Gisterenavond op een eerste date geweest. Alles leek goed te gaan, de ambiance was goed, feeling was goed, we lachen en bespreken uiteenlopende zaken, er zijn amper van die stiltes, alsof je een oude vriend(in) terug tegenkomt na een lange periode. De meeste topics die we bespreken over het leven, relatie, enz. daar zijn we ook op de zelfde golflengte, alleszins dat leek zo. Na de date stuur ik een sms en dank ik haar voor de leuke tijd en vraag of het nu zo awkward was zoals zij vreesde (tijdens onze eerdere gesprekken zei ze dat ze een eerste date spannend vond en dacht dat het awkward zou zijn). Tot mijn verbazing antwoordt ze “ja soms, we hebben over veel zaken een verschillende mening”. Ik ben nu in schok… is dat dezelfde persoon waarmee ik een leuke tijd had, waar zij ook continu zat te lachen en vol enthousiasme vragen stelde en akkoord ging met al de topics die we bespraken? Hoe is dat nu mogelijk… ik heb me serieus mispakt. Ze heeft me gezegd dat de zaken waar we anders over denken een probleem kunnen vormen in de toekomst en dat ze onze tijd niet wil verspillen, dat ik een goeie jongen ben…Ik heb haar gezegd dat ik haar gevoel en keuze respecteer en alsnog bedankt voor de avond.
Ik heb er vanochtend over zitten denken en het is een complete mindfuck, … om niets tot toeval achter te laten heb ik haar deze ochtend opnieuw een sms gestuurd om te zeggen dat als ik vanuit mijn kant iets kan doen om een middenweg te vinden en het te doen werken dat ik daar bereid voor ben, dat we haar verwachtingen allemaal kunnen bespreken (want ik weet zelfs niet wat er nu het probleem is), maar als zij zeker is van haar gedachte om hier te stoppen, dan respecteer ik haar keuze.
Ik weet niet of ik nu de situatie ‘forceer’ maar ik moest die vervolg sms wel sturen om achteraf te kunnen zeggen dat ik alles heb gedaan dat ik kon. Als zij nu zegt dat ze het niet ziet zitten dan denk ik dat zij eigenlijk geen romantische aantrekking heeft gehad tijdens de date en dat dit allemaal een excuus is om het te eindigen zonder te zeggen dat ze mij qua uiterlijk/romantisch niet aantrekkelijk vindt. Ik ben benieuwd naar haar antwoord. Soms is daten echt balen.. geen leuk gevoel.