Het grote BeyondGaming Dating topic

We zijn geghost, nog geprobeerd met 1 open ended bericht om te testen maar dat is 3 dagen geleden.

Gewacht tot vandaag en gwn een bericht gestuurd dat het kinderachtig is om te ghosten ( nadat ze sprak over emotional availability ) en haar het beste gewenst en geblocked.
Misschien was die gewoon een paar dagen niet op de app en nu heb je ze geblokkeerd, waardoor ze u al helemaal niet kan bereiken. Dat is toch ook wel uw eigen ruiten ingooien?

Kdenk dat we ook ni te naïef moeten zijn hé... Als ge met iemand date/aant sturen bent dan check je de app wel 1 keer om de dag of 2.
Tegenwoordig durven mensen precies geen conclusies meer trekken en voort zelfde geld breng je hem nu terug aan het twijfelen terwijl dat voor niets nodig is. Afsluiten en verder!

Misschien was die gewoon een paar dagen niet op de app en nu heb je ze geblokkeerd, waardoor ze u al helemaal niet kan bereiken. Dat is toch ook wel uw eigen ruiten ingooien?
Dat kunt ge uzelf inderdaad wijsmaken. Als ze u hem iets of wat interessant vond en een paar dagen zou verdwijnen, zou zij het risico ook niet willen nemen om als ghoster over te komen, en dan stuur je dat je een paar dagen onbereikbaar bent.
Wie is er overigens in deze tijden meerdere dagen niet in de mogelijkheid om een kort berichtje te sturen of beantwoorden?

Hier kwam het gewoon niet van 2 kanten.

Voor 't zelfde was haar gsm kwijt/gestolen/in de wc pot gevallen en heeft ze nog niet de kans gehad om een nieuw toestel te kopen.

Ik snap het nut niet goed van iemand te blokkeren na dat bericht. Ofwel ben je echt geghost en gaat ze toch niet antwoorden.
Ofwel was er iets anders aan de hand en kan ze dat niet meer laten weten en ga je dat dus nooit weten.

Naar niemand persoonlijk. Maar wordt er niet veel te veel gewicht gehangen aan de eerste dates?

Eigenlijk moet je daar zonder enige verwachting naartoe trekken. 't Is een eerste kennismaking met een vreemde. Die persoon moet zich niet verantwoorden of zelfs een bericht sturen om te laten weten of er een 2de date volgt of niet. Krijg je geen antwoord meer, dan weet je in feite genoeg. Het staat u ook vrij om verschillende dates na elkaar te hebben. Uiteindelijk is het maar ene gaan drinken hé.

De kans dat de vonken aan beide zijden meteen overslaan lijkt me klein. Een leuke babbel zou fijn zijn, meer niet. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je er met die ingesteldheid op uit trekt, de succesrate hoger zal zijn.

Meteen te veel hoop vestigen en dat ook uitspreken komt onzelfzeker over. Hetzelfde met iemand de les spellen omdat ze u 'ghost'. Nobody cares, her loss. Move on. Hetzelfde met aandringen op antwoord op een eerder gestuurd bericht. Dat komt niet over en schrikt zelfs af.

En anderzijds is ne "het was leuk maar het blijft bij deze keer voor mij" ook niet moeilijk. Helpt ook afsluiting bij de andere partij.
Lijkt me een beetje basis beleefdheid eigenlijk, ook al zijt ge niks "verschuldigd".

Naar niemand persoonlijk. Maar wordt er niet veel te veel gewicht gehangen aan de eerste dates?

Eigenlijk moet je daar zonder enige verwachting naartoe trekken. 't Is een eerste kennismaking met een vreemde. Die persoon moet zich niet verantwoorden of zelfs een bericht sturen om te laten weten of er een 2de date volgt of niet. Krijg je geen antwoord meer, dan weet je in feite genoeg. Het staat u ook vrij om verschillende dates na elkaar te hebben. Uiteindelijk is het maar ene gaan drinken hé.

De kans dat de vonken aan beide zijden meteen overslaan lijkt me klein. Een leuke babbel zou fijn zijn, meer niet. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je er met die ingesteldheid op uit trekt, de succesrate hoger zal zijn.

Meteen te veel hoop vestigen en dat ook uitspreken komt onzelfzeker over. Hetzelfde met iemand de les spellen omdat ze u 'ghost'. Nobody cares, her loss. Move on. Hetzelfde met aandringen op antwoord op een eerder gestuurd bericht. Dat komt niet over en schrikt zelfs af.

Het lijkt alsof sommige BG'ers verwachten dat als ze matchen met iemand dat deze persoon drekt de ware zal zijn en er een relatie uit zal vloeien.

En het concept van op DA gaan en dan plat op u gezicht vallen, een pauze inlassen en dan opnieuw DA installeren om dan weeral plat op u gezicht te vallen. Is te zot voor woorden.

Die persoon moet zich niet verantwoorden of zelfs een bericht sturen om te laten weten of er een 2de date volgt of niet.
Goh, niemand hoeft zich na een eerste date te veranwoorden waarom wel of niet idd. Maar iets laten weten getuigt wel van een elementaire beleefdheid. Al is het niet nodig om uw zelfbeeld te laten afhangen van of mensen u na een eerste date ghosten. Ik ben op de leeftijd gekomen dat het mij geen hol uitmaakt wat een random persoon van mij vindt, in uw 20'er jaren is dat misschien anders.

Magere troost, maar ik denk dat je beter single bent en op zoek naar een relatie, dan in een relatie te zitten waarin je ongelukkig bent.

Sterkte!

Wie is er overigens in deze tijden meerdere dagen niet in de mogelijkheid om een kort berichtje te sturen of beantwoorden?
Goh, buiten dat dit wel kan, zie post van @Guazala, zijn er volgens mij nu toch wel wat zaken mogelijk waardoor iemand niet meteen op berichten gaat antwoorden. Ik bedoel, het is een contact met iemand waarmee er één date is gepasseerd, je bent die persoon niet schuldig om zo snel mogelijk op dingen te antwoorden. En ja, continue met je telefoon bezig zijn is de standaard vandaag, maar dat maakt het geen verplichting om dat te doen of meteen op alles antwoord te verwachten.

Iemand die zo'n date gewoon ziet als een leuke ontmoeting met iemand die ze misschien nog eens willen zien, kan volgens mij toch al snel eens enkele dagen niet antwoorden in geval van een of ander persoonlijk probleem of gewoon een reis ofzo.

Als ik zie hoe sommigen hier wanhopig verwachtingen hebben en hopen op een lief, geen wonder dat je dan zo down bent. Hou de verwachtingen nu toch eens laag. Het is precies een competitie met statistieken van likes op maand- en jaarbasis, apps t.o.v. elkaar vergelijken en uitspelen. Jeezes. Het blijft een ultiem cliché, maar hoe minder je actief zoekt, hoe "sneller" het komt. Leer alleen gelukkig te zijn en de rest komt heus wel eens vanzelf. Ik heb de indruk dat sommigen doodongelukkig alleen zijn en wanhopig op zoek zijn naar een lief koste wat kost. Plottwist: JE STRAALT DAT UIT.

Goh, buiten dat dit wel kan, zie post van @Guazala, zijn er volgens mij nu toch wel wat zaken mogelijk waardoor iemand niet meteen op berichten gaat antwoorden. Ik bedoel, het is een contact met iemand waarmee er één date is gepasseerd, je bent die persoon niet schuldig om zo snel mogelijk op dingen te antwoorden. En ja, continue met je telefoon bezig zijn is de standaard vandaag, maar dat maakt het geen verplichting om dat te doen of meteen op alles antwoord te verwachten.

Iemand die zo'n date gewoon ziet als een leuke ontmoeting met iemand die ze misschien nog eens willen zien, kan volgens mij toch al snel eens enkele dagen niet antwoorden in geval van een of ander persoonlijk probleem of gewoon een reis ofzo.
er is een verschil tussen niet meteen en 3 dagen niets sturen. Wie heeft er nu 3 dagen lang zijn gsm nooit bekeken? Da's dan toch de zware uitzondering. Je moet echt niet aan je telefoon gekluisterd zijn om binnen 3 dagen te antwoorden op iemand die ook de tijd heeft genomen om jou te ontmoeten.
Verplichting? Nee. Beetje lullig tenzij je net de sahara doorkruist voor je bucketlist: ja

er is een verschil tussen niet meteen en 3 dagen niets sturen. Wie heeft er nu 3 dagen lang zijn gsm nooit bekeken? Da's dan toch de zware uitzondering. Je moet echt niet aan je telefoon gekluisterd zijn om binnen 3 dagen te antwoorden op iemand die ook de tijd heeft genomen om jou te ontmoeten.
Verplichting? Nee. Beetje lullig tenzij je net de sahara doorkruist voor je bucketlist: ja
Wie heeft er drie dagen zijn berichten over dating niet bekeken wil je zeggen dan? Ik ken mensen die het weekend vrijhouden voor familie of net om te ontstressen. Anderen hebben het niet zo met al dat sturen. Iedereen is anders, maar als dzo'n persoon al niet jouw ding is, kun je daar wel iets uit opmaken.

Ik denk gewoon dat heel wat mensen niet continue denken aan die ene (van meerdere eventueel) personen met wie ze net een date hebben gehad. Als er dan iets ingrijpend gebeurt zoals een overlijden, of je bent op reis, of weet ik veel, dan gaat niet iedereen die app openen volgens mij. Het is niet omdat je je GSM gebruikt dat je automatisch Tinder opent of iets anders en de verplichting voelt je te verantwoorden.

Is dat lullig? Goh, als je heel hard zit te wachten op een antwoord wel ja, maar misschien is dat gewoon een mismatch in "hoogdringendheid".

Dating apps misschien niet nee (en dan nog). Als ik met iemand irl afspreek ben ik meestal al op whatsapp overgeschakeld. Maar je bent de uitzonderingen (reis waar ze niets over verteld zou hebben, overlijden...) als de regel aan het behandelen.

If it looks likes ghosting and smells like ghosting, it probably is ghosting. Die kans is gewoon véééél groter dan dat ze volgende week plots zou sturen dat haar gsm in een ravijn gevallen is op de begrafenis van vader/moeder .. (want voor een nonkel zijt ge ook niet 3 dagen aan't wenen, let's be honest).

Maar goed, ge kunt blijven discussieren over de theoretische mogelijkheid dat ze wél interesse heeft maar owv omstandigheden onmogelijk een teken van leven kan geven.

't Gaat hier over iemand die je IRL gezien hebt hé, dan heb je normaal al een leuk gesprek gehad zowel in de app én elkaar fysiek opgezocht om te kijken of het klikt. Da's iets anders dan kerel 154 die "hey, alles goed" stuurt, negeren.

Dating apps misschien niet nee (en dan nog). Als ik met iemand irl afspreek ben ik meestal al op whatsapp overgeschakeld. Maar je bent de uitzonderingen (reis waar ze niets over verteld zou hebben, overlijden...) als de regel aan het behandelen.

If it looks likes ghosting and smells like ghosting, it probably is ghosting. Die kans is gewoon véééél groter dan dat ze volgende week plots zou sturen dat haar gsm in een ravijn gevallen is op de begrafenis van vader/moeder .. (want voor een nonkel zijt ge ook niet 3 dagen aan't wenen, let's be honest).

Maar goed, ge kunt blijven discussieren over de theoretische mogelijkheid dat ze wél interesse heeft maar owv omstandigheden onmogelijk een teken van leven kan geven.

't Gaat hier over iemand die je IRL gezien hebt hé, dan heb je normaal al een leuk gesprek gehad zowel in de app én elkaar fysiek opgezocht om te kijken of het klikt. Da's iets anders dan kerel 154 die "hey, alles goed" stuurt, negeren.
Kan allemaal wel zijn, maar dan moet je zelf nog niet een afscheidsbericht schrijven en dan die persoon blokkeren vind ik. Als je na een paar dagen geen antwoord krijgt, whatever, misschien word je effectief geghost en hoeft het niet meer, misschien is er iets anders, misschien bedenkt ze haar nog, misschien wil ze niet desperate overkomen en te snel sturen, feit is: je weet het niet. Als je dan zo'n bericht stuurt en die persoon blokkeert, gaat ze al zeker niets meer sturen, en moest ze nog twijfelen ga je ze al zeker duwen richting "fuck no" dus je gooit gewoon je eigen ramen in.

Daarnaast. Die heeft mss gewoon gezien dat ze een bericht kreeg en wist niet goed wat te antwoorden. Mss had ze stress, beetje onzeker, wist ze het toch niet goed, whatever. En dan kan dat wat duren tegen dat je een antwoord krijgt. Ik zou daar allemaal niet te veel over nadenken. Worst case stuurt ze nooit niets meer, goed ja, such is life. Maar daarom moet je nog geen dramabericht sturen dat ze je niet moet ghosten en ze daarna blokkeren 😂 ale, er wordt gezegd dat ghosten niet volwassen is, maar dat komt mij ook niet over als een volwassen reactie.

Je maakt de kans dat het niet ghosting nu wel zelf heel klein door het te reduceren tot een dode ouder of "in een ravijn vallen". Dat is misschien wat velen hier nodig hebben om eens drie dagen niet te antwoorden (op een datingapp of whatsapp for that matter), omdat ze daar hard mee bezig zijn, maar misschien ligt haar limiet een pak lager omdat het allemaal niet zo hoog staat op de prioriteitenlijst of ze even twijfelde.

Enfin ja, mij allemaal gelijk hé, maar the nuclear option kiezen na drie dagen geen antwoord lijkt mij niet echt optimaal.

Een zwaar bericht sturen en blokken gaat niets opleveren, maar 't kalf was in 99% van de gevallen toch al verdronken, want anders zou ze geen 3 dagen of langer wachten om te antwoorden.
Dus veel verschil zal het niet maken en in zijn hoofd heeft hij dat meiske in ieder geval laten weten dat hij 't niet zo tof vond van haar om hem te negeren. Of zij iets met die info doet, is een ander..

En anderzijds is ne "het was leuk maar het blijft bij deze keer voor mij" ook niet moeilijk. Helpt ook afsluiting bij de andere partij.
Lijkt me een beetje basis beleefdheid eigenlijk, ook al zijt ge niks "verschuldigd".

Goh, niemand hoeft zich na een eerste date te veranwoorden waarom wel of niet idd. Maar iets laten weten getuigt wel van een elementaire beleefdheid. Al is het niet nodig om uw zelfbeeld te laten afhangen van of mensen u na een eerste date ghosten. Ik ben op de leeftijd gekomen dat het mij geen hol uitmaakt wat een random persoon van mij vindt, in uw 20'er jaren is dat misschien anders.

Natuurlijk. Velen vinden het waarschijnlijk moeilijk om iemand af te wijzen, dus laten ze het maar een stille dood sterven. Is dat beleefd? Neen. Is 't dramatisch? Ook niet. Ik zou het alvast niet persoonlijk opnemen.

Hoh, weet je dat ik soms langer dan 3 dagen niet antwoord op berichten van goede vrienden. Of ik lees ze snel tussendoor en vergeet dan om te antwoorden. Laat staan iemand die ik één keer ontmoet heb. Als ik dan al vanalles achter mijne kop zou krijgen i.p.v. een simpele '?' of 'elaba?' dan zou het toch ook snel gedaan zijn.

Het ding is dat het toch al gedaan was want 99% kans dat het effectief ghosting was en 1% overmacht waarna het nu "ook snel gedaan" zou zijn.

Ik vermoed in aanloop naar hun afspraakje dat ze ook geen 3 dagen stil was tussen berichten.

Enfin, ge kunt hier verkondigen van "doe gewoon chill dude, ge tilt er te zwaar aan", maar zijn dramatisch einde is ook het gevolg van het ghosten. Waarschijnlijk de ghosting teveel die de emmer deed overlopen :)

Maar inderdaad, negeren is makkelijker dan afwijzen en zeker als TS al een beetje de kriebels in zijn buik kreeg weegt dat zwaarder en is hij in flipmodus geschoten. Shit happens.

Terug
Bovenaan