Het grote BeyondGaming Dating topic

Meh, dat komt toch vooral uit de monden van mensen die al jaren in een relatie zitten. Als single kan ik u vertellen dat ik meer uitkijkt naar het gesetteld gedeelte waar je elkaars gewoontes kent, uitstapjes kan voorstellen waarvan je weet dat je parter het ook sowieso leuk gaat vinden. Liever dat dan die beginperiode waar je er plots na 5 maanden achterkomt dat uw nieuwe liefde er zo eentje is die de teletext ondertitels opzet bij Nederlandstalige programma’s.
Tja, elke fase in een relatie brengt wel een andere nostalgie met zich mee of een vooruitzicht op een toekomstige fase.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Langs de andere kant, ik ga binnenkort wel is iets eten met een collega. We sturen savonds vaak met elkaar, gaan samen sporten en wou ook wel is iets mee gaan eten. Vervelende aan heel deze situatie: wanneer is dit meer als “collega’s zijnde” omgaan… En moest ik dan zeggen dat er langs mijn kant eventueel meer broeit kan dit misschien nadelig worden voor de sfeer tussen ons 2 op’t werk. Iets wat ik dan ook wel jammer zou vinden want ze’s wel altijd een van men betere collega’s geweest.

Dat is een lastige. Enerzijds is het een collega, dus kans op geroddel is groot (vrouwen delen vaak gegevens dus ze zal het zeker tegen een andere collega zeggen), maar ik weet niet of jullie op dezelfde afdeling werken?
Anderzijds mag je ook geen kans onbenut laten als jullie echt een match zijn. Want dan ga je verdere leven afvragen wat als?
 
Dat is een lastige. Enerzijds is het een collega, dus kans op geroddel is groot (vrouwen delen vaak gegevens dus ze zal het zeker tegen een andere collega zeggen), maar ik weet niet of jullie op dezelfde afdeling werken?
Anderzijds mag je ook geen kans onbenut laten als jullie echt een match zijn. Want dan ga je verdere leven afvragen wat als?

We werken beiden in de retail sector dus er is wel wat contact op’t werk. Qua functie is het alleszins niet dat ze partij kan trekken voor mij tov andere collega’s.

Nu de laatste dagen is er wel iets minder contact na de werkuren dus we zien wel. Kan ni echt hoogte krijgen van haar intenties 😅

Indien t toch meer zou zijn laat ik de kans wel niet liggen nee. Denk dat een vriendin van mij me nog t beste advies gaf nl “go with the flow, amuseert u op de momenten dat ge samen iets doet en als er iets van fysiek contact zou komen langs haar kant lijkt t wel duidelijker dat zij er eventueel ook meer in ziet als enkel collega’s die besties zijn buiten de werkuren” 😃
 
En relaties of daten op het werk behoren tot de privé-sfeer, zolang het werk er niet onder lijdt mogen er ook geen vragen gesteld worden van de werkgever uit of leidinggevende. Het is maar dat je het weet.
 
Meh, dat komt toch vooral uit de monden van mensen die al jaren in een relatie zitten. Als single kan ik u vertellen dat ik meer uitkijkt naar het gesetteld gedeelte waar je elkaars gewoontes kent, uitstapjes kan voorstellen waarvan je weet dat je parter het ook sowieso leuk gaat vinden. Liever dat dan die beginperiode waar je er plots na 5 maanden achterkomt dat uw nieuwe liefde er zo eentje is die de teletext ondertitels opzet bij Nederlandstalige programma’s.
Whoops, ik ben er zo eentje 🙈 wat is daar mis mee? Da’s toch makkelijk? Dan moet de tv niet te luid staan en als er wat achtergrondgeluid is, geeft dat dan niet zo.
 
Whoops, ik ben er zo eentje 🙈 wat is daar mis mee? Da’s toch makkelijk? Dan moet de tv niet te luid staan en als er wat achtergrondgeluid is, geeft dat dan niet zo.
Ik was mij ook al aan het afvragen of dat een ding is waar mensen zich heel erg aan storen en of ik nu een bepaald type mens ben :laugh:
 
Whoops, ik ben er zo eentje 🙈 wat is daar mis mee? Da’s toch makkelijk? Dan moet de tv niet te luid staan en als er wat achtergrondgeluid is, geeft dat dan niet zo.
Hetzelfde met Engels met Engelse subs. Ik ben graag mee met het totale plaatje 🤷‍♂️ Nu is het ook zo dat je met kinderen altijd wel wat achtergrond .... euh .... ruis hebt.
 
Hetzelfde met Engels met Engelse subs. Ik ben graag mee met het totale plaatje 🤷‍♂️ Nu is het ook zo dat je met kinderen altijd wel wat achtergrond .... euh .... ruis hebt.
Idem, alleen is het tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend met sommige gegenereerde subs. Is iemand bezig over een wapenlevering, zijn de ondertitels bezig over de begrafenis van een tante.
 
Idem, alleen is het tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend met sommige gegenereerde subs. Is iemand bezig over een wapenlevering, zijn de ondertitels bezig over de begrafenis van een tante.
Klopt. Ook soms lastig dat niet alles in de ondertiteling kan gestoken worden. Soms hoor je veel meer dan er in de ondertiteling staat. Maar goed, dat is voor een ander topic natuurlijk.
 
Klopt. Ook soms lastig dat niet alles in de ondertiteling kan gestoken worden. Soms hoor je veel meer dan er in de ondertiteling staat. Maar goed, dat is voor een ander topic natuurlijk.
Acteur: I don’t get this, this is just unbelievable, how is this possible, you have to get me some answers, I am not ok with this, I mean jesusmaryjoseph!
Ondertitel: Hm.
 
Acteur: I don’t get this, this is just unbelievable, how is this possible, you have to get me some answers, I am not ok with this, I mean jesusmaryjoseph!
Ondertitel: Hm.
fetchimage
 
Mensen pendelen dagelijks van brugge naar brussel om te werken.
zou er geen enkel probleem mee hebben om dagelijks een uur op trein te zitten voor een lief.

Pendelen voor uw werk is imo toch nog iets anders dan een lief zoeken op die afstand, op het vlak van wonen zijn Vlamingen nogal honkvast. Dat is mss ook een verklaring voor (behalve natuurlijk ook dat de prijzen in Brussel veel hoger liggen) mensen bereid zijn zo veel te pendelen naar het werk ipv te verhuizen. Kijk bijvoorbeeld ook naar een programma als Blind Gekocht, daar zijn de deelnemers vaak ook zéér veeleisend over de regio waar ze willen wonen.
 
Pendelen voor uw werk is imo toch nog iets anders dan een lief zoeken op die afstand, op het vlak van wonen zijn Vlamingen nogal honkvast. Dat is mss ook een verklaring voor (behalve natuurlijk ook dat de prijzen in Brussel veel hoger liggen) mensen bereid zijn zo veel te pendelen naar het werk ipv te verhuizen. Kijk bijvoorbeeld ook naar een programma als Blind Gekocht, daar zijn de deelnemers vaak ook zéér veeleisend over de regio waar ze willen wonen.
Dat klopt 100%...
En nochtans is die afstand hier bij ons iets waar een Fransman mee lacht.
Nuja, ik zit nu zelf ook in zo'n situatie en ben er zeker van dat dit de grootste uitdaging zal worden.

Deze keer heb ik jullie bespaard van alle datingavonturen opnieuw, conclusie is : ik ben nog maar eens begonnen aan een nieuw relatie :unsure:
 
Pendelen voor uw werk is imo toch nog iets anders dan een lief zoeken op die afstand, op het vlak van wonen zijn Vlamingen nogal honkvast. Dat is mss ook een verklaring voor (behalve natuurlijk ook dat de prijzen in Brussel veel hoger liggen) mensen bereid zijn zo veel te pendelen naar het werk ipv te verhuizen. Kijk bijvoorbeeld ook naar een programma als Blind Gekocht, daar zijn de deelnemers vaak ook zéér veeleisend over de regio waar ze willen wonen.
Brussel is voor een hoofdstad nog redelijk betaalbaar, misschien deels omdat je in je geboortedorp/gemeente kan blijven wonen en pendelen zoals je zegt. Het klopt gewoon dat iemand uit een groter land eens lacht met onze inschatting van "1u rijden is ver". Ik weet nog hoe mijn vrouw eens zei: "Hé kunnen we dit weekend mijn vriendin bezoeken, die woont niet ver?". Wij wonen in de rand, niet ver was dan Delft, maar een dikke 2u rijden. Uiteindelijk is dat van jongsaf gewoon anders aankijken tegen afstanden: de familie van haar moeder woonde op 16u rijden met de wagen, voor hogere studies was dat sowieso verhuizen. Dat zorgt er IMO ook voor dat hier mensen vaak een zeer vaste vriendenkring hebben uit hun jeugd, terwijl dat in zo'n groot land veel eenvoudiger verwatert.

Persoonlijk vind ik voor een relatie wat verder kijken geen probleem, omdat je -indien alles goed gaat en dat je ambitie is- je op termijn wel een compromis kunt vinden qua woonplaats zeker, en je tot dan toch wel een uurtje kan reizen. Anderzijds, ik kende vroeger iemand die een LAT-relatie had met haar vriend in Zweden. Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken.
 
Persoonlijk vind ik voor een relatie wat verder kijken geen probleem, omdat je -indien alles goed gaat en dat je ambitie is- je op termijn wel een compromis kunt vinden qua woonplaats zeker, en je tot dan toch wel een uurtje kan reizen. Anderzijds, ik kende vroeger iemand die een LAT-relatie had met haar vriend in Zweden. Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken.
Dat lukt tot je kinderen hebt die hier hun eigen sociaal leven uitbouwen. Dan wordt afstand wel nogal een dingetje. Naast het niet kunnen/willen verhuizen mocht je willen gaan samenwonen wordt de verplaatsingstijd bij het daten of een LAT relatie dan nog wel eens een probleem als je dat moet combineren met een voltijdse job en ouderschap.
 
Dat lukt tot je kinderen hebt die hier hun eigen sociaal leven uitbouwen. Dan wordt afstand wel nogal een dingetje. Naast het niet kunnen/willen verhuizen mocht je willen gaan samenwonen wordt de verplaatsingstijd bij het daten of een LAT relatie dan nog wel eens een probleem als je dat moet combineren met een voltijdse job en ouderschap.
Natuurlijk, maar dat is dan een extra factor die niet voor iedereen geldt natuurlijk. Kinderen veranderen alles natuurlijk.
 
Persoonlijk vind ik voor een relatie wat verder kijken geen probleem, omdat je -indien alles goed gaat en dat je ambitie is- je op termijn wel een compromis kunt vinden qua woonplaats zeker.
Niet altijd even makkelijk nochtans. Door dat honkvaste en die vriendenkring uit eigen dorp is het basically kiezen bij wiens vrienden en familie je dicht wil wonen (lees: waar je door de week makkelijk binnen springt/in de vrije tijd sneller/spontaner mee afspreekt)
Tenzij je in de midden gaat wonen en je dus iedereen wat benadeelt...
Komt er ook wel bij dat, maar dat is overal, er soms wel een mentaliteitsverschil is tussen bepaalde regio's. En dat valt ook pas op eens je daar woont.

Het heeft in mijn vorige relatie voor spanning gezorgd bv.

Uiteindelijk is het idd wel zo dat je die moeite moet willen doen voor elkaar maar ik spreek uit ondervinding dat die moeite doen geen probleem is tot je ze moet blijven doen... Zolang er geen andere problemen in de relatie zitten maakt het idd bitter weinig uit of je op 10 minuten fietsen of 3 kwartier rijden van u ouders/stamcafé woont, dat klopt.
Maar het hangt uiteraard van persoon tot persoon af.
 
Terug
Bovenaan