Het grote BeyondGaming Dating topic

k had haar eens gezegd dat ik het niet oké vind als zij met een mannelijke collega 1-to-1 op avondeten gaat. Als het met een groep collega’s (man/vrouw) zou zijn, geen probleem natuurlijk.
Ik verwijs in deze graag even door naar deze thread, leuk leesvoer :unsure:

Dat zorgt er ook voor dat zij zich niet aangetrokken voelt tot mij.
Tijd om de strijdbijl te begraven en te zoeken naar een maatje dat meer bij je past?

Ze heeft me op het einde wel voorgesteld dat als ik mijn gedrag aanpas we nog kunnen verder praten. Maar als ik zeg dat ik een jaloers type ben en haar zal beperken, dan hoeft het niet voor haar. Dus er is idd nog hoop.
Er is niet echt hoop lijkt me. Mensen veranderen misschien, maar de punten die je hebt aangehaald lijken me moeilijk aan te passen op korte termijn.

We zien wel wat dit brengt binnen 5 jaar. /Remindmein5years.

Laatst bewerkt:
@Spiderman

Let it go! Ik zie geen hoop... Je hebt mega afknappers gerealiseerd: kleffe afhankelijkheid en jaloezie. Ik bedoel: je kent mekaar amper en maakt er al een probleem van dat ze met een mannelijke collega gaat eten.

Boven jaloezie staan en mekaar ruimte gunnen. Dat moet je leren. Ik heb de indruk dat je date wel openstaat voor een relatie, maar niet met een schoothond.

Klinkt hard maar misschien heb je dat wel nodig momenteel.

Vooral het feit dat ik als een zeer jaloers type overkom. Voorbeeld: ik had haar eens gezegd dat ik het niet oké vind als zij met een mannelijke collega 1-to-1 op avondeten gaat. Als het met een groep collega’s (man/vrouw) zou zijn, geen probleem natuurlijk. Zij zegt dat het haar stoort omdat zij zelf geen jaloers persoon is en mijn gedrag laat haar voelen alsof ik geen vertrouwen heb in haar. Ook het feit dat ik mij stoor aan alles. Ze zegt “mijn leven draait rond werk en thuis tijd doorbrengen, ik heb geen sociaal leven. Dus daarom hoef je bepaalde zaken niet in je hoofd te overdenken en zot te worden. Zelfs door dit te vertellen aan u verstik ik omdat ik dit aan u dien te vertellen, terwijl jij dit allemaal normaal gezien moet inzien en daarop inspelen.” Wat haar dus het meeste stoort is 1. Jaloezie en 2. Beperking van haar vrijheden. Dat zorgt er ook voor dat zij zich niet aangetrokken voelt tot mij.
oh boy, moest ik een vrouw amper kennen en die begint al te zagen over wat ik wel en niet mag doen en te insinueren dat ik niet te vertrouwen ben, ik zou het op een lopen zetten.

Ze kan ook iedere dag 'smiddag op haar werk bijverdienen met exotische massages aan haar collega's. Of 's avonds in de swingersclub. 'Met een vriendin gaan eten' kan ook met de Mario de horizontale tango zijn.

Neem een hond, die kan je trainen.

Het klinkt hier vooral alsof er SUPER veel gewicht wordt gehangen aan wat in principe een redelijk vrijblijvende prille ontmoeting zou moeten zijn met iemand anders.

Ik ben het niet gaan opzoeken maar wat ik heb onthouden is dat ge iemand een paar keer hebt gezien, er wat handjes mee hebt vastgehouden, wat er mee gebeld en er wat berichten mee verstuurd. Om dan al echt in discussies te geraken over jaloezie, problemen in de communicatie, wederzijdse verwachtingen en wat is het nog allemaal: het amusement ermee zou ik zeggen.

Ge verwacht er allemaal veel te veel van, en van de persoon in kwestie dus ook. Ook al direct beginnen met spelletjes te spelen wanneer er niet aan uw verwachtingen wordt voldaan enzo. Ik denk toch dat ge hier een paar belangrijke lessen uit moet trekken:

- niet te veel verwachten, zeker niet in het begin. Het moet gewoon plezant zijn.
- communiceer gewoon eerlijk over wat ge wilt/voelt.
- wees niet passief agressief en speel geen spelletjes.

Hier ligt imo de grote fout.
Uw zelfwaarde laat je niet bepalen door anderen.

Ik zou daar in elk geval niet van wakker liggen, of dat persoonlijk nemen.
Ik heb een leuke date gehad, de andere denkt daar anders over of heeft een andere reden om het niet voort tezetten...
On to the next!

Ja, goh, mij niet op één hoop gooien met andere posters, ik verwacht na een leuke eerste date niet god-weet-ik-wat.
Ik verwacht gewoon als je tegen mij zegt dat je het een leuke avond vond en een vervolgdate wilt, dat je niet plots na het naast elkaar leggen van agenda's maar niet de eerste week een gaatje te vinden, er niet plots radiostilte volgt. Dat vind ik gewoon "bot".

Als ik iets verwacht is het gewoon heldere en eerlijke communicatie: wil je geen tweede date, kan je gewoon zeggen hé. Kunt geen persoon daartoe dwingen hé. Ghosten is gewoon op dat vlak onvolwassen.

En ja, uw zelfwaarde niet laten bepalen door anderen is wijs advies, als je niet graag levenslang vrijgezel wilt blijven, is de mening van sommige andere vrouwen desondanks toch relevant. Het is niet dat ik van de ene naar de andere date huppel hoor, eind deze maand nog wel één, maar ook daar is de insteek gewoon: eerst hopen op een leuke, eerste avond en daarna zien we wel... kan even goed zijn dat ik dan geen tweede date wil, maar ik zeg dat dan ook gewoon eerlijk en beleefd.

Ik vind persoonlijk niet dat iemand met wie ge wat online gesprekken hebt gehad en waar ge iets mee zijt gaan drinken u veel verklaringen verschuldigd is. Ghosten is wat mij betreft toch nog iets heel anders.

Maar om toch eens te lachen met hoe wispelturig sommige vrouwen zijn:

"Grappige"/trieste anekdote: in juni een speeddate gedaan samen met een kameraad, ik kei-content na afloop want met de grappigste en leukste babbel van de avond had ik een match, een schoonheid uit het voor mij niet zo verre Borgloon, niet veel jonger als mij. Kameraad had ondanks dat die groter, rijker, sterker is en een veel mooiere wagen heeft, geen enkele match, soit, vrouwen zijn minder oppervlakkig dan ik dacht dan (hoewel mijn totaal niet biased zus zegt dat ik knapper en grappiger ben :-P).

Weekje gestuurd... gevraagd dan nog eens iets te gaan drinken, ... stuurde zij dat ze dat toch niet zag zitten.
Vraag ik waarom? Met een kwinkslag of ze misschien een betere match had die avond? (geen onrealistisch scenario)
Neen, ik was de enige die ze had aangeduid, omdat ze het gevoel had dat ze iemand moest aanduiden... Euhm, neen denk ik dan?
Dus omdat zij niet het gevoel wou hebben dat ze haar avond daar verspild had, heeft ze op heel wat momentjes in de week mijn tijd wel verspild en valse hoop gegeven. Top! Toch eens droog geantwoord dat niemand aanduiden effectief een optie was, 't is niet omdat je in een webformulier hokjes ziet staan dat je die moet aanvinken.
Maar hey, ik was dus klaarblijkelijk de minst slechte keuze uit de 9 mannen met wie ze die avond gebabbeld had.

Had nog een andere match, die stuurde na 2 dagen dat ze haar ex terug was tegengekomen op die speeddate, en dat ze daar terug mee samen was. Minstens geen volledige leugen want tijdens onze babbel van 7 minuten zij ze dat haar ex er ook rondliep en dat ze dat gênant vond, blijkbaar had die dan aan zijn 7 minuten genoeg om z'n ex terug te krijgen (want zij had hem gedumpt), vraag me dan toch af wat die op die 7 minuten gezegd heeft...

Ik vind persoonlijk niet dat iemand met wie ge wat online gesprekken hebt gehad en waar ge iets mee zijt gaan drinken u veel verklaringen verschuldigd is. Ghosten is wat mij betreft toch nog iets heel anders.

Er is een verschil tussen veel verklaringen en een korte "ik heb geen interesse meer of ik kan/wil niet meer."
Een verklaring hoort daar zelfs niet eens per se bij voor mijn part, dat moet echt niet.

Vraag me af wanneer je dan wel in jouw ogen van ghosten kan spreken, na een maand online babbelen en een avond van 4 uur lang babbelen (moet echt eens leren dates misschien zelf af te stoppen na 1h à 2h) en wandelen, nog een weekje sturen en plots stilte...

"Grappige"/trieste anekdote: in juni een speeddate gedaan samen met een kameraad, ik kei-content na afloop want met de grappigste en leukste babbel van de avond had ik een match, een schoonheid uit het voor mij niet zo verre Borgloon, niet veel jonger als mij. Kameraad had ondanks dat die groter, rijker, sterker is en een veel mooiere wagen heeft, geen enkele match, soit, vrouwen zijn minder oppervlakkig dan ik dacht dan (hoewel mijn totaal niet biased zus zegt dat ik knapper en grappiger ben :p).
Was dat een speeddate per wagen? Elke 7 minuten moesten de vrouwen uitstappen en naar de volgende wagen op de parking hoppen?

Of worden er visitekaartjes uitgedeeld, met daar een afbeelding van je wagen op, en je netto jaarsalaris op afgedrukt?
Zou wel de ideale BG-meeting zijn. Maar geen idee hoe je dat op een speeddate merkt, met welke wagen iemand rijdt of hoe rijk die is.

Was dat een speeddate per wagen? Elke 7 minuten moesten de vrouwen uitstappen en naar de volgende wagen op de parking hoppen?

Of worden er visitekaartjes uitgedeeld, met daar een afbeelding van je wagen op, en je netto jaarsalaris op afgedrukt?
Zou wel de ideale BG-meeting zijn. Maar geen idee hoe je dat op een speeddate merkt, met welke wagen iemand rijdt of hoe rijk die is.
Je legt je autosleutels op de tafel natuurlijk.

Met de tips die ik meekreeg in bovenstaande verhaal zal ik hem volgende keer maar in de zak houden.

Euhm, mijn kameraad schept daar nu toevallig niet over op (ik zei het ook meer met een kwinkslag, denk zelfs dat het type wagen is waar oppervlakkige vrouwen niet snel iets voor voelen (oldtimer)), maar meer dan een jaar geleden (voor m'n ex) op een speeddate toch ene die duidelijk aan het opscheppen was over dure wagens, wijn, etc. Het zou u verbazen.

Grootte doet daarentegen wel iets, een grote vrouw zei naar afloop dat ze het vond tegenvallen want bijna alle manen waren kleiner als haar, en dat was een no-no (oppervlakkig maar dat mag bij partnerkeuze als je dat écht belangrijk vindt).

Er is een verschil tussen veel verklaringen en een korte "ik heb geen interesse meer of ik kan/wil niet meer."
Een verklaring hoort daar zelfs niet eens per se bij voor mijn part, dat moet echt niet.

Vraag me af wanneer je dan wel in jouw ogen van ghosten kan spreken, na een maand online babbelen en een avond van 4 uur lang babbelen (moet echt eens leren dates misschien zelf af te stoppen na 1h à 2h) en wandelen, nog een weekje sturen en plots stilte...
Tja, wanneer er echt sprake is van een wederzijds emotioneel engagement. Ik vind in zo'n situatie eerder u de vreemde eend in de bijt omdat ge al allerlei verwachtingen hebt, eerder dan dat zij dat zou zijn omdat ze niet (automatisch) aan boord is met wat gij normale etiquette vindt.

Ik vind het raar om verklaringen te verwachten van iemand die ge een half uur hebt gesproken. Maar in dit geval is de vrouw er (om u een plezier te doen, hoewel het voor haar wss ongemakkelijk was) op ingegaan, en dan krijgt ze fijnjes te horen dat 'niks aanvinken ook een optie was geweest' -> waarschijnlijk voor de vrouw in kwestie een bevestiging dat ze een goede keus heeft gemaakt door het daar stop te zetten.

Ik zeg het maar zoals ik het zie he.

Tja, wanneer er echt sprake is van een wederzijds emotioneel engagement.

Ik vind het raar om verklaringen te verwachten van iemand die ge een half uur hebt gesproken, en ik vind dat ge vervolgens verwacht dat de wereld zich gaat schikken naar uw irrationele wensen. Vervolgens ziet ge ook dat wanneer iemand er op ingaat, dat ze dan fijntjes te horen krijgen dat 'niks aanvinken ook een optie was geweest' -> waarschijnlijk voor de vrouw in kwestie een bevestiging dat ze een goede keus heeft gemaakt door het daar stop te zetten.

Ik zeg het maar zoals ik het zie he.

Het lijkt mij echt of je nu met opzet twee compleet verschillende situaties met elkaar vermengt om mij er slecht te doen uitkomen en af te schilderen als irrationeel, eerlijk gezegd.

1) Elkaar 7 minuten spreken op een speeddate en dan je toch bedenken: prima, maar ja, dan vind ik dat ik mag zeggen dat niemand aanduiden ook een optie was, als je op de vraag waarom ze je dan toch gekozen had als match maar niet nog eens wou afspreken om wat langer te babbelen, was dat ze het gevoel had dat ze "iemand moest aanduiden na die avond", want dat moest dus helemaal niet.

2) Een date van een hele avond lang, waarna je beiden zegt dat het leuk was, ook elkaar nog stuurt en dan plots niets meer laten horen?
Dat vind ik gewoon niet tof, onvolwassen zelfs tenzij je een héél goede reden hebt (ongeval, gsm stuk).
Iets laten horen kan evengoed zijn "Ik ben op een feestje zaterdag iemand tegengekomen met wie het écht keigoed klikte en ik wil die persoon alle kansen geven." Prima hé. Maar ik had daar iets meer tijd in geïnvesteerd denk ik dan, dan verdien je ook wél iets meer van een antwoord.

Ik vind mezelf een behoorlijk rationeel persoon, die als die éénmaal verliefd is wel eens dwaze dingen kan denken/zeggen/doen, maar na een eerste date/crush en er zijn geen vervolgkansen? Dan stopt het verhaal meteen natuurlijk. Een minimum aan wederzijdse beleefdheid verwachten vind ik dan wel niet verkeerd hoor en dat is er in deze tijden blijkbaar niet. Ben je iemand beter tegengekomen?
Standaardantwoord: dan wens ik jullie veel geluk samen!

Euhm, mijn kameraad schept daar nu toevallig niet over op (ik zei het ook meer met een kwinkslag, denk zelfs dat het type wagen is waar oppervlakkige vrouwen niet snel iets voor voelen (oldtimer)), maar meer dan een jaar geleden (voor m'n ex) op een speeddate toch ene die duidelijk aan het opscheppen was over dure wagens, wijn, etc. Het zou u verbazen.
Dat trekt ongetwijfeld enkele vrouwen aan, maar dezelfde vrouwen als die waar jij aantrekking zou willen hebben?
Grootte doet daarentegen wel iets, een grote vrouw zei naar afloop dat ze het vond tegenvallen want bijna alle manen waren kleiner als haar, en dat was een no-no (oppervlakkig maar dat mag bij partnerkeuze als je dat écht belangrijk vindt).
Op een speeddate kan je dat toch moeilijk meten? Allez, meestal zit de ene partij de hele avond gewoon aan tafel. Tenzij ervoor of erna, maar om dan net het juiste gezicht bij het juiste gesprek en lengte te koppelen. Niet altijd eenvoudig.

Het lijkt mij echt of je nu met opzet twee compleet verschillende situaties met elkaar vermengt om mij er slecht te doen uitkomen en af te schilderen als irrationeel, eerlijk gezegd.

1) Elkaar 7 minuten spreken op een speeddate en dan je toch bedenken: prima, maar ja, dan vind ik dat ik mag zeggen dat niemand aanduiden ook een optie was, als je op de vraag waarom ze je dan toch gekozen had als match maar niet nog eens wou afspreken om wat langer te babbelen, was dat ze het gevoel had dat ze "iemand moest aanduiden na die avond", want dat moest dus helemaal niet.

2) Een date van een hele avond lang, waarna je beiden zegt dat het leuk was, ook elkaar nog stuurt en dan plots niets meer laten horen?
Dat vind ik gewoon niet tof, onvolwassen zelfs tenzij je een héél goede reden hebt (ongeval, gsm stuk).
Iets laten horen kan evengoed zijn "Ik ben op een feestje zaterdag iemand tegengekomen met wie het écht keigoed klikte en ik wil die persoon alle kansen geven." Prima hé. Maar ik had daar iets meer tijd in geïnvesteerd denk ik dan, dan verdien je ook wél iets meer van een antwoord.

Ik vind mezelf een behoorlijk rationeel persoon, die als die éénmaal verliefd is wel eens dwaze dingen kan denken/zeggen/doen, maar na een eerste date/crush en er zijn geen vervolgkansen? Dan stopt het verhaal meteen natuurlijk. Een minimum aan wederzijdse beleefdheid verwachten vind ik dan wel niet verkeerd hoor en dat is er in deze tijden blijkbaar niet. Ben je iemand beter tegengekomen?
Standaardantwoord: dan wens ik jullie veel geluk samen!
Ik zeg gewoon wat ik denk, ge moet zelf weten wat ge er mee doet. Ik schilder u niet af als irrationeel, al begrijp ik wel dat ge dat denkt gezien onze post-geschiedenis, maar ik vind op basis van wat ge hier vertelt wel dat ge vrij snel, vrij hoge verwachtingen hebt van iemand, en dat wat gij beschouwt als elementaire etiquette geen absolute wet is. Ik spreek vanuit een wereldbeeld waarin ik zelf nooit heb gevonden dat ik iemand die ik net leerde kennen wat dan ook verschuldigd was, en dat ik zelf rap de benen nam wanneer ik vond dat het er zelfs nog maar naar rook.

Laatst bewerkt:

"Grappige"/trieste anekdote: in juni een speeddate gedaan samen met een kameraad, ik kei-content na afloop want met de grappigste en leukste babbel van de avond had ik een match, een schoonheid uit het voor mij niet zo verre Borgloon, niet veel jonger als mij. Kameraad had ondanks dat die groter, rijker, sterker is en een veel mooiere wagen heeft, geen enkele match, soit, vrouwen zijn minder oppervlakkig dan ik dacht dan (hoewel mijn totaal niet biased zus zegt dat ik knapper en grappiger ben :p).

Weekje gestuurd... gevraagd dan nog eens iets te gaan drinken, ... stuurde zij dat ze dat toch niet zag zitten.
Vraag ik waarom? Met een kwinkslag of ze misschien een betere match had die avond? (geen onrealistisch scenario)
Neen, ik was de enige die ze had aangeduid, omdat ze het gevoel had dat ze iemand moest aanduiden... Euhm, neen denk ik dan?
Dus omdat zij niet het gevoel wou hebben dat ze haar avond daar verspild had, heeft ze op heel wat momentjes in de week mijn tijd wel verspild en valse hoop gegeven. Top! Toch eens droog geantwoord dat niemand aanduiden effectief een optie was, 't is niet omdat je in een webformulier hokjes ziet staan dat je die moet aanvinken.
Maar hey, ik was dus klaarblijkelijk de minst slechte keuze uit de 9 mannen met wie ze die avond gebabbeld had.

Had nog een andere match, die stuurde na 2 dagen dat ze haar ex terug was tegengekomen op die speeddate, en dat ze daar terug mee samen was. Minstens geen volledige leugen want tijdens onze babbel van 7 minuten zij ze dat haar ex er ook rondliep en dat ze dat gênant vond, blijkbaar had die dan aan zijn 7 minuten genoeg om z'n ex terug te krijgen (want zij had hem gedumpt), vraag me dan toch af wat die op die 7 minuten gezegd heeft...

Misschien was scenario 1 gewoon nog niet toe aan daten op zich en was het vanuit druk van de omgeving dat ze die 'verplichting' voelde.
'Ge gaat nooit aan een lief geraken. Kom keer meer buiten. Al eens een speeddate overwogen?'
'Allez dat kan toch niet dat er daar geen enkele toffe tussen zat. Moet ook niet te kieskeurig zijn.'
'Geef dat gewoon een kans. Wat heb je te verliezen?'
Dat lijken mij voor veel singles geen zinnen die ze niet al op enige manier gehoord hebben.
Of ze vond u nadien toch niet zo tof en geeft u een generisch 'het ligt aan mij'-excuus ipv u te ghosten. Maar blijkbaar is dat dan toch weer niet wat je wil....

Wat scenario 2 betreft: heel misschien hebben die na die 7 minuten nog wel wat verder gepraat. Of heeft ze door al die andere 7 minuten beseft dat het gras toch niet groener is aan de overkant. Of misschien was hem terug zien de trigger om te beseffen dat ze elkaar toch wel misten. Of misschien bleek hij gewerkt te hebben aan de reden dat ze hem gedumpt had en mag ze nu wel gaan eten met een mannelijke collega tijdens de lunchpauze.

Misschien zijn er dus wel perfect logische redenen die jouw mannelijke, perfect rationele brein nu even over het hoofd ziet voor beide zaken.

Dat trekt ongetwijfeld enkele vrouwen aan, maar dezelfde vrouwen als die waar jij aantrekking zou willen hebben?
Inderdaad. Als er een "Duitse klassewagen" op de oprit moet staan zal het hier geen match zijn. Niet alleen omdat ik die niet heb, maar vooral omdat ik anders in het leven sta dan mensen die waarde hechten aan een partner met zo'n auto. Ik hecht geen waarde aan dat soort uiterlijk vertoon, allemaal ok als zij dat wel doet maar dan matcht het dus niet.

Inderdaad. Als er een "Duitse klassewagen" op de oprit moet staan zal het hier geen match zijn. Niet alleen omdat ik die niet heb, maar vooral omdat ik anders in het leven sta dan mensen die waarde hechten aan een partner met zo'n auto. Ik hecht geen waarde aan dat soort uiterlijk vertoon, allemaal ok als zij dat wel doet maar dan matcht het dus niet.
Het is niet omdat die op de oprit staat, dat de persoon er ook enige maatschappelijke waarde aan hecht.

Ik heb ook al via werk een BMW geleased, en dat was niet omdat er BMW op stond of om mee op te scheppen (in fact, het was de leasebak van mn voorganger)
Dus toch wel kort door de bocht imo om mensen af te serveren op welke auto er op de oprit staat lol

Er zijn er hier die daten toch wel nodeloos complex maken door hun aannames en analyses.

@KnightOfCydonia ongetwijfeld zal de dame van de speeddate blij zijn met haar beslissing na je fijne antwoord. Bevestiging van haar voorgevoel.

Simpel hoor: geraak je niet aan een lief dan kan het geen kwaad om 's aan zelfanalyse te doen ipv steeds de schuld op een ander af te schuiven.

Selffulfilling prophecy: vind je vrouwen wispelturig of onbetrouwbaar dan zal je altijd wel iets, hoe klein ook, vinden dat die aanname zal bevestigen.

Laatst bewerkt:
Het is niet omdat die op de oprit staat, dat de persoon er ook enige maatschappelijke waarde aan hecht.

Ik heb ook al via werk een BMW geleased, en dat was niet omdat er BMW op stond of om mee op te scheppen (in fact, het was de leasebak van mn voorganger)
Dus toch wel kort door de bocht imo om mensen af te serveren op welke auto er op de oprit staat lol
ah, ik dacht dat Duitse klassewagen stond voor Porsche :rolleyes: 😜

Terug
Bovenaan