Ik heb lang gedacht over wat ik hier zou schrijven maar net wat inspiratie opgedaan. 't Is maar dat ik eigenlijk enigszins moedeloos wordt van wat ik lees. Iet of wat in de trant van "Heeft het überhaupt zin dat ik het probeer?"
Achtergrond: 30, man, Markske-achtig persoon dat zo'n 99% van de tijd in z'n hoofd leeft. Naar mijn beleving gepest te zijn tijdens m'n schooltijd, altijd buitenbeentje geweest. Dat heb ik uiteindelijk meegenomen tot en met nu. Veel te weinig sociale contacten gehad om goed te zijn aka onder een zelfgeïnstalleerde rots geleefd ('geleefd'). Comfortzone die zo groot is als m'n hoofd. Een hoofd dat quasi nooit stilstaat, enigszins continu in overdrive. Alles overganalyseerd tot er weinig of niks van overblijft. Alles theorie, geen praktijk. Wetende dat wat ik hier schrijf misschien te erg is in functie van de realiteit (ervaring versus realiteit an sich). Volgens mij kan hier nog wat maar 't is alleszins al een begin.
"Go with the flow", het principe waar ik angstzweet van krijg. Vooral indien er andere personen aan te pas komen en als dat op persoonlijk (informeel) vlak gebeurt.
Er is een wezenlijk verschil tussen de formele en informele benadering waarbij die eerste minder problemen ondervindt alhoewel die ongetwijfeld ook beïnvloedt wordt door het informele aspect.
Ik zou heel graag zowel letterlijk als figuurlijk nabij iemand zijn. Warmte ervaren?
Gevoelsmatig lijkt het vrij onmogelijk of anders gezegd 'hopeloos'. In praktisch en rationeel opzicht mogelijks niet maar ik heb geen flauw benul over hoe ik het zou kunnen aanpakken. Maar hoe langer het nog zal duren, hoe moeilijker het zal zijn om dichter bij real life te geraken.
Dit zal (voor sommigen) heel gek klinken maar ik vergelijk het met een zwerfkat die een plaats zoekt waar die wel zichzelf kan zijn. Nooit zelf een kat of ander huisdier gehad (op enkele guppies na dan) maar er is toch een voorkeur voor katten (vandaar de referentie, I guess).
Een klein stukje uit m'n verhaal, al was het maar om het (nog) eens van me af te schrijven. Dat werkt wel (een beetje)