Het grote BeyondGaming Dating topic

@Diatonico als je nog nooit met haar gebeld hebt, zou ik daar nu niet zomaar mee beginnen. Elke man die mij heeft gebeld, heeft dat altijd eerst gevraagd. Misschien komt je belletje ongelegen, misschien houdt ze niet van bellen,...

Zaterdag gematched met een vrouw hier in Brussel en zondag meteen afgesproken. Gingen eerst voor twee uur wat gaan doen want ze had plannen in de latere namiddag. Zijn uiteindelijk zo'n 6 uur samengebleven, wat gaan wandelen in stad, gaan drinken... Vond haar bijzonder leuk, denk dat er geen minuut stilte was tussen ons, zelfde humor, veel gelachen... Heel knap meisje ook.

Ze bevestigde via whtasapp dat ze het erg leuk vond en dat we binnenkort weer iets zouden doen. Dinsdag gingen we naar de cinema. Die ochtend zei ze me dat het een "misschien" ging zijn. Uiteindelijk ging het toch door. Ze nodigde me eerst bij haar thuis. Van die cinema is niets meer gekomen, veel wijn gedronken, een film op haar bed gezien en bij de rest moet ik geen tekening maken. Heel die nacht nog liggen knuffelen.

Het is de eerste keer in een behoorlijk lange tijd dat ik echt into iemand ben. Zit al met een volgende date in het hoofd en we sturen langs beide kanten behoorlijk wat naar elkaar via whatsapp. Misschien denk ik er teveel over na maar ik stelde weer voor om iets te gaan doen vrijdag- of zaterdagavond en het was weer van "misschien gezien ze X of Y te doen heeft". Ze zei me vandaag zich nu slecht te voelen vandaag en ik stelde voor dat ik - moest ze dat willen - ik eens kon langskomen maar dat moest niet. Merk wel dat ze steeds uit haar eigen wel berichten blijft sturen.

Heb enerzijds het gevoel dat ik haar wat leuker vind dan zij mij en nu ik dit uittyp heb ik ook precies de indruk dat ik het allemaal wat teveel in mijn hoofd laten worden voor maar twee dates gedaan te hebben. Ik haat het dat ik al zoveel verwachtingen heb. Afgelopen half jaar heb ik toch redelijk wat gedate en onenight stands gehad maar het was allemaal maar een ehh-gevoel in tegenstelling tot nu.

Laatst bewerkt:
Stigmatiserende post, ieder zijn eigen tempo ongeacht geslacht.
Waarom slagen jullie er toch allemaal in om na twee (drie) dates al seks te hebben?

Ik heb in dat jaar (?) dat ik actief ben op datingapps enkel maar dates gehad met seuten of frigide vrouwen...

+30 jaar en nog nooit alleen gewoond vind ik persoonlijk ook geen rode vlag, maar wel een oranje. Daar kunnen @redenen voor zijn maar dat gooit wel direct een waarom-vraag op.
Dit toch wel een beetje. Ik denk niet dat elke vrouw er zo'n probleem van gaat maken (en dat is het IMO niet), maar ik kan me inbeelden dat het zelfstandigere type dat op kot is gegaan en dan thuis niet meer kon aarden dat wat vreemd vindt.

Persoonlijk was alleen wonen voor mij ook wel een beetje de start van een actiever liefdesleven. Misschien vooral omdat ik iemand kon meenemen (ook al was dat eerder zeldzaam), en ik zo wat meer durfde.

Waarom slagen jullie er toch allemaal in om na twee (drie) dates al seks te hebben?

Ik heb in dat jaar (?) dat ik actief ben op datingapps enkel maar dates gehad met seuten of frigide vrouwen...

Dat was bij mij anders toch maar een minderheid hoor, en de rest waren geen seuten of waren niet frigide. Misschien ligt het aan jou?

Laatst bewerkt:
Telt op kot zitten ook als alleen wonen? 't Is niet dat ik toen wèl een leven had. Maar ik kon wel de afwas doen, wat kuisen en de dingen die nodig zijn om te overleven. Maar leven, dat zat er eigenlijk niet in...

Technisch gezien ben ik geen maagd meer maar wel als er gevoelens bij komen kijken. Ik vermoed dat ik niet meteen ga liggen (of staan, of ?) neuken. 't Kan maar 't lijkt me wel onwaarschijnlijk.
Ligt het aan mij of dacht ik iets gelezen te hebben dat snelle seks ook geen teken is dat het lang zal duren? Soms zelf dat er wèl seks is gewoon omdat het de maatstaf is i.p.v. het effectief te willen doen...

Wat ik ook merk: eerlijke communicatie. Praten met elkaar is essentieel. Getuigt ook een ander topic. Het gevoel aftoetsen is dus ook een belangrijke om de ander niet te overtreffen. Soit.

Ik lees hier veel maar eigenlijk word ik er door de uiteenlopendheid eigenlijk weinig wijzer. Als het niet zwart-wit is (I/0), dan is er wel een spectrum en dat maakt het op zich wel interessant maar ook net zo moeilijk. Dus afgaan op 't gevoel maar wèl aftoetsen of het ok is. Als ik de ervaringen lees ontbreekt er vaak wel iets en da's dan meestal de communicatie denk ik.

WTF zeg, na drie dates geen seks is een frigide vrouw? Ik zal mijn lijstje van enkele pagina's terug maar weer eens bovenhalen zeker. Er moet voor mij al een ferme emotionele klik zijn om na 3 dates seks te willen hebben, ik zal dan ook een frigide vent zijn zeker?

WTF zeg, na drie dates geen seks is een frigide vrouw? Ik zal mijn lijstje van enkele pagina's terug maar weer eens bovenhalen zeker. Er moet voor mij al een ferme emotionele klik zijn om na 3 dates seks te willen hebben, ik zal dan ook een frigide vent zijn zeker?
T'is ni dat ik voor deze uitspraak ben, maar er wordt in die zin toch hier gepost, in de zin van: t heeft niet lang geduurd of we lagen tussen de lakens... T'is precies of sommigen dit dan als de norm hanteren... Maar of dit echt aanleunt bij de meesten hun aanpak, IDK

Wrs ligt de reden dat ik nog thuis woon... want als ik dat zeg op mijn weinige matches is het windstil erna. Maar moet ik in deze dure-tijd mijn spaarboek en mooi loon beginnen plunderen om te bewijzen dat ik alleen kan wonen en zo mss aan een lief te graken?
Ja natuurlijk is het gemakkelijker om iemand uit te nodigen, maar zo krijg ik precies nergens een kans...
Ik zou na een romantisch avondje geen zin hebben om iemand zijn/haar ouders tegen te komen. Misschien lukt dat perfect bij jou - dan zou ik de woonsituatie effe verzwijgen tot je elkaar in real life ontmoet.

Ben eens aan de kant gezet geweest omdat ik na de 2e date niet in ging op het voorstel om mee naar binnen te gaan (was iets te zat om er nog iets goed van te maken, dat had zij niet door precies) terwijl ik een 3e date wel zag zitten. Achteraf bekeken was ik dus de seut.

Laatst bewerkt:
Ben eigenlijk beetje ten einde raad. Weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen om ergens aan een lief te graken.
Collega's op mijn werk zeggen dat ik supersociaal ben, en moet voor mijn job ook wel. En verstaan het ook niet dat ik nog nooit een lief heb gehad (of de laatste 2jaar niet). hoorde dit ook op mijn Joker-reis

Wrs ligt de reden dat ik nog thuis woon... want als ik dat zeg op mijn weinige matches is het windstil erna. Maar moet ik in deze dure-tijd mijn spaarboek en mooi loon beginnen plunderen om te bewijzen dat ik alleen kan wonen en zo mss aan een lief te graken?
Ja natuurlijk is het gemakkelijker om iemand uit te nodigen, maar zo krijg ik precies nergens een kans...
Hebt ge daar - los van het hele lief-gebeuren - misschien niet sowieso eens goesting in?

T'is ni dat ik voor deze uitspraak ben, maar er wordt in die zin toch hier gepost, in de zin van: t heeft niet lang geduurd of we lagen tussen de lakens... T'is precies of sommigen dit dan als de norm hanteren... Maar of dit echt aanleunt bij de meesten hun aanpak, IDK
Ik denk toch eerder dat men dat vermeldt omdat het gezien wordt als een soort van prestatie, iets uitzonderlijk.
Allez ik heb me ook al eens schuldig gemaakt daaraan onder vrienden hoor, was ook gewoon zo'n date waar alles goed ging: via tinder afspreken, samen een activiteit gedaan, iets gaan eten, samen naar haar buurt gestapt waar ik (werkelijk toevallig) stond geparkeerd, en dan de vraag gekregen of ik niet even binnen wou komen na wat stuntelig haar te kussen.

Moest het de standaard zijn om meteen met elkaar in bed te duiken zou ik me dat waarschijnlijk niet zo sterk herinneren. En overigens, bij sommige mensen is dat misschien wel de standaard, zal wel van een hoop zaken afhangen, maar ik heb het nooit zo gezien en dat maakt de vrouwen waarmee ik omging niet frigide ofzo. Persoonlijk vind ik dat soort uitspraken debiel.

Ik lees deze thread hier af en toe en ik zie toch telkens dezelfde "problemen" terugkomen

- te actief op zoek achter iemand (sommige ook niet gelukkig op hun eigen. Een partner is niet verantwoordelijk voor uw geluk, zorg eerst dat je zelf gelukkig zijt IMO)

- na een eerste contact/date al meteen torenhoge verwachtingen & bij wijze van spreken al het huisje/tuintje voor zich ziet in plaats van er gewoon van te genieten, meer go with the flow aan te pakken.

Plus een vrouw (en man) is u alles behalve iets schuldig na X dates.

ik heb natuurlijk wel makkelijk praten (al 11 jaar samen ondertussen) maar ik merk bovenstaande zaken ook vaak op bij single vrienden

Laatst bewerkt:
Ik lees deze thread hier af en toe en ik zie toch telkens dezelfde "problemen" terugkomen

- te actief op zoek achter iemand (sommige ook niet gelukkig op hun eigen. Een partner is niet verantwoordelijk voor uw geluk, zorg eerst dat je zelf gelukkig zijt IMO)

- na een eerste contact/date al meteen torenhoge verwachtingen & bij wijze van spreken al het huisje/tuintje voor zich ziet in plaats van er gewoon van te genieten, meer go with the flow aan te pakken.

ik heb natuurlijk wel makkelijk praten (al 11 jaar samen ondertussen) maar ik merk bovenstaande zaken ook vaak op bij single vrienden
+1, maar, ik herken er ook wel mezelf wat in hoor. Het is pas toen ik een beetje meer zelfvertrouwen had en ook gewoon zoiets had van "we zien wel, geen verwachtingen" dat het hele date-gebeuren wat de goede kant uitging.

Ligt het aan mij of dacht ik iets gelezen te hebben dat snelle seks ook geen teken is dat het lang zal duren? Soms zelf dat er wèl seks is gewoon omdat het de maatstaf is i.p.v. het effectief te willen doen...
Volgens mij is er helemaal geen oorzakelijk verband tussen de lengte van de relatie en de snelheid waarmee je voor de eerste keer op mekaar kruipt.

Zo vreemd is dat toch niet dat het snel fysiek kan worden... Date 2 of 3 lijkt me vrij normaal. Indien niet dan kan het er nog van kan komen. Niks met frigide te maken...

Eigen ondervinding is wel date 2 - 4 le moment suprême.

Met huidige vriendin:
Kussen op date 2 (mogelijks ook op date 1, weet het niet meer juist).
Blijven slapen bij haar thuis met alles erop en eraan op date 3.
Tijdspanne van 10 dagen voor de 3 dates.
Bonus: ik woonde toen nog bij mijn vader en zij woonde samen met haar broer. (beiden 25 jaar)

Zou het zelf ook beetje raar vinden als je na een 3-tal dates nog niets van fysieke aantrekking hebt tot elkaar (als in kussen en/of seks).

Zeg op je eerste date nooit: 'ik woon nog bij mama en papa thuis'

Maar zeg: 'Ik heb geïnvesteerd in een start-up die empirisch onderzoek voert naar nieuwe samenlevingsvormen om de to be society architectuur uit te tekenen als antwoord op world challenges zoals energietekort, vergrijzing en overbevolking. Daarom deel ik inter-generationeel een unit met actieve senioren. En waar waar woon jij?"

Jep. Nog thuis wonen is een van de laatste taboes vanaf een bepaalde leeftijd. Klinkt hard maar dat is het gewoon. Het is inderdaad kl*te dat je zou moeten je spaarboek enzo nú aanspreken terwijl het allemaal zo duur is, maar ergens ooit moet je toch die stap wagen en het wordt niet direct beter. Een huisje/flat hebben is nooit écht weggegooid geld.
inderdaad een soort van taboe & ik snap dat er een pak gegronde redenen zijn waarom je nog bij de ouders zou wonen maar voor mij zou dit toch ook een orange flag zijn eerlijk gezegd.

als de vonken overslaan na een date zou de "goesting" toch snel voorbij zijn als je hoort dat ze nog in het ouderlijke huis woont (kan je natuurlijk wel makkelijk oplossen door naar je eigen woning te gaan bv) maar dan zou ik spontaan ook gewrongen zitten met het gevoel dat die persoon niet zelfstandig is / je verder staat in het leven.

Again, zeer algemeen vertaald/oppervlakkig & er zijn gegronde redenen waarom iemand nog/terug thuis woont (+ hangt ook af van de leeftijd) maar ik zou het persoonlijk ook 'vreemd' vinden. Zeker als je dit zou horen via iets à la Tinder oid

Ik zou dat ook niet zo zien zitten, iets beginnen met iemand die nog thuis woont. Niet omdat dat een loser is in mijn hoofd of zo, maar omdat ik nu toch wel graag iemand heb die al eens heeft samen gewoond en dus een beetje realistische kijk daarop heeft.

Terug
Bovenaan