Het grote BeyondGaming Dating topic

Toch ook nog eens mindere ervaring.
Tijdje geleden op zondag bumble date, afgesproken aan de brusselse rand rond 16.00 om met 1 wagen verder te rijden naar centrum.
Zeer leuke middag/avond gehad, tijd vloog voorbij, goeie babbel, levenstijl en interesses wel gelijk, afgezet om 23.00.
Beiden positief en vervolg zat er in.
Beiden ook niet de grootste sms'ers maar toch nog wat heen en weer gestuur tot vrijdag erop en dan ineens complete stilte.
Nog een berichtje gedaan om te polsen, zelfs niet meer gelezen.
Doet toch vreemd dat ghosten, toch liever even een eerlijk smsje wat/hoe/waarom dan het ongewisse.
Achja niet bij stilstaan en op naar de volgende, maar toch verwacht je soms van iemand een betere mentaliteit.

Hier trouwens ook een aantal dates met dezelfde vrouw achter de rug. Ze was iets terughoudender/voorzichtiger in't begin (in tegenstelling tot ik die zich in't begin wil smijten op buikgevoel) maar ze lijkt nu wel vertrouwen op te bouwen en ze heeft min of meer uitgesproken dat het wel tot iets stabiel zou kunnen uitgroeien langs haar kant voor zover ge dat nu kunt weten natuurlijk.

En nu merk ik bij mij plots voorzichtigheid en mss wat twijfels in tegenstelling tot die snelle verliefdheid die ik in het begin had. De allereerste kriebelkes zijn er wat af ('t blijft wel een knappe madam). 't Zal nu meer zaak zijn elkaar wat beter te leren kennen los van aantrekking-op-het-eerste-zicht. Beiden een serieuze rugzak (die van haar mss nog wat groter dan de mijne), allebei kinderen, dus 't is allemaal ook wat complexer.

't Is zowat het eerste serieuze datingwerk sinds mijn scheiding.

Maar da's wel ambetant eigenlijk want in het begin zijt ge gans opgedraaid en nerveus, dan lukt de eerste kus en denkt ge jackpot, dan komt er nog wat bevestiging en dan plots krijgt ge wat schrik of twijfels van oei da's hier echt aan't lukken. Help.

Nog een beetje tijd geven dus en zien welke kant het opgaat.
Het is helaas op niets uitgedraaid. Het zat niet aan beide kanten 100%.

We zullen dus maar terug tinder eens activeren zeker.

Het is helaas op niets uitgedraaid. Het zat niet aan beide kanten 100%.

We zullen dus maar terug tinder eens activeren zeker.
Moet het meteen 100% zijn? Het kan zijn dat ik het fout interpreteer, maar als ik naar mijn eigen 5 jarige relatie kijk zijn wij ontzettend veel gegroeid zowel als personen als in onze relatie. Ik denk dat het pas na een jaar of twee/drie echt 100% aanvoelde.
(kan ook met leeftijd te maken hebben, wij waren 23/24 toen we elkaar leerden kennen)

Moet het meteen 100% zijn? Het kan zijn dat ik het fout interpreteer, maar als ik naar mijn eigen 5 jarige relatie kijk zijn wij ontzettend veel gegroeid zowel als personen als in onze relatie. Ik denk dat het pas na een jaar of twee/drie echt 100% aanvoelde.
(kan ook met leeftijd te maken hebben, wij waren 23/24 toen we elkaar leerden kennen)
Zal misschien een kwestie van buikgevoel zijn? "Cold feet" kan het begin van een succesvolle relatie ook wel wat in de weg staan, maar ik begrijp dat je je niet halsoverkop in een relatie stort als twee twintigers wanneer je zelf al kinderen en een "rugzakje" hebt. Het verschil tussen daten als kinderloze twintiger en als dertiger of veertiger mét kinderen (en een huis en carrière) lijkt me behoorlijk groot.

Zal misschien een kwestie van buikgevoel zijn? "Cold feet" kan het begin van een succesvolle relatie ook wel wat in de weg staan, maar ik begrijp dat je je niet halsoverkop in een relatie stort als twee twintigers wanneer je zelf al kinderen en een "rugzakje" hebt. Het verschil tussen daten als kinderloze twintiger en als dertiger of veertiger mét kinderen (en een huis en carrière) lijkt me behoorlijk groot.
Kan ik me inbeelden!

Idd, een relatie opbouwen in pakweg uw 40'er jaren na een scheiding komt met een pak uitdagingen die je niet hebt als 20'er en dat maakt dat er soms frictie kan zijn. Dus in die zin is het ook normaal dat het niet altijd 100% loopt.

Het meerendeel heeft tegen dan al een lange relatie en scheiding achter de rug, inclusief de nodige rugzak. Uw karakter is ook al veel meer gevormd en minder flexibel. Er zijn vaak kinderen in het spel. Praktisch stuit je daar op limieten: Tenzij je dicht bij elkaar woont is verhuizen vaak geen optie, dat wordt dus sowieso LAT'ten, vaak minstens tot de kinderen op kot beginnen gaan. Het wordt een puzzel leggen om elkaar voldoende te kunnen zien, zeker wanneer kindregelingen niet helemaal matchen. Je moet dan al snel rekening houden met 4 gezinnen (dat van uzelf, uw lief, uw ex, de ex van uw lief). Het maakt het allemaal veel complexer en uitdagender dan in uw 20'er jaren wanneer je nog nergens echt aan gebonden bent. Dan zwijg ik nog over de emotionele kant: Hoe verhoudt de ex zich in het verhaal? De schoonfamilie? De vriendengroep? Hoe lukt dat met de kinderen van uw nieuw lief, ...

Er zijn veel hindernissen en het blijft alleen maar marcheren als er een goeie basis is en je erover kan communiceren. (swat, dat is altijd zo)

Ik vond dat ze op een gegeven moment afstandelijker en koeler werd in haar berichten (ik zag ze max 1x per week) en ze zou een nieuwe datum voorstellen, maar er kwam geen voorstel.
Ik heb langs mijn kant dan ook geremder gereageerd.
En dan was de conclusie dat we allebei hetzelfde gevoel hadden: de andere doet afstandelijk. En dat we beiden niet deftig dat benoemd hebben naar elkaar.

Dat heb je dan ook met vrouwen die therapie volgen, die analyseren alles in detail, stellen dan heel kritisch vast "de communicatie zit niet goed" (terwijl we er achteraf wel open over gepraat hebben maar het kalf was al verdronken) en kijken heel fel naar hun eigen noden want dat hebben ze daar aangeleerd, maar ze slaan dan door in die richting.

Ik vond dat ze op een gegeven moment afstandelijker en koeler werd in haar berichten (ik zag ze max 1x per week) en ze zou een nieuwe datum voorstellen, maar er kwam geen voorstel.
Ik heb langs mijn kant dan ook geremder gereageerd.
En dan was de conclusie dat we allebei hetzelfde gevoel hadden: de andere doet afstandelijk. En dat we beiden niet deftig dat benoemd hebben naar elkaar.

Dat heb je dan ook met vrouwen die therapie volgen, die analyseren alles in detail, stellen dan heel kritisch vast "de communicatie zit niet goed" (terwijl we er achteraf wel open over gepraat hebben maar het kalf was al verdronken) en kijken heel fel naar hun eigen noden want dat hebben ze daar aangeleerd, maar ze slaan dan door in die richting.
Een relatie draait ook om jezelf "overgeven" aan een gevoel en dingen los leren laten. Als je dat niet kunt ben je in mijn ogen toch niet helemaal klaar voor een relatie. Maar nogmaals: allemaal niet evident als je met een rugzak zit. Op dat vlak benijd ik twintigers wel, die doorgaans zorgelozer in een relatie kunnen stappen. Uitzonderingen zijn er altijd, want je hebt ook twintigers met een traumatisch verleden.

Met vrouwen die geen therapie volgen ook ze.

Die willen vanaf de eerste date vuurwerk, die spark.

Precies of dat niet kan groeien

Met vrouwen die geen therapie volgen ook ze.

Die willen vanaf de eerste date vuurwerk, die spark.

Precies of dat niet kan groeien
Is dat vooral met vrouwen? Ik denk dat iedereen wel dat geidealiseerde idee heeft dat een eerste date meteen vonken geeft. Als je wat relativeringsvermogen hebt, besef je dat dat inderdaad niet hoeft. Maar sommige mensen zijn zo uptight in het datinggebeuren dat ze meteen alles willen hebben en dat zorgt natuurlijk voor teleurstellingen.

Is dat vooral met vrouwen? Ik denk dat iedereen wel dat geidealiseerde idee heeft dat een eerste date meteen vonken geeft. Als je wat relativeringsvermogen hebt, besef je dat dat inderdaad niet hoeft. Maar sommige mensen zijn zo uptight in het datinggebeuren dat ze meteen alles willen hebben en dat zorgt natuurlijk voor teleurstellingen.
Zal wel zo met veel mensen zijn, maar ik vermoed dat mannen die al een tijdje daten daar minder vatbaar voor zijn kwestie van niet teleurgesteld te worden.
Destijds zo al vele vrouwen tegengekomen, vonk dit vonk dat, geen vonk en ja, meteen geen 2de date meer.
Terwijl ik meer down to earth ben met een goed relativeringsvermogen en quasi nooit meteen een vonk heb en dus meerdere dates nodig heb. Dit moet mijn inziens opbouwend zijn, ook voor een vrouw, vonken worden vlammen, een constante warmte, een vuurhaard,... Hoewel ja, na 4 jaar de vonken en de vlammen er ook niet echt meer zijn in mijn relatie, de brandstof om ze te onderhouden is precies op... Hoe vind je dan die brandstof om de vlammen weer 'constant' te laten branden denk ik dan...

@Avondland wat is jouw perceptie als ervaringsdeskundige?

We hadden wel de spark beiden in het begin maar de realiteit, rugzakjes en overgeanalyseer of zelfinvulling heeft snel zijn plek opgeeist.
Al dat overanalyseren is nergens goed voor, op een bepaalde leeftijd heb je toch allebei bagage. Uiteraard mag je wat analyseren, maar helpt diep analyseren je echt verder, laat staan, mekaar? We zijn gewoontedieren, we hebben allen specifieke karakters in onze genen. Die verander je niet zomaar... Telkens een betere persoon proberen worden, telkens na elke relatie, gaat niet zomaar, we doen toch keer op keer meestal weer hetzelfde.

Het ging gewoon om tickets die gewonnen waren (niet dat die vervallen in t kort ofzo) gaat me ook niet om t feit dat ze het niet gaan halen is he, redenen met hopen waarom dat dat toch niet zou lukken ondanks dat je zegt ik ga ze halen twee keer, zelfs gewoon vergeten zou kunnen geen enkel probleem mee. Maar als ik dan zeg en is t niet gelukt? Kom dan niet af met jawel ze. En als ik dan nog is wat "doorduw" met ah dan heb ik verkeerde info gehad, antwoord je niet met ja blijkbaar.

Hoe idioot denkte dat ik ben, ik stel die vraag alleen maar omdat ik weet dat het niet gelukt is. Zeg dan gewoon ja nee sorry tis er idd overgeschoten. Ik vind dat geen leugentje om bestwil, dat is (mag ik toch hopen) duidelijk beseffen dat ik weet dat je ze niet gaan halen bent en toch denken ah nee ik volhard in de leugen, ik ben ze wél gaan halen, nah.

Soit, t moest er is uit, we zien wel morgen of en wat er nog te redden valt het is inderdaad eerder den druppel die momenteel voor een overstroming zorgt in mijn hoofd ofzo. Toekomst opbouwen lijkt verder weg dan ooit (tis nog maar drie a vier maanden bezig ook daar niet van) en ik ben wel op een leeftijd gekomen waarin dat een belangrijk criterium is om een relatie een kans op slagen te geven.
Het ging (gaat?) eigenlijk fantastisch goed ondertussen toch meer dan een jaar bezig.

Maar tis weer zover, gisteren had ze telefoon van iemand van krant x, ze vertrouwde het niet dus k zeg zoek die naam dan op dan ben je zeker. Ze zoekt die op en dat blijkt legit te zijn kom ik thuis ja t was er toch ene van de krant ik ben één van de twee die overschieten om een winkelkar te winnen ter waarde van 500 euro en ik moest nog één vraag juist beantwoorden. Bon goed he ze zegt welke vraag en haar antwoord, case closed.

Ware het niet dat ze opeens van nog een andere krant en een andere journalist een bericht krijgt (what are the odds) omdat ze maanden geleden eens op een oproep gereageerd had, journalist zou er een kwartier later zijn, en effectief daar was hij een andere journalist van een andere krant.

Vandaag artikel in de krant van krant nummer één, schrijver van het stuk journalist één die van de winkelkar dus zogezegd.

Dat in combo met zenuwachtigheid over naar de winkel gaan terwijl we twintig minuten voor sluiting klaar waren.

Er is met andere woorden maar één journalist uit één krant geweest waar ze contact mee had en voor de rest wordt er gedacht dat ik simpel ben.

Gezellig gesprek incoming deze avond :laugh: .

Het ging (gaat?) eigenlijk fantastisch goed ondertussen toch meer dan een jaar bezig.

Maar tis weer zover, gisteren had ze telefoon van iemand van krant x, ze vertrouwde het niet dus k zeg zoek die naam dan op dan ben je zeker. Ze zoekt die op en dat blijkt legit te zijn kom ik thuis ja t was er toch ene van de krant ik ben één van de twee die overschieten om een winkelkar te winnen ter waarde van 500 euro en ik moest nog één vraag juist beantwoorden. Bon goed he ze zegt welke vraag en haar antwoord, case closed.

Ware het niet dat ze opeens van nog een andere krant en een andere journalist een bericht krijgt (what are the odds) omdat ze maanden geleden eens op een oproep gereageerd had, journalist zou er een kwartier later zijn, en effectief daar was hij een andere journalist van een andere krant.

Vandaag artikel in de krant van krant nummer één, schrijver van het stuk journalist één die van de winkelkar dus zogezegd.

Dat in combo met zenuwachtigheid over naar de winkel gaan terwijl we twintig minuten voor sluiting klaar waren.

Er is met andere woorden maar één journalist uit één krant geweest waar ze contact mee had en voor de rest wordt er gedacht dat ik simpel ben.

Je kan nog altijd mee naar de bbq bij trump!

Ik snap hier niks van

Terug
Bovenaan