Het grote BeyondGaming Dating topic

Vreemd dat het in andere contreien zo gewoon is van (veel) te laat te komen en je daar helemaal van geen kwaad bewust te zijn. Wat is dan nog het nut van een uur mee te geven voor een afspraak? 🤷‍♂️
Omdat de personen die daar uitnodigen en een uur geven voor de afspraak ook gewoon chill zijn.

Als die zeggen “om 19u”, zijn die zelf om 19u nog bijlange niet klaar.

Sorry maar dat is toch een kwestie van integratie :/. Ik ben ook van Egyptische afkomst, het begrip tijd/deadlines/afspraken zijn er toch wel ingedrild als je hier leeft en werkt.

Ik verwachtte mijn ouders zaterdag om 8u30 ‘s morgens, ik stond om 7u45 klaar omdat ik weet dat die altijd heel stuk vroeger zijn. 8u06 ging de bel (logs van de bel-app), de stiptheid zit daar nog meer ingedrild dan onze generatie.
Mja, het gaat hier over iemand die in Portugal date met een Braziliaanse hé. En uiteindelijk is men toch in Latijns-Amerikaanse landen zover ik weet voor professionele zaken wel op tijd hoor, het is vooral voor vrijetijdszaken dat het allemaal losser is.

Tot zover heb ik met 5 afgesproken, als we deze meetellen en het is altijd ok geweest. Maar na een paar keer zie ik er altijd tegen op geen idee waarom. Het feit dat moest mijn ex morgen haar kar keren ik daar direct op zou springen ( figuurlijk) doet er ook geen goed aan.

Oh ja dat is de reden waarom ik twijfel, ik moet mezelf dwingen om dingen te doen, maar ik weet niet of dat een goede basis is voor zaken.

edit: en mijn energie niveau na een week met de kinderen is ook niet direct.. optimaal :p
(First) Daten is intensief: je moet je telkens opnieuw volledig openstellen, geïnteresseerd zijn in andermans vertelsels, etc.

Moest ik toen het probleem hebben gehad van te veel dates had ik nooit meer dan 1 per week ingepland. Ik vond het gewoon chatten en "interessant blijven" en de "interesse houden" eigenlijk al intensief genoeg.

Nu, vanaf dat ik mijn huidige vriendin (toekomstige vrouw) ontmoette, was er eigenlijk geen druk meer. Alles leek gewoon natuurlijk te gaan, zonder inspanning of iets. Dus ik zou sowieso dat zoeken, moest je je daarin kunnen vinden.
Als je echt veel keuze hebt, eventueel gewoon niet te veel moeite steken in "moeilijke" dates.
Dat klinkt misschien cru, en gemakkelijk spreken als ik "de ware" heb gevonden, maar je uitsloven voor weinig kans op return is ook niet echt... wijs lijkt me.
Natuurlijk kan je niet verwachten dat iedere situatie zich vanzelf (of zo snel) zal settlen in iets dat echt vertrouwd en moeiteloos aanvoelt. Maar dat is toch iets dat bij mij (en haar) heel veel deed: het voelde gewoon natuurlijk om bij elkaar te zijn.

Als ik mijn ouders hier wil om 10u, stuur ik dat ze vanaf 10u30 welkom zijn. Dan staan die hier om 10u. :unsure:
Zoiets ja...
Ik zeg bv tegen mijn vader dat ik om 18u bij hem zal zijn zodat ik om 17u45 in de wagen de telefoon kan opnemen om op "waar blijf je?" te antwoorden met "ik ben aan het parkeren"

Vroeger vaak afgesproken met 2 koppels en dat waren uitersten... reserveren om 19u wilt zeggen dat je tegen koppel A moet zeggen dat het om 18:30 is en aan koppel B om 19:30. Tis maar hoe je de mensen kent zeker?

Als ge voor een reservatie of voor te eten zo laat zijt kunt ge mijn kloten kussen tbh. Kan mij niet veel schelen van welk land ge dan komt.

Gisterenavond stuurt ze opeens " ik ben onderweg waar gaan we eten " er was helemaal niets gezegd over gisteren te ontmoeten.
Achja ik ga geen logica meer zoeken en gewoon met de flow mee :unsure:

Blijkbaar gaan we Vrijdagavond naar Bairro Alto, kheb nie achter een uur gevraagd en zal het wel horen.

Rond welk uur stuurde ze dat?

Gisterenavond stuurt ze opeens " ik ben onderweg waar gaan we eten " er was helemaal niets gezegd over gisteren te ontmoeten.
Achja ik ga geen logica meer zoeken en gewoon met de flow mee :unsure:

Blijkbaar gaan we Vrijdagavond naar Bairro Alto, kheb nie achter een uur gevraagd en zal het wel horen.
Bairo Alto best leuke buurt in Lisboa!
Hier al 7 jaar samen met Braziliaanse.
3j avondles Portugees gevolgd, dus kan wel een woordje meespreken.. ;).
Cultureel is er natuurlijk veel verschil. Dames zijn nog veel traditioneler en liefdevoller dan de meeste Vlaamse dames. Ik zou me eerlijk gezegd niet meer kunnen aanpassen aan een kille dame. Geloof is ook een dingetje natuurlijk.
Boa sorte!

Laatst bewerkt:
Cultureel is er natuurlijk veel verschil. Dames zijn nog veel traditioneler en liefdevoller dan de meeste Vlaamse dames. Ik zou me eerlijk gezegd niet meer kunnen aanpassen aan een kille dame. Geloof is ook een dingetje natuurlijk.

Ik heb een totaal andere ervaring met Portugese/Braziliaanse vrouwen absoluut niet traditioneel en niks van geloof :)

Ik heb een totaal andere ervaring met Portugese/Braziliaanse vrouwen absoluut niet traditioneel en niks van geloof :)
Ik moet zeggen dat ik toch een 30-tal koppels ken hier in Vlaanderen (altijd vrouw Brazilaans) en dat dit toch altijd beetje zo ervaren wordt. Ze zijn ook passioneel in alles maar een uur later is dit al over en kan je alles bespreken.

Voor de geïnteresseerde… 3 dates ver nu en denk wel dat t in kannen en kruiken is. Wel nog niks “officieel” maar alles loopt goed.

Edit: OK, net de vraag gekregen of ik eind maart mee naar een familiefeest zou durven gaan… Dit lijkt mij een done deal 😎😅

Laatst bewerkt:
Excuses voor de rant, het moet er even uit.

Grmbl, dat is toch altijd iets met die datingapps. Iedereen klaagt over dezelfde frustraties maar iedereen houdt dat ook mee in stand. Match met veel mooie woorden in haar bio en tijdens het chatten, maar het wordt al snel stil aan de overkant. Plots een bericht in de trant "ik ben gelijktijdig met jou een oude kennis tegengekomen, het is niet echt een match met hem maar ik kan niet goed met verschillende mensen tegelijkertijd chatten, daarom is het hier stil, wel benieuwd om jou te leren kennen".

Het zal wel allemaal oprecht zijn hé maar ik zit hier mooi met het gevoel van in de wachtrij te staan als iemands tweede keuze. Heb het een goeie dag laten sudderen en dan bericht gestuurd dat ik ook al ga ik ervan uit dat ze het allemaal oprecht bedoelt niet gelukkig word van in de wachtrij te moeten staan voor een gesprek dat misschien nooit komt en dat dat ook de bedoeling niet kan zijn. Astublieft, hier mijn mailadres (toch een generiek ding waar weinig uit valt af te leiden), als er effectief interesse, tijd en zin is om mij te leren kennen kan je mij hier contacteren maar ik hou al die apps even voor bekeken want kan niet goed om met dat constante teleurgesteld worden.

Los van de match hierboven: Al die mensen met hun bio's vol tekstjes over hoe ze op zoek zijn naar "diepe verbinding" enzoverder enzovoort. In de praktijk hebben die dan één of ander onmogelijk checklijstje en met wie alles mooi afvinkt (als die al bestaat) denken ze dan op magische wijze onmiddellijk die "diepe verbinding" te voelen? Me dunkt dat het vooral een kwestie is van iemand vinden waarmee je een klik hebt en daarna die fameuze verbinding samen uit te bouwen. Dat komt allemaal niet vanzelf, het leven is geen romcom film.

Al die gevallen die zogezegd geïnteresseerd zijn maar al snel stilvallen, weinig diepgang of interesse tonen, er zijn nog zoveel wachtenden voor u, tussen de 1000 volgende mensen op de stapel zit er misschien iemand waarmee het nog net iets beter past, ... Whatever hoor, ze mogen het hebben. Van 't straat geraken is niet mijn ultieme levensdoel en dit is het mij echt niet waard.

tussen de 1000 volgende mensen op de stapel zit er misschien iemand waarmee het nog net iets beter past,
Is dat niet zowat het ding van de datingapps en het hele internetdating gebeuren? Vroeger had je een beperkte keuze om uit te kiezen en moest je het daar mee doen. Nu weet je dat er altijd nog wel een betere keuze zou kunnen rondfladderen en blijf je daar zowat achter zoeken swipen.

Verder mooi omschreven hoe de meute algemeen is. Allemaal een mooie tekst en op zoek naar diepgang, maar we starten het gesprek met Heykes, Alles goed?. Er komt nog net geen, mooi weer buiten hè! achter.

Nou ja kijk. Het leven is een zoektocht en ook dit deeltje is er daar een van. Ik hoop dat je snel kunt vinden wat je zoekt.

Is dat niet zowat het ding van de datingapps en het hele internetdating gebeuren? Vroeger had je een beperkte keuze om uit te kiezen en moest je het daar mee doen. Nu weet je dat er altijd nog wel een betere keuze zou kunnen rondfladderen en blijf je daar zowat achter zoeken swipen.
Ja dat is het zieke aan heel die apps. Je moet een match ook starten met 0,0 verwachtingen en tegelijkertijd met die persoon op korte termijn een klik ontwikkelen, ik vind dat een absurde situatie. Ik ben nu eenmaal geen emotieloze robot.

Ik swipe nogal selectief en probeer de profielen eruit te halen die niet de generieke reisjes-wijntjes zijn en iets meer diepgang lijken te hebben, en meestal begint dat best wel ok maar wordt dat op het einde van de rit exact dezelfde oppervlakkig zever of flauwe excuses als waarover ze ongetwijfeld zelf ook frustraties hebben. Dat willekeurig wat opervlakking beginnen chatten met hopen tegelijk in de hoop "plots" eens de juiste vast te hebben is nu eenmaal mijn ding niet.

Verder mooi omschreven hoe de meute algemeen is. Allemaal een mooie tekst en op zoek naar diepgang, maar we starten het gesprek met Heykes, Alles goed?. Er komt nog net geen, mooi weer buiten hè! achter.

Nou ja kijk. Het leven is een zoektocht en ook dit deeltje is er daar een van. Ik hoop dat je snel kunt vinden wat je zoekt.
Je kan een gesprek natuurlijk ludiek beginnen met een "what kind of a noise annoys an oyster?", maar je begint niet meteen met diepgaande existentiële vragen. Een "heykes" of "allokes" vind ik persoonlijk nogal vlak, destijds probeerde ik het gesprek altijd met een kwinkslag op gang te brengen. Soms vloeiden daar leuke gesprekken uit, waaruit ik kon afleiden dat de dame in kwestie wel om kon gaan met humor en absurditeiten. Soms ook gesprekken waaruit ik niet veel meer uit kon krijgen dan "cva?" of "ja" of "nee". Dan was het rap gedaan.

Je kan een gesprek natuurlijk ludiek beginnen met een "what kind of a noise annoys an oyster?", maar je begint niet meteen met diepgaande existentiële vragen. Een "heykes" of "allokes" vind ik persoonlijk nogal vlak, destijds probeerde ik het gesprek altijd met een kwinkslag op gang te brengen. Soms vloeiden daar leuke gesprekken uit, waaruit ik kon afleiden dat de dame in kwestie wel om kon gaan met humor en absurditeiten. Soms ook gesprekken waaruit ik niet veel meer uit kon krijgen dan "cva?" of "ja" of "nee". Dan was het rap gedaan.
Ik blijf ver van de cliché openingszinnen en begin meestal met ergens een kwinkslag over iets dat ik in haar profiel zag. Mijn laatste fysieke date had een foto van haar aan de LHC op haar profiel staan, heb dan iets gezegd in de trant van "ik ben niet voor de melige openingszinnen maar als ik één zou moeten verzinnen zou het iets zijn over wij die hier op elkaar botsen zoals de deeltjes in de LHC." Ik was blijkbaar de eerste die dat ding had herkend, steekt direct het gesprek in gang. Swat, op het einde van de rit had die zo'n enorme muur rond haar staan dat dat heel ongemakkelijk begon te voelen op die date en is dat op niks uitgedraaid. Leek veel potentieel in te zitten maar uiteindeiljk weer een teleurstelling.

Voor de geïnteresseerde… 3 dates ver nu en denk wel dat t in kannen en kruiken is. Wel nog niks “officieel” maar alles loopt goed.

Edit: OK, net de vraag gekregen of ik eind maart mee naar een familiefeest zou durven gaan… Dit lijkt mij een done deal 😎😅

Na 3 dates al vragen om de familie te ontmoeten? damn... run :P

Met het eerste deel ben ik akkoord, maar die opmerking over de "meute" lijkt me gewoon hoe je mensen leert kennen, met al dan niet romantisch potentieel? Allezja ik heb toch met niemand de eerste paar minuten diepzinne of zwaarwichtige topics aangekaart.

Uiteindelijk moet het nog min of meer plezant blijven, en vooral: neem het (zeker met al die apps) niet te serieus. Er is een gigantisch "aanbod", maar iedereen weet dat ook, dus zoals je zelf al zegt leggen mensen de lat soms onrealistisch hoog. Terwijl een interessante bio en foto's een startpunt zijn, maar je daarmee IMO toch weinig weet buiten dat het er wat veelbelovend uitziet.

Terug
Bovenaan