Het grote BeyondGaming Dating topic

Na 3 dates al vragen om de familie te ontmoeten? damn... run :p
Het is vast humoristisch bedoeld, maar voor de een kan dat dik tegenslagen en voor de ander is dat net wat werkt. Het is maar hoe je dat beiden aanvoelt en het is vooral belangrijk om daarover ook te communiceren naar elkaar toe.

Na 3 dates al vragen om de familie te ontmoeten? damn... run :p

Tis ni dat ze dat vraagt voor komend weekend eh 😛 moest dat nu binnen dit en 3 weken zijn had k nee gezegd en had zij dat sowieso ni gevraagd aan mij. Het nu is vragen voor over bijna 2 maand zie ik niks fout in.

Gelijk @Green Mamba zegt, als je daar wat over communiceert zie ik daar geen probleem mee.

Laatst bewerkt:
Excuses voor de rant, het moet er even uit.

Grmbl, dat is toch altijd iets met die datingapps. Iedereen klaagt over dezelfde frustraties maar iedereen houdt dat ook mee in stand. Match met veel mooie woorden in haar bio en tijdens het chatten, maar het wordt al snel stil aan de overkant. Plots een bericht in de trant "ik ben gelijktijdig met jou een oude kennis tegengekomen, het is niet echt een match met hem maar ik kan niet goed met verschillende mensen tegelijkertijd chatten, daarom is het hier stil, wel benieuwd om jou te leren kennen".

Het zal wel allemaal oprecht zijn hé maar ik zit hier mooi met het gevoel van in de wachtrij te staan als iemands tweede keuze. Heb het een goeie dag laten sudderen en dan bericht gestuurd dat ik ook al ga ik ervan uit dat ze het allemaal oprecht bedoelt niet gelukkig word van in de wachtrij te moeten staan voor een gesprek dat misschien nooit komt en dat dat ook de bedoeling niet kan zijn. Astublieft, hier mijn mailadres (toch een generiek ding waar weinig uit valt af te leiden), als er effectief interesse, tijd en zin is om mij te leren kennen kan je mij hier contacteren maar ik hou al die apps even voor bekeken want kan niet goed om met dat constante teleurgesteld worden.

Ik vind dat nu wel correct van haar gereageerd precies. Ik kon dat zelf ook niet, met meer dan 1 bezig zijn. Toch logisch dat degene die ze al kent van vroeger dan 'voorrang' krijgt.

En uw reactie erop heeft nogal een hoog dramaqueen gehalte :p. Lijkt me niet dat die u nog gaat mailen.

Ik zou dat gewoon droog/luchtig oppakken. "Ah, ik kan dat ook niet. Laat maar weten als ge klaar zijt, ik wacht toch al een aantal jaar." Klaar.

Ach, het is al vaak aangehaald en gewoon een feit net zoals dat iedere dag de zon opkomt (al dan niet achter wolken). Meer mannen dan vrouwen op apps. Een vrouw heeft x-keer berichten op iedere app.

Ik vraag me soms wel af hoe die mannelijke profielen er wel niet uitzien die dan wel succes hebben. Ik ben in ieder geval afgestapt van de typische reisfoto's, want origineel is het niet dat ge bij een berg staat, of in Amerika ergens, of een festival.

Respect hier voor dat geduld met andere culturen. Ik kan echt slecht tegen lang wachten (langer dan 4u of zo). Ze mogen nog zo knap zijn. En zoals hier wel eens gezegd werd: een knap iemand hebt ge nooit voor u alleen :unsure:.

Respect hier voor dat geduld met andere culturen. Ik kan echt slecht tegen lang wachten (langer dan 4u of zo). Ze mogen nog zo knap zijn. En zoals hier wel eens gezegd werd: een knap iemand hebt ge nooit voor u alleen :unsure:.
Het grote verschil IMO is dat in Latijnse landen, zeker over de oceaan, dat allemaal wat losser en minder dwingend is als het over daten gaat. Het moet tof zijn vooral. Eenmaal dat overgaat naar serieus ligt dat wel anders, en die overgang is duidelijker dan hier. Ik vraag het aan is daar vaak nog wel een ding.

Die opmerking over knap snap ik biet, alsof knappe mensen niet monogaam kunnen zijn. Alsof knap ook altijd een objectief en algemeen gegeven is.

Je hebt knap en je hebt knap-knap (à la: het hele café draait zich om). En je hebt mensen die daar niet om malen dat ze zelf lelijk zijn en dat ze samen zijn met iemand die lelijk is. En zelfs dat oordeel is relatief, want die mensen vinden elkaar mooi en niet lelijk. Maar dan op een andere manier dan wat het oog ziet.

Het oog wil ook wat, vind ik, en ik vind mijn vrouw knap.

Je hebt knap en je hebt knap-knap (à la: het hele café draait zich om). En je hebt mensen die daar niet om malen dat ze zelf lelijk zijn en dat ze samen zijn met iemand die lelijk is. En zelfs dat oordeel is relatief, want die mensen vinden elkaar mooi en niet lelijk. Maar dan op een andere manier dan wat het oog ziet.

Het oog wil ook wat, vind ik, en ik vind mijn vrouw knap.
Voor mij draait het vooral rond uitstraling: naturelle, positief en zelfvertrouwen uitstralen zonder arrogant te zijn.

Maar als het puur over 'beoordelen' van het uiterlijk kan ik wel zeer streng zijn. Maar daar draait het uiteraard niet rond in het dagelijkse leven.

Voor mij draait het vooral rond uitstraling: naturelle, positief en zelfvertrouwen uitstralen zonder arrogant te zijn.

Maar als het puur over 'beoordelen' van het uiterlijk kan ik wel zeer streng zijn. Maar daar draait het uiteraard niet rond in het dagelijkse leven.
Nee inderdaad. Het gaat ook om het totaalpakket. Geborgenheid, aantrekking, intelligentie, zelfzorg, zelfvertrouwen, gevoel voor humor, ... Voor iedereen is die verhouding en het belang dat je eraan hecht anders.

Ik vind dat nu wel correct van haar gereageerd precies. Ik kon dat zelf ook niet, met meer dan 1 bezig zijn. Toch logisch dat degene die ze al kent van vroeger dan 'voorrang' krijgt.

En uw reactie erop heeft nogal een hoog dramaqueen gehalte :p. Lijkt me niet dat die u nog gaat mailen.
Natuurlijk is het correct aangepakt door haar. Maar op het einde van de rit is het hetzelfde gedoe dat je steeds weer tegenkomt op die apps, alleen met een schonere verpakking errond.

En ja, ze kan dat interpreteren als dramaqueen. So be it, ik ben open over zo'n dingen, kan ze daar niet mee om? Pech voor mij dan. Zoals ook tegen haar gezegd: Ik kan moeilijk om met die constante teleurstelling en oppervlakkigheid op die apps dus hou die efkes voor bekeken.

Heeft er iemand hier trouwens nog matches op de dag zelf via Tinder? In het begin was het altijd de dag zelf. Nu krijg ik meestal matches met mensen die ik 2-3 weken geleden heb geswiped. Krijg ook totaal geen likes meer op Tinder, enkel matches (platinum abo). Met hetzelfde profiel op Bumble en Happn dagelijks likes, geloof er echt niets van.

Denk toch ook dat apps echt niets voor mij zijn. Wetende hoeveel andere opties vrouwen hebben, is de kans toch klein dat het iets oplevert.

Krijg ook totaal geen likes meer op Tinder, enkel matches (platinum abo). Met hetzelfde profiel op Bumble en Happn dagelijks likes, geloof er echt niets van.
Hier ook niks meer van likes op Tinder sinds een drietal weken. Daarvoor dagelijks minstens eentje, vaak nog veel meer. Geen idee wat er met dat ding scheelt. Swat, maakt niet meer uit, account is intussen opgezegd. Enkel de chat op Bumble met de fameuze match hou ik nog efkes open.

Ik merk wel sinds ik hier ben, wat nu zo een 3 weken is, dat ik al random een 10x als "cute" ben bestempeld door girls.
Vaak wel buiten aan een bar en al in de late uurtjes, maar wel altijd door bv Canadezen, Braziliaanse, Portuguese, enfin andere "groepen"

Dat komt omdat dit iets is dat Belgische vrouwen niet zo snel gaan zeggen tegen een random stranger.

Ik merk wel sinds ik hier ben, wat nu zo een 3 weken is, dat ik al random een 10x als "cute" ben bestempeld door girls.
Vaak wel buiten aan een bar en al in de late uurtjes, maar wel altijd door bv Canadezen, Braziliaanse, Portuguese, enfin andere "groepen"

Valt me op omdat dit in België nooit gebeurde want ik vind mezelf redelijk average.
Nuja dan nog moet ik het nog altijd wel van mijn woorden hebben, wat wel vlot gaat want heb een resem psychologisch traits.

Maar viel me wel op sinds ik hier ben.
Ik denk dat dat men in veel landen sneller complimenten geeft dan in Vlaanderen. Ik moet nog altijd horen dat ik mijn vrouw veel te weinig complimenten gaf toen we elkaar leerden kennen. Er is een reden dat wij (en meer Noordelijke landen) vaak als kil worden beschreven. En Canadezen, gohja ik denk dan aan de mentaliteit van de VS waar je ook makkelijk complimenten krijgt en allerhande smalltalk.

Dat en wat standaard is van uiterlijk verschilt nu wel als je ver genoeg reist. Net zoals in pakweg België mensen vaak positief zijn over "latino"-trekken zoals donker haar, donkdere ogen, en een bruine huid, ... waarschijnlijk omdat we dit hier minder vaak zien, zal in andere landen voor ons vrij klassieke kenmerken zoals donkerblond/lichtbruin haar, grijze ogen, eerder bleek van huid...opvallen.

Ik vraag me soms wel af hoe die mannelijke profielen er wel niet uitzien die dan wel succes hebben.
Ik heb Tinder, Bumble en Feeld gehad. Ik heb nu wel de sjans dat ik paar toffe foto's heb van ik op een podium met veel publiek. Maar voor de rest, gewone 'voila dat ben ik' foto's.'t Is niet dat ik superveel matches had. Heb in 2017 veel 'getinderd' zonder verwachtingen en mezelf gebleven met een groot 'we zullen wel zien' en 'het is wat het is'-gehalte en na wat one-nighters en langdurige connecties zo de moeder van mijn zoon tegenkomen (da's gedaan, gezamenlijk gelukkig beslist dat het niet meer was wat het was). 2023 terug getinderd, met datzelfde principe. En heb nu een vriendin, iemand die op een zelfde manier in het leven stond als ik, naar elkaar toegegroeid zonder verwachtingen en zelfs met een 'ja, ik wil geen relatie é' en voila, hier zijn we dan. Wel een relatie, en een goei.

Vaak hoor ik dat precies alles moet, en het moet snel gaan, en nogal snel dat 'ik wil u voor mij alleen', zelfs als ge nog maar in de 'hallo, daten?'-fase zit. Als ge zo tindert, moet dat toch ongelooflijk vermoeiend zijn, denk ik dan. Gewoon amuseren, connecties zoeken, als ge het ni voelt, afbreken, eerlijk zijn tegenover uzelf en de date, alles groeit wel of net niet. Relativeren, 't is ook maar dat é. En die goeie dingen komen wanneer ge het dan juist niet verwacht.
En u dat niet aantrekken van dat er anderen zijn. Tuurlijk zijn er anderen, gij zijt ook die andere voor zijn/haar matches.

Mss bekijk ik het allemaal wat simplistisch of positief, maar zelfs de mindere dates, die dan op niks eindigen, haal ik er dan altijd iets uit van wat ik nog niet wist over mezelf, of kent ge weer een café extra ofzo, of weet ge al meer wat ge wel en niet wil.

Op dit moment helemaal nog niet klaar om te gaan daten, maar als ik dit allemaal lees heb ik er al weinig zin in :p

Mijn huidige ex-vriendin 9 jaar geleden ook via Tinder leren kennen, maar eerlijk gezegd zag ik er toen een stuk beter uit. De miserie van de laatste jaren heeft zijn sporen nagelaten...

En ik vond het toen al enorm frustrerend dat online daten.
Misschien eerst wat aan mezelf werken.

Mss bekijk ik het allemaal wat simplistisch of positief, maar zelfs de mindere dates, die dan op niks eindigen, haal ik er dan altijd iets uit van wat ik nog niet wist over mezelf, of kent ge weer een café extra ofzo, of weet ge al meer wat ge wel en niet wil.
Ja, dat is de theorie over hoe je het moet aanpakken. In de praktijk zit ge met een kop die daar, willen of niet, wat emoties overheengiet en een stukje rugzak en ge zijt vertrokken voor een hoop teleurstellingen. Vandaar hier dus de conclusie: Dit is momenteel niet mijn ding en de shitload van iedere keer in de touwen te liggen na de zoveelste tegenvaller niet waard. Dus bye bye apps, ik kom nog wel eens terug als ik hier wel zin in heb en mijn kop wat beter omkan met het grote frustratiefeest dat die apps nu eenmaal zijn.

Op dit moment helemaal nog niet klaar om te gaan daten, maar als ik dit allemaal lees heb ik er al weinig zin in :p

Mijn huidige ex-vriendin 9 jaar geleden ook via Tinder leren kennen, maar eerlijk gezegd zag ik er toen een stuk beter uit. De miserie van de laatste jaren heeft zijn sporen nagelaten...

En ik vond het toen al enorm frustrerend dat online daten.
Misschien eerst wat aan mezelf werken.
Hoogstwaarschijnlijk zag iedereen van ongeveer jouw leeftijd er 9 jaar geleden beter uit :)

Terug
Bovenaan