MisterV
Well-known member
In love is blind misschien wel.Ik denk dat de vrouwen in de leeftijdsklasse waarin je zoekt ook niet meer het lichaam hebben van een 21jarige die naar de pilates gaat elke week?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In love is blind misschien wel.Ik denk dat de vrouwen in de leeftijdsklasse waarin je zoekt ook niet meer het lichaam hebben van een 21jarige die naar de pilates gaat elke week?
Ik ben 41 jaar, maar fysiek niet echt aantrekkelijk (terugtrekkende haarlijn,...).
Ik probeer wel realistische foto's te tonen. Veel (vooral) vrouwen werken met filters in hun selfie's (voor een mooie gladde huid) maar ik heb geen zin om mensen te misleiden en mezelf beter voor te doen
Op zo'n datingapp ergens nog wel te begrijpen gelet op dat dit toch een vleeskeuring is. Maar in het echt kan dit dan wel serieus tegenvallen of meevallen.De filters, en de hoek dat sommige mensen fotos nemen is echt triestig. Niemand is perfect maar wat voor zin heeft het als je, je fotos zo zit te bewerken.
Soms zie ik fotos op sociale media van mensen waar ik samen iets mee ben gaan doen en dat ik mij echt af vraag "wie is deze persoon?"
Zo bewerkt van het kan nietmeer
Ja, maar aan 41 toch nog niet?Vanaf een bepaalde leeftijd is een lichaam nu eenmaal iets minder.
Als je referentie een 25-jarige is wel natuurlijk, maar dat heet dan "onrealistisch".Ja, maar aan 41 toch nog niet?
Een verzorgd lichaam is toch belangrijk vind ik. Wat op de voeding letten, sporten. Hygiëne en proper voor de dag komen idem.
Onlangs ook met iemand gesprek gehad, ze had 3 maanden met iemand ´casual´ gedate en na 3 maanden vond het ze het vreemd dat er niks serieus uit voort kwam. Ja, als je al drie maand met iemand in bed kunt duiken zonder dat er gevoelens zijn, gaan die er ook niet plots komen. En daar staan vrouwen vaak stom van merk ik![]()
Njaaa, dat snap ik niet zo goed. Aangezien ik nu zelf ook 30 ben moogt ge het altijd is uitleggen.Nochtans is dit hoe het meeste gaat voor 30+ers.
Niet direct in een relatie springen maar het casual laten gebeuren
Yes, maar dat zie ik gewoon als daten, en dan zie je wel hoe snel er toenadering komt, niet?Casual daten kan ook willen zeggen leuk verder daten zonder er direct de eerste maand een label te willen op kleven
Gewoon van elkaar genieten zonder te willen rushen
Dat heeft er vooral mee te maken doordat je stiekem van de aandacht en het daten zelf geniet, zonder meteen er bindingsangst op te kleven (wat het eigenlijk is).Als het effectief weken/maanden casual duurt voordat er een vonk is denk ik dat er betere partijen zijn. Net zoals ik nu ook ben weggestapt bij mijn laatste date, als je na een poos nog niet weet wat je wilt dan... is dat misschien wel het antwoord.
Die liefde voelen bij de tweede date is eerder een ´high´ die van korte duur is. Genoeg dates gehad die heel tof waren, en ik pas na date 3/4/5 doorhad dat het toch niks ging worden. Dus dat kussen is een goeie indicatie voor fwb maar niet voor een relatie, of toch in mijn opzicht.Dat heeft er vooral mee te maken doordat je stiekem van de aandacht en het daten zelf geniet, zonder meteen er bindingsangst op te kleven (wat het eigenlijk is).
Als je na talloze dates ze nog altijd niet in slaagt om jezelf bij te sturen en te werken aan een relatie, dan besef je dat je een luxeprobleem hebt en altijd maar blijft verder zoeken naar... de perfectie, die misschien niet bestaat?
Maar goed, geniet ervan. Wou dat ik eigenlijk hetzelfde kon zeggen. Hier kan ik mij niet inbeelden dat er daadwerkelijk één date überhaupt zou kunnen voortvloeien uit dating apps.
Net zoals ik mij evenmin kan voorstellen dat je al liefde voor iemand kan voelen bij date twee en dat er dan al gekust wordt, of zelfs meer.

Ja, maar bij weinigen, hoor. Een liefdesrelatie is gewoon iets opbouwen door gemeenschappelijke momenten te delen, of je dat nu doet onder het mom van dates of onder de noemer 'relatie'.Die liefde voelen bij de tweede date is eerder een ´high´ die van korte duur is.
Dat is gewoon gebaseerd op wat die apps opleveren; niks.Ik zou wel iets proberen te doen aan die ingesteldheid van u niet te kunnen inbeelden dat je een date hebt. Beetje zelfvertrouwen aub!
Ja, ik snap. Ik heb afgeblokt omdat ik van het begin voelde dat er minder interesse was langs haar kant dan langs de mijne, ondanks dat ze zelf ook wel aanstuurde om af te spreken. Derde date is dit ook besproken en gaf ze aan van tijd nodig te hebben om zich open te stellen.Ja, maar bij weinigen, hoor. Een liefdesrelatie is gewoon iets opbouwen door gemeenschappelijke momenten te delen, of je dat nu doet onder het mom van dates of onder de noemer 'relatie'.
En uiteraard kan je niet met iedereen klikken, maar meestal moet je er gewoon aan (durven) werken en durven investeren.
Zoals bij die laatste in jouw geval... waarom afblokken?
Eigenlijk lees ik niks verkeerd aan dat contact behalve dat bepaalde verwachtingen van een 'date' anders lagen en dat ze niet onmiddellijk antwoordde. Maar tegelijkertijd hebben jullie elkaar wel gezien - het is niet dat er totaal geen contact of interesse was.
Dat is gewoon gebaseerd op wat die apps opleveren; niks.
Dus ik kan mij niet inbeelden dat daaruit, voor mij, ook maar iets zou kunnen voortvloeien.
Net geblokkeerd op Hinge en dat zonder reden te vermelden. Verzoek is ook afgewezen. Was toch mijn app bij uitstek
Njaaa, dat snap ik niet zo goed. Aangezien ik nu zelf ook 30 ben moogt ge het altijd is uitleggen.
Ik heb 3 soorten dates:
1: De dates dat meestal wel een aangename ervaring zijn maar geen klik.
2: De dates die ik tof én knap vind, maar emotioneel niks voor voel. Dat zijn potentiële fwb.
3: De dates die ik tof én knap vind en ik wel iets in zie. Maar hier zou ik dan denken dat er, van zodra fwb of casual, toch wel gevoelens uit komen en 1 van de 2 gekwetst geraakt.
Nu, de laatste maanden was het bij mij vooral 1 en 3, misschien moet ik terug even op zoek naar een 2.
Casual laten gebeuren: stel ik het me juist voor dat je dan date, waarbij het leuk genoeg is om regelmatig af te spreken en fysiek te wezen, maar het wel oké is als er ondertussen ook met anderen gedate kan worden?
Het blijft een forum en ik ken je niet, maar uit de berichten die je hier post en hoe je er tegenover staat, krijg ik eerlijk gezegd wat creeps en toch wel enkele rode vlaggen. En ik ben niet eens een vrouw die met jou op date gaat.Yes, maar dat zie ik gewoon als daten, en dan zie je wel hoe snel er toenadering komt, niet?
Nu, als ik een paar weken met iemand aan het daten ben en die toch nog de nood heeft om ook met anderen te daten dan hou ik de eer liever aan mezelf.
Nu, mss is mijn gebrek aan kennis omtrent het concept ´casual´ wat me wat in de problemen brengt, wie weet.
Ik weet op date 2 of ik iemand leuk genoeg vind om ´serieus´ mee te daten of fwb te worden. Als het effectief weken/maanden casual duurt voordat er een vonk is denk ik dat er betere partijen zijn. Net zoals ik nu ook ben weggestapt bij mijn laatste date, als je na een poos nog niet weet wat je wilt dan... is dat misschien wel het antwoord.
Maar ja, wel een sterke zwart-wit denker ik
Aha, merci voor de feedback!Het blijft een forum en ik ken je niet, maar uit de berichten die je hier post en hoe je er tegenover staat, krijg ik eerlijk gezegd wat creeps en toch wel enkele rode vlaggen. En ik ben niet eens een vrouw die met jou op date gaat.
Je komt een beetje over alsof je heel doelgericht en bijna dwingend op zoek bent naar een vaste relatie, en dat je daar liefst al na twee dates duidelijkheid over wil. Alsof het dan meteen moet vastliggen: ofwel serieus, ofwel FWB, ofwel stopzetten. Voor veel mensen voelt dat gewoon heel snel en ook een beetje benauwend.
Daten is eigenlijk niet zo complex, maar één van de dingen die wel vrij duidelijk zijn: casual daten betekent meestal dat je het wat laat ontstaan. Dat je elkaar leert kennen zonder meteen verwachtingen of druk te leggen. Het idee is net dat het licht en ontspannen blijft, zodat beide mensen zich comfortabel voelen om te ontdekken of er iets groeit. Uit hoe jij het beschrijft, lijkt het alsof je heel snel naar een soort beslissing of label wil. Dat kan voor de andere persoon het gevoel geven dat ze al in een richting geduwd worden voordat ze zelf goed weten hoe ze zich voelen.
En dat wil niet zeggen dat jouw manier “fout” is. Sommige mensen zijn gewoon duidelijker of sneller in hun hoofd. Maar in de praktijk werkt daten vaak net anders: gevoelens ontwikkelen zich niet altijd volgens een schema van twee of drie dates. Soms klikt het meteen, soms groeit het, en soms blijkt na een tijdje dat het toch niets is. Als je heel zwart-wit denkt in categorieën — 1, 2 of 3 — kan dat er ook voor zorgen dat je mensen sneller in een vakje plaatst dan nodig is. Terwijl veel connecties net ergens tussenin beginnen.
Misschien ligt het dus niet zozeer aan dat je “casual daten niet begrijpt”, maar eerder aan het feit dat je het heel resultaatgericht bekijkt. Terwijl voor veel mensen daten eerder een proces is dan een beslissing. En nogmaals: ik ken je niet. Maar als iemand na date twee al exclusiviteit verwacht of wil weten “wat het precies is”, dan haken veel mensen gewoon af omdat het te snel gaat. Niet omdat ze geen interesse hebben, maar omdat het te veel druk creëert.
Misschien helpt het om het iets meer los te laten en gewoon te kijken wat er ontstaat, zonder dat het meteen in een categorie moet passen. Dat maakt het voor de andere persoon vaak ook een stuk aangenamer.
Wat off topic maar heb je dit geschreven/herschreven met AI?Het blijft een forum en ik ken je niet, maar uit de berichten die je hier post en hoe je er tegenover staat, krijg ik eerlijk gezegd wat creeps en toch wel enkele rode vlaggen. En ik ben niet eens een vrouw die met jou op date gaat.
Je komt een beetje over alsof je heel doelgericht en bijna dwingend op zoek bent naar een vaste relatie, en dat je daar liefst al na twee dates duidelijkheid over wil. Alsof het dan meteen moet vastliggen: ofwel serieus, ofwel FWB, ofwel stopzetten. Voor veel mensen voelt dat gewoon heel snel en ook een beetje benauwend.
Daten is eigenlijk niet zo complex, maar één van de dingen die wel vrij duidelijk zijn: casual daten betekent meestal dat je het wat laat ontstaan. Dat je elkaar leert kennen zonder meteen verwachtingen of druk te leggen. Het idee is net dat het licht en ontspannen blijft, zodat beide mensen zich comfortabel voelen om te ontdekken of er iets groeit. Uit hoe jij het beschrijft, lijkt het alsof je heel snel naar een soort beslissing of label wil. Dat kan voor de andere persoon het gevoel geven dat ze al in een richting geduwd worden voordat ze zelf goed weten hoe ze zich voelen.
En dat wil niet zeggen dat jouw manier “fout” is. Sommige mensen zijn gewoon duidelijker of sneller in hun hoofd. Maar in de praktijk werkt daten vaak net anders: gevoelens ontwikkelen zich niet altijd volgens een schema van twee of drie dates. Soms klikt het meteen, soms groeit het, en soms blijkt na een tijdje dat het toch niets is. Als je heel zwart-wit denkt in categorieën — 1, 2 of 3 — kan dat er ook voor zorgen dat je mensen sneller in een vakje plaatst dan nodig is. Terwijl veel connecties net ergens tussenin beginnen.
Misschien ligt het dus niet zozeer aan dat je “casual daten niet begrijpt”, maar eerder aan het feit dat je het heel resultaatgericht bekijkt. Terwijl voor veel mensen daten eerder een proces is dan een beslissing. En nogmaals: ik ken je niet. Maar als iemand na date twee al exclusiviteit verwacht of wil weten “wat het precies is”, dan haken veel mensen gewoon af omdat het te snel gaat. Niet omdat ze geen interesse hebben, maar omdat het te veel druk creëert.
Misschien helpt het om het iets meer los te laten en gewoon te kijken wat er ontstaat, zonder dat het meteen in een categorie moet passen. Dat maakt het voor de andere persoon vaak ook een stuk aangenamer.