Het grote BeyondGaming Dating topic

Gewoon ook échte privacy is zo een must. Draai het of keer het zoals ge wilt, de ouders zitten 10 meter verder.
Ik zou op hotel gaan. Zoveel heb je niet nodig als je een bepaalde doelstelling is maar met ontbijt enzo is toch wel leuker.

Er zijn opties om het euvel weg te werken indien nodig/gewenst.
Is het handig? Nee. Maar als tijdelijke overbrugging kan het wel werken.

Ik zou op hotel gaan. Zoveel heb je niet nodig als je een bepaalde doelstelling is maar met ontbijt enzo is toch wel leuker.

Nou. Lekker. Elke keer op hotel met ontbijt. Dat gaat kosten. Voelt toch een beetje aan als je betaalde seksbuddy uitnodigen voor een nachtje wippen.

omdat t hier nog altijd ga over alleen wonen of niet, maakt toch geen drol uit ivm jonas89 zen situatie. Zen leeftijd is ergens rond of begin 30, ge kunt als vrouw zijnde van bv 6-27 ofzo die nog nie heeft samen gewoond toch gewoon samen een nieuw verhaal starten met hem? Niks zo plezant als samen voor t eerst alleen wonen en k denk dat er op die leeftijd vrouwen genoeg zijn die nog ni alleen wonen, of ben k daar verkeerd in 😅

omdat t hier nog altijd ga over alleen wonen of niet, maakt toch geen drol uit ivm jonas89 zen situatie. Zen leeftijd is ergens rond of begin 30, ge kunt als vrouw zijnde van bv 6-27 ofzo die nog nie heeft samen gewoond toch gewoon samen een nieuw verhaal starten met hem? Niks zo plezant als samen voor t eerst alleen wonen en k denk dat er op die leeftijd vrouwen genoeg zijn die nog ni alleen wonen, of ben k daar verkeerd in 😅
Nee hoor, samen wonen heb ik nooit gezien als een "must om je volwassenheid te bewijzen".

Maar alleen wonen ipv altijd al thuis gewoond hebben, vind ik iets totaal anders: puur op basis van omgaan met financiën is dat een totaal ander gegeven, zelfstandigheid (in het huishouden) en idd, privacy.

En ik snap Jonas zijn standpunt volledig he: het is veel efficiënter om thuis te blijven wonen op financieel vlak én als de band met de ouders goed zit voorkom je er enorm veel eenzaamheid mee.

Ik weet niet hoe uw vriendenkring eruit ziet, maar ik vond het heerlijk om alleen te wonen en met vrienden uit te gaan of voetbal te kijken thuis. Mijn vrouw plukt nu ook de vruchten van dat alleen wonen :unsure: .
Goh, eerlijk. Ik heb amper vrienden. Mijn collega’s en ouders zijn het meeste die ik hoor. :(

Nog bij de ouders wonen op zich vind ik niet per se een dealbreaker. Hangt er vanaf hoeveel je zelf in het huishouden bijdraagt. Iemand die afwisselt met de ouders om boodschappen te doen, te koken, de was te doen, te poetsen (niet enkel de eigen slaapkamer), ... toont voor mij aan dat je wel zelfstandig kan en wil zijn en inderdaad voor het financiële/sociale aspect nog thuis woont, en dat de stap naar samenwonen op organisatorisch vlak geen al te grote aanpassing zou zijn.

Geen blauwtjes of dates de afgelopen week (wel gepland voor de volgende week, niet de blauwtjes, maar de date dan).

Desondanks, moest ik aan deze thread denken, meer bepaald aan het advies van @Mulan:

Donderdag op de trein terug van Brussel naar huis zat een mooie vrouw... Te jong voor mij vermoed ik (25-ish), plus ik begin geen gesprekken op de trein zonder goede aanleiding, maar het deed me wel nogmaals inzien dat @Mulan gelijk heeft, want wat deed dit prachtexemplaar van het andere geslacht na het uitstappen?

Eens goed in de neus peuteren... Ideaalbeeld voorgoed aan diggelen. Weer een stukje een meer cynische realistische blik op de wereld?
Waarschijnlijk zet ze dat balkske in de supermarkt ook nog verkeerd ook.
En ik heb al relaties gehad voor de duidelijkheid, ik heb toen nog nooit m'n vriendin kunnen betrappen op in haar neus peuteren... als ik ooit nog van straat geraak, eens op letten.

En on a serious note: ik kan er niet over meespreken, ik woon al vele jaren alleen:
gewoon verpakken met de "juiste" excuses:
  • ik wou wachten tot ik de juiste persoon tegenkwam om mee te gaan samenwonen
  • ik ben aan het sparen voor m'n droomwoning/zelf bouwen, etc. en mijn ouders gunnen me dat. (ik kon zelf niet bouwen met mijn budget, dus iets kleiner gekocht helaas)
  • ik schiet goed op met m'n ouders en draag m'n steentje bij (meer dan je eigen slaapkamer poetsen)
  • ...
Als je écht nog op "hotel Mama" zit, dan snap ik wél de rode vlag natuurlijk. De suggestie van op hotel te gaan lijkt me meer iets vreemd voor een échte relatie, dat is iets voor foute relaties/buitenechtelijke affaires.

Anderzijds, met iemand een relatie beginnen die vastzit aan het huis van haarzelf en haar ex is soms ook geen pretje, ... vastgoed verwerven is niet makkelijk, een relatie ook niet, tel die twee op: en je zit met moeilijk in het kwadraat, maar als de liefde goed zit geraak je daar wel uit.

Ik zou als ik @Jonas89 was eerder beginnen denken aan vastgoed als investering voor jezelf, niet voor per se al meteen alleen in te gaan wonen. Ik heb een kameraad die "eeuwige vrijgezel" is, zelfs heel actief in het verenigingsleven (carnaval, etc.) maar wegens redenen toch nog vrijgezel, wonend bij mama & papa, enig kind maar toch een eigen appartement dat intussen afbetaald wordt door een trouwe huurster. Die gast is slapend een zéér mooi vermogen aan het opbouwen waar mensen als ik maar van kunnen dromen. Zelfstandigheid is dan ook niet alles natuurlijk...

Dat is zo ongelooflijk onhandig en onpersoonlijk. Vergeet niet dat je ook gewoon je eigen plek wilt hebben die je eventueel een gezamelijke thuis wilt beginnen te maken. Een hotelkamer is echt heel vreemd gewoon.

@Diatonico als je nog nooit met haar gebeld hebt, zou ik daar nu niet zomaar mee beginnen. Elke man die mij heeft gebeld, heeft dat altijd eerst gevraagd. Misschien komt je belletje ongelegen, misschien houdt ze niet van bellen,...

Na wat heen en weer gestuur toch uiteindelijk die eerste echte date met B vastgelegd :love2: ze had aangegeven dat ze ook wel zin had om af te spreken en deed ook wel effort om het in orde te krijgen, dus so far things are going pretty well

We zien elkaar binnen 2 weken, de dag na de date met A 😬 't was dat of nog meer opschuiven en dat wou ik niet doen (wil haar niet het gevoel geven dat ik geen oprechte interesse heb of zo, en wil het ook niet laten aanslepen gezien die eerste date wellicht al veel zal duidelijk maken)

Die "olifant" onder de schedelpan is ook al wat gekalmeerd. Zit af en toe nog te fluisteren "wat als ze met andere mannen zit te daten ook?" en van die dingen, maar bon. Ben al blij dat het op dat vlak betert.

We zien wel hoe het loopt met A en B 😄

Een hotelkamer geeft de indruk dat je thuis wat te verbergen hebt, bijvoorbeeld de vrouw waarmee je eigenlijk getrouwd bent.

Dat is zo ongelooflijk onhandig en onpersoonlijk. Vergeet niet dat je ook gewoon je eigen plek wilt hebben die je eventueel een gezamelijke thuis wilt beginnen te maken. Een hotelkamer is echt heel vreemd gewoon.
Imo zelfs een beetje creepy.
Wat heeft hij te verbergen? Is er iemand anders in het spel die dit niet mag weten?

Edit: damn @MisterV ninja

Als een vrouw echt interesse heeft in u (totaalplaatje) dan zal het geen dealbreaker zijn of je nog thuis woont en of je mama je eten voor u klaarmaakt. Zoals hierboven gezegd, kan iemand die thuis woont ook perfect reeds de verantwoordelijkheden van het zelfstandig wonen op zich genomen hebben door inbreng in financiën, boodschappen, schoonmaken, koken, … je hebt er alle baat bij om dit te vermelden als erover wordt gepraat. En een vrouw die niet zo ver kan nadenken en kortzichtig is, dat wil je ook niet hebben. Thuis wonen is niet iets waarvoor je je moet schamen. Ik ken een paar vrouwen/mannen die dat nog doen, daar is niks mis mee. Al zeker niet als de relatie met de ouders goed zit. Dat is in dergelijk geval zelfs een slim gedachte en aantrekkelijk.

Maar als het is om te vogelen doe je dat liever niet in het schoonouderlijk huis. Dat is nog oké als je 18 bent, maar als je 28 bent is dat wat raar.

Hier in Vietnam is het juist ongehoord om uw vriendin mee te nemen naar huis (ls je nog thuis woont) en zijn er verschillende "love hotels" specifiek om te kunnen vogelen in alle privé. Of dat goed is of slecht weet ik niet maar ti's niet perse dat het iets te maken heeft met verbergen imo.

Terug
Bovenaan