Ik ga niet alles onderverdelen.Zonder de minste twijfel!
Prima, maar dan moet je niet verwachten dat je matches zal krijgen die geïnteresseerd zijn in jou als persoon. En op een DATINGsite verwacht ik idd meer dan enkel ONS te vinden, ja.
Want veertigplussers zijn complete digitale analfabeten?
Zonder twijfel. Maar ik knap altijd af op mannen die geen gevatheid/humor/spontaniteit hebben. Digitaal en IRL.
Ik ben het met je eens hoor! Die situatie is het meest kutte scenario dat je voor kan hebben! Maar wel matches hebben is daarom niet "goed". Wel "beter". Ik schat dat 50% (dankzij mijn regio) uitsluitend Franstalig is van mijn likes. Die hebben dus absoluut niets gelezen van mijn profiel. Die denken gewoon "I would do her if I could (maar dan in het Frans)" en meer niet. De overige 48% heeft niets ingevuld of is enkel uit op seks (een duidelijkheid op een profiel die ik zeker kan appreciëren, liever zo dan vrouwen voor de zot houden). Schiet er 2% over waarvan je denkt "hier kan wel een interessant iemand achter zitten". Maar dan heb je dus al 98 keer 2zuchtend en met de ogen rollend weggeswipet.
Waar lees je dat ik geen compromissen wil maken? Een partner vinden is extreem moeilijk. Punt.
Het is absoluut niet mijn favoriete medium maar wèl een manier om singles gecentraliseerd te vinden in je eigen regio.

Wat jij verwacht van een datingsite en wat je er op gaat terugvinden zijn twee heel verschillende zaken. En neen, 40-plussers zijn geen digibeten, maar ze zijn doorgaans digitaal iets minder adept en al zeker als het is om zichzelf online te verkopen. Ook dat is de realiteit. Als jij een 40-plusser bent met Snapchat, Tiktok en Instagram met 606878 volgers verandert dat niet veel aan de zaak in het algemeen.
En ik snap dat je jouw voorkeur hebt voor gevatheid enzovoort... Die mag en moet je hebben. Maar niet iedereen legt dat tentoon in zijn datingprofiel. Weinig mensen zijn oprecht grappig en spontaan, laat staan dat je verwacht dat ze dit goed overbrengen online.
En als jij 98% zo redelijk vlotjes elimineert maak je amper of geen compromissen. Misschien is daar iemand die inderdaad op het eerste zicht gewoon eens op u wilt zitten een avondje. Mjah, dat noemt men initiële attractie. Dat betekent niet dat jij hem dat moet laten doen en dat er niets anders uit kan voortkomen. Iemand die jou op café ziet zitten en op je afstapt denkt dat waarschijnlijk ook, al is het maar onbewust. Een partner vinden is inderdaad extreem moeilijk maar ik heb toch een beetje het gevoel dat jij er gewoon niet aan toe bent. Zo fel en zo veel mensen afsluiten ontneemt je veel kans op succes. Want iemand vinden is vaak een kwestie van veel watertjes doorzwemmen, veel mensen leren kennen, veel aftasten enzovoort. Hopen op een zeldzame match in zo een kleine poule is een moeilijk te winnen spelletje. Maar goed, iedereen doet het op zijn/haar manier natuurlijk. Het feit dat jij zo kieskeurig bent zal ook zijn redenen hebben. De nadelen die dat met zich mee brengt moet je er bij nemen... Tot je compromissen wilt sluiten.

Je kan ook énorm veel ongeluk hebben met alle omstandigheden, dat kan ook. Maar doorgaans is het dat niet.
Ma bon, conclusie : het is voor u wel wat draaglijker in vele opzichten.

. Ik denk dat mijn percentage na preselectie nog een stuk lager dan 2% zou liggen.