Het grote BeyondGaming Dating topic

Als jij geen respect kan opbrengen voor mijn visie, moet ik ook de uwe niet respecteren, dus dat is wel handig zo. Vanwaar je denkt dat ik uw mening over dit onderwerp waardevol zou vinden is mij ook een raadsel want vanuit andere threads denk ik dat wij sowieso op een heel andere manier in het leven staan. Maar you do you, als je dat gelukkig maakt.

Maar het is duidelijk dat gij een vrouw die losse seksuele contacten heeft gehad (boven een bepaalde drempel) associeert met iemand die weinig zelfrespect heeft, en blijkbaar zijt ge van mening dat iemand die met een vrouw ergens komt die in het verleden wat heeft rondgevogeld automatisch gepaard gaat met een verlies aan respect ... van andere mannen.

Uiteraard is het uw goed recht om het fijner te vinden om te daten met iemand die seks ook beschouwt al iets dat ge enkel met een kleine groep speciale mensen van wie ge echt houdt te delen. Het is niet oké om te zeggen dat iemand die uw visie niet deelt kampt met een gebrek aan zelfrespect. Enfin ja, 'niet oké', ge doet wat ge wilt he, maar tis niet zo dat het een schadeloze visie is die ik dan maar moet respecteren.

Laatst bewerkt:
Maar het is duidelijk dat gij een vrouw die losse seksuele contacten heeft gehad (boven een bepaalde drempel) associeert met iemand die weinig zelfrespect heeft, en blijkbaar zijt ge van mening dat iemand die met een vrouw ergens komt die in het verleden wat heeft rondgevogeld automatisch gepaard gaat met een verlies aan respect ... van andere mannen.

Uiteraard is het uw goed recht om het fijner te vinden om te daten met iemand die seks ook beschouwt al iets dat ge enkel met een kleine groep speciale mensen van wie ge echt houdt te delen. Het is niet oké om te zeggen dat iemand die uw visie niet deelt kampt met een gebrek aan zelfrespect. Enfin ja, 'niet oké', ge doet wat ge wilt he, maar tis niet zo dat het een schadeloze visie is die ik dan maar moet respecteren.
Natuurlijk is het wel oké om de mening te hebben dat iemand die heel veel losse seksuele contacten heeft kampt met een gebrek aan zelfrespect. Dat zal inderdaad niet bij iedereen het geval zijn, dat kan ook niet, maar naar mijn mening toch wel genoeg om die mening te kunnen vormen. Ik weet niet of er ooit onderzoek is gebeurd naar de link/correlatie tussen hoeveelheid sekspartners en zelfbeeld, als we dat kunnen vinden is het uitgeklaard. Verder is uw respect voor mijn mening niet relevant, ik begrijp niet goed waarom je dat er bij blijft sleuren alsof jij die geen respect hebt voor mijn mening ergens relevant of waardevol zou zijn. Of andere mannen een vrouw met veel losse seksuele contacten gemiddeld meer of minder respecteren zal afhangen van uw eigen sociale cirkel. Ongetwijfeld zijn er ook cirkels die het stimuleren om met zo veel mogelijk verschillende mensen seks te hebben onder het mom van emancipatie, seksuele vrijheid of persoonlijke ontwikkeling. Die hebben dan een andere kijk op seksualiteit dan ik. Maar ik weet vrij zeker dat dat in mijn sociale cirkels neutraal tot negatief is, zowel bij mannen als bij vrouwen, en ik vertoef volgens mij in vrij standaard sociale groepen. En ja, als je als man ergens toekomt met een vriendin waarvan bekend is dat die al seks heeft gehad met de helft van de aanwezige mannen of waarvan het bekend is dat die al met heel veel mannen seks gehad heeft geloof ik ook dat dat iets doet met het respect van andere mannen naar jou toe. Als die mening ook niet oké is en je die ook niet respecteert, voel u vrij om dat nogmaals te herhalen maar het zal niets veranderen.

Maar dan ga je er van uit dat iedereen altijd een vaste partner kan/wil hebben. Vaak is de realiteit niet zo zwart wit. Mensen hebben geen vaste partner om tal van redenen: omdat ze op een moment in hun leven zitten dat ze niet willen/kunnen daten op zoek naar een vaste partner, dat ze bepaalde persoonlijke issues hebben die investeren in een vaste relatie moeilijk of onmogelijk maken, omdat ze gewoon de juiste persoon niet tegen komen....

Dat wil dan zeggen dat al die mensen hun seksualiteit ook niet zouden mogen beleven. Terwijl het mij net moreel verwerpelijker lijkt om te settelen in een relatie waarvan je weet dat het maar tijdelijk is, om toch maar een sekspartner te hebben.

Losse seksuele contacten, met duidelijke afspraken, kwetsen niemand. Iemand lange tijd aan het lijntje houden kan een enorme impact hebben op iemand anders zijn leven.
Akkoord, mensen bewust aan het lijntje houden is niet oprecht en veel schadelijker. Ik kan enkel maar zeggen dat ik, als man, het onaangenaam zou vinden moest ik weten dat mijn vriendin vroeger heel veel losse seksuele contacten hebben gehad. Omgekeerd zou dat, in mijn geval, ook zo zijn en ik vermoed dat ik daar ook niet alleen in ben.

Natuurlijk is het wel oké om de mening te hebben dat iemand die heel veel losse seksuele contacten heeft kampt met een gebrek aan zelfrespect. Dat zal inderdaad niet bij iedereen het geval zijn, dat kan ook niet, maar naar mijn mening toch wel genoeg om die mening te kunnen vormen. Ik weet niet of er ooit onderzoek is gebeurd naar de link/correlatie tussen hoeveelheid sekspartners en zelfbeeld, als we dat kunnen vinden is het uitgeklaard.

Ik hoop dat je weet dat het net het omgekeerde is, mensen met veel seksuele contacten zijn net mensen met een groot zelfbeeld en zelfrespect.

Welke mannen denk je dat het makkelijste vrouwen kunnen versieren om het zo te stellen die met een laag zelfbeeld of die met een gewoon/bovengemiddeld zelfbeeld vol vertrouwen?

Vrouwen/mannen met een laag zelfbeeld gaan hunzelf niet zomaar bloot geven bij iemand anders.

Natuurlijk is het wel oké om de mening te hebben dat iemand die heel veel losse seksuele contacten heeft kampt met een gebrek aan zelfrespect. Dat zal inderdaad niet bij iedereen het geval zijn, dat kan ook niet, maar naar mijn mening toch wel genoeg om die mening te kunnen vormen. Ik weet niet of er ooit onderzoek is gebeurd naar de link/correlatie tussen hoeveelheid sekspartners en zelfbeeld, als we dat kunnen vinden is het uitgeklaard. Verder is uw respect voor mijn mening niet relevant, ik begrijp niet goed waarom je dat er bij blijft sleuren alsof jij die geen respect hebt voor mijn mening ergens relevant of waardevol zou zijn. Of andere mannen een vrouw met veel losse seksuele contacten gemiddeld meer of minder respecteren zal afhangen van uw eigen sociale cirkel. Ongetwijfeld zijn er ook cirkels die het stimuleren om met zo veel mogelijk verschillende mensen seks te hebben onder het mom van emancipatie, seksuele vrijheid of persoonlijke ontwikkeling. Die hebben dan een andere kijk op seksualiteit dan ik. Maar ik weet vrij zeker dat dat in mijn sociale cirkels neutraal tot negatief is, zowel bij mannen als bij vrouwen, en ik vertoef volgens mij in vrij standaard sociale groepen. En ja, als je als man ergens toekomt met een vriendin waarvan bekend is dat die al seks heeft gehad met de helft van de aanwezige mannen of waarvan het bekend is dat die al met heel veel mannen seks gehad heeft geloof ik ook dat dat iets doet met het respect van andere mannen naar jou toe. Als die mening ook niet oké is en je die ook niet respecteert, voel u vrij om dat nogmaals te herhalen maar het zal niets veranderen.
Soit, jij mag uiteraard vinden wat jij wilt. Als jij een vrouw die al enkele mannen gehad heeft niet meer moet hebben is dat u goed recht natuurlijk. Maar die correlatie met haar zelfbeeld vind ik persoonlijk een beetje bij de haren gegrepen. Jij zal misschien een aantal vrouwen kennen met een hoge "bodycount" die dat, volgens jou dan, doen omdat ze een laag zelfbeeld hebben maar er zijn er genoeg die een goed zelfbeeld hebben, single zijn en gewoon liever iemand hebben die komt helpen krabben als het eens jeukt ;)

Ik denk/hoop trouwens dat het merendeel vd bevolking noch positief, noch negatief staat tov de veroveringen van zijn/haar partner maar eerder onverschillig.

Wat ik wel niet begrijp is dat je minder respect gaat krijgen van andere mannen omdat je samen bent met een vrouw die, in haar single periode, bekend staat als wat losser. Dat nijgt heel hard naar Andrew Tate en consoorten eerlijk gezegd.
Om eerlijk te zijn kan het respect en de mening van zulke gasten mij gestolen worden. Maar bon, mijn sociale cirkels lijken mij anders dan de jouwe :)

Ik hoop dat je weet dat het net het omgekeerde is, mensen met veel seksuele contacten zijn net mensen met een groot zelfbeeld en zelfrespect.

Welke mannen denk je dat het makkelijste vrouwen kunnen versieren om het zo te stellen die met een laag zelfbeeld of die met een gewoon/bovengemiddeld zelfbeeld vol vertrouwen?

Vrouwen/mannen met een laag zelfbeeld gaan hunzelf niet zomaar bloot geven bij iemand anders.
Mja, dat weet ik nog zo niet. Mannen misschien wel ja. Maar ik denk niet dat je als vrouw een hoog zelfbeeld moet hebben om veel seks te kunnen hebben - integendeel, ik denk dat het net goed/strelend is voor je ego.

Ik was nu eigenlijk wel eens geïnteresseerd of er daar iets van onderzoek rond bestond. Een snelle google leverde mij dit op: https://www.seksuologieonderzoek.be...en-die-losse-seks-hebben-een-lager-zelfbeeld/. Conclusie in het artikel is dat er geen link is tussen zelfbeeld en losse seks, maar tegelijkertijd staat er ook dit:

Voor mannen waren hogere niveaus van informeel seksueel gedrag geassocieerd met een iets hoger mondiaal zelfbeeld. Mannen die positiever waren over hun fysieke verschijning hadden ook een grotere kans op een onbeperkte sociaal-seksuele geaardheid. Met andere woorden: mannen die vertrouwen hadden in hun uiterlijk voelden zich doorgaans meer op hun gemak bij losse seks.

Voor vrouwen ontdekten de onderzoekers dat degenen die een verhoogd sociaal-seksueel verlangen meldden, doorgaans een lager mondiaal zelfbeeld hadden. Bovendien hadden vrouwen met een hoger gevoel van eigenwaarde in relaties (die zichzelf positief als relatiepartners beschouwden) minder snel onbeperkt sociaal-seksueel gedrag vertonen. Deze bevindingen impliceren dat vrouwen die zichzelf waarderen als goede relatiepartners, de voorkeur geven aan toegewijde relaties.
Dat staaft wel wat ik hierboven zeg.

Soit, jij mag uiteraard vinden wat jij wilt. Als jij een vrouw die al enkele mannen gehad heeft niet meer moet hebben is dat u goed recht natuurlijk. Maar die correlatie met haar zelfbeeld vind ik persoonlijk een beetje bij de haren gegrepen. Jij zal misschien een aantal vrouwen kennen met een hoge "bodycount" die dat, volgens jou dan, doen omdat ze een laag zelfbeeld hebben maar er zijn er genoeg die een goed zelfbeeld hebben, single zijn en gewoon liever iemand hebben die komt helpen krabben als het eens jeukt ;)

Ik denk/hoop trouwens dat het merendeel vd bevolking noch positief, noch negatief staat tov de veroveringen van zijn/haar partner maar eerder onverschillig.

Wat ik wel niet begrijp is dat je minder respect gaat krijgen van andere mannen omdat je samen bent met een vrouw die, in haar single periode, bekend staat als wat losser. Dat nijgt heel hard naar Andrew Tate en consoorten eerlijk gezegd.
Om eerlijk te zijn kan het respect en de mening van zulke gasten mij gestolen worden. Maar bon, mijn sociale cirkels lijken mij anders dan de jouwe :)
Over het zelfbeeld: zie hierboven. Over het hopen dat het merendeel van de bevolking onverschillig staat over het seksleven van de partner: je kan dat hopen maar ik geloof niet dat dat zo is. Over het gebrek aan respect voor mijn mening en mij te vergelijken met Andrew Tate: niveau nul, zegt voor mij ook al genoeg over met wie ik aan het discussiëren ben.

Nee dat staaft net wat ik zeg :)
Mannen mogen blijkbaar wel rondpoepen.
Die krijgen dan meer respect van andere mannen en tonen dat ze een hoog zelfbeeld hebben...
9 vd 10 gelooft hij zelfs dat als een vrouw zo'n vent die al 25 vrouwen gehad heeft kan houden voor zichzelf ze zich tot queen van de sociale kring mag kronen ook. Allez, als ze uit de keuken mag natuurlijk.

Wat een discussie..
Nog een ander standpunt: statistisch lijkt het niet onwaarschijnlijk dat vrouwen met een hogere 'bodycount' fysiek aantrekkelijker zijn dan vrouwen met weinig ervaring op dat vlak. Dat gezegd zijnde, mij maakt bodycount niet uit :)

Mannen mogen blijkbaar wel rondpoepen.
Die krijgen dan meer respect van andere mannen en tonen dat ze een hoog zelfbeeld hebben...
9 vd 10 gelooft hij zelfs dat als een vrouw zo'n vent die al 25 vrouwen gehad heeft kan houden voor zichzelf ze zich tot queen van de sociale kring mag kronen ook. Allez, als ze uit de keuken mag natuurlijk.
Als je niks zinnigs toe te voegen hebt behalve mij persoonlijk aan te vallen, post dan gewoon niet.

Je moest eens weten hoeveel er zo zijn.

Of proberen tegelijk met vriendin X zwanger te zijn enz

Sommige beginnen ook aan kinderen in een poging hun relatie te redden.
Dat was bij ons zeker niet het geval :).
Wij hebben onmiddellijk tijdens het daten aan elkaar onze kinderwens duidelijk gemaakt, dat is voor ons beiden altijd een cruciaal punt geweest.

Vrouwen zijn echt wel meer dan een object of lijdend voorwerp in het leven van een man die respect wil verdienen van zijn medemannen door een 'juiste' partnerkeuze

Vrouwen zijn echt wel meer dan een object of lijdend voorwerp in het leven van een man die respect wil verdienen van zijn medemannen door een 'juiste' partnerkeuze
Waarom liegen dan vrouwen over hun verleden? En het feit dat mannen hun kop in het zand steken, is ook maar dwaas. (je wilt het niet weten lol)

Waarom liegen dan vrouwen over hun verleden? En het feit dat mannen hun kop in het zand steken, is ook maar dwaas. (je wilt het niet weten lol)
Ja dé vraag is inderdaad waarom vrouwen zouden liegen over hun seksueel verleden. Ze moeten er toch alleen maar tegen kunnen dat hun zelfrespect en waarde als romantische partner dan in vraag gesteld wordt?

Het ging trouwens niet eens over vrouwen die liegen over hun aantal partners. Het ging over vrouwen waarvan 'men' (wie men dan ook is) weet dat er meerdere losse contacten zijn geweest en of mannen die dan wel als vriendin willen.

ontopic, een anekdote uit m'n datingleven.

In 2022 is een ex collega(moeder van 2 kinderen) op instagram plots overactief. Ze had een dode account, maar nu zet ze als profielfoto zichzelf in de kijker. Meer foto's van zichzelf dan met kinderen. En vooral vakantiefoto's. Op basis van die profielfoto had ik al een vermoeden dat ze gescheiden én dus single was. Dat vrouwen een opgetutte profielfoto van zichzelf zetten een aanwijzing kan zijn van "terug single and free" klopt wel degelijk.

Ex collega had een gezondheidsaandoening, maar jarenlang niet gesproken want ik was van job verandert en zelfs vergeten dat we bevriend waren(ze was lange tijd inactief). Ik stuurde haar een DM en vertelde hoe het ging met haar operatie en hoe dat is verlopen. Ze vertelt ganse geschiedenis, en dat ze gescheiden is en dat ze verhuist is naar.....gemeente waar ik woon. Rare toeval dus. We spreken af om wat te drinken, puur bijpraten, als vrienden. Maar zij is single en wilt leuke dingen doen als reizen, niet per se daten. Ik snapte het wel, want ik was ook zo na mijn scheiding. Ik weet dat we rond 23u in een cafe in Gent zaten en zij voorstelde om nu onmiddellijk met de auto naar parijs te rijden. Ik snap haar enthousiasme wel, maar te crazy voor mij, maar kheb voorgesteld om over 2 dagen naar Keulen te rijden. Ze ging akkoord. Héél de tijd naar daar heel veel zitten praten in de auto en haar beter leren kennen, maar in Keulen durfde ik zelfs mijn move niet doen. Als ze niet wou, ging de terugrit in de auto in "awkward silence" gebeuren. Pas bij het afzetten bij haar thuis heb ik haar een kus gegeven in de auto terwijl ze in slaap gevallen was. Ze werd wakker, maar was precies aangenaam verrast. Gegokt en gewonnen dus. Ze heeft 2 kinderen, dus echt snel weer afspreken kon niet. Ik zit ook met co-ouderschap. Het duurde lang om weer af te spreken, maar uiteindelijk met haar naar de cinema in Antwerpen geweest waar we duidelijk meer wilden dan kussen in de auto. Je merkte wel dat het bij haar té lang geleden was.

1 dag later wou ze bij mij thuis langskomen, maar m'n dochter was nog maar net in bed en nog niet aan het slapen. Ik ken haar nog niet voldoende om hier thuis binnen te laten met mijn dochter erbij. Maar de dochter sliep heel snel, dus ik stond het toe dat ze langskwam.
Ik dacht "dit wordt een netflix and chill", maar bij het maken van m'n move duwt ze me weg. "je bent te snel" zei ze. "Owkay, we gaan echt deze film zien" dacht ik. Maar dan begon zij handtastelijk te worden. Toen hebben we eindelijk seks gehad. Gelukkig kan m'n dochter diep slapen. Achteraf vertelde dat ze niet lang kan blijven, want haar nicht paste op haar kinderen. Die nicht kwam eigenlijk gewoon op bezoek, het was niet de bedoeling dat ze ging babysitten op haar kinderen. Ze vertelde haar nicht "dat een vriendin pech heeft met haar auto ergens op straat" en dat ze bij haar wou zijn, dat ze niet alleen is tot haar vader haar kwam helpen. Ik was zelf verbaasd van deze verhaal, ze gebruikte die excuus tegen haar nicht om bij mij langs te komen. Vreemd. Ik dacht "die moet ubergeil" geweest zijn om zoiets te verzinnen om snel hier te zijn voor een uur of 2 ipv te wachten tot haar kinderen bij de ex zijn.(1x om de 14 dagen in een weekend in haar geval). Ze was van Turkse afkomst. Dus snap wel dat ze dit niet vertelt aan haar familie wegens de cultuur, maar toch vreemd voor mij. . Daarna stuurt ze een bericht dat ze zich schaamt en dat ze zoiets nooit eerder heeft gedaan. Ik was dus gewoon een booty call voor haar lol

Ik date verder en til er verder niet te veel aan. Per toeval komt een andere nicht van haar ook in mijn gemeente wonen. Haar 2 kinderen gaan naar dezelfde school als mijn dochter. Via haar ben ik te weten gekomen dat die ex-collega terug samen is met haar ex-man. Het zou best kunnen dat ze efkes mij snel wou binnendraaien nog voor ze samen ging zijn met haar ex? Die hebben het weer goed gemaakt blijkbaar. Ik was opnieuw in shock......Stel u voor dat die ex-man te weten komt dat wij hebben gedate? Ik heb uiteraard geen foto's van de vrijpartij, maar wel veel foto's samen in Keulen. En dat is een Turkse man, die zou er wel problemen mee hebben lol. Wetende dat een man een ex-vrouw terugneemt zonder dat die weet dat ze efkes op een andere zat.....vreemd, dat doet wel iets bij mij. Neem nooit terug uw ex, er is een reden dat het uit is.

Laatst bewerkt:
De afgelopen 2 pagina's waren best pittig om anno 2024 te lezen...

Ik wil weten wie zij is als mens, haar doelen/ambities, is ze een warm/koud persoon, hoe ze graag liefde krijgt/geeft, kunnen we goed communiceren, wat heeft haar gevormd, kan je elkaar goed aanvoelen, ben je complementair, maak je elkaar beter, kan je rust vinden bij elkaar, is ze vergevingsgezind, wat zijn de valkuilen enz. Het allerlaatste dat mij interesseert is hoeveel bedpartners ze heeft gehad.

Ja ik snap wel dat debiele memes delen je een goed idee lijkt.
Hij kan niet meer antwoorden want zijn meme is verwijderd en hij is banned :ROFLMAO:

Ik weet niet of er mensen in deze thread zijn met veel sociaal contact buiten beyondgaming maar indien dat wel zo zou zijn zal het voor de aandachtige luisteraar normaal al opgevallen zijn dat vrouwen vaak best hard kunnen zijn voor het seksueel verleden/gedrag van andere vrouwen.

Insert studie twee:

“Sexually permissive women are ostracized for being ‘easy,’ whereas men with a high number of sexual partners are viewed with a sense of accomplishment,” Vrangalova said. “What surprised us in this study is how unaccepting promiscuous women were of other promiscuous women when it came to friendships – these are the very people one would think they could turn to for support.”

She added that prior research shows that men often view promiscuous women as unsuitable for long-term romantic relationships, leaving these women outside of many social circles.

For the study, 751 college students provided information about their sexual experience and views on casual sex. They read a near-identical vignette about a male or female peer, the only difference being the character’s number of lifetime sexual partners (two or 20). When asked about the person on a range of friendship factors, female participants – regardless of their own promiscuity – viewed sexually permissive women more negatively on nine of 10 friendship attributes, judging them more favorably only on their outgoingness.

Het komt op mij over alsof er in deze thread een vrij banale sociale realiteit ontkend wordt gewoon omdat het niet leuk is om te horen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat geldt trouwens ook voor vrouwen onderling. Ik weet niet of er mensen in deze thread zijn met veel sociaal contact buiten beyondgaming maar indien dat wel zo zou zijn zal het voor de aandachtige luisteraar normaal al opgevallen zijn dat vrouwen vaak best hard kunnen zijn voor het seksueel verleden/gedrag van andere vrouwen.

Ik ben enorm sociaal en deze stelling net zoals al je andere is complete bullshit.

Ben jij eigenlijk ooit al eens van onder je steen gekropen?

En nee temptation island is niet de echte wereld :)

Ik ben enorm sociaal en deze stelling net zoals al je andere is complete bullshit.

Ben jij eigenlijk ooit al eens van onder je steen gekropen?

En nee temptation island is niet de echte wereld :)
Het feit dat niet enkel jij maar ook een paar anderen in deze thread niets anders kunnen dan mij persoonlijk aanvallen bewijst gewoon mijn punt. Je vindt het niet leuk om te horen maar hebt verder geen tegenargumenten dus speel je maar op de man. Misschien moet je nog eens aan iamhollywood zeggen dat ze kinderen wil voor haar sociaal leven :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan