Na de laatste situationship van enkele weken geleden, en de tweede scharrel (die ik ondertussen heb meegedeeld dat het niks gaat worden, wat ze gelukkig zelf ook aanvoelde) had ik nog een derde date via Bumble. Een profiel waar ik enthousiast van werd, al is dat meestal een slecht teken want de dates waar ik naar uitkeek liepen meestal heel teleurstellend af.
Maar dus, aan de praat geraakt op Bumble. Omdat ik nog maar net de situationship achter de rug had (en tegelijk met scharrel 2 aan het fysiek wezen was) had ik eigenlijk ook geen zin om te daten. Nogal snel kwam er langs haar kant wel een opmerking van ‘als je eens durft afkomen’ waarop ik heb gezegd dat ik pas na 2 weken kon, en is er een datum afgesproken.
De twee weken daaropvolgend hebben we elke dag zitten sturen (wat absoluut niet van mijn gewoonte is), niet te veel en niet te weinig. Er was eigenlijk weinig romantisch aan, maar qua vorm van humor/sarcasme zat het wel helemaal goed. Zo goed dat ik na twee weken sturen wel enthousiast begon te worden… Het grote nadeel, ze is Franstalig. Ik Nederlandstalig met een basis Frans, maar daarmee ging het natuurlijk niet lukken. Gelukkig allebei tamelijk vlot in het Engels, dus is dat maar de voertaal geworden. Dit liep vlot maar je merkt wel dat dat een struikelblok is omdat je bepaalde zaken niet helemaal kunt uitleggen/geen nuance in steken zoals je zou willen.
Uiteindelijk afgesproken met redelijk wat schrik, omdat het zo vlot verliep via chat was de kans ook wel groot dat er in het echt een minder goeie klik zou zijn. Gelukkig bleek dat niet zo. Eerste date was geraamd op een uur of 3, maar is uiteindelijk uitgelopen op een uur of 7. Koffie gaan drinken, wandeling, per ongeluk al wat kussen, iets gaan eten, … Redelijk direct ook wel besproken dat we beide op zoek zijn naar iets serieus en geen fwb of nieuwe situationship.
Een week later nog elke dag aan het sturen, tweede afspraak bij mij in de buurt maar het was maar triestig weer. Dan maar besloten om naar mijn thuis te gaan (wat absoluut nooit eerder is gebeurd, ik ben heel wantrouwig/ongemakkelijk om mensen bij mij thuis te ontvangen). Uiteindelijk hier samen gegeten, en nogal snel leek het logisch dat ze hier ook bleef slapen. Heel ongemakkelijk/ongewoon voor mij, maar ik was wel heel snel terug op mijn gemak.
Date 3 was niet een officiële date maar moest ik toevallig in haar buurt zijn en zijn we snel koffie gaan drinken. Heel toevallig op een uur tijd ook quasi half haar familie tegen gekomen op straat
Over een paar dagen date 4 waarbij we bij haar hebben afgesproken. Ik kijk er nu al naar uit!
Omdat ik nogal rationeel ben en heel veel dates achter de rug heb de laatste tijd merk ik wel dat ik veel terughoudender ben dan haar, maar dat is misschien niet slecht. Ik moet gewoon zien dat mijn bindingsangst weer niet boven komt maar tot nu toe zit dat wel goed. Ook het feit dat ik zelf op een heel onstabiel moment zit in mijn leven, voornamelijk mentaal dan, jaagt me wel wat schrik aan. Maar ook daarover is de communicatie heel open, dus dat is positief. En ik heb ondertussen ook een afspraak bij een psycholoog gemaakt om hopelijk wat te werken aan een hoop onderliggende zaken die bij mij spelen. Het is een compleet ander type dan mijn vorige relaties, wat zijn goeie en slechte kanten heeft. Ik denk dat we qua persoonlijkheid/hobby’s véééél beter matchen dan mijn vorige relaties. Enige struikelblok is de taal (Ik zit al op week 3 van Duolingo

) en dat we op professioneel vlak wel heel erg verschillen (ik drukke job/studie met heel veel stress erbij, zij hele rustige job als illustrator die van project naar project gaat en ondertussen een kunstenaarsstatuut heeft). Dus daar zal misschien ooit wel is wat discussie over zijn. Maar voor de rest ziet het er goed uit boyssss (en girls) en zie ik wel hoe alles loopt.