Het grote BeyondGaming Dating topic

Had ooit eens onder een publieke post op facebook commentaar geplaatst wat in de smaak viel bij een niet onaantrekkelijke dame.
Zij stuurde als eerste een persoonlijke bericht en dan vrij lang ongedwongen over vanalles en nog wat zitten te chatten. Verliep echt heel leuk.
Zij zat in een relatie toen, dus ja...

Toen ik paar jaar geleden voor het eerst op dating apps ging, kwam ik haar tegen.
Onmiddellijk herkend.

De oude chat van vroeger opgezocht en haar een berichtje gestuurd om te vragen hoe het ging en dat ik haar was tegengekomen op Tinder.

Geen respons gekregen.
Dat laatste is bij mij normaal.
Misschien omdat het nogal creepy overkomt dat je een chat van een paar jaar eerder opduikt?

Iemand al eens succes gehad met het aanspreken van een knappe dame (man) op facebook, zonder dat je die kent?

Ik heb een kameraad die dit doet maar dan op instagram maar het is alles behalve simpel. Omdat vrouwen zoveel dm krijgen en als ze je niet terug volgen is het heel moeilijk om gezien te worden tussen al die berichten.

Wat hij doet is dan een emoji sturen op haar IG verhaal om zo haar aandacht te trekken. Hij heeft zijn volledige IG ook esthetisch aantrekkelijk gemaakt. Op youtube kan je filmpjes zien van hoe je dit kan doen etc.

Alles zodat hij kan opvallen moesten de dames zijn profiel bekijken, een klein beetje als visitekaart. De succesrate voor de inspanning die hij doet is niet echt de moeite maar hij heeft hier en daar wel eens prijs.

Ik ga er vanuit dat je hetzelfde kan toepassen op facebook.

Pff, ik merk dat ik iemand fysiek meer dan erg leuk vind op groepsreis terwijl her en der duidelijk is dat ze niemand van de medereizigers date-materiaal vindt. Nuja, uiteindelijk gaat dit ook wel over.

Praktisch was het toch niks want ik woon heel in het Verre Oosten van Limburg, zij in Oudenaarde. Zij advocaat, ik maar hulpboekhouder.

Pff, ik merk dat ik iemand fysiek meer dan erg leuk vind op groepsreis terwijl her en der duidelijk is dat ze niemand van de medereizigers date-materiaal vindt. Nuja, uiteindelijk gaat dit ook wel over.

Praktisch was het toch niks want ik woon heel in het Verre Oosten van Limburg, zij in Oudenaarde. Zij advocaat, ik maar hulpboekhouder.

Lol die jobfunctie is toch echt geen reden om je minderwaardig te voelen?

Vrouwen vallen op mannen die ze leuk vinden. Of die nu boekhouder, brandweerman of advocaat is maakt meestal niet veel uit.

Toch nog even een update! Soms doet dingen afschrijven goed, dus ik zet het even in een spoiler om te verbergen wat een wall of text het weer is.
Ik was hier al een tijdje niet meer komen lezen, tof om te zien dat jullie ook over situationships praten! BG is een hippe spot aan het worden :cool:

Na de laatste situationship van enkele weken geleden, en de tweede scharrel (die ik ondertussen heb meegedeeld dat het niks gaat worden, wat ze gelukkig zelf ook aanvoelde) had ik nog een derde date via Bumble. Een profiel waar ik enthousiast van werd, al is dat meestal een slecht teken want de dates waar ik naar uitkeek liepen meestal heel teleurstellend af.

Maar dus, aan de praat geraakt op Bumble. Omdat ik nog maar net de situationship achter de rug had (en tegelijk met scharrel 2 aan het fysiek wezen was) had ik eigenlijk ook geen zin om te daten. Nogal snel kwam er langs haar kant wel een opmerking van ‘als je eens durft afkomen’ waarop ik heb gezegd dat ik pas na 2 weken kon, en is er een datum afgesproken.

De twee weken daaropvolgend hebben we elke dag zitten sturen (wat absoluut niet van mijn gewoonte is), niet te veel en niet te weinig. Er was eigenlijk weinig romantisch aan, maar qua vorm van humor/sarcasme zat het wel helemaal goed. Zo goed dat ik na twee weken sturen wel enthousiast begon te worden… Het grote nadeel, ze is Franstalig. Ik Nederlandstalig met een basis Frans, maar daarmee ging het natuurlijk niet lukken. Gelukkig allebei tamelijk vlot in het Engels, dus is dat maar de voertaal geworden. Dit liep vlot maar je merkt wel dat dat een struikelblok is omdat je bepaalde zaken niet helemaal kunt uitleggen/geen nuance in steken zoals je zou willen.

Uiteindelijk afgesproken met redelijk wat schrik, omdat het zo vlot verliep via chat was de kans ook wel groot dat er in het echt een minder goeie klik zou zijn. Gelukkig bleek dat niet zo. Eerste date was geraamd op een uur of 3, maar is uiteindelijk uitgelopen op een uur of 7. Koffie gaan drinken, wandeling, per ongeluk al wat kussen, iets gaan eten, … Redelijk direct ook wel besproken dat we beide op zoek zijn naar iets serieus en geen fwb of nieuwe situationship.

Een week later nog elke dag aan het sturen, tweede afspraak bij mij in de buurt maar het was maar triestig weer. Dan maar besloten om naar mijn thuis te gaan (wat absoluut nooit eerder is gebeurd, ik ben heel wantrouwig/ongemakkelijk om mensen bij mij thuis te ontvangen). Uiteindelijk hier samen gegeten, en nogal snel leek het logisch dat ze hier ook bleef slapen. Heel ongemakkelijk/ongewoon voor mij, maar ik was wel heel snel terug op mijn gemak.

Date 3 was niet een officiële date maar moest ik toevallig in haar buurt zijn en zijn we snel koffie gaan drinken. Heel toevallig op een uur tijd ook quasi half haar familie tegen gekomen op straat :laugh:

Over een paar dagen date 4 waarbij we bij haar hebben afgesproken. Ik kijk er nu al naar uit!

Omdat ik nogal rationeel ben en heel veel dates achter de rug heb de laatste tijd merk ik wel dat ik veel terughoudender ben dan haar, maar dat is misschien niet slecht. Ik moet gewoon zien dat mijn bindingsangst weer niet boven komt maar tot nu toe zit dat wel goed. Ook het feit dat ik zelf op een heel onstabiel moment zit in mijn leven, voornamelijk mentaal dan, jaagt me wel wat schrik aan. Maar ook daarover is de communicatie heel open, dus dat is positief. En ik heb ondertussen ook een afspraak bij een psycholoog gemaakt om hopelijk wat te werken aan een hoop onderliggende zaken die bij mij spelen. Het is een compleet ander type dan mijn vorige relaties, wat zijn goeie en slechte kanten heeft. Ik denk dat we qua persoonlijkheid/hobby’s véééél beter matchen dan mijn vorige relaties. Enige struikelblok is de taal (Ik zit al op week 3 van Duolingo :cool:) en dat we op professioneel vlak wel heel erg verschillen (ik drukke job/studie met heel veel stress erbij, zij hele rustige job als illustrator die van project naar project gaat en ondertussen een kunstenaarsstatuut heeft). Dus daar zal misschien ooit wel is wat discussie over zijn. Maar voor de rest ziet het er goed uit boyssss (en girls) en zie ik wel hoe alles loopt.

Zo, mits wat geluk, en als ik het niet jinx met dit te posten, zien jullie mijn hopeloze dating ervaringen hier niet direct meer verschijnen :cool:

Vrouwen vallen op mannen die ze leuk vinden. Of die nu boekhouder, brandweerman of advocaat is maakt meestal niet veel uit.
Nuja, er zijn 2 andere haantjes bij die duidelijk wel moeite doen in tegenstelling tot ik waarbij ik er normaal tegen doe en niet ieder moment bij haar sta en probeer te praten.

Ze noemde al een checklist op en na wat aandringen kregen we zelf een foto van haar ex te zien. Dat leek wel een model terwijl ik gemiddeld ben, zonder mezelf neer te halen. Minstens moet die persoon een gelijkwaardige job hebben en ambitie, terwijl ik zeeer modaal verdien en m'n hoofddoel niet is om hoofdboekhouder te worden of zo.

Ach ja, warm weer, weinig kleren om het lijf doet wat met een mens.

Bwa- ambitie en succes is toch iets wat aantrekkelijk is voor vrouwen.

Wij als mannen kunnen voor een kassierster in de Carrefour of een winkelbediende vallen.

Maar geen idee of vrouwen zo snel vallen voor de mannelijke equivalenten.

Scammers halen de foto's voor hun fake profielen dan ook uit dat soort Instagramprofielen hé.
Waarschijnlijk, nu de date is nooit gebeurd.
Wat ik ook wel had verwacht.

Anyway nu een week aan het sturen met iemand totaal anders en local, normaal zou deze nu wel moeten gebeuren in het weekend.
Waar ik meer vertrouwen in heb want ze zit in mn league en is van hier.

Moet zeggen dat de laatste maanden de apps wel aan mijn kant staan, gemiddeld 3 matches per week elk op de 3 apps die ik gebruik ( iets van 7-9 per week over alle apps )
De chat naar date ratio ligt nog wel laag maar de matches gaan eindelijk weer beter nadat het begin van dit jaar echt wel slecht was ( was wel nog in een ander land )

Nuja, er zijn 2 andere haantjes bij die duidelijk wel moeite doen in tegenstelling tot ik waarbij ik er normaal tegen doe en niet ieder moment bij haar sta en probeer te praten.

Ze noemde al een checklist op en na wat aandringen kregen we zelf een foto van haar ex te zien. Dat leek wel een model terwijl ik gemiddeld ben, zonder mezelf neer te halen. Minstens moet die persoon een gelijkwaardige job hebben en ambitie, terwijl ik zeeer modaal verdien en m'n hoofddoel niet is om hoofdboekhouder te worden of zo.

Ach ja, warm weer, weinig kleren om het lijf doet wat met een mens.
Dus er loopt daar een knappe vrouw rond waar enkele van de aanwezige mannen als een hond achterlopen, en ze heeft ondertussen al een checklist een een foto van een knappe ex bovengehaald?
Speciaal.

Ik zou eens met de andere vrouwen babbelen.

Dit gaat voor beide partijen maar als één partij echt de andere persoon leuk vind zijn ze vaak bereid om veel door de vingers te zien.

Zoals je vaak kan lezen in de berichten hier.

Laatst bewerkt:
Dus er loopt daar een knappe vrouw rond waar enkele van de aanwezige mannen als een hond achterlopen, en ze heeft ondertussen al een checklist een een foto van een knappe ex bovengehaald?
Speciaal.

Ik zou eens met de andere vrouwen babbelen.
Neen neen, er is één knappe vrouw en die wordt achternagezeten door de standaard kerels, één vanop afstand met unrequited love in zijn gedachten en zij weten niet beter dan haar te bombarderen met vragen zoals :

"Alle, waarom hebt gij gene vriend?" - Als compliment maar uiteindelijk een vervelende opmerking die men 45787x hoort.
"Gij zijt vast enkel samen geweest met adonissen, laat uw ex eens zien?" - Om te kunnen zien of ze kunnen competen en vaak om wat nare opmerkingen over te maken denkende dat dit hen helpt
"Wat zoekt ge dan in ne vent hihi?" - In de hoop dat ze kunnen laten zien dat ze een paar zaken op de checklist kunnen afvinken
...

Om dan zelden een inhoudelijke vraag te stellen en daardoor mogelijks een betekenisvol gesprek te hebben. Standaard tafereel dat ge wel eens ziet of van hoort als ge (single) vriendinnen hebt en er mee weg gaat. Remember, we hebben voorlopig niets anders gehoord dan dat het een fysiek aantrekkelijke vrouw is.

Ik ken redelijk wat leuke, interessante en aantrekkelijke single vrouwen en ik begrijp 100% waarom die zeggen dat het moeilijk is om iemand deftig te vinden.

Bwa- ambitie en succes is toch iets wat aantrekkelijk is voor vrouwen.

Wij als mannen kunnen voor een kassierster in de Carrefour of een winkelbediende vallen.

Maar geen idee of vrouwen zo snel vallen voor de mannelijke equivalenten.
Klopt, alle mannen die minder dan 3500 euro netto per maand verdienen zijn vrijgezel.

Klopt, alle mannen die minder dan 3500 euro netto per maand verdienen zijn vrijgezel.
Los van het feit dat de grond van uw reactie correct is, ambitie en succes zijn relatief natuurlijk. Voor de werkloze zal degene met een carriere als rekkenvuller ook succesvol lijken.

Er zijn altijd uitzonderingen, maar de meeste mensen vormen relaties op +/- hetzelfde niveau.

Inderdaad de lengte van de man is wat het meeste uitmaakt

Terug
Bovenaan