Het grote BeyondGaming Dating topic

Om te beginnen: Hij heeft zaken gezegd die ik niet zou zeggen. Maar ter zijner verdediging zou ik zelf geen goeie manier weten om te zeggen dat je afknapt op 'mentale problemen' tegen iemand die je niet kent. Ghosten is uiteraard slecht en open kaart spelen en het op de man af zeggen tegen iemand die je labiel vindt, is ook niet per se goed.

Dat gezegd zijnde wil ik zeggen dat hier wel een sport wordt gemaakt van quotes uit de context trekken. Hij zit op Tinder om een partner te zoeken waarmee hij verder wil leven. Daar hoort voor hem blijkbaar later 'een huis kopen' bij, dat heeft hij zelfs bijna letterlijk zo gezegd. Hij heeft helemaal niet gezegd dat 'het zo goed klikte dat hij direct dacht aan samen een huis kopen', wat sommigen er wel van maken.

Om te beginnen: Hij heeft zaken gezegd die ik niet zou zeggen. Maar ter zijner verdediging zou ik zelf geen goeie manier weten om te zeggen dat je afknapt op 'mentale problemen' tegen iemand die je niet kent. Ghosten is uiteraard slecht en open kaart spelen en het op de man af zeggen tegen iemand die je labiel vindt, is ook niet per se goed.

Dat gezegd zijnde wil ik zeggen dat hier wel een sport wordt gemaakt van quotes uit de context trekken. Hij zit op Tinder om een partner te zoeken waarmee hij verder wil leven. Daar hoort voor hem blijkbaar later 'een huis kopen' bij, dat heeft hij zelfs bijna letterlijk zo gezegd. Hij heeft helemaal niet gezegd dat 'het zo goed klikte dat hij direct dacht aan samen een huis kopen', wat sommigen er wel van maken.
Maar gewoon zeggen dat zoiets voor jou geen reden is om niet te werken, terwijl de andere partij nu ook gewoon wat vaagheden zal verkondigen (wegens te privaat voor tinder, allez), is toch nodeloos cru vind ik hoor. Als dit dan toch zo'n breekpunt is, lijkt het me beter om het gesprek nog uit te doen, en als ze zelf eens polst gewoon aan te geven dat je geen interesse hebt.

Jaren terug was ik ook aan de praat geraakt op tinder met een knappe dame. Maar na wat oppervlakkige gesprekken hadden we eens een dieper, waarin ze voor mij ongeloofelijk arrogant overkwam en plots bleek dat ze al een zoon had. I was toen 26 of 27 dus voor mij was dat toch een reden om gas terug te nemen. Ze heeft ook nooit zelf nog een gesprek gestart, waarschijnlijk genoeg matches, dus dat was dat.

Ik heb toen op een voorzichtige en vriendelijk manier gezegd dat ik dat geen excuus om niet te werken. Dat kon ze blijkbaar niet echt appreciëren.

Ik kan begrijpen dat dat wellicht vervelende en irritante vragen zijn, maar zoals gezegd ik vind zoiets wel belangrijk om te weten naar een eventuele toekomst toe. Ik ga haar dan ook vriendelijk zeggen als ik ze nog hoor dat ze het hier stopt voor mij omwille van die reden.

:rofl:

No worries, ge gaat niet meer moeten zeggen dat "het hier stopt".

Zijn er universele rode vlaggen en welke zijn die dan?
Heeft een rode vlag per definitie een afschrijving tot gevolg of kan die oranje worden? In hoeverre zijn rode vlaggen terecht?

Als iemand op basis van 2 chat gespreken, op fucking tinder dan nog wel, low key zegt dat ge een tamme foef bent. Dat is dat in mijn boek toch wel al een klein rood vlagske.

Ge moet al wel heel weinig sociale kennis hebben als ge ongevraagd begint door te rammen op bepaalde zaken die de andere persoon ontwijkt. Puur omdat ge in de toekomst een huis wil kopen :laugh:

Is geen aanval @Pinkman. Maar serieus, doe is kalm gast wtf. Ik veronderstel dat ge niet de slechtste bent, maar een klein beetje empathie en respect gaan u meer helpen dan veroordelend te reageren. Wat écht nergens voor nodig was. Ge bent aan het chatten op Tinder. Ge kunt al beginnen met gewoon elkaar te leren kennen bijvoorbeeld. Alvorens iemand verantwoording moet afleggen voor heel zijn bestaan :laugh:

Zijn er universele rode vlaggen en welke zijn die dan?
Heeft een rode vlag per definitie een afschrijving tot gevolg of kan die oranje worden? In hoeverre zijn rode vlaggen terecht?

In bovenstaand voorbeeld zijn er rode vlaggen en is er de 'weigering' om duiding daaromtrent te verschaffen. Waarom weigert iemand duiding te verschaffen? Te confronterend? Schaamte? Taboe?
Verschilt per persoon uiteraard. Voor mij zou dat depressie en roken zijn. Zou het ook moeilijk hebben om te starten met een relatie met iemane die mentale problemen heeft, gewoon omdat dat heel zwaar is. Als ge met iemand samen zijt al zou ik er alles voor doen, maar om zo te starten met daten? Lijkt me niet ideale moment om een partner te zoeken.

Aan de andere kant is het maar goed dat ie het aan het begin van de gesprekken aangeeft. Zo heeft ie al niet meer tijd te verdoen dan nodig. Is het weinig subtiel? Misschien.

Meh, voor mannen is Tinder een numbers game.
Na een tijdje daten wordt het gewoon vermoeiend om steeds de 'basis' van elkaar te leren kennen en wil je zo snel mogelijk je checklist af gaan.

Waarom in het bijzonder voor mannen?
Ik zou eerder het tegendeel denken: vrouwen hebben doorgaans de luxe om selectiever te zijn, dus zij kunnen veel gemakkelijker met meerdere mannen die hen interesseren contact leggen en die aftoetsen aan een selectieve checklist. Een man heeft gemiddeld minder matches zou ik denken en kan maar beter z'n best doen.

Of ik ben hier mijn situatie aan het projecteren op alle mannen natuurlijk :-P

Ik vind het compleet OK, en zelfs normaal dat ge niets wilt beginnen met iemand die labiel is en/of geen werk heeft, zeker als ge die persoon voor de rest nog niet kent.

Ik vind het echter wel bizar dat ge
1. op basis van een Tinder gesprek denkt aan "huis kopen".
2. blijft doorvragen terwijl het blijkbaar duidelijk was dat ze er (nog) niet over wil praten.
3. vindt dat gij haar een opmerking moet geven a la "is dat een reden om niet te werken"?

1. Zie hieronder.
2. Ik heb doorgevraagd naar haar 'mentale issues' omdat ze daar in eerste instantie zélf over begonnen is. Dan lijkt het mij vrij normaal dat je daar toch iets over wil weten. Ik heb echter niet doorgevraagd nadat ze daar in mijn ogen een onvolledig antwoord op heeft gegeven. Wat OK is voor mij, maar dan trek ik daar wel mijn conclusies uit natuurlijk.
3. Neen, daar ben ik wat bot in geweest dat klopt. Al heb ik dat niet zo letterlijk gezegd.

Thank God. Toch iemand die begrijpend kan lezen.

Ik ben inderdaad op zoek naar iemand waarmee ik in de toekomst eventueel een huis kan kopen. Ik heb nergens gezegd dat ik met haar een huis wil kopen op basis van een paar gesprekken. En ik heb dat al helemaal niet tegen haar gezegd.

Het is toch logisch dat je op zoek gaat naar een persoon met een stabiel leven waar je op termijn iets moois mee kunt beginnen? En daar hoort in mijn ogen toch een eigen woonst bij.

:rofl:

No worries, ge gaat niet meer moeten zeggen dat "het hier stopt".

Als iemand op basis van 2 chat gespreken, op fucking tinder dan nog wel, low key zegt dat ge een tamme foef bent. Dat is dat in mijn boek toch wel al een klein rood vlagske.

Ge moet al wel heel weinig sociale kennis hebben als ge ongevraagd begint door te rammen op bepaalde zaken die de andere persoon ontwijkt. Puur omdat ge in de toekomst een huis wil kopen :laugh:

Is geen aanval @Pinkman. Maar serieus, doe is kalm gast wtf. Ik veronderstel dat ge niet de slechtste bent, maar een klein beetje empathie en respect gaan u meer helpen dan veroordelend te reageren. Wat écht nergens voor nodig was. Ge bent aan het chatten op Tinder. Ge kunt al beginnen met gewoon elkaar te leren kennen bijvoorbeeld. Alvorens iemand verantwoording moet afleggen voor heel zijn bestaan :laugh:
No worries? Vandaar dat ze mij daarna nog iedere dag uit haar eigen heeft gestuurd?

2 gesprekken? Nergens gezegd. Ik heb haar vorige week maandag gematcht, daarna hebben we zowat iedere dag van 's morgens tot 's avonds gesprekken gehad en vorige zaterdag heb ik dan gepolst naar haar mentale issues. En neen, dat was niet op 'fucking Tinder', want dat heb ik wederom nergens gezegd.

Doe jij dus maar even kalm aan en neem een voorbeeld aan Eland die duidelijk beter begrijpend kan lezen dan jij. Want werkelijk heel jouw post bevat vol onwaarheden, onjuiste conclusies en dingen die compleet uit de context getrokken zijn.

No worries? Vandaar dat ze mij daarna nog iedere dag uit haar eigen heeft gestuurd?

2 gesprekken? Nergens gezegd. Ik heb haar vorige week maandag gematcht, daarna hebben we zowat iedere dag van 's morgens tot 's avonds gesprekken gehad en vorige zaterdag heb ik dan gepolst naar haar mentale issues. En neen, dat was niet op 'fucking Tinder', want dat heb ik wederom nergens gezegd.

Doe jij dus maar even kalm aan en neem een voorbeeld aan Eland die duidelijk beter begrijpend kan lezen dan jij. Want werkelijk heel jouw post bevat vol onwaarheden, onjuiste conclusies en dingen die compleet uit de context getrokken zijn.

Mss wel een red flag dat na ge haar gezegd hebt dat ze een luie foef is, ze nog steeds terugkomt.

Soit, alle gekheid en zever op een stokje, de eindconclusie blijft het zelfde, juiste context of niet, van de pot gerukte waarheden of niet.

Wat is er mis om elkaar rustig te leren kennen zonder dat ge al allerhande scenario's in uw hoofd hebt? Ik snap dat ge iemand stabiel wilt, zeker als ge in het verleden al problemen hebt gehad met de batshit crazy. Hey, I've had my share, geloof mij, ik snap echt volledig dat ge eens iets stabiel wilt proberen. All the power to you.

Maar ik denk niet dat ge die conclusie kunt trekken op basis van 9 online gesprekken, van 'smorgens tot 'savonds op een niet nader vernoemd online medium. (Beter zo?)

Amai, waarom zolang chatten? Spreek gewoon is af en dan ziet ge wel of het u ding is of niet.

Via die chat mist ge alle nuances die een persoon kan hebben.

Een dikke week is toch niet lang?

Ik snap wat je bedoelt, maar ik stel mij ook vaak de vraag of het juist goed is om zo snel mogelijk af te spreken of om juist even af te wachten hoe de conversaties verlopen. Nu in dit geval verliepen de conversaties wel goed behalve over dat ene onderwerp dan, dus afspreken is/was zeker een mogelijkheid. Het wil nu juist lukken dat ze het afgelopen weekend al wou afspreken, maar ik vond dat precies nog net een weekje te vroeg en ik had op de dag dat ze voorstelde al wat gepland.

Mss wel een red flag dat na ge haar gezegd hebt dat ze een luie foef is, ze nog steeds terugkomt.

Soit, alle gekheid en zever op een stokje, de eindconclusie blijft het zelfde, juiste context of niet, van de pot gerukte waarheden of niet.

Wat is er mis om elkaar rustig te leren kennen zonder dat ge al allerhande scenario's in uw hoofd hebt? Ik snap dat ge iemand stabiel wilt, zeker als ge in het verleden al problemen hebt gehad met de batshit crazy. Hey, I've had my share, geloof mij, ik snap echt volledig dat ge eens iets stabiel wilt proberen. All the power to you.

Maar ik denk niet dat ge die conclusie kunt trekken op basis van 9 online gesprekken, van 'smorgens tot 'savonds op een niet nader vernoemd online medium. (Beter zo?)
Kijk, deze post kan ik wel waarderen.

Er is zeker niks mis om iemand rustig te leren kennen, maar ik wou eens polsen naar de meningen van anderen wat zij zouden doen in mijn plaats nadat ze aangaf geen werk en mentale issues te hebben. Dat was dan ook intentie van mijn allereerste post. Ik vind het persoonlijk een 'no go' en blijkbaar ben ik niet alleen daarin. Da's een beetje hetzelfde als je tegen roken/alcohol bent en je matcht iemand die verslaafd is aan roken/alcohol, misschien een wat onnozele vergelijking, maar je snapt m'n punt wel daarin gok ik.

En hoe ik dat onderwerp heb aangepakt is misschien wat lomp, maar ik stel me dan wel de vraag hoe jullie dat zouden aanpakken mocht je iemand leren kennen die uit haar eigen aangeeft te kampen met 'psychische problemen' of 'mentale issues' waardoor ze geen werk heeft. Toch zeker als dat voor jullie een belangrijk punt is.

Een dikke week is toch niet lang?

Ik snap wat je bedoelt, maar ik stel mij ook vaak de vraag of het juist goed is om zo snel mogelijk af te spreken of om juist even af te wachten hoe de conversaties verlopen. Nu in dit geval verliepen de conversaties wel goed behalve over dat ene onderwerp dan, dus afspreken is/was zeker een mogelijkheid. Het wil nu juist lukken dat ze het afgelopen weekend al wou afspreken, maar ik vond dat precies nog net een weekje te vroeg en ik had op de dag dat ze voorstelde al wat gepland.
Gohja, zal ieder zijn ding natuurlijk zijn maar als je een week elke dag chat vind ik dat precies veel :D Ik vraag meestal al na enkele dagen zoiets. Allez, dan weet je meteen of het met de persoon echt klikt en hoe ze in het echt zijn.

Gohja, zal ieder zijn ding natuurlijk zijn maar als je een week elke dag chat vind ik dat precies veel :D Ik vraag meestal al na enkele dagen zoiets. Allez, dan weet je meteen of het met de persoon echt klikt en hoe ze in het echt zijn.
Da's nog lang 😅 Ik probeerde meestal binnen de dag na het eerste bericht (na een 10-20tal berichten over en weer) al te polsen of ze het zagen zitten om af te spreken. Dat was voor mij een criterium om op te selecteren. Ik wilde iemand die gewoon vlot en enthousiast was. Ik moest echt niet iemand hebben die geen goesting had om snel af te spreken -wat imo een betere manier is om mekaar te leren kennen dan via chat.

Een simpele 'hebt ge anders zin om iets te gaan drinken' is zo gestuurd, luchtig en ook gemakkelijk om af te wijzen als ze het niet ziet zitten.

Da's nog lang 😅 Ik probeerde meestal binnen de dag na het eerste bericht (na een 10-20tal berichten over en weer) al te polsen of ze het zagen zitten om af te spreken. Dat was voor mij een criterium om op te selecteren. Ik wilde iemand die gewoon vlot en enthousiast was. Ik moest echt niet iemand hebben die geen goesting had om snel af te spreken -wat imo een betere manier is om mekaar te leren kennen dan via chat.

Een simpele 'hebt ge anders zin om iets te gaan drinken' is zo gestuurd, luchtig en ook gemakkelijk om af te wijzen als ze het niet ziet zitten.
En hoeveel gingen er daar dan precies op in? Bij mij was dat een no go, als je continu 40 nieuwe berichten hebt ga je niet met de eerste de beste die vraagt iets te gaan drinken afspreken. Je wil eerst wat weten met wie je aan het chatten bent. Ik heb met mijn vriend ongeveer anderhalve week na de match afgesproken. Hebben ook geen urenlange online conversaties gehad omdat we daar beiden geen tijd voor hebben. Maar er was wel voldoende interactie geweest om te weten dat het ok was om af te spreken.

Een dikke week is minstens 6 dagen te lang. Paar berichtjes heen en weer en dan beslissen, zeker post-covid.

En hoeveel gingen er daar dan precies op in? Bij mij was dat een no go, als je continu 40 nieuwe berichten hebt ga je niet met de eerste de beste die vraagt iets te gaan drinken afspreken. Je wil eerst wat weten met wie je aan het chatten bent. Ik heb met mijn vriend ongeveer anderhalve week na de match afgesproken. Hebben ook geen urenlange online conversaties gehad omdat we daar beiden geen tijd voor hebben. Maar er was wel voldoende interactie geweest om te weten dat het ok was om af te spreken.
Ruim meer dan 2 op de 3 als je annulaties nadien niet meetelt. Ik heb zo 7 dates redelijk kort op elkaar gehad en dan nog een paar keer gehad dat we hadden afgesproken en één van ons cancelde en heb maar 3 keer direct een 'nee' gekregen.

Ik vroeg dat ook wel niet aan iedereen natuurlijk. Als je elk al 5-10 schermvullende berichten hebt gestuurd, dan is het voor mij tijd om af te spreken.

Edit: belangrijk om te zeggen dat ik toen nog studeerde en al mijn dates ook, dan is zoiets misschien gemakkelijker.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan