Het grote BeyondGaming Dating topic

Wij gaan al jaren gewoon es eten voor valentijn, en zelfs niet op valentijn zelf wegens te druk, we pakken altijd het weekend ervoor of erna.

Dure cadeau's aan mekaar doen we nooit.

Je kan ook iets heel persoonlijks afgeven. Iets schrijven, een mandje maken met allerlei zaken wat ze lekker vindt of gewoon samen een fijne activiteit doen (naast ... dat). Je moet geen dure spullen kopen voor elkaar om een geslaagde Valentijn te hebben. Tenzij je iets goed te maken hebt. :unsure:

Thanks, mooie tip. Ik heb deze week niets goed te maken hoor. 😅 Wel geleerd dat ik voor sommige zaken beter bel dan tekstberichtjes stuur want m'n WhatsAppjes komen soms onbedoeld fout over, geen held in tekstberichten.

Probleem is dat we vanavond, zaterdag én zondag al hebben afgesproken, ik heb geen tijd meer om zo'n attente mand samen te stellen. 🙈

Ik koop haar af en toe spontaan een bloempje ipv met Valentijn iets te doen. Is veel leuker en minder geforceerd. Je kunt natuurlijk wel eens gaan uiteten ofzo, dat doen wij ook soms, maar eigenlijk is die "feestdag" niet echt een meerwaarde. Tenzij zij er natuurlijk anders over denkt.

Qua verjaardag is het natuurlijk de vraag wat ze leuk vindt en hoe ze is. Ik heb al vanalles gedaan. Soms iets wat ze nodig heeft/wilt hebben. En soms iets origineels. Zo heb ik eens onze eerste date over gedaan met nog een kookpot erbij, zodat ze toch nog weet hoe de taken verdeeld zijn he :unsure: . Op haar eerste verjaardag (sinds we samen waren) bijvoorbeeld een prive-sauna met overnachting. Ook altijd wel leuk.

Ik vind dat je heel hard aan het focussen bent op het financiële aspect. Persoonlijk denk ik dat een leuke activiteit samen, die op haar gericht is, of een (creatief )cadeau waarin je toont dat je een idee hebt van wat zij graag heeft, veel belangrijker is dan het prijskaartje hoor.

Daar heb je wellicht gelijk in, maar ik heb me dan ook serieus verschrokken aan wat m'n zus en haar vriend deden voor hun eerste Valentijn(s).
Dure cadeautjes en citytrips... Ik heb wel een vakantiespaarpotje voor dit jaar ook hoor, maar wou liever in de (na)zomer iets doen met haar.

Wie heeft eigenlijk beslist om de feestdag van de liefde te vieren in het regenachtige en koude februari? :thinking:

Daar heb je wellicht gelijk in, maar ik heb me dan ook serieus verschrokken aan wat m'n zus en haar vriend deden voor hun eerste Valentijn(s).
Dure cadeautjes en citytrips... Ik heb wel een vakantiespaarpotje voor dit jaar ook hoor, maar wou liever in de (na)zomer iets doen met haar.

Wie heeft eigenlijk beslist om de feestdag van de liefde te vieren in het regenachtige en koude februari? :thinking:
Dure cadeaus vind ik net ongemakkelijk zelfs.
Je kan online inspiratie zoeken naar tegoedbons ook genre "ik ga/laat je auto van binnen en buiten wassen" ,"goed voor een bezoekje aan de cinema met snacks", "in te ruilen voor een verrassingsuitstapje van 1 dag",...

Dure cadeaus vind ik net ongemakkelijk zelfs.
Je kan online inspiratie zoeken naar tegoedbons ook genre "ik ga/laat je auto van binnen en buiten wassen" ,"goed voor een bezoekje aan de cinema met snacks", "in te ruilen voor een verrassingsuitstapje van 1 dag",...
Dat is inderdaad wel leuk, maar dat is goed voor één keer.

Fysieke cadeaus van meer dan 100 euro hebben wij elkaar nog nooit gegeven, denk ik.

Duurdere verrassingen zijn hier altijd weekendjes weg, wellnessovernachting, ed. En daar is dan de helft van wat je uitgeeft eigenlijk voor uzelf.

Voor Valentijn hebben we hier beide een kleinigheidje voor elkaar en gaan we ne keer gaan eten.

Deal. Ik unmatch degenen die ik beschouw als tijdverlies en jij mag met hen om de paar dagen eens een kort berichtje heen en weer sturen om uiteindelijk toch niet af te spreken. Of wie weet, als zij jou een hete gozer vinden zullen zij misschien wel responsiever zijn met u dan met mij. 🤷🏻

Aangezien ik zelf niet getrouwd ben met mijn smartphone kan het dus voor mijn matches ook soms 3 dagen tot een week duren eer ik antwoord.
Als ik dan antwoord neem ik er wel mijn tijd voor en is dat uitgebreid.

Wat ik dan vaker zie is dat de meiden mij sturen je ziet er wel leuk uit en aangezien het online niet zo goed vlot kunnen we misschien eens irl afspreken om te kijken hoe het daar loopt.

En IRL ben ik echt gewoon een sociale vogel maar online tja dat ligt mij minder :)

@KnightOfCydonia : ik ben ook nog niet zo lang samen met mijn vriendin (4 maanden nu 😍), en voor haar verjaardag een maand geleden heb ik een foto van ons 2 in een schone kader en een pakket van Lush gekocht. Alles tezamen zo'n 60 euro en ze was content. 🙂

Misschien geeft het jou inspiratie.

Ik herken de stress wel, ook voor het familiebezoek. 😆 Succes!

@KnightOfCydonia ik zou me persoonlijk ook ongemakkelijk voelen met dure kadoos in het begin van een relatie.
Ik denk dat een attentie waaruit blijkt dat je moeite gedaan hebt al heel fijn overkomt.
Misschien een ontbijtmand aan huis laten leveren?
Vroeg opstaan en de living mooi versieren met wat balonnen en slingers? Een leuke kaart met een mooie tekst in.
Een ingekaderde foto zoals hierboven gezegd is ook altijd leuk.
De mand met lekkere dingen lijkt me ook tof en moet niet zove tijd kosten om samen te stellen. Misschien vind je in de omgeving iets met wat lekkere streekproducten en dan een fles wijn of bubbels erbij met een Netflix en chill bon of zo 🤷🏼‍♀️
Via social deal vind je ook gemakkelijk duo massage bonnen.
Succes!

Op Airbnb heb je ook zo een tab "Ervaringen" en daar staan vaak ook wel toffe dingen tussen die je als koppel kan doen (het een al prijziger als het andere). Altijd leuk om inspiratie op te doen als je niets weet te geven (voor eender welke gelegenheid).

Als uw eerste cadeau al 300 euro is, dat betekent dat je dat “pad” wel moet aanhouden.
Of zelfs elk jaar overtreffen.

Laatst bewerkt:
Twee maanden is vrij kort om al te beginnen met grootse gestes. Je bent verliefd maar dat is het dan ook, je staat echt nog aan het begin. Ervaringen zijn, imo, inderdaad een leuk idee. Tijd samen is sowieso super - vooral in de vlinderperiode - dus nu herinneringen maken prima idee.

Wanneer sturen jullie meestal na de eerste date een berichtje naar elkaar?

Heb volgende week woensdag een afspraakje, maar is het dan aangewezen om diezelfde dag nog een bedanking te sturen of eventueel eens te informeren wat zij ervan vond?

Wanneer sturen jullie meestal na de eerste date een berichtje naar elkaar?

Heb volgende week woensdag een afspraakje, maar is het dan aangewezen om diezelfde dag nog een bedanking te sturen of eventueel eens te informeren wat zij ervan vond?

Ik vraag sowieso niet wat ze ervan vond, ik vind dat je dat tijdens de date wel merkt of ze zich amuseert/profiteert, dan vind ik het overbodig om dat nog eens expliciet te gaan vragen.

Een bericht sturen achteraf mag je zeker doen, maar als je ‘s avonds iets gaan drinken en laat thuis bent, stuur ik ook wel niet absoluut nog iets voor het slapen gaan, dan liever de dag nadien.

Maar ik vind dat vooral zaken waar je niet op voorhand aan moet denken. Gewoon genieten (of toch proberen) van het moment zelf en dan zal je wel zelf aanvoelen wat je doet. Vind het niet nodig om daar over na te denken.

En als ze zich amuseert, stuurt ze zelf wel, problem solved.

Amuseer u in ieder geval!

Terug
Bovenaan