Het grote BeyondGaming Dating topic

Hoe is het met hem afgelopen?

ik vind het steeds raar als je zo een ex tegenkomt/spot/kruist met bv gezin en/of man.

Ik heb 'm 10j later nog eens een bericht gestuurd, was toen al enkele jaren samen met iemand en ze waren aan het proberen voor gezinsuitbreiding! 💪

Ik weet zelf totaal niet wat hij "zou moeten veranderen" om minder saai te zijn, hij was wie hij was en dat was prima voor hem én voor mij. Mocht hij gevraagd hebben wat ik dan precies anders zou willen zien, zou ik het maar raar en wanhopig gevonden hebben... Iemand is wie hij is. Punt.
Natuurlijk kunnen er wel kleine kantjes bijgeschaafd worden en veranderen er al wel eens zaken in een mens, maar dat hoort van binnen uit te komen, niet omdat een ander dat wil. Stel dat iemand zou zeggen "Mulan, ik vind je wel een leuke madam, maar je lacht zo fucking veel, je lijkt wel eerder een zenuwachtige mongool of zo... Kan je hier niet gewoon mee stoppen?" dan zou ik mezelf toch compleet verloochenen? Dat is nog iets anders dan "hoe moeilijk is het nu om de dop op de tandpasta te draaien?!?" 🤷

Dat is allemaal wel heel optimistisch verwoord natuurlijk, waarbij je ervanuit gaat dat er geen enkel probleem zou zijn langs mijn kant. Ik ben helaas niet zo "soft" voor mezelf.
Dit is voor mij de tweede (zeker) à derde keer - weet niet of die derde meetelt, die was relatief pijnloos - dat ik op die manier tegen een muur loop, sinds ik actiever op zoek ben gegaan op dating-vlak... oké, zelf ook al wel 1 à 2 vrouwen afgewezen in diezelfde periode (maar daar wist ik wel duidelijk wat de problemen waren: o.a. niet over hun ex heen en bijbehorende problemen).

Cru gesteld, ik zou behoorlijk wat aan mezelf willen aanpassen als dat betekent dat ik niet de rest van m'n leven alleen moet doorbrengen.
Zeker als je dating apps ziet vrees ik dat ik daartoe gedoemd ben: ik heb voor een deel ook geen leuke foto's omdat ik geen superleuk leven gehad heb de laatste jaren, pre-covid ... net wanneer er beperkt verbetering in begon te komen, sloeg corona toe.
Ik weet dat sociale media geen eerlijk beeld zijn van iemands leven natuurlijk, en dat iedereen daar slechts het beste toont, maar toch...

Geen boeiende verre reizen, etc. Ik zou die wel willen maken (de reizen dan bijvoorbeeld), maar wie maakt die alleen?
Had ook graag een hond gehad - en neen, niet voor de foto's - wie haalt een hond in huis om die 13 uur per dag alleen te laten als je uit werken bent? Ik zou daar verandering in proberen te brengen niet zien als mijn identiteit verloochenen, ... dat is toch gewoon iemand zoeken om je leven mee te delen?

Ik voel los van het dating verhaal bij mezelf ook wel het gebrek aan boeiendere hobby's was daar net voor corona ook naar op zoek.
Idem met uw conditie verbeteren... maar dat laatste doe je toch ook deels voor anderen, ik stoorde me meer aan wat vrouwen van mijn intussen stevig gekrompen buikje dachten, dan dat ik me diep zorgen maakte om mijn gezondheid.
Er is wel nogal een verschil in "Jezelf aanpassen naar je beste zelf" en "Jezelf aanpassen naar het kostuum van iemand anders".

Ik ben overwegend terughoudend om teveel van mezelf zomaar op het net te zetten, maar whatever, ik trek me dit te hard aan :

Ik heb jarenlang in een relatie gezeten waarbij ik ook mezelf aanpaste, waar ik "alles" deed voor mijn partner. Ofja, niet alles, ik ben nu aan het overdrijven, maar goed, komt er op neer dat ik teveel buiten mijn eigen comfortzone getreed ben. En hierdoor is dit dan ook de klippen gelopen, waarbij ze, zeker naar het einde toe vaak genoeg zei "Waarom kan het niet gewoon terug lijk vroeger zijn?" Awel heel simpel, ik blijf/bleef dat niet volhouden om niet "mezelf" te kunnen zijn. Als ik meer mezelf was, dan was het meer ambras.

Dusja, dat zal gedeeltelijk wel lukken, maar voor hoe lang, voordat je er zelf niet meer gelukkig in bent?

Als je bepaalde zaken wilt, ambitie hebt, en dit ook toont, dan zou dit toch "genoeg" moeten zijn? Als de ander je dan niet gelooft, tja... Dat is haar probleem? Ik volg je wel heel goed hoor, daar niet van. Ik ben ook single, rond dezelfde leeftijd, zou ook wel graag huisdieren hebben, maar doe dit bewust niet aangezien ik ook lange dagen weg ben van huis. Ik wil er ook genoeg voor kunnen zorgen als ik een kat/hond in huis haal.

Daarnaast ook de vraag : Wat vind je "een gebrek aan boeiende hobby's"? Is dat ook niet iets dat geschapen is door heel het instragram-gebeuren waarbij mensen zich een stuk interessanter gaan voordoen dan ze zijn? Hoeveel mensen hebben effectief "interessante hobby's"?
Of als je die weg op wilt gaan : Wat is je passie? Waardoor ben je echt enorm geboeid? Als je iemand kunt laten zien waar jij echt door gepassioneerd bent, dat is vaak aantrekkelijk. Ook al boeit het onderwerp die persoon geen hol, dan nog zal dat vaak aantrekkelijk zijn.

Pas op, ik wil ook nergens zeggen dat het allemaal gemakkelijk is. En ik snap heel goed wat je wilt zeggen met "ik wil niet alleen zijn". Daar heb ik ook "last" van. Maar uit deze schrik ben ik bv. ook te lang met bovenstaande ex samen geweest. Wat alleen maar nadeliger is geweest op lange termijn.

@KnightOfCydonia

Ik herken me ook wel wat in delen van je verhaal.
Ze zeggen soms "You have to love yourself before you can love someone else" en ik denk dat dat wel klopt.

Je moet je zelf goed voelen in je vel en de dingen doen die jij wilt.
Als die zaken je kansen verhogen op de "datingmarkt" is dat mooi meegenomen maar eigenlijk alleen bijzaak.

Voor het reizen al eens gedacht aan een groepreis trouwens?
https://www.joker.be/nl/groepsreizen-3-brochures

Of als je die weg op wilt gaan : Wat is je passie? Waardoor ben je echt enorm geboeid? Als je iemand kunt laten zien waar jij echt door gepassioneerd bent, dat is vaak aantrekkelijk. Ook al boeit het onderwerp die persoon geen hol, dan nog zal dat vaak aantrekkelijk zijn.

Dit idd eens ergens gezien in video over betere presentaties geven.
Daar zeiden ze dat je maar eens moest letten op de reactie van een persoon die je vraagt naar zijn passie of hobby.

De ogen die beginnen fonkelen, het enthousiasme bij het vertellen, de glimlach
Dat is idd zeer aanstekelijk.

Ik heb jarenlang in een relatie gezeten waarbij ik ook mezelf aanpaste, waar ik "alles" deed voor mijn partner. Ofja, niet alles, ik ben nu aan het overdrijven, maar goed, komt er op neer dat ik teveel buiten mijn eigen comfortzone getreed ben. En hierdoor is dit dan ook de klippen gelopen, waarbij ze, zeker naar het einde toe vaak genoeg zei "Waarom kan het niet gewoon terug lijk vroeger zijn?" Awel heel simpel, ik blijf/bleef dat niet volhouden om niet "mezelf" te kunnen zijn. Als ik meer mezelf was, dan was het meer ambras.

Jezelf veranderen is lastig, je bent wie je bent. En in een goede relatie doen bij beide partijen water in de wijn.
Zelf ook eens meegemaakt, maar inderdaad, niet goed afgelopen en mezelf verweten van de verloren tijd.. Nu heb ik meer iets van “ik ben wie ik ben”.

Op bumble toch veel vrouwen die je een bericht sturen (zij moeten eerst reageren) waarop je dan reageert en dan hoor je niets meer... Waarom een bericht sturen als je weet dat vrouwen de mannen voor het oprapen hebben :'( Is dat omdat je te lang hebt gewacht om te reageren en ze zitten al met iemand anders te babbelen?

Ik reageer nooit meteen omdat dat hopeloos overkomt.

Geen boeiende verre reizen, etc. Ik zou die wel willen maken (de reizen dan bijvoorbeeld), maar wie maakt die alleen?

Ik, ken nog een vele andere backpackers die vinden dat alleen op reis gaan is zoals het hoort.

De eerste keer alleen op reis gaan klinkt moeilijk, maar daarna wil je niets anders meer.
Je leven begint pas buiten je comfort zone.

Dat is allemaal wel heel optimistisch verwoord natuurlijk, waarbij je ervanuit gaat dat er geen enkel probleem zou zijn langs mijn kant. Ik ben helaas niet zo "soft" voor mezelf.
Dit is voor mij de tweede (zeker) à derde keer - weet niet of die derde meetelt, die was relatief pijnloos - dat ik op die manier tegen een muur loop, sinds ik actiever op zoek ben gegaan op dating-vlak... oké, zelf ook al wel 1 à 2 vrouwen afgewezen in diezelfde periode (maar daar wist ik wel duidelijk wat de problemen waren: o.a. niet over hun ex heen en bijbehorende problemen).

Cru gesteld, ik zou behoorlijk wat aan mezelf willen aanpassen als dat betekent dat ik niet de rest van m'n leven alleen moet doorbrengen.
Zeker als je dating apps ziet vrees ik dat ik daartoe gedoemd ben: ik heb voor een deel ook geen leuke foto's omdat ik geen superleuk leven gehad heb de laatste jaren, pre-covid ... net wanneer er beperkt verbetering in begon te komen, sloeg corona toe.
Ik weet dat sociale media geen eerlijk beeld zijn van iemands leven natuurlijk, en dat iedereen daar slechts het beste toont, maar toch...

Had ook graag een hond gehad - en neen, niet voor de foto's - wie haalt een hond in huis om die 13 uur per dag alleen te laten als je uit werken bent? Ik zou daar verandering in proberen te brengen niet zien als mijn identiteit verloochenen, ... dat is toch gewoon iemand zoeken om je leven mee te delen?

Ik voel los van het dating verhaal bij mezelf ook wel het gebrek aan boeiendere hobby's was daar net voor corona ook naar op zoek.
Idem met uw conditie verbeteren... maar dat laatste doe je toch ook deels voor anderen, ik stoorde me meer aan wat vrouwen van mijn intussen stevig gekrompen buikje dachten, dan dat ik me diep zorgen maakte om mijn gezondheid.
Cru gezegd maar alinea 2,3,4 komen bij mij vooral over als ontevredenheid met je eigen leven, keuzes uit het verleden misschien, enz. Zoals hierboven al gezegd moet je je ook niet gaan conformeren naar een soort ideaalbeeld-dat-wel-succes-heeft-bij-vrouwen, want dat bestaat volgens mij niet echt. Boeiendere hobbies, verre reizen, ... allemaal goed en wel maar ga dat nu niet doen met als achterliggende reden dat je dan hoopt aantrekkelijker te worden.

Ik heb een beetje de indruk dat je een soort crisis doormaakt die wel meer mensen doormaken, modieus heet dat dan een quarter life crisis misschien. De meeste single mensen zitten eenmaal de studententijd voorbij in een soort routine, die vooral neerkomt op werken, thuiszitten, hier en daar een hobby, en misschien af en toe een reis (die dan in het lang en het breed voor foto's kan gebruikt worden eventueel). De niet-singles doen volgens mij grotendeels hetzelfde maar dan met twee of nog kind(eren) erbij.

Het is een cliché maar zelfzekerheid en algemeen geluk zijn aantrekkelijker dan reisfoto's volgens mij. Ik zou dus vooral proberen wat meer plezier te vinden in je alleen zijn. Dus als COVID wat is gaan liggen alleen of met zo'n groepsreis (als dat iets voor jou is) die verre reis maken die je wil. Alleen reizen is echt geen probleem hoor, en een manier om mensen te leren kennen. Een hobby starten die je oprecht leuk vindt, ook al is die niet instagrammable. Dat soort zaken. Ik val in herhaling maar de grote katalysator voor mij om wat opener en zelfzekerder te worden, en dus wat succes bij het andere geslacht te krijgen, was toch vooral een nieuwe omgeving.

Ik, ken nog een vele andere backpackers die vinden dat alleen op reis gaan is zoals het hoort.

De eerste keer alleen op reis gaan klinkt moeilijk, maar daarna wil je niets anders meer.
Je leven begint pas buiten je comfort zone.
Ga ik voor een stuk mee akkoord. Ik heb veel alleen gereisd en je wordt inderdaad gepushed om contact met anderen te leggen. Maar je moet je eerste angst natuurlijk overwinnen. Maar als je eenmaal weg bent zie je veel mensen van over de hele wereld die ook alleen reizen. Met hen maak je echt makkelijk contact. Ik zou dan wel voor overnachtingen een hostel aanraden (met een privékamer als je dat wil). In de gemeenschappelijke ruimtes kom je dan vaak leuk volk tegen. In een hotel alleen zitten voelt echt lonely aan. Op hotels worden ook geen gemeenschappelijke activiteiten georganiseerd.

Je kan het ook anders aanpakken:
Zo had ik enkele jaren geleden iemand gezien die eenmaal hij ingecheckt was op het toenmalige hostel op tinder alles recht swipte. Eenmaal hij x-aantal matches had begon hij met locals af te spreken.

Plotse wending, deze is vanmorgen hier naar huis vertrokken :unsure:
Stuurde gisteren namiddag een enorme voorzet om haar toch uit te nodigen iets te drinken. Heeft daar meteen op ingegaan. Haar andere date waarmee het goed ging, bleek toch ene te zijn die het niet serieus wil aanpakken. Dus kreeg ik plots berichtje.
Ze geeft zelf aan dat het allemaal impulsief is en ze wat op zoek is naar zichzelf. Maar echt een wijze madam wel. Hoop die nog terug te zien :)

Jawadde 2 zondagen na elkaar :P

Jij spreek dan direct bij je thuis af?
En hoe verloopt dat dan want met corona geef je geen kus bij de ontmoeting om dan ineens voor alles te gaan?

Ik had dit weekend ook een date maar dat was gewoon in het park en is spijtig genoeg niet zoals bij jouw verlopen.

Het zijn inderdaad al 2 heftige weekends geweest.
Welja, die laatste nu, is nochtans dokter en alles was nogal braafkes en standaard tijdens de online gesprekken. Maar blijkt die wel rock n roll te zijn. Ik heb geen kinderen en een huis voor mij alleen, dus ik stel dat voor dat ze hier iets komen drinken. Nog geen bezwaar gehoord ivm corona daaromtrent. Moment dat zij binnenkwam was het meteen met de kus op de wang erbij. Ik was er zelf wat van verschoten, had dat niet verwacht van een huisarts tbh :)
En dan wat tapa's aan de keukentafel, want da's een eiland met zitgedeelte. Dus da's ideaal om te blijven babbelen en ondertussen wat eten enzo voor te bereiden.
Uurke of 3 aan tafel zitten babbelen met wijntje erbij. Tot ze plots zelf aangaf: ik heb wel wat teveel gedronken om nog naar huis te rijden --> Roger that!

Uurke of 3 aan tafel zitten babbelen met wijntje erbij. Tot ze plots zelf aangaf: ik heb wel wat teveel gedronken om nog naar huis te rijden --> Roger that!

Ahja dat is natuurlijk een mooie voorzet :P

Hier sinds corona geen kus op de wang meer gehad en altijd buiten afspreken :(

Ik heb geen kinderen en een huis voor mij alleen, dus ik stel dat voor dat ze hier iets komen drinken. Nog geen bezwaar gehoord ivm corona daaromtrent.
Dat vind ik wel straf, zelfs zonder corona in rekening te nemen. Ik heb altijd gedacht dat vooral vrouwen liever eerst in het openbaar afspreken met mensen die ze niet kennen, om evidente redenen. Ik zou het ook wat raar vinden om iemand die ik nog nooit ontmoet heb, bij mij thuis uit te nodigen of te ontvangen. Aleja, zeker in combinatie met uw psycho-foto roept dat toch vragen op. :unsure:

Mijn foto trekt mss semi-gestoorde aan die dat wel allemaal durven :')
Nochtans was mijn indruk van deze dat ze iets te braaf voor mij zou zijn. Maarja, da's op basis van foto's en online gesprekken.
I was wrong

Psycho foto is er ondertussen af, zal hier up to date houden of BG gelijk heeft dat een creepy foto te vinden of niet.

Dat vind ik wel straf, zelfs zonder corona in rekening te nemen. Ik heb altijd gedacht dat vooral vrouwen liever eerst in het openbaar afspreken met mensen die ze niet kennen, om evidente redenen. Ik zou het ook wat raar vinden om iemand die ik nog nooit ontmoet heb, bij mij thuis uit te nodigen of te ontvangen. Aleja, zeker in combinatie met uw psycho-foto roept dat toch vragen op. :unsure:
Idem. Nu goed, vrouwen genoeg die daar niet mee inzitten natuurlijk. Ik heb zo'n zaken nooit voorgesteld, en ik heb dates gehad met vrouwen die echt op hun hoede waren in vergelijking met zijn date. Wat dit over mijzelf of mijn foto's wil zeggen weet ik niet :unsure:

Excuses dat ik dat niet als eerste optie voorstel :')
Ik denk dat het beter is dat ik aantoon dat er interesse is dan dat ik ze eerder naar huis wil sturen ;)

Of zo'n groot huis voor jouw alleen daar moet toch wel zeker een logeerkamer zijn nee?

Terug
Bovenaan