Het grote BeyondGaming Dating topic

Dat lukt tot je kinderen hebt die hier hun eigen sociaal leven uitbouwen. Dan wordt afstand wel nogal een dingetje. Naast het niet kunnen/willen verhuizen mocht je willen gaan samenwonen wordt de verplaatsingstijd bij het daten of een LAT relatie dan nog wel eens een probleem als je dat moet combineren met een voltijdse job en ouderschap.
Natuurlijk, maar dat is dan een extra factor die niet voor iedereen geldt natuurlijk. Kinderen veranderen alles natuurlijk.
 
Persoonlijk vind ik voor een relatie wat verder kijken geen probleem, omdat je -indien alles goed gaat en dat je ambitie is- je op termijn wel een compromis kunt vinden qua woonplaats zeker.
Niet altijd even makkelijk nochtans. Door dat honkvaste en die vriendenkring uit eigen dorp is het basically kiezen bij wiens vrienden en familie je dicht wil wonen (lees: waar je door de week makkelijk binnen springt/in de vrije tijd sneller/spontaner mee afspreekt)
Tenzij je in de midden gaat wonen en je dus iedereen wat benadeelt...
Komt er ook wel bij dat, maar dat is overal, er soms wel een mentaliteitsverschil is tussen bepaalde regio's. En dat valt ook pas op eens je daar woont.

Het heeft in mijn vorige relatie voor spanning gezorgd bv.

Uiteindelijk is het idd wel zo dat je die moeite moet willen doen voor elkaar maar ik spreek uit ondervinding dat die moeite doen geen probleem is tot je ze moet blijven doen... Zolang er geen andere problemen in de relatie zitten maakt het idd bitter weinig uit of je op 10 minuten fietsen of 3 kwartier rijden van u ouders/stamcafé woont, dat klopt.
Maar het hangt uiteraard van persoon tot persoon af.
 
Jawadde, ik zit precies weer in een pretpark want de rollercoaster waar ik nu inzit bezorgt me enkel stress en negatieve energie terwijl het me in eerste instantie vlinders gaf.

Het was nochtans zij die me aansprak op een feestje voor een tweede kans. Ik vond haar op zich wel leuk, maar de manier van communicatie was m'n ding gewoon niet. Ik ga geen uren wachten noch m'n persoonlijkheid verdraaien om zo in haar gratie te vallen.

Ergens pijnlijk gezien we toch een klik hadden, want anders kust ge niet zoveel, zo passioneel en belt ge geen uren aan een stuk.
Van de ene dag op de andere is dit zo gedraaid dat het gewoon doodzwijgen is geworden.

Op zich was ik wel oké gelukkig alleen. Dit zal ff pijn doen, maar het is wat het is.
 
Hey

Ik volg dit topic al een tijdje en wil mijn eerste stappen wagen op Tinder (vroeger wel al enkele keren een profiel gehad)
Meer kans ook op matches in de lente /zomer had ik begrepen
Nu je als man maar 1kans hebt op likes en who knows matches kom ik hier even voor advies
Op dag 2-3 beland je waarschijnlijk al op de 9600ste plaats in de rij vandaar op zoek naar een fameuze eerste indruk
Wat is not done voor je profielfoto?
Zonnebril, foto in je string; foto met je gevangen karper, in je wieler tenue, wat nog? En hoeveel foto’s zet je zo best online?
Vakantie foto’s yes or no? Ze mogen ook geen 10jaar oud zijn. Foto met je huisdier ok?
Heb geen kindjes dus die gezellige familiefoto komt er ook niet
Had ook gedacht donderdag /vrijdag avond online te gaan -> ook weer meer kans dacht ik?

Alle tips welkom 😊
 
Hey

Ik volg dit topic al een tijdje en wil mijn eerste stappen wagen op Tinder (vroeger wel al enkele keren een profiel gehad)
Meer kans ook op matches in de lente /zomer had ik begrepen
Nu je als man maar 1kans hebt op likes en who knows matches kom ik hier even voor advies
Op dag 2-3 beland je waarschijnlijk al op de 9600ste plaats in de rij vandaar op zoek naar een fameuze eerste indruk
Wat is not done voor je profielfoto?
Zonnebril, foto in je string; foto met je gevangen karper, in je wieler tenue, wat nog? En hoeveel foto’s zet je zo best online?
Vakantie foto’s yes or no? Ze mogen ook geen 10jaar oud zijn. Foto met je huisdier ok?
Heb geen kindjes dus die gezellige familiefoto komt er ook niet
Had ook gedacht donderdag /vrijdag avond online te gaan -> ook weer meer kans dacht ik?

Alle tips welkom 😊
Ik denk dat je het nu al aan het overanalyseren bent en er zo niks van komt. Zet er gewoon op wat je leuk vindt en wordt het wat, dan wordt het wat. Komt er niks van? Dan is het ook zo en probeer je eens een andere app.
 
Hey

Ik volg dit topic al een tijdje en wil mijn eerste stappen wagen op Tinder (vroeger wel al enkele keren een profiel gehad)
Meer kans ook op matches in de lente /zomer had ik begrepen
Nu je als man maar 1kans hebt op likes en who knows matches kom ik hier even voor advies
Op dag 2-3 beland je waarschijnlijk al op de 9600ste plaats in de rij vandaar op zoek naar een fameuze eerste indruk
Wat is not done voor je profielfoto?
Zonnebril, foto in je string; foto met je gevangen karper, in je wieler tenue, wat nog? En hoeveel foto’s zet je zo best online?
Vakantie foto’s yes or no? Ze mogen ook geen 10jaar oud zijn. Foto met je huisdier ok?
Heb geen kindjes dus die gezellige familiefoto komt er ook niet
Had ook gedacht donderdag /vrijdag avond online te gaan -> ook weer meer kans dacht ik?

Alle tips welkom 😊

Stukjes in vet vind ik al vergaand om mee bezig te zijn. Maak dat gewoon aan wanneer het je past en je tijd hebt?

Als je nu graag vist of met de vélo rijdt, waarom zou je daar dan geen foto van op je profiel zetten? Dan weet de andere partij al meteen iets van jou en als iemand je op basis van die foto weg swipet, geen groot verlies toch?
 
Hey

Ik volg dit topic al een tijdje en wil mijn eerste stappen wagen op Tinder (vroeger wel al enkele keren een profiel gehad)
Meer kans ook op matches in de lente /zomer had ik begrepen
Nu je als man maar 1kans hebt op likes en who knows matches kom ik hier even voor advies
Op dag 2-3 beland je waarschijnlijk al op de 9600ste plaats in de rij vandaar op zoek naar een fameuze eerste indruk
Wat is not done voor je profielfoto?
Zonnebril, foto in je string; foto met je gevangen karper, in je wieler tenue, wat nog? En hoeveel foto’s zet je zo best online?
Vakantie foto’s yes or no? Ze mogen ook geen 10jaar oud zijn. Foto met je huisdier ok?
Heb geen kindjes dus die gezellige familiefoto komt er ook niet
Had ook gedacht donderdag /vrijdag avond online te gaan -> ook weer meer kans dacht ik?

Alle tips welkom 😊
Je bekijkt het teveel als een soort van jobinterview denk ik. Ja, uiteraard helpt het als je wat deftige foto's hebt die er niet uitzien alsof ze in 2004 werden gemaakt, maar uiteindelijk is het achterliggende idee toch ook wel dat ze een afspiegeling zijn van jou. Dus zaken weglaten die je eigenlijk wil gebruiken lijkt me niet echt ideaal als het doel is iemand te vinden die je apprecieert.

Verder lijkt het belangrijkste me om te relativeren en al die extreem belangrijke regels met een korrel zout te nemen.
 
En toch... type foto's zal je meer of minder matches opleveren.

Een paar vuistregels:

- Geen groepsfoto: dat leidt de aandacht af van jou
- Gebruik recente foto's
- Wissel close-ups af met foto's waar je helemaal opstaat
- Wat die close-up betreft: ook weer niet te dicht he. Blijkbaar zou 1/3e van het lichaam - dus van kop tot net onder de borstkast - voor onze hersenen de ideale verhouding zijn.
- De foto's waarop je je lichaam toont hebben best een neutrale achtergrond
- Foto's van je hobby's kunnen zeker en zijn een goed aanknopingspunt voor een gesprek maar let tegelijkertijd op met het signaal dat je daarmee stuurt. Is je hobby bvb. jagen en je poseert met rokende tweeloop naast een net geschoten everzwijn dan zal dat minder mensen aanspreken dan een foto van jou op Rock Werchter. Heb je een hobby met een breed draagvlak (ik zeg maar wat: een muziekinstrument spelen, skiën, volg je een sommelier cursus, ...) dan kan je die zeker tonen.
- Foto's waarop je sport kunnen ook maar als dat te maniakaal overkomt dan zal het weer afschrikken. Als uit die foto's blijkt dat al je vrije tijd naar trainen gaat dan zal dat eerder afschrikken.
- Tinder is een mobile ervaring dus opteer eerder voor portrait formaat en niet voor landscape formaat
- Ah en showing-off is een grote afknapper: de moto, sportwagen, rolex, ... laat je beter achterwege. Je wilt een date die in jou geïnteresseerd is en niet in je Porsche
- Kom authentiek over en niet fake
- Glimlach
- Gebruik foto's waar je verzorgd opstaat en waarop je goed maar niet al te extravagant gekleed bent. Draag je nooit een kostuum zet dan ook geen foto van jou in kostuum (zie ook: kom authentiek over)
- Zorg ervoor dat je foto's een verhaal vertellen over wie je bent. Je kan ze in een volgorde zetten die ook overeenkomt met je bio
- Vermijd foto's met je kinderen maar verzwijg geen kinderen in je bio

Et voilà...
 
Zo. Tijd om een cursus Tinder aan te bieden aan 400 euro. Duidelijk een publiek voor. :unsure:

Onder de noemer 'tips & tricks' voor het gebruik van de app Tinder zelf.

Op de eerste tab (hoofdpagina) verschijnen de gewone profielen waaruit je normaalgesproken gaat swipen.

Op de tweede tab (explore) heb je een aantal voorafgedefinieerde filters, gaande van "vrij vanavond", "natuurliefhebbers", "muziekliefhebbers", "sportief" tot "date-avond".

In de begindagen van een nieuwe Tinder zal je zien dat de profielen die hier verschijnen dezelfde zijn als op de hoofdtab.
Ik liet die tweede tab dan ook constant links liggen.

Na verloop van tijd zal je merken dat in deze tweede tab echter meer verschillende (andere) profielen getoond worden.
Puur qua regio zie ik hier zelfs meer profielen dicht in mijn omgeving dan op de hoofdtab.

Naar wie mag ik facturen, @Green Mamba ?
Ik veronderstel naar de vraagsteller @darkempire ?
 
Jawadde, ik zit precies weer in een pretpark want de rollercoaster waar ik nu inzit bezorgt me enkel stress en negatieve energie terwijl het me in eerste instantie vlinders gaf.

Het was nochtans zij die me aansprak op een feestje voor een tweede kans. Ik vond haar op zich wel leuk, maar de manier van communicatie was m'n ding gewoon niet. Ik ga geen uren wachten noch m'n persoonlijkheid verdraaien om zo in haar gratie te vallen.

Ergens pijnlijk gezien we toch een klik hadden, want anders kust ge niet zoveel, zo passioneel en belt ge geen uren aan een stuk.
Van de ene dag op de andere is dit zo gedraaid dat het gewoon doodzwijgen is geworden.

Op zich was ik wel oké gelukkig alleen. Dit zal ff pijn doen, maar het is wat het is.

Dit is echt zo'n trieste trend tegenwoordig.
Als je elkaar 'leuk' vindt, waarom speel je dan zulke kinderachtige "the waiting game" spelletjes.
 
Want mannen ghosten niet?
Bvb... Ik gooi ook maar met een veralgemening: van de aardbodem verdwijnen eens ze de vrouw in bed hebben gekregen?
Omdat ze dan op hun gemak eindelijk eens een goeie steak met frieten kunnen klaarmaken in de keuken, zonder altijd die vrouw rond zich te hebben?

Vroeger was ik trots omdat ik mijn vrouw in bed kreeg, terug me even een tijger voelend. Nu draait het in bed krijgen van mijn vrouw vooral om zelf nog vlug die zak chips te kunnen uithalen die ik dan als volleerde luiaard opeet.

Soit, succes aan alle daters. En dat ongeacht het seizoen van het jaar. Mijn vrouw in de zomer tegengekomen, maar of dat er ook maar iets toe doet: nah.
 
Overlaatst nog weten gebeuren, echt triestig.
Ik vind ghosten tout court walgelijk, los van geslachten of redenen. 🤷‍♀️
Zoveel moeite is het niet om 1 berichtje te sturen met: "Ik zie dit niet verder evolueren, helaas was ons vorige contact het laatste voor mij. Veel succes nog!"
(Niet dat daarmee alles netjes is opgelost, maar het zorgt wel voor VEEL minder onzekerheid bij de ander...)
 
Ik vind ghosten tout court walgelijk, los van geslachten of redenen. 🤷‍♀️
Zoveel moeite is het niet om 1 berichtje te sturen met: "Ik zie dit niet verder evolueren, helaas was ons vorige contact het laatste voor mij. Veel succes nog!"
(Niet dat daarmee alles netjes is opgelost, maar het zorgt wel voor VEEL minder onzekerheid bij de ander...)
Als iemand niet meer stuurt, weet je het toch ook? Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo goed in negatief nieuws brengen 🤷‍♂️

Leuk is het natuurlijk niet. Maar dat is afgewezen worden evenmin.
 
Als iemand niet meer stuurt, weet je het toch ook? Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo goed in negatief nieuws brengen 🤷‍♂️

Leuk is het natuurlijk niet. Maar dat is afgewezen worden evenmin.
Er zijn altijd mensen die blijven hopen en dus wekenlang blijven wachten op een berichtje. Onduidelijkheid is zoveel erger want de negatieve boodschap blijft maar duurt VEEL trager om te landen.
 
Hangt toch ook van persoon tot persoon af. Voor mij heeft dat nooit echt uitgemaakt, als ik niks meer van iemand hoorde of ik merkte dat de goesting om af te spreken er niet meer was wist ik ook genoeg. Das het prille begin hè.
 
Terug
Bovenaan