Het grote BeyondGaming Dating topic

Of net wel gezien de enorme hoeveelheid gebruikers
Met mijn ervaring tot nu toe? Zelfs bij de groep die het allemaal wat serieuzer/duurzamer wil aanpakken eindigt het met exact hetzelfde gedoe, het wordt alleen gepresenteerd met wat mooiere woorden. Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn die je dan net toevallig op het juiste moment tegenkomt maar dan moet je u eerst door een hele hoop shit worstelen en daar heb ik nu even geen zin in.

Los daarvan is de hele manier waarop je datingapps moet aanpakken toch ferm gericht op een bepaalde aanpak die niet past bij een grote groep mensen.

mijn aanpak - pre dating apps - pastte ook niet bij een grote groep mensen.

don't ask how I know.

Nu ik erover nadenk, misschien was m'n aanpak niet de beste.

Met mijn ervaring tot nu toe? Zelfs bij de groep die het allemaal wat serieuzer/duurzamer wil aanpakken eindigt het met exact hetzelfde gedoe, het wordt alleen gepresenteerd met wat mooiere woorden. Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn die je dan net toevallig op het juiste moment tegenkomt maar dan moet je u eerst door een hele hoop shit worstelen en daar heb ik nu even geen zin in.
Ik weet het niet. Als je zonder apps met vreemden gaat beginnen praten/daten die geen "vriend van een vriend" zijn, zou dat zoveel beter gaan?

Ik had vandaag gevraagd rond 14u of het doorging nadat ik merkte dat er geen reactie meer kwam. Om 17u30 nog eens en als laatste om 19u omdat ik toch gauw een drie kwartier rij.

Sorry, maar hier heb ik geen begrip voor.
Ik werd de dag voor een date unmatched, je bent niet de enige. In de plaats van gewoon even te zeggen dat ze het toch niet ziet zitten.

En toch zit een grote groep (de meerderheid) van alle soorten erop. Als ZOveel mensen er problemen mee hadden, zou het zichzelf wel reguleren en uitsterven.
But they don't, so it doesn't (op dit moment toch nog niet).

Ik weet het niet. Als je zonder apps met vreemden gaat beginnen praten/daten die geen "vriend van een vriend" zijn, zou dat zoveel beter gaan?
Als ik voor mezelf spreek, niet echt. Maar mijn ervaringen beperken zich tot vreemden in het uitgaan. Daar had ik initieel geen diepe gesprekken mee en was de aantrekking puur op uiterlijk.
Na een date bleek dan toch dat we te verschillend waren om effectief een relatie te willen starten.

En het omgekeerde heb ik recent ook met online apps meegemaakt. Een match, online best wel goede gesprekken gehad en dan eenmaal op date was er geen klik.
Als het over haar interesses ging, was het een spraakwaterval en als ik zelf een opening liet waarop zij zou kunnen doorvragen, dan viel er een pijnlijke stilte 😅

Als ZOveel mensen er problemen mee hadden, zou het zichzelf wel reguleren en uitsterven.
Nee, want er is geen* alternatief qua online dating dus je "moet" het wel op die manier doen. De manier waarop die apps werken in combo met hoe onze kop nu eenmaal werkt werken het allemaal in de hand dus het is aanpassen of opgeven. Het verklaart ook waarom mensen een app als Breeze een verademing noemen: Beperkt aanbod aan mensen, onmiddellijk irl afspreken. Nu nog wachten tot dat ding ook beschikbaar komt in mijn regio.
* buiten Breeze dus

Mijn excuses voor de stigmatiserende post omtrent dating met andere culturen dan de Westerse, ik was zodanig teleurgesteld dat ik ff beter hier niet had gepost.
@Sting: Hoe ging ge ermee om en erna? Het geloof in apps staat bij mij wel op een bijzonder laag pitje nu even.

Laatst bewerkt:
Nee, want er is geen* alternatief qua online dating dus je "moet" het wel op die manier doen. De manier waarop die apps werken in combo met hoe onze kop nu eenmaal werkt werken het allemaal in de hand dus het is aanpassen of opgeven. Het verklaart ook waarom mensen een app als Breeze een verademing noemen: Beperkt aanbod aan mensen, onmiddellijk irl afspreken. Nu nog wachten tot dat ding ook beschikbaar komt in mijn regio.
* buiten Breeze dus
Er zijn nog altijd speeddates. Ik hoor daar toch ook wat recente succesverhalen onder de collega’s/vrienden, mensen die online dating ook minder vonden. Speeddating verkort voor jou misschien het proces? Mensen betalen ervoor dus zijn misschien ook wat concreter op zoek?

Al is het louter kwestie van eens op de juiste persoon te botsen ze, zowel on- als offline. Wij zijn eveneens een ‘tinder’-koppel, het kan :p. Voor mij verlaagde online dating wel een drempel, je weet dat die persoon single en op zoek is.
Als puber op school/in de jeugdbeweging was het toch ook spannend en gissen wat die andere persoon nu exact wil? Ik zie hier eveneens verhalen passeren van mensen die smsen met een leuke collega maar niet weten of er al dan niet een relatie inzit of ze kunnen spreken van oprechte interesse. Denk dat dat niet zoveel verschilt van online dating. Bij online dating is het enkel minder awkward/pijnlijk dan wanneer je bij iemand op de werkvloer een blauwtje loopt ;).
Denk dat je er vooral luchtig mee moet omspringen, iemand vinden mag niet uw enige doel zijn, eens een leuk gesprek of in het algemeen nieuwe mensen leren kennen kan een fijne eerste start zijn. Ik heb tot op vandaag nog steeds ‘vrienden/kennissen’ van mijn ver tinderverleden, die zijn allemaal gelukkig gesetteld maar de vriendschappelijke klik is er wel.

Denk dat je er vooral luchtig mee moet omspringen, iemand vinden mag niet uw enige doel zijn, eens een leuk gesprek of in het algemeen nieuwe mensen leren kennen kan een fijne eerste start zijn. Ik heb tot op vandaag nog steeds ‘vrienden/kennissen’ van mijn ver tinderverleden, die zijn allemaal gelukkig gesetteld maar de vriendschappelijke klik is er wel.
Ja dat weet ik hoor. Het is vooral een stuk rugzak dat getriggerd wordt. De combo van "wel klaar om iemand nieuw toe te laten" en "de manier waarop het op de apps loopt triggert het één en ander" is nogal kak.
Ik kom uit een relatie waarin er sprake was van o.a. emotionele chantage in de vorm van een constante vage afwijzing (geen idee hoe ik het anders moet omschrijven) en laat "vage afwijzing" nu net iets zijn dat vaak voorvalt op die apps: Gesprekken die stilvallen, anderen die prioriteit krijgen waardoor je niet weet waar je aan toe bent, ghosting, matches die zonder reden verbroken worden, ...
Je mag het nog allemaal zo hard verwerkt hebben, op één of andere manier wordt dat dan toch getriggerd en zit je met die soms irrationele emoties. Vandaar: Stapje terug nemen, er een beetje over zagen en dan zien hoe verder.

Er zijn nog altijd speeddates. Ik hoor daar toch ook wat recente succesverhalen onder de collega’s/vrienden, mensen die online dating ook minder vonden. Speeddating verkort voor jou misschien het proces? Mensen betalen ervoor dus zijn misschien ook wat concreter op zoek?
Idd speeddating is wat serieuzer heb ik ook de indruk. Gisteren nog eentje gedaan. Enkel moet je daar wel naartoe gaan met de instelling van "een leuke avond hebben en wat babbelen met mensen en we zien wel" en niet "ik ga hier de vrouw/man van mijn leven tegenkomen". Basically is het datingapps IRL maar je kan zelf niet kiezen wie er voor je komt te zitten maar wel in een bepaalde leeftijdscategorie. Wat natuurlijk ook wel de kans verhoogt dat het effkes duurt eer je iemand tegenkomt waarmee jij wil matchen of die met jou wil matchen achterna. En dan moet het nog pas beginnen.

Maar het face tot face praten met iemand geeft al direct een heel andere indruk dan wat chatten op zo'n app. Als er daarna een match uit volgt en nog een date dan heb je de persoon al gezien en weet je een klein beetje wat te verwachtten. Ik heb nog een paar speeddates op de planning staan deze maand. Waarvan 2 "matched" speeddates. Daar ben ik wel benieuwd naar want je moet op voorhand een kleine persoonlijkheidstest/vragenlijst doorlopen en dan krijg je de dag zelf 6 'matches'.

Ik had vandaag gevraagd rond 14u of het doorging nadat ik merkte dat er geen reactie meer kwam. Om 17u30 nog eens en als laatste om 19u omdat ik toch gauw een drie kwartier rij.

Sorry, maar hier heb ik geen begrip voor.
Ik zou hier zelf ook echt niet mee om kunnen en serieus pissed zijn, en dat zeg ik dan als persoon die zelf nog een relatie heeft gehad met iemand uit die regionen en vrienden maakte met mensen die er net hetzelfde in stonden als hij - ook uit die cultuur, of ze spraken toch dezelfde moedertaal. :unsure:

EDIT: stukje aangepast en details weggedaan uit privacyredenen
Ze belden sowieso héél kort dag, en tenzij mijn ex en ik zelf niks afgesproken hadden (lees: ik dat zelf voor ons gepland had) ging hij steeds op hun uitnodiging in. Weg gezellige avond tussen ons twee.
Ze kwamen hem dan minimum een uur later halen, of ze kwamen gewoon niet. Mijn ex vond het normaal, ik niet.

Dus ja, in sommige culturen wordt plannen over het algemeen anders gezien, en daar moet je mee om kunnen gaan. Ik kon het alvast niet en had het heel erg onderschat.

Als je zelf een planner bent en erop gesteld bent dat mensen zich houden aan afspraken en/of op tijd zijn geef ik graag het advies om nooit te daten (of vriendschappen aan te gaan) met iemand die dit niet zo nauw neemt - waarvan diegene ook afkomstig mag zijn.

Laatst bewerkt:
Nee, want er is geen* alternatief qua online dating dus je "moet" het wel op die manier doen.
Hoe bedoelde? Alle alternatieven, aka "hoe men het vroeger deed" zijn nog steeds beschikbaar hoor. Maar blijkbaar kiest de grote groep toch voor de apps omdat ze dat toch ergens beter vinden.

Allee vooruit, enkel dát wordt er natuurlijk uitgepikt om op te reageren. :') (Niet dat het mij verbaast, integendeel. Grappig eigenlijk.)

Artikels als bovenstaande doen weer trauma's van 10 jaar geleden naar boven komen, ik kan de de frustratie en radeloosheid terug herinneren van gewoon niet te weten hoe iemand te leren kennen als je niet conventioneel aantrekkelijk bent.

Ik ben absoluut nog niet klaar om te beginnen zoeken nu, maar het maakt me gewoon terug echt kwaad en verdrietig en gefrustreerd in het besef dat ik eigenlijk alles had wat ik wou na zo lang zoeken, om het dan toch terug kwijt te raken.

Het is echt vechten en spartelen om het hoofd boven water te houden.

Op die manier is het wel kut ja. Hopelijk heeft ze een valabele uitleg. Indien je het telefoonnummer hebt, kun je altijd eens bellen natuurlijk.
Natuurlijk niet.
Mensen die overduidelijk geen respect tonen voor jou daar moet je geen halve seconde tijd meer insteken.
Enkel als ze zelf afkomen met (gemeende) excuses en een valabele uitleg zou ik overwegen om misschien ooit nog eens te reageren op hen.

Je mag nog zo eenzaam en wanhopig zijn je moet voor jezelf toch wel ergens een lijn trekken waar je niet onder gaat.

Artikels als bovenstaande doen weer trauma's van 10 jaar geleden naar boven komen, ik kan de de frustratie en radeloosheid terug herinneren van gewoon niet te weten hoe iemand te leren kennen als je niet conventioneel aantrekkelijk bent.
Geen idee wat er in dat artikel staat, zit achter een paywall, maar dat gaat waarschijnlijk over de klassieke Tinderfrustraties? Hier heel dat boeltje even buitengesmeten want geen zin in. Van't straat geraken is nu ook niet mijn ultieme levensdoel en het is alle bijhorende dating-ontgoocheling momenteel niet waard.

Ja Thomas, duidelijk dat ze meer een bad boy zoeken hé.
Momomo, er zijn er ook die wél zijn type zoeken. Je moet u natuurlijk eerst door alle andere Tindershit worstelen en mekaar wel tegenkomen en matchen en dan nog op het juiste moment. Dus ja, het blijft één hoop gedoe.

"Ik ben een zelfstandige man, ik woon alleen, ik doe mijn eigen was en plas, ik kan strijken, koken en poetsen. Ik durf me kwetsbaar op te stellen en fouten toe te geven.”
Is die eerste zijn niet zowat de standaard op 33 jaar? En die tweede zin vind ik zo'n lege uitspraak die iedereen over zichzelf kan zeggen.

Terug
Bovenaan