Het grote BeyondGaming Dating topic

Run forest, run.
Het is nu al een tijdje uit, ik zal de details besparen. En gelukkig maar.. ik voel me veel beter zo.

Iets anders waar ik momenteel mee zit:
Na dat het uit was met haar, kreeg ik random een sms door een ex, die vroeg hoe het met me was. Context: ik ben daar een jaar geleden 4 maanden mee samen geweest, we waren heel gelukkig, maar ik had het uitgemaakt omdat zij een kind heeft en ik me daar niet bereid voor voel om in zo’n relatie te zitten (we hadden in t begin beslist om te zien of dat wel lukt qua gevoel maar lukte dus niet). Ik heb me nadien niet goed gevoeld en na een lang denkproces en overweging heb ik haar na een maand gecontacteerd om te zeggen dat ik haar mis en bereid ben voor alles met haar, ook met kind. Daarop zei ze dat dat geen goed idee was, dat ze ondertussen iemand heeft leren kennen en dat ze gelukkig is daarmee. Daar is het dan bij gebleven.

Maar nu heeft ze me opeens gecontacteerd om te vragen hoe het met me is. Ze is terug single. We zijn iets gaan drinken deze week om bij te praten. Ze vertelde dat ze zich serieus heeft mispakt terwijl haar gevoel meestal wel correct is over iemand, en dat omdat ze hield van hem ze bepaalde negatieve zaken door de vingers zag maar na een tijdje heeft ingezien dat ze dat niet wou met die persoon.
Vandaag gaan we iets gaan eten om verder te praten.
Waarmee ik momenteel worstel is: wil zij terug zijn met mij? Wil ik dat? Oke ik heb het uitgemaakt destijds, maar ik ben met m’n gedachten en gevoel loyaal gebleven aan haar en vroeg om een kans. Zij heeft iemand die ze amper kent verkozen boven mij, en zij hield van hem. Het voelt alsof dat de connectie en gevoel tussen ons heeft verbroken op een of andere manier, alleszins langs mijn kant. Hoe kan ik haar op dezelfde manier aankijken, houden van haar, wetende dat ze met iemand anders is geweest? Dat ze iemand anders die ze amper kent verkoos boven mij en daarvan hield, dat stoort me echt wel.
Het gaat een vrij diep gesprek worden vanavond…

Het is nu al een tijdje uit, ik zal de details besparen. En gelukkig maar.. ik voel me veel beter zo.

Iets anders waar ik momenteel mee zit:
Na dat het uit was met haar, kreeg ik random een sms door een ex, die vroeg hoe het met me was. Context: ik ben daar een jaar geleden 4 maanden mee samen geweest, we waren heel gelukkig, maar ik had het uitgemaakt omdat zij een kind heeft en ik me daar niet bereid voor voel om in zo’n relatie te zitten (we hadden in t begin beslist om te zien of dat wel lukt qua gevoel maar lukte dus niet). Ik heb me nadien niet goed gevoeld en na een lang denkproces en overweging heb ik haar na een maand gecontacteerd om te zeggen dat ik haar mis en bereid ben voor alles met haar, ook met kind. Daarop zei ze dat dat geen goed idee was, dat ze ondertussen iemand heeft leren kennen en dat ze gelukkig is daarmee. Daar is het dan bij gebleven.

Maar nu heeft ze me opeens gecontacteerd om te vragen hoe het met me is. Ze is terug single. We zijn iets gaan drinken deze week om bij te praten. Ze vertelde dat ze zich serieus heeft mispakt terwijl haar gevoel meestal wel correct is over iemand, en dat omdat ze hield van hem ze bepaalde negatieve zaken door de vingers zag maar na een tijdje heeft ingezien dat ze dat niet wou met die persoon.
Vandaag gaan we iets gaan eten om verder te praten.
Waarmee ik momenteel worstel is: wil zij terug zijn met mij? Wil ik dat? Oke ik heb het uitgemaakt destijds, maar ik ben met m’n gedachten en gevoel loyaal gebleven aan haar en vroeg om een kans. Zij heeft iemand die ze amper kent verkozen boven mij, en zij hield van hem. Het voelt alsof dat de connectie en gevoel tussen ons heeft verbroken op een of andere manier, alleszins langs mijn kant. Hoe kan ik haar op dezelfde manier aankijken, houden van haar, wetende dat ze met iemand anders is geweest?
Het gaat een vrij diep gesprek worden vanavond…
Wel, wat jij gedaan hebt verschilt toch niet zo van hetgeen zij gedaan heeft. Jullie beiden zijn voor een andere optie gegaan en hebben ingezien dat het de verkeerde keuze was.

Wel, wat jij gedaan hebt verschilt toch niet zo van hetgeen zij gedaan heeft. Jullie beiden zijn voor een andere optie gegaan en hebben ingezien dat het de verkeerde keuze was.
Ik niet, ik was tijdens die maand single. Na dat zij heeft gezegd dat ze met iemand anders was, daarna heb ik vooruit gekeken..

Maar als je zo snel iemand anders leert kennen en iemand die je amper kent verkiest boven mij, dan stel ik me vragen over je liefde en loyaliteit naar mij toe..

Ik niet, ik was tijdens die maand single. Na dat zij heeft gezegd dat ze met iemand anders was, daarna heb ik vooruit gekeken..

Maar als je zo snel iemand anders leert kennen en die verkiest boven mij, dan stel ik me vragen over je liefde en loyaliteit naar mij toe..
Stel je eens in haar plaats. Je bent gedumpt geweest en je start dan maar een nieuwe relatie. Waarna diegene die je gedumpt heeft vraagt voor een 2e kans. Hoe kies je dan en wie zegt je dat die persoon je niet terug gaat dumpen? Om dan in je gat gebeten te zijn omdat je 2ekeuze zou zijn. Terwijl zij zeker ook vragen kan stellen bij uw liefde en lotaliteit naar haar toe als je de relatie eerst stopt omwille van dat ze een kind heeft.

Maar als je zo snel iemand anders leert kennen en iemand die je amper kent verkiest boven mij, dan stel ik me vragen over je liefde en loyaliteit naar mij toe..
Knopen doorhakken. Niet altijd even makkelijk. Aan jou om te kiezen of je hieraan je tijd wilt spenderen of niet.

Ik vind dat je het nogal overdenkt en alleen vanuit uw eigen perspectief ziet. Als jullie uit elkaar zijn (door jouw keuze!) heeft ze geen enkele verantwoording meer af te leggen aan jou en kiest ze er zelf voor hoe snel ze verdergaat. Dat heeft weinig met loyaliteit te maken. Ik vind het nogal bezitterig overkomen dat je verwacht dat ze in die situatie haarzelf beschikbaar houdt voor jou.

Het leven en zeker relaties zijn helemaal niet zo zwart-wit. Dat is moeilijk en uzelf en de ander leren kennen met vallen en opstaan.

Terwijl zij zeker ook vragen kan stellen bij uw liefde en lotaliteit naar haar toe als je de relatie eerst stopt omwille van dat ze een kind heeft.
Zeker, maar ik vind dat er een verschil is tussen niet willen omwille van een kind of omwille van een andere persoon…

Knopen doorhakken. Niet altijd even makkelijk. Aan jou om te kiezen of je hieraan je tijd wilt spenderen of niet.

Ik vind dat je het nogal overdenkt en alleen vanuit uw eigen perspectief ziet. Als jullie uit elkaar zijn (door jouw keuze!) heeft ze geen enkele verantwoording meer af te leggen aan jou en kiest ze er zelf voor hoe snel ze verdergaat. Dat heeft weinig met loyaliteit te maken. Ik vind het nogal bezitterig overkomen dat je verwacht dat ze in die situatie haarzelf beschikbaar houdt voor jou.

Het leven en zeker relaties zijn helemaal niet zo zwart-wit. Dat is moeilijk en uzelf en de ander leren kennen met vallen en opstaan.
Ja jullie hebben gelijk, het is niet makkelijk. Ik hoop dat het gesprek vanavond duidelijkheid zal scheppen… om te weten wat we gaan doen en hoe we ons erbij voelen.

Stel je eens in haar plaats. Je bent gedumpt geweest en je start dan maar een nieuwe relatie. Waarna diegene die je gedumpt heeft vraagt voor een 2e kans. Hoe kies je dan en wie zegt je dat die persoon je niet terug gaat dumpen? Om dan in je gat gebeten te zijn omdat je 2ekeuze zou zijn. Terwijl zij zeker ook vragen kan stellen bij uw liefde en lotaliteit naar haar toe als je de relatie eerst stopt omwille van dat ze een kind heeft.
Dit hé.

@TheMartian ge breekt het af met haar want ge ziet een kind er bij nemen niet zitten. Oké, dat is duidelijk voor haar. Ze date met iemand anders en dat klikt en die geeft niet aan problemen te hebben met haar kind en dan komt gij terug want ge hebt een change of heart.
Nu niet doen alsof haar keuze voor het huidig lief dan fout is, die persoon had op dat moment nog niets gedaan om te verwachten dat het geen goeie keuze was. Gij daarentegen had het uitgemaakt (ge hebt niet gezegd 'ik moet er aan wennen, geef mij wat tijd', het was gedaan) om dan op uw stappen terug te komen en een keuze te vragen...

Maar bon, als uw belangrijkste opmerking is 'hoe kan ik ooit verdergaan met haar wetende dat ze met iemand anders samen was' ist misschien beter om het zo te laten.

Net terug van het eten. Ze legde het ook uit zoals jullie hebben beschreven.. en ze zei dat ook al had ze niemand destijds, zou ze alsnog niet met mij samen willen zijn omdat ze toen nog kwaad was op mij. Dus volgens haar heeft ze niet iemand verkozen boven mij. Ze lijkt het nu wel te overwegen met mij maar volgens haar heeft ze geen vertrouwen meer en zou ze met de tijd willen zien of dat hersteld kan worden en hoe we ons bij elkaar voelen, dus nog niet direct samen zijn maar wel afspreken om wat tijd door te brengen en zien hoe dat verder ontwikkelt.

We zijn dan duidelijk geweest over onze verwachtingen en daar lijkt ze ook anders voor te staan dan vroeger. Zij is momenteel werkloos (recent ontslagen), wenst een opleiding van 3 jaar te beginnen, denkt niet direct aan trouwen of aan kinderen (minstens 4 jaar niet). Ik daarentegen zou dat vroeger willen maar dat is niet aan de orde voor haar. En als wij zouden samenwonen later, zou zij haar uitkering verliezen waardoor ik financieel voor alles zou moeten opdraaien. Dus voor mij is dit echt wel een lastige situatie en ik vraag me af of ik niet te veel miserie op m’n vork neem. Ik ben reeds boven de 30, terwijl zij nog in haar midden 20 zit. Jarenlang geen trouw, geen kinderen, opdraaien voor alle financiële aspecten tijdens haar studies, en daar komt ook haar kind bij… ik weet het niet hoor.

Ze heeft zelf voorgesteld om de volgende keer eens iets leuks te gaan doen, een uitstapje ofzo, en niet praten over serieuze zaken, omdat we nu wel goed weten hoe en wat. Ik zei dat dat leuk zou zijn en ik dat zou willen. Maar over het ‘hoe en wat’, ben ik niet zeker of we dat wel weten.. want we lijken andere verwachtingen te hebben. Daarop zei ze dat ze het er niet opnieuw over wil hebben. Ik zei dat we de volgende keer dan idd eens gewoon focussen op iets leuks doen zonder serieuze gedachten of discussies, daarna zien we wel hoe we het aanvoelen.

Hallo, Spiderman.
Eindelijk nog iemand.

Obvious vanaf de eerste post al.
Elke keer hetzelfde.
Nieuwe account, wat posts in andere topics om de aandacht af te leiden, gevolgd door een lang gefantaseerd gedetailleerd verhaal met enkele specifieke details om reactie uit te lokken in het relatietopic.

Idem 'de vriendin die dochter meewil op vakantie'.

Er lopen rare snuiters rond op deze wereld.

Het is gewoon een promopraatje natuurlijk 🤷‍♂️

1709562686342.png

Een date vroeg welke plannen ik deze week had en toen ik zei dat ik woensdag (alleen) naar sauna ga, heeft ze zichzelf uitgenodigd.
Ik maakte geen bezwaar.

Het wonder is geschied, Googke heeft een date straks en het regent niet.
Goed, ik heb qua uiterlijk vrede met wat verdunde wijn maar qua sturen is het een verademing.
Komt als een leuk persoon over tot nu toe dus gewoon zin in een toffe avond.

Enige nadeel wat ik nu zelf merk is dat ik onbewust in gedachten al een heel beeld van haar heb gevormd.
Had zo nog iemand op Bumble wie ik na maximaal 2 dagen sturen al uitvroeg, omdat ik het ergens wel beu ben om die hele santeboetiek all over te doen. Tot mijn cynische vreugde zei ze natuurlijk af op de dag zelf wegens ziekte en nadien ook niks van gehoord.

Terug
Bovenaan