Het grote BeyondGaming Dating topic

om eerlijk te zijn: ik ben ook een binnenvetter. Ik kan irritaties hebben over zaken en daar gewoon inwendig met bezig zijn zonder iets te zeggen en dan gebeurt er iets kleins waardoor de emmer overloopt en ik heftig reageer. Mijn ex had het daar ook wel moeilijk mee, want die wist dan niet waarom ik zo hevig reageerde en ik pakte dan mijn biezen om naar de mediamarkt te gaan om daar wat af te koelen want anders zou ik dingen zeggen die kwetsten. En eenmaal afgekoeld kon ik dan terug naar huis om te zeggen wat er allemaal schortte.
Maar ja, als ik dan wel open was en teveel van mijn ergernissen uitte (niet altijd naar haar gericht, maar vooral als ik in het verkeer zat of onrechtvaardigheid op tv zag) dan was ik een grumpy old man (ze heeft trouwens ooit zo'n plaatje gekocht. ik dacht dat het om te zwanzen was, maar nu weet ik dat ze het toen meende :p).

Langs de andere kant kan ze me weinig verwijten. Ze zei altijd dat ik te weinig praatte, maar eigenlijk heeft ze zelf keiveel belangrijke zaken voor me verzwegen. Vertellen over jan en alleman, maar ze heeft me wel altijd in de waan gelaten dat we een goed huwelijk hadden tot de bom barstte tijdens onze opeenvolging van depressies en de waarheid opborrelde. Blijkbaar was ik helemaal niet goed genoeg voor haar. Was ze ook al verliefd geweest op iemand uit onze vriendenkring omdat hij haar meer aandacht gaf. Maar als ik dan vroeg waar ik dan specifiek de mist in gegaan was, dan kwam er geen antwoord. Het is daarom dat ik ook zo gekwetst was. Ik ben een getroubleerd iemand, maar ze had me juist 'gekozen' omdat ze iets breekbaar in me zag. Ik ben graag thuis, maar dat wist ze al van tijdens onze verkering. Ik ben niet sociaal, maar ook dat wist ze al van tijdens onze verkering. Dus eigenlijk ben ik verworpen op allemaal zaken die ze al op voorhand wist. Maar terwijl ik dacht dat we een goed team waren omdat zij mij uit mijn cocon hielp en ik haar wat afremde zodat ze haarzelf niet voorbij liep, was dat blijkbaar voor haar eerder een bron van ergernis. Of denk ik toch, want ik heb eigenlijk nooit een antwoord gekregen op het waarom.
Op zich is dat hoofdstuk wel afgesloten voor mij. Ik weet dat ik nooit antwoord ga krijgen op die vraag en ik weet dat ze op het einde ook al iemand anders had, alhoewel ik dit pas te weten gekomen ben doordat ik een vaag vermoeden had en het haar in de (voor)laatste week of zo gewoon gevraagd heb. Ze heeft nooit geen pokerface gehad bij rechtstreekse confrontaties, dus ik wist het direct. En dat maakte het voor mij wel gemakkelijk om bye bye te zeggen en het schuldgevoel waar ik mee worstelde van me af te werpen.

Maar natuurlijk blijf ik wel haperen op die gedachte van hoe iemand die u eerst graag zag om wie je was je uiteindelijk kan verwerpen om wie je bent. Ik was ook altijd overtuigd dat ik haar voor 100% kon vertrouwen en op haar kon rekenen, want ze heeft an sich altijd goed voor mij gezorgd.
Dus hoe kan ik ooit zeker zijn dat de volgende die ik tegen kom, me weer niet kapot maakt na een tijd? Is dat een risico dat ik nog wil nemen? Langs de ene kant wel, want wat is een leven waard als je gewoon helemaal alleen op deze aardbol rondloopt en geen liefde kan geven of ontvangen? Maar de pijn, het verdriet van verlies... geen idee of ik nog zo'n diep dal zou overleven.

Laatst bewerkt:
om eerlijk te zijn: ik ben ook een binnenvetter. Ik kan irritaties hebben over zaken en daar gewoon inwendig met bezig zijn zonder iets te zeggen en dan gebeurt er iets kleins waardoor de emmer overliep en ik heftig reageer. Mijn ex had het daar ook wel moeilijk mee, want die wist dan niet waarom ik zo hevig reageerde en ik pakte dan mijn biezen om naar de mediamarkt te gaan om daar wat af te koelen want anders zou ik dingen zeggen die kwetsten. En eenmaal afgekoeld kon ik dan terug naar huis om te zeggen wat er allemaal schortte.
Maar ja, als ik dan wel open was en teveel van mijn ergernissen uitte (niet altijd naar haar gericht, maar vooral als ik in het verkeer zat of onrechtvaardigheid op tv zag) dan was ik een grumpy old man (ze heeft trouwens ooit zo'n plaatje gekocht. ik dacht dat het om te zwanzen was, maar nu weet ik dat ze het toen meende :p).

Langs de andere kant kan ze me weinig verwijten. Ze zei altijd dat ik te weinig praatte, maar eigenlijk heeft ze zelf keiveel belangrijke zaken voor me verzwegen. Vertellen over jan en alleman, maar ze heeft me wel altijd in de waan gelaten dat we een goed huwelijk hadden tot de bom barstte tijdens onze opeenvolging van depressies en de waarheid opborrelde. Blijkbaar was ik helemaal niet goed genoeg voor haar. Was ze ook al verliefd geweest op iemand uit onze vriendenkring omdat hij haar meer aandacht gaf. Maar als ik dan vroeg waar ik dan specifiek de mist in gegaan was, dan kwam er geen antwoord. Het is daarom dat ik ook zo gekwetst was. Ik ben een getroubleerd iemand, maar ze had me juist 'gekozen' omdat ze iets breekbaar in me zag. Ik ben graag thuis, maar dat wist ze al van tijdens onze verkering. Ik ben niet sociaal, maar ook dat wist ze al van tijdens onze verkering. Dus eigenlijk ben ik verworpen op allemaal zaken die ze al op voorhand wist. Maar terwijl ik dacht dat we een goed team waren omdat zij mij uit mijn cocon hielp en ik haar wat afremde zodat ze haarzelf niet voorbij liep, was dat blijkbaar voor haar eerder een bron van ergernis. Of denk ik toch, want ik heb eigenlijk nooit een antwoord gekregen op het waarom.
Op zich is dat hoofdstuk wel afgesloten voor mij. Ik weet dat ik nooit antwoord ga krijgen op die vraag en ik weet dat ze op het einde ook al iemand anders had, alhoewel ik dit pas te weten gekomen ben doordat ik een vaag vermoeden had en het haar in de (voor)laatste week of zo gewoon gevraagd heb. Ze heeft nooit geen pokerface gehad bij rechtstreekse confrontaties, dus ik wist het direct. En dat maakte het voor mij wel gemakkelijk om bye bye te zeggen en het schuldgevoel waar ik mee worstelde van me af te werpen.

Maar natuurlijk blijf ik wel haperen op die gedachte van hoe iemand die u eerst graag zag om wie je was je uiteindelijk kan verwerpen om wie je bent. Ik was ook altijd overtuigd dat ik haar voor 100% kon vertrouwen en op haar kon rekenen, want ze heeft an sich altijd goed voor mij gezorgd.
Dus hoe kan ik ooit zeker zijn dat de volgende die ik tegen kom, me weer niet kapot maakt na een tijd? Is dat een risico dat ik nog wil nemen? Langs de ene kant wel, want wat is een leven waard als je gewoon helemaal alleen op deze aardbol rondloopt en geen liefde kan geven of ontvangen? Maar de pijn, het verdriet van verlies... geen idee of ik nog zo'n diep dal zou overleven.
Het is een in feite nutteloze vraag ‘zou ik nog…’ want het overkomt je of niet. Het is perfect mogelijk dat er tijdens een wandeling aan het water een deerne in de gracht komt gereden en dat de redding ook een vonk meebrengt. Ok, dat klinkt belachelijk want ik gebruik het heel weinige wat ik van u weet, ik bedoel gewoon maar dat je het nooit echt kan weten.
Echt njet zeggen zou ik jammer vinden voor jou want er is imo best wel wat dat jij kan aanbieden, iemand zal heel content zijn met een rustige ziel.

Het is iets waar velen zich aan vergalopperen: ik weet hoe hij is en ik ben er ok mee maar heel vaak zit daar het onbewuste ‘en wat ik niet zo goed vind kan ik toch veranderen’. Terwijl je dan inderdaad mensen hebt als Tonerider die in alle vertrouwen denken ‘ze vindt me ok point final’.
Ze zal nooit met de expresse bedoeling begonnen zijn van Tonerider als Play-Doh te zien maar echt elkaar gewoon zichzelf laten zijn en complementair zijn zonder bijbedoelingen is zeldzaam.

't Is zover. Tijd om de avonturen terug achterwege te laten en de 'serieuze' mezelf te gaan implementeren. We zijn nu al 2,5 weken ver en het is duidelijk dat we beide kiezen om het een kans te geven :)
De paarden, die neem ik er wel bij (heb ik alle tijd dat we elkaar gezien hebben ook nog maar 1 keer opgemerkt dat ze er iet over zei, als ik: goh ik zou eigenlijk meermaals moeten gaan dan 1 keer om de 2 weken)
De dt-fouten ... tjah, ondertussen heb ik al het lef gehad haar te corrigeren en het werd geaccepteerd!
Er is maar 1 groot verschil tussen ons, ik ben nog een stevig party-animal, zij niet. Café's & eens goed doorzakken, dat interesseert haar niet.
Maar het leuke is dan ook dat ze zelf aangeeft dat ze er dan eens van profiteert om naar cheesy kerst films te kijken. Win-win dus

Goed, wie neemt er mijne fakkel over?

In 2.5 weken? Ja verdorie, alsof daten nog niet lastig genoeg leek. Ik ga voorlopig vriendelijk bedanken voor de fakkel
Als het plezant is lijkt me dat ook geen moeilijke opgave om bijna elke dag op date te gaan. Maar ik weet niet of ik het na een aantal keer nog zou benoemen als een "date", dat is zo'n beladen begrip.

Als het plezant is lijkt me dat ook geen moeilijke opgave om bijna elke dag op date te gaan.
Veel te veralgemenend, foei.

Zelfs mijn allerbeste vrienden moeten geen vijf keer per week komen aankloppen om dit of dat te gaan doen en beslag te leggen op mijn extreem schaarse vrije tijd. Laat staan dat ik dat dan wel zou doen voor iemand die weliswaar knap en leuk is (laat ons toch minstens die assumptie maken), maar die ik eigenlijk niet eens echt ken.

Anderen zullen daar anders over denken. En zo kan je elke discussie op BG afsluiten of weer oprakelen, uiteindelijk is dit onderwerp ook al vijfhonderd keer gepasseerd inmiddels.

Veel te veralgemenend, foei.

Zelfs mijn allerbeste vrienden moeten geen vijf keer per week komen aankloppen om dit of dat te gaan doen en beslag te leggen op mijn extreem schaarse vrije tijd. Laat staan dat ik dat dan wel zou doen voor iemand die weliswaar knap en leuk is (laat ons toch minstens die assumptie maken), maar die ik eigenlijk niet eens echt ken.
We spreken wel eens opnieuw wanneer de vlindertjes aan het moshen zijn in uw buik. :unsure:

Als het plezant is lijkt me dat ook geen moeilijke opgave om bijna elke dag op date te gaan. Maar ik weet niet of ik het na een aantal keer nog zou benoemen als een "date", dat is zo'n beladen begrip.
Goh, 't zou voor mij echt niet moeten. Hoe leuk het ook is, er is geen haast bij, en het nerveus uitkijken naar de volgende date is de helft van het plezier. Maar als dat voor anderen wel werkt power to them!

Terug
Bovenaan