Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
- Borkelmans kan zijn ervaring vanuit Jordanië meebrengen!
- Sven Vermant had toch ooit een goede periode bij Beveren!
- Een duobaan Emilio en Yannick Ferrera!
- Een duobaan Gert Verheyen en Franky Vanderelst!
- Een duobaan Scifo - Walem!
- Stijn Stijnen!
- Roberto Bisconti!
- Waar is Wim Dedecker?
- ...


Of buitenlanders, als daarzijnde:
- Trond Sollied!
- Laszlo Bölöni!
- Bernd Storck!
- Dennis Van Wijk!
- ...

De mogelijkheden zijn eindeloos.

Van de Belgische trainers voldoet volgens mij maar 1 qua profiel en dat is Hein. En toch word ik er niet warm van.
Ik ook niet.

Ik hoor hem vaak goeie dingen zeggen (zoals gisteren in Villa Sporza). De man kent ontegensprekelijk zijn vak.

Maar hij is niet geslaagd bij Genk én Anderlecht (verzachtende omstandigheden daar gelaten)

En zoals PVDB terecht aanhaalt in 'De Tribune' vanochtend, Hein heeft natuurlijk ook wel 'zijn systeem' dat hij er wil inslijpen. Als dat té lang duurt, of die mayonaise pakt niet, ...
 
Van de Belgische trainers voldoet volgens mij maar 1 qua profiel en dat is Hein. En toch word ik er niet warm van.
serieus zeg, Hein.
er wordt geklaagd dat Martinez niet genoeg naar de volgende generatie kijkt: Hein geeft nauwelijks kansen aan de jeugd. bij Gent is er vorig jaar (eigenlijk al het jaar ervoor) Samoise erbij gekomen, en nu, na een half seizoen heeft Salah eens een basisplaats of 2 gekregen, nadat hij bij zijn invalbeurten telkens beter was als de rest van de ploeg samen. voor de rest gooit hij eens een jongeling erin voor 5 minuten in een match die al gewonnen is.

Odjidja blijft bij Hein incontournabel, terwijl die in meerdere matchen dit jaar maar 2 posities kent: op de grond, of in balverlies. reken maar dat die gewoon Witsel en Meunier blijft opstellen. (en zo zijn er nog: Depoitre en Kums spelen nog wel degelijk dit seizoen, maar Hein houdt aan die gasten al vast sinds 2015)

Die speelt ook gewoon 90% van de tijd met dezelfde elf hoor, hij klaagt dan wel dat ze te veel matchen moeten spelen, maar als ge als speler te veel persoonlijkheid hebt, krijgt ge 0 kansen.

en ook niet vergeten dat die bij Anderlecht en Genk geflopt is, he.
die zit goed bij Gent, maar is daar ook meer een noodzakelijk kwaad.

*edit*
beetje awkward dat ik nu reageer op een verwijderde post :unsure:
 
- Een duobaan Emilio en Yannick Ferrera!

Een triobaan met Manu erbij!

Ik ook niet.

Ik hoor hem vaak goeie dingen zeggen (zoals gisteren in Villa Sporza). De man kent ontegensprekelijk zijn vak.

Maar hij is niet geslaagd bij Genk én Anderlecht (verzachtende omstandigheden daar gelaten)

En zoals PVDB terecht aanhaalt in 'De Tribune' vanochtend, Hein heeft natuurlijk ook wel 'zijn systeem' dat hij er wil inslijpen. Als dat té lang duurt, of die mayonaise pakt niet, ...

Is idd gewoon mislukt bij de topclubs, dat zegt mss wel genoeg.

En idd, zijn systeem, bij de RD's moet je gewoon ook aanpassen aan het materiaal dat je hebt. Bij een club kan je op zoek gaan naar spelers voor een systeem of bepaalde posities, bij de nationale ploeg moet je het doen met de spelers die je hebt.

Daarnaast vond ik zijn opmerking gisteren niet veel vertrouwen inboezemen, dat de leeftijd geen rol speelt en hij ook gewoon pakweg een Vertonghen zou opstellen als die nog goed genoeg is. Wat als hij die en Witsel en Hazard ook effectief gewoon nog goed genoeg vindt? Zelfde gebakken peren als met Martinez, de jeugd kan fluiten naar hun kansen.
 
. Kompany gaat zo dom niet zijn om zijn loopbaan terug op het spel te zetten daarvoor, na het Anderlecht-debacle, maar de andere vier lijken me zeer reële kandidaten.
Anderlecht debacle? Bedoel je het tegengewerk van Wouter en Peter? Of eerder dat er trainers zijn die het de voorbije jaren veel beter zouden hebben gedaan bij Anderlecht, echte trainers zoals Mazzu?
 
Eens polsen bij Arsène Wenger? Dan kan Henry ook assistent blijven... :unsure:
Tis maar een idee he.

Of misschien moeten we allemaal aanvaarden dat een echte topcoach er niet inzit. Je gaat het qua resultaten waarschijnlijk toch nooit zo goed doen als wat we de voorbije jaren gezien hebben.
Opnieuw een Belgische coach, die kans zit er toch in. Ik hoop dan alleen dat het iemand met voldoende ervaring is, en dus GEEN Henry, Sonck, Vermaelen of weet ik wat (als assistent coach kan dat wel natuurlijk)
 
Daarnaast vond ik zijn opmerking gisteren niet veel vertrouwen inboezemen, dat de leeftijd geen rol speelt en hij ook gewoon pakweg een Vertonghen zou opstellen als die nog goed genoeg is. Wat als hij die en Witsel en Hazard ook effectief gewoon nog goed genoeg vindt? Zelfde gebakken peren als met Martinez, de jeugd kan fluiten naar hun kansen.
Bwa, ik vond hem wel streng genoeg hoor. Hij had het wel duidelijk over het feit dat spelers niveau moeten halen en moeten spelen bij hun club, en dat leeftijd dan minder van belang is.

Goede voorbeelden van o.a. Modric en Benzema werden dan aangehaald.

Ik vind daar ook niets mis mee. Voor veel spelers gaat dat niet meer op. Veel spelers zijn al gezakt qua niveau (bv. Vertonghen) of spelen amper of niet (E. Hazard). Dat gaf Hein ook aan.
 
Nieuwsblad haalt ook René Weiler aan :unsure:
Dat is toch ook gewoon zomaar wat namen opperen omdat je ze hier onder je neus hebt zien lopen. Wat maakt fokking René Weiler nu én geschikt voor deze generatie ("ik ben hier niet om spelers op te leiden") én een goeie bondscoach én geïnteresseerd tout court.
Ik mag echt wel hopen dat de mensen bij de bond op een andere manier te werk gaan.
Dat was in de jaren ervoor ook altijd. De pers kwam altijd af met dezelfde 3-4 namen. Het ging dan altijd tussen Gerets of Advocaat of Van Gaal of een Belg van het moment (helaas koos de bond meestal die laatste).

Onder Verhaeghe-Van Puyvelde voor 1 keer het idee dat men eens een blik open trok en het op zich af liet komen en dan op zoek ging naar een juist profiel waarbij men niks uitsloot. Ik hoop dat dit nu opnieuw gebeurt. Want de sollicitaties zullen binnenstromen, daar ben ik zeker van.
 
Ik wil niet te lang blijven hangen in het verleden, maar man man, als je nadenkt wat Martinez allemaal uitgespookt heeft op dit WK en in de aanloop ervan... Qua spelersselectie, speeltijd voor zijn chou chou's :headshake: Toch ongelofelijk, en een gemiste kans om op zijn minst in de knock-out fase terecht te komen (waarin je altijd een kans maakt om door te storen, omdat alles kan gebeuren in 1 wedstrijd)
 
Bon. Stop met zoeken. De eerste grote sollicitatie is zopas binnengekomen en het is eentje met héél veel internationale ervaring. Ook nog gewerkt als jeugdcoach bij de KNVB dus ideaal.

 
Anderlecht debacle? Bedoel je het tegengewerk van Wouter en Peter? Of eerder dat er trainers zijn die het de voorbije jaren veel beter zouden hebben gedaan bij Anderlecht, echte trainers zoals Mazzu?
Ik zeg niet dat Kompany een slechte coach is (ik zeg zeker ook niet dat hij een goeie coach is), maar wel dat hij een steenezel zou moeten zijn om nu de Duivels te komen coachen.

Kompany werd bij Anderlecht met veel tamtam binnengehaald, en is uiteindelijk met de staart tussen de benen vertrokken. Met heel dat player-manager gedoe heeft hij zich in het begin toch ook serieus belachelijk gemaakt. Waarom zou hij nu plots naar de Rode Duivels komen, waar er ook chaos heerst, net nu het hem beter vergaat in Engeland? Los van zijn capaciteiten, de feel-good praatjes en het geleuter van Kompany kan ik inderdaad sowieso ook wel missen. Na zes jaar Martinez en 4 jaar Wilmots zou ik toch graag iemand hebben die wat gezag uitstraalt tussen al die vedetten, ipv ze hun gangetje te laten gaan.

De kleedkamer van de Rode Duivels heeft altijd al problemen gehad. Als je dan iemand trainer gaat maken die met de helft van die spelers de kleedkamer gedeeld heeft, lijkt me sowieso geen goed idee.
 
Als ik zie wat hier nog voorbij komt is Sonck of Mathijssen nog zo idioot niet

Allé ik kan hier nog wel wat namen gooien hoor:
Adi Hütter -> Coach van Gladbach, Frankfurt, Young boys en Salzburg. Komt uit de Salzburg school volgens mij dus qua opleiding al goed
Mihajlovic -> Coach in Italië (Bologna, Milan, Fiorentina,..) en Portugal. Ook bondscoach geweest van Servië. En ik ben er vrij zeker van dat die er grinta kan inkrijgen :)
Bruno Labbadia zal bij de meeste wel een belletje doen rinkelen als coach maar misschien niet zo interessant
 
Bounida heeft nog alles te bewijzen. Als ik nen euro zou krijgen voor elk van die namen.

Musonda was zogezegd een méga talent... hoeveel caps? Januzaj, Bakkali... en dat zijn de namen die we zo meteen kennen, er zijn er zo nog nen hoop die er eigenlijk nooit geraken.

Ja kom, Musonda WAS een méga talent hé. Die onnozele zogezegd hoeft daar niet bij. En zonder blessures had die nog een carrière a la Januzaj kunnen hebben. Maar maakte veel foute keuzes op foute momenten. Op dat vlak is Bounida, die ook een méga talent IS, voorlopig beter bezig, al moet hij vooral op fysiek vlak nog wat stappen zetten om echt met de grote jongens mee te doen. In dat opzicht zijn Nederland en Ajax echt wel goede keuzes.

Musonda en Bounida zijn 2 uitzonderlijke talenten, als je voor elk van dat soort talenten nen euro zou krijgen ga je niet rijk worden. Maar uiteraard kan er onderweg steeds wat mislopen. En zeker blessures een zeer afremmende factor. Net als slechte entourages.

Maar als je morgen zou kunnen verzekeren dat Bounida voor ons zal spelen later, ik zou geen seconde twijfelen. Zit potentieel in om heel groots te worden. En los daarvan heerlijke speler. Hopen dat hij gewoon wil ballen met zijn maten Duranville en Butera in de toekomst.
 
Of misschien moeten we allemaal aanvaarden dat een echte topcoach er niet inzit. Je gaat het qua resultaten waarschijnlijk toch nooit zo goed doen als wat we de voorbije jaren gezien hebben.
Inderdaad.

Het verwachtingspatroon ligt nog steeds onrealistisch hoog dus het afbreukrisico is hoog.
Belgische bond betaalt een miljoen per jaar, daar krijg je echt geen toptrainer meer voor.
Dus waarschijnlijk kiezen tussen een van die vele wanhopig thuiszittende trainers die leuk overkomt in de media en die als enige andere optie een club op Cyprus of zo heeft..

Of het Van Gaal model. Een oudere ervaren trainer die na zijn carierre zit en iets terug wil doen voor zijn land en genoegen neemt met een beperkt salaris. Maar hebben wij zo iemand?
 
Inderdaad.

Het verwachtingspatroon ligt nog steeds onrealistisch hoog dus het afbreukrisico is hoog.
Belgische bond betaalt een miljoen per jaar, daar krijg je echt geen toptrainer meer voor.
Dus waarschijnlijk kiezen tussen een van die vele wanhopig thuiszittende trainers die leuk overkomt in de media en die als enige andere optie een club op Cyprus of zo heeft..

Of het Van Gaal model. Een oudere ervaren trainer die na zijn carierre zit en iets terug wil doen voor zijn land en genoegen neemt met een beperkt salaris. Maar hebben wij zo iemand?
Martinez vangt naar 't schijnt 3 miljoen euro per jaar, maar dan wel in combinatie met het TD-schap.
Nu voor pakweg 2 miljoen euro per jaar ga je wel iets deftig vinden denk ik.
 
Martinez vangt naar 't schijnt 3 miljoen euro per jaar, maar dan wel in combinatie met het TD-schap.
Nu voor pakweg 2 miljoen euro per jaar ga je wel iets deftig vinden denk ik.

Officieel verdiende hij minder. Maar veel in onderstaand lijstje (financefootball.com) hangt af van bonussen ed

  1. Hans-Dieter Flick (GERMANY) – €6.500.000
  2. Gareth Southgate (ENGLAND) – €5.800.000
  3. Didier Deschamps (FRANCE) – €3.800.000
  4. Tite (BRAZIL) – €3.600.000
  5. Louis van Gaal (NETHERLANDS) – €2.900.000
  6. Gerardo Martino (MEXICO) – €2.900.000
  7. Lionel Scaloni (ARGENTINA) – €2.600.000
  8. Félix Sánchez Bas (QATAR) – €2.400.000
  9. Fernando Santos (PORTUGAL) – €2.250.000
  10. Murat Yakın (SWITZERLAND) – €1.600.000
  11. Paulo Bento (SOUTH KOREA) – €1.300.000
  12. Graham Arnold (AUSTRALIA) – €1.300.000
  13. Gregg Berhalter (USA) – €1.250.000
  14. Roberto Martínez (BELGIUM) – €1.200.000
  15. Kasper Hjulmand (DENMARK) – €1.150.000
  16. Luis Enrique (SPAIN) – €1.150.000
  17. Hervé Renard (SAUDI ARABIA) – €1.100.000
  18. Hajime Moriyasu (JAPAN) – €1.050.000
  19. Vahid Halilhodžić (MAROCCO) – €920.000
  20. Diego Alonso (URUGUAY) – €860.000
  21. Gustavo J. Alfaro (ECUADOR) – €770.000
  22. Dragan Stojković (SERBIA) – €650.000
  23. Dragan Skočić (IRAN) – €650.000
  24. Zlatko Dalić (CROATIA) – €550.000
  25. Czesław Michniewicz (POLAND) – €500.000
  26. John Herdman (CANADA) – €480.000
  27. Chris Hughton (GHANA) – €400.000
  28. Rob Page (WALES) – €380.000
  29. Luis F. Suárez (COSTA RICA) – €350.000
  30. Rigobert Song (CAMEROON) – €340.000
  31. Aliou Cissé (SENEGAL) – €310.000
  32. Jalel Kadri (TUNISIA) – €130.00
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan