Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik kan niet anders dan hard zijn voor mezelf, afgelopen nacht net geen 4h geslapen volgens m'n smartwatch omdat ik exact over dat aan het piekeren was. De bittere ironie is dat ik wist in m'n achterhoofd dat m'n werk niet goed zat, dus ondanks dat ik keigelukkig was met m'n nieuwe relatie, toch begonnen met solliciteren en zelf misschien de doodsteek gegeven samen met een aantal zaken die ik niet kon controleren natuurlijk (corona in de familie, blessure) of waar ik onvoldoende stilgestaan heb bij de boodschap wat dat uitstuurde (FGA).

Ik ben me ermee aan het verzoenen dat het 95% kans niet meer recht te trekken valt, maar het maakt het niet minder pijnlijk voor mezelf.
Wat ook meespeelt, we zitten hier in de datingthread: onze eerste date voelde als een sprookje: leuke activiteit, leuk iets gaan drinken/eten en heel die tijd 100% oogcontact, daarna diezelfde avond nog een eerste kus, zoiets heb ik nooit meegemaakt (de oppervlakkige variant wel, waarbij er ook die kus was maar geen vuur maar soit), ... de lat ligt nu immens hoog, voor ooit zelfs nog maar middelmatige dates te doen.
Je bent te hard voor jezelf. Zelfreflectie is ok maar je mag niet vervallen in medelijden met jezelf. Het lijkt alsof je, los van een relatie, een aantal zaken in je leven wilt aanpakken. Probeer dat te doen zonder dat zoiets afstraalt op een relatie.
 
Je bent te hard voor jezelf. Zelfreflectie is ok maar je mag niet vervallen in medelijden met jezelf. Het lijkt alsof je, los van een relatie, een aantal zaken in je leven wilt aanpakken. Probeer dat te doen zonder dat zoiets afstraalt op een relatie.
Seconding this. Ik herinner mij dat ik ooit eens volgende post schreef als reactie op KoC - ik heb dit gevoel nog steeds heel hard bij het lezen van z'n posts:

Ik zou toch ook toevoegen: probeer aan jezelf te werken. Wanneer je hier je streams of consciousness post, is het voor mij redelijk duidelijk dat je je niet super voelt en dat je je ganse situatie en context heel negatief ziet. Een potentiële partner pikt zo'n dingen op want je zal zoiets continu uitstralen als dat je denkpiste is, ook al denk je misschien dat je je op een date 'goed houdt'.

Ik vermoed dat je nogal onzeker, needy en weinig ambitieus of toekomstgericht overkomt. Dat zijn dingen die vrouwen (en mensen in het algemeen eigenlijk) niet bepaald aantrekkelijk vinden, en terecht ook he. Ik hoop dat niet te hard overkomt want ik bedoel het constructief, maar ik zou echt proberen om in je persoonlijk en professioneel leven wat doelen en ambities te stellen en daar ook effectief naartoe te werken.

Probeer voor jezelf op middellange termijn de meest aantrekkelijke persoon te worden die je kan zijn. Niet om vrouwen aan te trekken, maar gewoon voor jezelf, voor je eigenwaarde. Je zal merken dat al de rest daar automatisch uit volgt.
Het is een cliché, maar je hebt je eigen leven echt wel zelf in handen hoor. Maak je niet druk in dingen die je niet zelf kan controleren (eg iemands romantische voorkeuren of compatibiliteit met iemand), steek al die energie in wat je wel kan: de beste versie van jezelf worden en jezelf accepteren.
 
Maar opnieuw, ik zou echt stoppen met alle details uit te spitten om proberen te weten te komen wat nu net voor de breuk heeft gezorgd. Dat gaat echt niet gewoon 1 ding zijn, ik denk dat het gewoon een kwestie is van niet bij elkaar passen hoor. En dat is iets dat je gewoon niet in de hand hebt.

Dat kan, maar het voelt als één ding, omdat ik 100% zeker weet dat ze die avond niet naar me toe gekomen was met het idee om het uit te maken, dus ja... dan zullen er nog wel meerdere dingen gespeeld hebben, maar ik had het gevoel dat ik die dan nog had kunnen rechttrekken met de meerdere leuke dingen die nog in onze agenda stonden.

Je bent te hard voor jezelf. Zelfreflectie is ok maar je mag niet vervallen in medelijden met jezelf. Het lijkt alsof je, los van een relatie, een aantal zaken in je leven wilt aanpakken. Probeer dat te doen zonder dat zoiets afstraalt op een relatie.

Advies van zowel loopbaanbegeleidster als psycholoog is inderdaad altijd al geweest dat ik keihard ben voor mezelf. Ik zou het geen medelijden noemen, gewoon een zekere realiteitszin, want ik grijp elke kans wel die ik krijg, maar krijg er weinig en kan er zelf weinig nieuwe realiseren.

Seconding this. Ik herinner mij dat ik ooit eens volgende post schreef als reactie op KoC - ik heb dit gevoel nog steeds heel hard bij het lezen van z'n posts:

Het is een cliché, maar je hebt je eigen leven echt wel zelf in handen hoor. Maak je niet druk in dingen die je niet zelf kan controleren (eg iemands romantische voorkeuren of compatibiliteit met iemand), steek al die energie in wat je wel kan: de beste versie van jezelf worden en jezelf accepteren.

Dat snap ik best, maar nauwelijks een week na jouw "advies" ben ik haar tegengekomen overigens, en de wereld was ineens een pak positiever. Ik was toen oprecht de beste versie van mezelf: volop sporten, tekenacademie als creatieve uitlaapklep, eindelijk verlost van de kanker die datingapps zijn, geen zorgen meer dat ik geen sociale vriendenkring heb om in een bar ofzo de liefde van m'n leven tegen te komen want ik had ze gevonden op een speeddate, ... Ik was in januari voor het eerst in jaren: trots op mezelf en 100% gelukkig als ik niet aan m'n werk dacht.

Eén ding zat dus wél nog echt scheef: m'n werk... en na de kerstperiode moest ik terug naar daar, en het ergste is dat ik uiteindelijk voor een overheidsinstelling werk, dus zou ook m'n voeten kunnen vegen aan m'n werk en ik zou het nog niet snel verliezen maar dat ligt niet in m'n aard: ik ben opgevoed om m'n best te doen, maar ik krijg de middelen niet, ik mis opleiding... en kan daardoor ook niet vlot naar een andere job.
Ik had van januari tot maart nog de nodige "reserve"-kracht om dat niet te laten afstralen, maar toen in maart een meeting van data management office waar met zoveel woorden werd gezegd dat ik de job niet op m'n eentje zou kunnen zonder een collega, dezelfde collega die bepaalde kennis gewoon niet kan/wilt delen...
Ik had toen in april een vacature gezien waar ik wél de nodige ervaring/diploma voor had, me daar volop gesmeten om dat laatste stuk van m'n leven te fixen, 't is niet gelukt en toen heb ik een véél grotere bres geslagen: want nu moet ik uit een veel diepere put klimmen, het voelt bij momenten alsof er een betonblok op m'n borstkast rust.
 
Eén ding zat dus wél nog echt scheef: m'n werk... en na de kerstperiode moest ik terug naar daar, en het ergste is dat ik uiteindelijk voor een overheidsinstelling werk, dus zou ook m'n voeten kunnen vegen aan m'n werk en ik zou het nog niet snel verliezen maar dat ligt niet in m'n aard: ik ben opgevoed om m'n best te doen, maar ik krijg de middelen niet, ik mis opleiding... en kan daardoor ook niet vlot naar een andere job.
Ik had van januari tot maart nog de nodige "reserve"-kracht om dat niet te laten afstralen, maar toen in maart een meeting van data management office waar met zoveel woorden werd gezegd dat ik de job niet op m'n eentje zou kunnen zonder een collega, dezelfde collega die bepaalde kennis gewoon niet kan/wilt delen...
Ik had toen in april een vacature gezien waar ik wél de nodige ervaring/diploma voor had, me daar volop gesmeten om dat laatste stuk van m'n leven te fixen, 't is niet gelukt en toen heb ik een véél grotere bres geslagen: want nu moet ik uit een veel diepere put klimmen, het voelt bij momenten alsof er een betonblok op m'n borstkast rust.
Ik vind het oprecht erg dat je prille relatie is afgesprongen. Maar dude, je klaagzang hierboven klinkt als Calimero... Herpak je. Ik las dat je veel aan het sporten was en - succesvol - een opleiding als vrijwillige brandweerman volgde... Concentreer je toch op die dingen, vier de successen die je daarmee boekt en straal dat succes uit. Focus toch niet op de problemen met je daytime job en laat die zeker niet interfereren met je relatie. Het is maar een job hé... it pays the bills en that's it. Je bent verdorie een brandweerman... Dat is toch iets waar je met trots naar mag kijken. Een slechte collega mag je leven niet verknallen he.
Advies van zowel loopbaanbegeleidster als psycholoog is inderdaad altijd al geweest dat ik keihard ben voor mezelf. Ik zou het geen medelijden noemen, gewoon een zekere realiteitszin, want ik grijp elke kans wel die ik krijg, maar krijg er weinig en kan er zelf weinig nieuwe realiseren.
Dat herken ik in je andere posts. Iets is van toepassing op jou, je herkent het maar erkent het niet. Je geeft er dan een draai aan om het voor jezelf te relativeren of verantwoorden... Doe dat gewoon niet. Pas als je voor jezelf iets kan erkennen kan je eraan werken.
 
En @KnightOfCydonia, om nog even @ThomasMore (hij brengt het misschien wat cru, maar hij heeft wel ergens gelijk) bij te springen: jouw 'zin voor realiteit' is vaak vind ik echt overdreven cynisch. Ik lees dat in je posts waarin je over jezelf praat, en ik heb dat ook al gemerkt in posts in P&A. Nu niet dat ik onnozele P&A vetes wil bovenhalen (laat dat hier echt maar weg) maar om maar te zeggen dat dat echt wel een terugkerend thema is bij jou vind ik, toch als ik mag afgaan op wat ik hier lees van je. Als je dat soort doorgedreven cynisme enkel 'botviert' in je politieke opvattingen dan is dat niet eens zo erg, maar je moet opletten dat je jezelf en je eigen verwezenlijkingen niet kapotrelativeert.

Je mag inderdaad best trots zijn op wat je al allemaal hebt verwezenlijkt. Je staat op het punt om brandweerman te (proberen) worden en zo doorheen de jaren talloze mensen te helpen, en soms zelfs levens te redden. Dat is echt wel iets om fier op te zijn. Je kan echt wel alles om zeep 'denken' hoor. 'Wat voor nut heeft het nu dat ik brandweerman ben, als ik het niet was dan was iemand anders het wel geworden' bijvoorbeeld. Niet dat jij dat denkt, maar het is maar een voorbeeld hoe je, als je dat wilt, letterlijk alle persoonlijke successen kan herleiden naar iets waardeloos.

Veel mensen grijpen 'ik ben realistisch' aan om echt kei- en keihard te zijn, en vaak overdreven zwartgallig, maar dat is dus niet hetzelfde. Jij bent niet realistisch of 'eerder terughoudend', jij bent echt wel full-blown cynisch en zwartgallig. Dat is geen verwijt, want vermoedelijk kan je daar zelf niet aan doen, maar het is goed om te weten dat je best wat milder voor jezelf mag zijn denk ik. Dat is echt wel iets wat je kan leren, en hoewel het zeker niet zo simpel is als 'wees gewoon positiever, dude!' kan het inderdaad misschien geen kwaad dat je daar eens op gewezen wordt.

Je kan met behulp van een professional hier echt wel op relatief korte tijd wezenlijke verandering in brengen, en hoewel jij waarschijnijk wel nooit de optimistische glass-half-full persoon zal zijn (dat is helemaal niet erg want dat moet ook niet) kan je wel stappen ondernemen om uit die toch wel vrij negatieve en donkere manier van denken te raken, zolang je daar voor open staat. En nog snel: iets positiever worden is niet hetzelfde als plotseling naïef worden, of niet voldoende kritisch meer. Ik zeg het maar omdat dat een angst is die veel mensen hebben in jouw situatie, dat ze hun 'edge' dan kwijt spelen, maar dat is zeker niet zo. Positiever denken (vooral dan over jezelf) gaat je meer weerbaarheid geven op termijn, zonder daarbij in te moeten boeten aan je kritische denkvermogen.
 
Ik vind het oprecht erg dat je prille relatie is afgesprongen. Maar dude, je klaagzang hierboven klinkt als Calimero... Herpak je. Ik las dat je veel aan het sporten was en - succesvol - een opleiding als vrijwillige brandweerman volgde... Concentreer je toch op die dingen, vier de successen die je daarmee boekt en straal dat succes uit. Focus toch niet op de problemen met je daytime job en laat die zeker niet interfereren met je relatie. Het is maar een job hé... it pays the bills en that's it. Je bent verdorie een brandweerman... Dat is toch iets waar je met trots naar mag kijken. Een slechte collega mag je leven niet verknallen he.

Haha, niet dus hé, ik wou meedoen aan het toelatingsexamen voor vrijwillige brandweermannen. Wil dat nog steeds, maar dan wordt het opnieuw een zomer trainen.

Rationeel geef ik je 100% gelijk overigens, dit is Calimero-gedrag, voor een stuk ingegeven doordat ik het emotionele niet kan loskoppelen en me gewoon een wrak voel, maar belangrijker: ik kon vroeger me "optrekken" aan "ooit wordt het beter", dat gevoel is nu zo goed als weg, want beter heb ik nooit niet gehad/gekend.

Maar ben het wel met je eens van dat succes uitstralen, na de speeddate zij ze tegen mij dat ik eruit sprong, waarschijnlijk omdat ik vol passie/vuur gebabbeld had over alles wat ik aan het doen was, wat ik nog wou doen, kortom geluk uitstraalde en blijkbaar in haar ogen knap was... een relatie leek me toen toch iets wat ik had opgegeven, na te veel mislukte dates daarvoor. Die "je m'en fou"-houding ben ik verloren door enerzijds die mislukte sollicitatie om elders te gaan werken, en doordat ik ergens aanvoelde dat ik haar ook terug kon verliezen, net zoals ik haar gevonden had, een optie die niet eens in me was opgekomen de eerste maanden.
Ergens zou ik terug voor haar willen gaan staan en zeggen dat ik in mijn kern nog altijd die persoon ben, maar zo eenvoudig werkt dat niet, en helemaal waar is dat niet, ik moet bij momenten vechten tegen zo'n dipjes, en ben begin april terug eventjes "gebroken" geweest.

Dat herken ik in je andere posts. Iets is van toepassing op jou, je herkent het maar erkent het niet. Je geeft er dan een draai aan om het voor jezelf te relativeren of verantwoorden... Doe dat gewoon niet. Pas als je voor jezelf iets kan erkennen kan je eraan werken.

Bij sommige zaken is hoe je eraan moet werken éénvoudig hé: te veel gewicht? Ga sporten en loop het eraf.
Knie blessure? Krachttraining.
Andere job in de toekomst? Extra opleiding volgen (hoewel mijn omgeving zegt dat ik daar eigenlijk eens zou mee moeten stoppen).
Voor andere zaken? Not so much. Dat maakt het moeilijker.

Als ik één positief ding moet benoemen dat ik uit deze relatiebreuk meeneem, is dat ik veel geleerd heb uit beginnersfouten, triest om te zeggen maar mijn vorige relatie was eerder platonisch, ook iemand met een erg academische achtergrond uit een compleet andere richting dan de mijne, mentaal wel een klik, maar fysiek bij mij geen vuur, en ik heb die uiteindelijk ook stopgezet, na te veel maanden eigenlijk (vandaar de opmerking over karma).
't vervelende is dat ik met die opgedane kennis waarschijnlijk niet veel ga kunnen aanvangen, want de kans dat ik nog een keertje iemand als de laatste tegenkom voelt immens klein /calimero. 🐣
 
Is er uberhaupt nog een app waar het niet pure vleeskeuring en duckfaces is? Enige die ik probeerde waar mensen nog moeite leken te doen om een profiel te maken was OKcupid en daar leek bijna niemand uit Vlaanderen op te zitten.
 
Okcupid is inderdaad niet zo interessant voor Vlamingen. Jammer, want is een app waar je via die vragenreeks best wat te weten kan komen van je potentieel nieuwe partner.
 
Ik vind dat daar best veel Vlamingen op zitten, maar het publiek is wat alternatiever waardoor je wat meer queer/polymensen hebt. Ik vrees dat heteromannen daar niet de meest gewilde groep zijn 😅
 
Als ik kijk naar het aantal vrouwen uit Oost-Vlaaderen, dan denk ik dat ik na 2 of 3 dagen alles gehad heb...

Veel uit Brussel wel.
 
OKCupid is ook reteduur. Die app lijkt wel gemaakt om u zo snel mogelijk (en zo veel mogelijk) te doen betalen.
 
OKCupid is ook reteduur. Die app lijkt wel gemaakt om u zo snel mogelijk (en zo veel mogelijk) te doen betalen.
Zoals allemaal, maar OKCupid is inderdaad heel doorzichtig. Maak account, direct 15-20 "these people liked you" op een halfuur, als je ze wil zien moet je betalen en eens je betaald hebt zijn het allemaal fake profielen en krijg je daarna geen likes meer tot je betaalt voor boosts.
Vind het gewoon raar dat het nu allemaal één pot nat lijkt tegenover een paar jaar geleden, toen sommige apps nog werkbaar waren zo lang je het niet erg vond wat tijd te steken in filteren en swipen.
 
Dat snap ik best, maar nauwelijks een week na jouw "advies" ben ik haar tegengekomen overigens, en de wereld was ineens een pak positiever. Ik was toen oprecht de beste versie van mezelf: volop sporten, tekenacademie als creatieve uitlaapklep, eindelijk verlost van de kanker die datingapps zijn, geen zorgen meer dat ik geen sociale vriendenkring heb om in een bar ofzo de liefde van m'n leven tegen te komen want ik had ze gevonden op een speeddate, ... Ik was in januari voor het eerst in jaren: trots op mezelf en 100% gelukkig als ik niet aan m'n werk dacht.
Toch nog één laatste keer op terugkomen: dit ontkracht mijn advies niet, maar bevestigt het eerder. Je doet alles in functie van een ander en laat daarvan je zelfwaarde afhangen. Ik zei het volgende, en blijf daarachter staan.

Probeer voor jezelf op middellange termijn de meest aantrekkelijke persoon te worden die je kan zijn. Niet om vrouwen aan te trekken, maar gewoon voor jezelf, voor je eigenwaarde. Je zal merken dat al de rest daar automatisch uit volgt.
Werk aan jezelf, bouw iets op waar je trots op kan zijn. Durf je zwaktes onder ogen te komen en te beseffen waar je valkuilen liggen, en werk daarrond. Je zelfwaarde hangt niet af van iemand anders. Iemand anders herkent jouw zelfwaarde en apprecieert die voor wat ze is, of minacht ze voor wat ze niet is, sorry.

Jij lijkt één unificerend alles oplossend antwoord te verwachten op de vraag 'hoe word ik een gelukkiger persoon', en de realiteit is nu eenmaal dat dat bestaat uit een aaneenschakeling van kleine iteraties van verbeteringen die je in je leven aanbrengt en het aanscherpen van je zelfbewustzijn. Zo eenvoudig is het echt wel hoor: ervoor zorgen dat je trots kan zijn op jezelf en dat niet elke tegenslag je leidt tot de denkpiste 'ik ga er nooit geraken, want dit slaat nu ook tegen', wat ik in heel veel van je posts zie. Actie en initiatief leiden tot opportuniteiten, passiviteit en berusting tot de status quo.
 
Terug
Bovenaan