het nog thuis wonen van @Jonas89 aangezien ik in een vrij gelijkaardige situatie zit.

Sinds het einde van mijn vorige relatie heb ik misschien een handvol dates gehad. Telkens met vrouwen die elk al op zichzelf woonde. Wanneer die vraag dan toch naar boven kwam zei ik steeds gewoon eerlijk: Kijk, na het einde van die relatie ben ik terug thuis gaan wonen. Dat was op het moment dat de corona regels opnieuw gingen verstrengen en het bedrijf waar ik werkte ging sluiten. Ik heb wel gewoon terug vast werk en ben op zoek om iets te kopen. Maar als ik 25 jaar ga afbetalen ga ik wel een beetje kieskeurig zijn en niet het eerste het beste kopen. Ik zou makkelijk kunnen huren, maar ik vind het een beetje onnozel om maandelijks 750 euro aan huur + nog andere kosten uit te geven terwijl ik nu goed kan sparen en ik goed overweg kan met mijn ouders.

En er was er eigenlijk geen eentje die daar echt vreemd van opkeek. Sommige zeiden dat, mocht er thuis wat minder gezaag geweest zijn, ze ook liever nog/terug even thuis zouden zitten. Maar dat is, net als alleen wonen, ook niet altijd voor iedereen meteen een optie.

Er is een groot verschil tussen thuis wonen wegens een specifieke situatie en een plan hebben, of gewoon thuis wonen zodat je op uw 30+ nog steeds 80% van uw loon achter kunt laten op café. En er zullen ook wel vrouwen zijn die met dat eerste ook een probleem hebben, maar die gaan 9/10 toch niet mijn type zijn. Of wat ben je misschien met iemand die wel alleen woont maar nog steeds het gros van zijn geld wekelijks achterlaat op café. Naar mijn mening is dat niet iets waar je blind ja/nee op kunt zeggen, je moet de situatie in zijn geheel zien.

Laatst bewerkt:
Vind ik wel ergens wat raar. Berichten sturen naar meerdere potentiële partners tot daar aan toe, maar het effectieve daten zou ik toch beperken tot 1 persoon. Stel dat je met de ene ligt te kussen en de dag nadien heb je met iemand anders een afspraak. "Wat niet weer, niet deert" maar dan zit je ook nog met een geweten. "Kvin u wel tof, maar ik wil eerst andere vrouwen aflebberen voor ik mijn aandacht aan u geef. Okee?".
Toen ik met mijn ex had afgesproken, had ik de dag erna ook nog een date gepland. Die eerste date viel goed mee, dus ook eerlijk gezegd dat ik de dag erop nog een date had gepland, maar wel wou zien wat het met hem zou worden.
De afspraak met date 2 laten doorgaan (was al eens afgezegd geweest wegens ziekte) maar dan wel eerlijk gezegd dat ik gisteren een date had gehad en wou zien wat dat zou worden. Ik zie hier niets verkeerd mee.

Wat in hemelsnaam is er fout met dates PLANNEN wanneer je nog 100% single bent? Als je effectief datet met iemand, is dat op moreel vlak een ander paar mouwen maar hier gaat het puur om plannen he... Dus als ik met 3 mannen zou chatten en met elk afspreek om iets te gaan drinken, ben ik volgens jou al een sloerie? :unsure:

Ik ben precies een van de enige, maae ik zou bvb nooit daten met een meisje die nog thuis woont. Toont voor mij een gebrek aan zelfstandigheid en zelf vertrouwen en ik vind dat persoonlijk belangrijk in een persoon.

Als een vrouw echt interesse heeft in u (totaalplaatje) dan zal het geen dealbreaker zijn of je nog thuis woont en of je mama je eten voor u klaarmaakt. Zoals hierboven gezegd, kan iemand die thuis woont ook perfect reeds de verantwoordelijkheden van het zelfstandig wonen op zich genomen hebben door inbreng in financiën, boodschappen, schoonmaken, koken, … je hebt er alle baat bij om dit te vermelden als erover wordt gepraat. En een vrouw die niet zo ver kan nadenken en kortzichtig is, dat wil je ook niet hebben. Thuis wonen is niet iets waarvoor je je moet schamen. Ik ken een paar vrouwen/mannen die dat nog doen, daar is niks mis mee. Al zeker niet als de relatie met de ouders goed zit. Dat is in dergelijk geval zelfs een slim gedachte en aantrekkelijk.
Op een bepaalde leeftijd wil je dat er zo weinig mogelijk hindernissen zijn imo. Ik zou niet echt op mijn gemak zijn bij mijn nieuwe date met de ouders vlakbij. Alleen al de kans dat je die tegenkomt als je weggaat verstoort rust en intimiteit.

Je wilt gewoon ook niet dealen met zelfs maar de mogelijkheid dat het te maken heeft met hechting aan hotel mama…

Toen ik met mijn ex had afgesproken, had ik de dag erna ook nog een date gepland. Die eerste date viel goed mee, dus ook eerlijk gezegd dat ik de dag erop nog een date had gepland, maar wel wou zien wat het met hem zou worden.
De afspraak met date 2 laten doorgaan (was al eens afgezegd geweest wegens ziekte) maar dan wel eerlijk gezegd dat ik gisteren een date had gehad en wou zien wat dat zou worden. Ik zie hier niets verkeerd mee.

Wat in hemelsnaam is er fout met dates PLANNEN wanneer je nog 100% single bent? Als je effectief datet met iemand, is dat op moreel vlak een ander paar mouwen maar hier gaat het puur om plannen he... Dus als ik met 3 mannen zou chatten en met elk afspreek om iets te gaan drinken, ben ik volgens jou al een sloerie? :unsure:
Maar dat zeg je nu zelf, ik beweer niet dat mensen die wedden op meerdere hengsten of merries of ... euhm ... muilezels ... sletten of players zijn.

Ik zou het fysieke daten beperken tot 1 persoon, maar dat ben ik en ik ben al geen vrijgezel meer sinds 2014. Heen en weer chatten met meerdere mensen vind ik trouwens niet zo erg.

Maar dat zeg je nu zelf, ik beweer niet dat mensen die wedden op meerdere hengsten of merries of ... euhm ... muilezels ... sletten of players zijn.

Ik zou het fysieke daten beperken tot 1 persoon, maar dat ben ik en ik ben al geen vrijgezel meer sinds 2014. Heen en weer chatten met meerdere mensen vind ik trouwens niet zo erg.
Dus als 1 en 2 zeggen: hey kan je vrijdag/zaterdag afspreken om iets te gaan drinken dan zeg je tegen 1 iemand ja en tegen 1 iemand "sorry, ik ga eerst op date met iemand anders, pas als dat niets wordt wil ik afspreken?" :s

Wat als ze met andere mannen zit te daten ook? Gij date nu toch ook efkes met twee vrouwen?
Ik heb een eerste date gepland met 2 dames. Dat is niet hetzelfde als actief daten met meerdere dames (zie onder). Gevoelens zijn gevoelens, die zijn nu eenmaal vaak hypocriet of tegenstrijdig :)

Persoonlijk vind ik dat sturen gewoon onnozel. Veel beter een paar uurtjes en vrai vie babbelen en je weet allebei direct of het zin heeft verder te zien. Veel mensen sturen niet graag en het is imo geen goede manier om te weten of er een klik is. Vergeet ook niet dat ik maar 7min met die vrouwen heb gebabbeld hé, plus wat in groep achteraf. En dan nog in een (voor mij) high stress omgeving.

Sowieso komt er maar met max. 1 dame een 2e date. Als ze me er om vragen, zal ik eerlijk zijn. Maar ga het hen nu ook niet in de neus wrijven zonder aanleiding.

Kussen is voor mij ook iets dat ik enkel doe als het gevoel voor mij goed zit en er voor mij een vervolg mag komen. Ben zelf ook al genoeg gekwetst geweest door vrouwen die kussen niet zo serieus namen dus ik snap wel wat je bedoelt.

Voor mij is dat daten gedoe ook nieuw en ik probeer ook maar mijn weg erin te vinden. 6j in een serieuze relatie gezeten en alle relaties die ik gehad heb waren genre "elkaar vaak zien op school/in de jeugdclub en uiteindelijk springt de vonk over".

Van veel mensen hoor ik dat het tegenwoordig doodnormaal is om met meerdere mensen te daten tot je iemand vindt waar je verder mee wil gaan. Dat wil niet zeggen dat je overal rondpoept (dat die trend maar in de VS blijft...). Daten wil hier zeggen "tijd doorbrengen met iemand met als doel te toetsen of er wederzijdse romantische of seksuele interesse is (met een zeer grote kans dat tenminste 1 partij niets verder wil plannen)".

Komt ongetwijfeld door dating apps e.d. waar je meerdere matches op korte tijd hebt. Wat moet je dan doen? Zeggen "sorry de 50 woorden van mijn match van vandaag spreken mij meer aan, ik date maar met 1 iemand tegelijk dus ik moet onze afspraak annuleren"? Ik ga mezelf niet in de voet schieten door de nobele ridder ten tijde van buskruit.

Dus als ik met 3 mannen zou chatten en met elk afspreek om iets te gaan drinken, ben ik volgens jou al een sloerie? :unsure:
Voor de gemiddelde (BG?) man is de mogelijkheid om 3 verschillende dates te kunnen hebben op hetzelfde moment al een onbereikbare droom. :unsure:
Wel geen keuzestress dan 😆

't Was geen verwijt hoor, @Diatonico, gewoon een vraag :)

Ik vind sturen in't begin wel fijn, gewoon om een beetje af te toetsen of je wel op dezelfde golflengte zit. Zo kan je er ook wel snel de "send nudes" kerels er van tussenuit vissen zoals Mulan al eens zei, en gewoon mensen met een compleet andere vorm van humor of die compleet anders in het leven staan. Ik weet dat je veel mist van intonatie en lichaamstaal door berichtjes te sturen maar het is nu ook niet alsof je beiden compleet in een emotieloze robot verandert.

Ik ben zelf niet iemand die vaak meerdere gesprekken tegelijk had, en heb ook nooit gedate met meerdere mensen tegelijk (ook geen first dates). Ik vind dat niet fijn, en zo 17 keer diezelfde spreekbeurt doen over jezelf komt ook elke keer minder en minder oprecht over (ook al is het telkens gewoon de waarheid en de feiten). Ik kan ook gewoon niet goed mijn aandacht spreiden, ik focus mij liever op 1 ding/persoon per keer. Maar dat is mijn keuze en wat voor mij werkt, ik zou het wel gesnapt hebben moesten mijn dates toen gezegd hebben ja ik heb nog dates (/gehad) momenteel.

Die first dates waren trouwens: Iets gaan drinken (2e date iets gaan eten), iets gaan drinken (2e date naar een concert en iets gaan drinken), gaan wandelen met de hondjes, (2e date gezelschapspelletjes in een koffiebar), naar een game-café (2e date cinema en iets gaan drinken). Ik doe liever wel iets waar ge gewoon kunt babbelen, niet direct cinema want dat vind ik een beetje awkward om zo eerst 2uur naast nen quasi onbekende te gaan zitten, is niet goed voor de zenuwen in mijn geval :p

Ik ben nu 33 en zou het toch een beetje verschieten vinden moest mijn date zeggen dat hij nog thuis woont. Ik heb zelf na een breakup zoals Carrion even thuis gewoond en m'n date/lief toen vond dat ook niet erg, maar zoals R4h zegt is dat wel nog iets anders. Het is zeker geen dealbreaker voor mij en zeker als het niet is "omdat mama nog de was doet" maar ik zou toch liever iemand hebben die al minstens alleen heeft gewoond of samengewoond met iemand. Ik zou me toch niet van het idee kunnen ontdoen dat die persoon toch wat levenservaring mist. Ik ben zelf redelijk snel vertrokken thuis en vind het alles-is-duur-excuus eerlijk gezegd een beetje flauw (zeker als je intussen al in de 30 bent, tegen dan heb je toch al iets gespaard hoop ik) en zeggen dat je niet alleen kan zijn zou bij mij ook geen punten scoren omdat ik het belangrijk vind dat mijn partner dat kan (want ik heb dat soms nodig). Misschien wat kortzichtig van mijn kant, maar langs de andere kant is dat eigenlijk een voorkeur zoals een ander. Ik vond het ook al lastig daten met iemand die een roommate had kwestie van privacy, laat staan dat ma en pa een kamer verder zitten.

omdat t hier nog altijd ga over alleen wonen of niet, maakt toch geen drol uit ivm jonas89 zen situatie. Zen leeftijd is ergens rond of begin 30, ge kunt als vrouw zijnde van bv 6-27 ofzo die nog nie heeft samen gewoond toch gewoon samen een nieuw verhaal starten met hem? Niks zo plezant als samen voor t eerst alleen wonen en k denk dat er op die leeftijd vrouwen genoeg zijn die nog ni alleen wonen, of ben k daar verkeerd in 😅

Jep daar ben je verkeerd in.

Ik ben rond Jonas zijn leeftijd en ben ook aan het daten maar nog nooit een vrouw tegen gekomen die nog thuis woont.

Da lijkt mij toch ook sterk, iedereen heeft een andere vriendenkring natuurlijk maar van al mijn vriendinnen en vrouwelijke kennissen zijn een overgrote meerderheid (if not allemaal) na de studententijd alleen of samen gaan wonen. Zeker vanaf ze een job hadden. Da's ondertussen wel een kleine 10 jaar geleden, ik zou begrijpen als je er in het huidig klimaat wat langer mee wacht maar eens de 30 gepasseerd zou het voor mij toch wel eens tijd worden (imho).

Conclusie: wat minder de Calimero uithangen en die spaarboek aanspreken, Jonas! Vanaf volgende maand krijg je van vadertje staat elke maand nog eens 193 EURO korting om s'morgens je espressomachine aan te zetten om je onenightstand een kopje aan te bieden.

Als een vrouw echt interesse heeft in u (totaalplaatje) dan zal het geen dealbreaker zijn of je nog thuis woont en of je mama je eten voor u klaarmaakt.
Ja maar dat totaalplaatje houdt ook wel in dat je nog thuis woont hé... Dus dat kan wel gewoon een dealbreaker zijn.

zeggen dat je niet alleen kan zijn zou bij mij ook geen punten scoren omdat ik het belangrijk vind dat mijn partner dat kan (want ik heb dat soms nodig).
Ja, dat ook! Als die constant iemand in huis wil om tegen te babbelen omdat hij anders eenzaam is, dan is het ook geen goeie match met mij.

Thuis wonen als 30+ betekent meestal (ja er zijn uitzonderingen zoals bv. gedeeltelijk Carrion):
- geen geld
- geen vrienden of sociaal leven waarbij het leuker is om een eigen stek te hebben
- graag mama dichtbij uit onzelfstandigheid of uit eenzaamheid.

Laten we eerlijk zijn, het is nu eenmaal zo dat geen enkele van die redenen een meisje van haar stoel laat glijden van botergeilheid.

Terug
Bovenaan