Het grote BeyondGaming Dating topic

Zonder de minste twijfel!

Prima, maar dan moet je niet verwachten dat je matches zal krijgen die geïnteresseerd zijn in jou als persoon. En op een DATINGsite verwacht ik idd meer dan enkel ONS te vinden, ja.

Want veertigplussers zijn complete digitale analfabeten? 🙈

Zonder twijfel. Maar ik knap altijd af op mannen die geen gevatheid/humor/spontaniteit hebben. Digitaal en IRL.

Ik ben het met je eens hoor! Die situatie is het meest kutte scenario dat je voor kan hebben! Maar wel matches hebben is daarom niet "goed". Wel "beter". Ik schat dat 50% (dankzij mijn regio) uitsluitend Franstalig is van mijn likes. Die hebben dus absoluut niets gelezen van mijn profiel. Die denken gewoon "I would do her if I could (maar dan in het Frans)" en meer niet. De overige 48% heeft niets ingevuld of is enkel uit op seks (een duidelijkheid op een profiel die ik zeker kan appreciëren, liever zo dan vrouwen voor de zot houden). Schiet er 2% over waarvan je denkt "hier kan wel een interessant iemand achter zitten". Maar dan heb je dus al 98 keer 2zuchtend en met de ogen rollend weggeswipet.

Waar lees je dat ik geen compromissen wil maken? Een partner vinden is extreem moeilijk. Punt.

Het is absoluut niet mijn favoriete medium maar wèl een manier om singles gecentraliseerd te vinden in je eigen regio.
Ik ga niet alles onderverdelen. :unsure:

Wat jij verwacht van een datingsite en wat je er op gaat terugvinden zijn twee heel verschillende zaken. En neen, 40-plussers zijn geen digibeten, maar ze zijn doorgaans digitaal iets minder adept en al zeker als het is om zichzelf online te verkopen. Ook dat is de realiteit. Als jij een 40-plusser bent met Snapchat, Tiktok en Instagram met 606878 volgers verandert dat niet veel aan de zaak in het algemeen.

En ik snap dat je jouw voorkeur hebt voor gevatheid enzovoort... Die mag en moet je hebben. Maar niet iedereen legt dat tentoon in zijn datingprofiel. Weinig mensen zijn oprecht grappig en spontaan, laat staan dat je verwacht dat ze dit goed overbrengen online.

En als jij 98% zo redelijk vlotjes elimineert maak je amper of geen compromissen. Misschien is daar iemand die inderdaad op het eerste zicht gewoon eens op u wilt zitten een avondje. Mjah, dat noemt men initiële attractie. Dat betekent niet dat jij hem dat moet laten doen en dat er niets anders uit kan voortkomen. Iemand die jou op café ziet zitten en op je afstapt denkt dat waarschijnlijk ook, al is het maar onbewust. Een partner vinden is inderdaad extreem moeilijk maar ik heb toch een beetje het gevoel dat jij er gewoon niet aan toe bent. Zo fel en zo veel mensen afsluiten ontneemt je veel kans op succes. Want iemand vinden is vaak een kwestie van veel watertjes doorzwemmen, veel mensen leren kennen, veel aftasten enzovoort. Hopen op een zeldzame match in zo een kleine poule is een moeilijk te winnen spelletje. Maar goed, iedereen doet het op zijn/haar manier natuurlijk. Het feit dat jij zo kieskeurig bent zal ook zijn redenen hebben. De nadelen die dat met zich mee brengt moet je er bij nemen... Tot je compromissen wilt sluiten. :unsure:

Je kan ook énorm veel ongeluk hebben met alle omstandigheden, dat kan ook. Maar doorgaans is het dat niet.

Ma bon, conclusie : het is voor u wel wat draaglijker in vele opzichten. :D

Bon, we onthouden: je bent veeleisend als je wil dat iemand dezelfde taal spreekt, kan bewijzen dat hij geen analfabeet is of geen interesse hebt in mensen die expliciet vermelden dat ze enkel van bil willen gaan. Got it! :unsure:

-------

Je moet ze verliefd laten worden op jou en niet meteen zelf halsoverkop als een puppy achter haar aan lopen. 'T is echt geen rocket science hoor.
Geen rocket science staat niet gelijk aan easy peasy inzake uitvoering.

Anders ging het in dit topic niet over problematieken die anderen dan jou wèl ondervinden. Je projecteert jouw eigen situatie op die van anderen die, hoewel geen rocket science, er (bijzonder) weinig kaas van hebben gegeten.
Dat jij dit wel 'perfect' kan en daardoor meer successen boekt maakt anderen mogelijks wel jaloers in zekere zin. Zelfs slechter, zorgt ervoor dat ze het vertrouwen in zichzelf helemaal kwijtraken net doordat men vergelijkt. Vergelijk het met de prachtige lichamen op Instagram en de gevolgen op anderen die minder 'perfect' zijn.

Anderen interpreteren het dan als 'Ik ben te dom want zelfs dat kan ik niet'.

Ik veronderstel dat het goedbedoeld is maar je creëert vaker 't omgekeerde effect denk ik. Je wilt iemand van A naar Z sturen zonder de nodige tussenstappen. Dat werkt niet. Z is mogelijks het streefdoel maar vooraleer je daar geraakt dien je wel de tussenliggende letters op de één of andere wijze benaderd te hebben. Of zie het als een brug. Je hebt de ene oever en de andere. Daartussen moet je brugdelen plaatsen om naar die andere oever te geraken.

Als je zegt dat het tussen onze oren zou zitten. Dan zou ik ermee eens zijn want we maken het onszelf wel degelijk veel moeilijker dan nodig is. Deels 't aard van 't beestje, deels situaties (voornamelijk uit 't verleden) die het (een stuk) moeilijker maken. Daar moet aan gewerkt worden maar zelfs al geraakt dat iet of wat opgelost, dan nog kan je niet verwachten we plots aan de Z zitten of dat we de overzijde al bereikt hebben.
Het is net iets te moeilijk om af te doen als rocket science, tenzij je het als losstaand concept bekijkt maar dat is het niet. Het zijn verschillende concepten die elkaar + en/of - beïnvloeden. Katalysatoren die effecten versterken of net veel zwakker maken dan nodig.

Wat voor de één geen rocket science is, is dat wel voor de ander. Iemand die goed is in talen, schijnt minder goed te zijn op mathematisch vlak en omgekeerd. Je kan niet verlangen van die talenknobbel dat hij de beste boekhouder uit de streek wordt.

Ik had vroeger 3 interesses die wel heel breed gingen maar ik doe mezelf enorm oneer aan door van mezelf te eisen dat ik nu wel over 'alles' kan meepraten. Friends is zo'n voorbeeld dat ik soms aanhaal. Was/is heel populair maar ik heb daar quasi nooit naar gekeken. Dus op dat vlak ben ik al een buitenbeentje. Ik ben bijzonder hard voor mezelf maar eigenlijk is dat onmenselijk. Want op die manier ontneem ik mezelf vele kansen.

Je zet die analyses niet on-hold, zeker niet als ze inherent zijn aan jouw bestaan. Je kan hooguit een manier vinden om ermee om te gaan in situaties waarin die analyses niet handig zijn. Maar zelfs dan zal jouw 'script' niet zo vlot verlopen als je het hierboven schetst.
Windows <> Linux <> Mac
Er zijn zaken waardoor je ze met elkaar kan laten communiceren maar vaak zijn die oplossingen niet optimaal vermoed ik. Compatibiliteit. Interoperabiliteit.

Soit. Ik zou blijven typen dus ik moet wel eens afronden.

Een partner vinden is inderdaad extreem moeilijk maar ik heb toch een beetje het gevoel dat jij er gewoon niet aan toe bent. Zo fel en zo veel mensen afsluiten ontneemt je veel kans op succes.
Euh... Ik moet hier nu niet in Mulan haar plaats zitten invullen hé, maar heeft niet iedereen het recht om zelf zo kieskeurig te zijn als hij/zij wil? En is het niet ergens logisch dat je als 40'er die uit elkaar is gegaan en dus waarschijnlijk wel een idee heeft hoe je het niet opnieuw wil zien mislopen, én met een kind waarmee het ook nog moet matchen, de lat een stuk hoger legt dan pakweg een 20'er die nog moet starten aan zijn leven?

Allé, het moment dat ik alleen zou vallen ben ik ook wel een pak kieskeuriger dan 20 jaar terug. Liever alleen blijven dan samen met iemand waarbij mijn buikgevoel zegt dat het misschien toch dat niet is. Met vriendschappen ben ik trouwens ook een stuk kieskeuriger geworden.

Euh... Ik moet hier nu niet in Mulan haar plaats zitten invullen hé, maar heeft niet iedereen het recht om zelf zo kieskeurig te zijn als hij/zij wil? En is het niet ergens logisch dat je als 40'er die uit elkaar is gegaan en dus waarschijnlijk wel een idee heeft hoe je het niet opnieuw wil zien mislopen, én met een kind waarmee het ook nog moet matchen, de lat een stuk hoger legt dan pakweg een 20'er die nog moet starten aan zijn leven?

Allé, het moment dat ik alleen zou vallen ben ik ook wel een pak kieskeuriger dan 20 jaar terug. Liever alleen blijven dan samen met iemand waarbij mijn buikgevoel zegt dat het misschien toch dat niet is. Met vriendschappen ben ik trouwens ook een stuk kieskeuriger geworden.
Eigenlijk is het enige criterium dat erbij is gekomen, door co-ouderschap, dat de woonafstand binnen de 20km "moet" liggen.
Voor de rest is er eigenlijk niets bijgekomen op mijn lijstje in vergelijking met toen ik 30 was en op online datingsites zat. 😁
(En dezelfde torenhoge eis op nummer 1 zette: gevatheid)

Ik denk dat hij wel tegen de vergelijking op zich kan, maar een reactie die enkel dat ene zinnetje is met dan nog zo'n 'zwam emoji' erbij is natuurlijk weinig behulpzaam, om het zacht te zeggen.
Ik bedoel dit voor alle duidelijkheid niet op jouw reactie, maar da's nu al de tweede keer op ongeveer 24 uur tijd dat er hier een flauwe mop passeert en ik vind dat persoonlijk niet de geschikte thread daarvoor (tenzij het deel is van een uitgebreidere post). Gewoon mijn mening natuurlijk.
helemaal mee eens, ik denk dat ik dezelfde reacties ongepast vond.
Dit gaat dan over mijn "flauwe mop" vermoed ik? Ik post hier grotendeels serieus mee en haak in op de discussies. Deze keer was dit niet inderdaad. Op geen enkele manier wou ik iemand viseren, en ik denk ook niet dat ik dat deed?

Voor de rest @KnightOfCydonia, er staan hier veel goede dingen neer geschreven... Die een tijd geleden ook al grotendeels gezegd zijn.
Zoals de meesten zeggen: Ge hebt nu niks verkeerd gedaan. In tegendeel zelfs, klop u eens op de borst om iets proactief en "ietwat akelig" te doen.
Het achteraf overanalyseren is dan wel weer niet nodig.

Waar zeg ik dat je dat niet mag?

Nee, dat zei je idd niet. Net zoals ik ook nergens schrijf dat je dat hebt gezegd? Ik vind de conclusie "je bent er misschien nog niet aan toe" nogal verregaand hier. MAG ik dat vinden? 🤪
Zeker mag je dat, maar als je daar je post op focust als je mij quote lijkt het er wel op dat je die insteek van mij krijgt? :unsure:

Uiteindelijk doet iedereen wat die zelf wilt natuurlijk. Kieskeurig kan je op verschillende manieren. Je partner mag je gerust heel kieskeurig voor zijn. Maar als je al heel vroeg in het proces (online profielen) zo strikt filtert dan elimineer je mogelijks al heel veel mensen die misschien inhoudelijk wél geschikt zijn. En dat doe je dan ook op een medium dat je sowieso niet aanstaat.

Als je dat koppelt met dan blijkbaar maar met 2% contact te leggen en uiteindelijk niemand te vinden… Dan lijkt het niet alsof je echt iemand wilt vinden/echt open staat. Maar again: iedereen kiest zijn eigen aanpak.

Dit gaat dan over mijn "flauwe mop" vermoed ik?
Denk dat het gaat om de opmerking/grapje van @JanusDR over toen @Spiderman schreef dat die ex van hem zei dat ze 'denkt' dat er geen toekomst meer zat in hun relaatie of wat dat ook moest voorstellen.
Bij de post van Janus stond in het rood dat zo'n opmerkingen niet oké zijn.
Was op zich niets mis mee vond ik maar als men daarop al butthurt gaat reageren dan is dat wel lame.
Ik post hier grotendeels serieus mee en haak in op de discussies. Deze keer was dit niet inderdaad. Op geen enkele manier wou ik iemand viseren, en ik denk ook niet dat ik dat deed?
Nee hoor, deed je ook niet so chill babe.

Als je dat koppelt met dan blijkbaar maar met 2% contact te leggen en uiteindelijk niemand te vinden… Dan lijkt het niet alsof je echt iemand wilt vinden/echt open staat. Maar again: iedereen kiest zijn eigen aanpak.
'k Denk dat jij ook onderschat hoeveel rommel die 98% is :unsure:

'k Denk dat jij ook onderschat hoeveel rommel die 98% is :unsure:

Op 100 dates zijn er dan slechts 2 die overblijven als geschikt? Nuja, we filteren wel al vooraleer we op date gaan want meestal kiezen we die dates wel bewust uit. Dus 100 dates valt wel te relativeren. Eigenlijk is die 2% dan wel nog veel. Want we komen toch veel mensen tegen. 't Is te zeggen, ik nu niet maar als je iet of wat van leven hebt slaag je er wel snel in om dat aantal tegen te komen. Ik stel het nu voor dat je in een ruimte met 100 random personen 2 personen tegen kan komen waar je van kan zeggen dat die bij jou past. Stukje kort door de bocht want da's het allerbeste ratio maar de andere optie is 100 concrete dates waarbij er slechts 2 een match zouden zijn. De waarheid ligt dan toch dichter bij die ruimte aangezien je sowieso al selecteert op de info die op dat moment voorhanden is.

Als ik zou denken dat er 100 concrete dates nodig zijn, nja, dan wordt het precies wel redelijk hopeloos.

OkCupid vind ik wel een heel leuke site maar is quasi ongeschikt voor ons Belgenlandje hoewel het ergens de realiteit benadert. Het zoekt immers op basis van meestal relevante vragen naar matches, dingen waarover je ook zou kunnen praten in real life.
Ik heb nu wel de indruk dat ze ook meegaan met de swipecultuur al blijven er wel betere profielen zichtbaar.

Ik stel het nu voor dat je in een ruimte met 100 random personen 2 personen tegen kan komen waar je van kan zeggen dat die bij jou past.
In een ruimte van 100 random personen is ongeveer 50% van het andere geslacht, van die 50 zou er dan 2% matchen, m.a.w. één persoon. In dat geval zijn 100 concrete dates effectiever. 🤓

(tenzij het geslacht niet uitmaakt, dan heb je zowaar een verdubbeling van het potentieel aantal matches)

In een ruimte van 100 random personen is ongeveer 50% van het andere geslacht, van die 50 zou er dan 2% matchen, m.a.w. één persoon. In dat geval zijn 100 concrete dates effectiever. 🤓

(tenzij het geslacht niet uitmaakt, dan heb je zowaar een verdubbeling van het potentieel aantal matches)
Fair point, m'n stelling gaat inderdaad enkel op als het allemaal vrouwen zouden zijn. Ain't gonna happen.

Tenzij je meedoet aan Boer zoekt vrouw, lol

De omgeving zou ook een rol spelen etc. Soit, 't is helaas niet zo simpel maar ik ga toch liever van de gulden middenweg uit. Want die 100 dates maakt het wel wat hopeloos.

@KnightOfCydonia ”Long story short: als die vriend echt bestaat: toch triest dat er mannen zijn in deze wereld die dermate veel "geluk" in de liefde hebben dat ze zo iemand "on hold" kunnen plaatsen en niet beseffen wie ze "hebben", ...”

It does not matter how perfect she seems, she is someone’s pain in the ass. Hetzelfde gaat voor mannen enzo ook op.

En leeftijd, beschikbaarheid, geaardheid, ….

Ik zie dat als preselectie.
Want waarom wel geslacht maar bijvoorbeeld niet geaardheid?

Ik zie die 2% als mensen die je na een gesprek of date pas afschrijft.
Ik ben hier maar wat aan het lullen over een cijfer dat hier ergens eerder gezegd is hoor 😜. Ik denk dat mijn percentage na preselectie nog een stuk lager dan 2% zou liggen.

Terug
Bovenaan