Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onana en Doku hebben veel potentieel, maar of het uitzonderlijke spelers op het wereldtoneel worden is hoogst onzeker. Zo hebben pakweg Spanje en Frankrijk er ook 12 in een dozijn van rondlopen. De laatste dagen hoor ik collega's ook alle mogelijke U21 spelers opsommen als opkomende talenten, doet me altijd wat denken aan de carrières van Januzaj, Musonda, Bakkali, Lestienne, Bongonda, Engels,... Het zal vooral vrel afwachten worden wat de toekomst brengt.
Uiteraard. Die gasten hebben tijd nodig en 3/4 zal niks worden. Da’s altijd zo.

Nu noem je de generatie op die nu piek zou moeten worden. Musonda, Januzaj, Schrijvers, Perreira, Bakkali, Bossaerts, wie zat daar nog bij… rond de 26-27.
Faes was kapitein bij de U17 die derde werd op het WK. Ook Mangala zat daar. Maar voorts? Leek niet veel te worden maar langzaam ontwikkelen die 2 zich nu toch wel.

Om KDB tevreden te houden, die toch gefrustreerd was dat we niet konden spelen zoals onder Pep, zou ik iemand van de City-school halen.

Simon Davies lijkt me een geknipte kandidaat.
Je bedoelt zoals Kompany Anderlecht ook heeft laten swingen zoals City met pracht transfers zoals Nasri. KDB wil vast ook speler-trainer worden bij de Rode Duivels of op zijn minst hulptrainer. Het komt helemaal goed.

Spijtig dat ze Lukaku overal neersabelen. Zonder hem kwamen we niet eens aan doelpogingen.
Serieus? Triestig, zeker geen Lukaku fan, maar ik verwijt hem niets. En zijn ontgoocheling na de match, net zoals bij iedere speler deed met ergens wel iets.

Het ligt imo niet aan hen, ik verwijt maar één iemand iets en tis Bobby, blij dat ie weg is, helaas twee weken te laat.

Nieuwe wind, hopelijk eindelijk eens voetbal met druk naar voren zoals 90% van de ploegen op dit wk, beetje zoals het laatste half uur dus. Doe je dit 3 matchen, dan ben je gewoon geplaatst.
Bye bye Bobby, tot nooit meer, maar toch een bedankje voor 2018, dat was uiteindelijk gewoon wel knap.

KDB uiteraard onvervangbaar.
In het verleden zo belangrijk geweest voor de ploeg. Alleen heeft hij ook hard gefaald op dit WK.
0,0 laten zien.

Er is enige hoop met CDK, maar dat is nog hoogst onzeker dat die op het hoogste niveau doorbreekt.

In de spits is het ook nog de vraag wie daar de toekomst eigenlijk is.
Lukaku kan normaal gezien nog 1 WK mee, dan is het ook gedaan. En je zag dit toernooi al dat we momenteel geen degelijke 2e spits hebben als back up.
Spits en backs is sowieso het grootste probleem in de toekomst.
De vaste rechtsback van de generatie 2001 en 2002 in de nationale selecties was Killian Sardella. En soms Hugo Siquet. Links is er niks. Masscho die bij Anderlecht B een figurantenrol speelt zat daar bij de jonge Duivels. Nu bij de beloften staat Ndenbe daar, al 22 en bankzitter bij Kansas.
Van der Brempt speelt bijna nooit bij Red Bull.

En spitsen tja. Dat we hier met Openda staan zegt ook veel.

index.jpg

Weet niet of dit hier al gepost is, maar Mertens en Vertonghen zijn voorlopig niet zinnens te stoppen.

Echt, bedankt voor alles maar bol het af jongens, beiden 37 op het komende EK...

Bon, hier zijn we ook weer vanaf. Nu kunnen we eindelijk de rest van het tornooi volgen zonder verdere ergernissen over deze bende lusteloze onbekwamen.

Weet niet of dit hier al gepost is, maar Mertens en Vertonghen zijn voorlopig niet zinnens te stoppen.

Echt, bedankt voor alles maar bol het af jongens, beiden 37 op het komende EK...

Paar pagina's terug heb ik dat al gepsot :oi22:

Ik heb nooit gesnapt waarom ze Hazard kapitein maakten.
Die gast heeft ongelooflijk veel talent, maar da's toch geen aanvoerder?
Veel te nonchalant en frivool. En geen winnaarsmentaliteit.

Als kapitein heb je een werkpaard nodig die z'n kop er wil voor leggen.
Genre Vertonghen, Wilmots, Kompany. Spijtig genoeg zie ik niemand die rol opnemen bij de volgende generatie.

Ben ik de enigste die Doku niet zo goed vond als iedereen? :unsure: Kroatie gaf em ruimte en tijd want ze zakten in. Ja hij heeft een hele goeie versnelling maar nul eindproduct, geen deftige voorzet gedaan of zich gewoon vast gelopen. Enige goeie dat ik kan herinneren van hem is em vastlopen in de 16 om dan te passen naar Hazard waardoor die voorzet kwam waar lukaku onbegrijpelijk mist.
Ik deel deze mening 100%.

Kroatië wil voetballen dus zijn de ruimte voor hun tegenstander ook altijd groter.
Wat me opviel is dat de Kroaten altijd voor de voetballende oplossing gingen.
Ik heb amper ballen zomaar blind zien wegtrappen.

Om de opvolger van Martinez te kiezen, stel ik voor dat we overschakelen naar Niels Destadsbader die eens gaat vragen wat Jenny aan de toog ervan denkt, na haar uitgebreide analyse.

Ik zag een artikel op HLN+ waarin Degryse zogezegd een gedurfde naam op tafel gooit om Martinez te vervangen. Ik heb geen HLN+, dus vraag aan een kennis die het wel heeft om dat eens te lezen, en om me te zeggen of hij het over Preud'homme, Hein of Clement heeft.

Blijkbaar heeft hij drie namen vermeld... Preud'homme, Hein en Clement.

🤷‍♂️

Voila, mijn realistisch positief scenario is uitgekomen. We liggen er uit, het is Bobby zijn schuld en hij pakt zelf zijn valies. Had ik voor het begin van het WK zelfs al voor getekend eerlijk gezegd. Of je er nu uit gaat of nog een ronde verder sukkelt en dan naar huis vliegt dat maakt toch geen hol uit. Maar elke ronde verder had een grotere kans geweest op een verlenging voor Martinez dus ik heb zeker vrede met dit resultaat, "for the greater good".

Op zich was dit zeker geen slechte match maar op die laatste 10-15 minuten na heb ik eigenlijk nooit het gevoel gehad dat we hier iets gingen rapen. Kroatië was imo gemakkelijk 75 minuten beter. De momenten dat wij iets betekenden was dat gewoon omdat zij de voet van de gas hadden gehaald. En voor de 3e match op rij lag dat gewoon aan Bobby zijn tactiek he... Het is quasi onmogelijk om een opstelling te bedenken die niet genoeg druk zet centraal én op de flanken oO Eender waar op het veld stonden die precies met een man meer.

Ik heb wel gemeend compassie met Lukaku... Niks kunnen betekenen in de eerste matchen en nu duidelijk niet wedstrijdfit want van die 3 kansen maakt hij er in form op zijn minst toch eentje.

Laat ons nu hopen dat er toch een paar spelers het voorbeeld van Martinez volgen en ermee stoppen maar dat lijkt precies het geval niet. Hopelijk dus wel een trainer die doorselecteert en die mannen gewoon nog een leuke afscheidsmatch gunt (al was het een benefiet voor een of ander goed doel) en eens het om de knikkers gaat begint te werken aan een nieuw systeem, met een nieuwe lichting aan spelers.
Als de centrale as (op de CV's na) kan behouden worden kan ik eigenlijk niet direct een positie bedenken waar we aan kwaliteit inboeten als we pakweg Witsel, Hazard, Meunier, Vertongen en Mertens thuis laten. Vreemd eigenlijk hoe je op zo'n avond al enorm positief gezind kunt gaan slapen :D

Voila, mijn realistisch positief scenario is uitgekomen. We liggen er uit, het is Bobby zijn schuld en hij pakt zelf zijn valies. Had ik voor het begin van het WK zelfs al voor getekend eerlijk gezegd. Of je er nu uit gaat of nog een ronde verder sukkelt en dan naar huis vliegt dat maakt toch geen hol uit. Maar elke ronde verder had een grotere kans geweest op een verlenging voor Martinez dus ik heb zeker vrede met dit resultaat, "for the greater good".

Op zich was dit zeker geen slechte match maar op die laatste 10-15 minuten na heb ik eigenlijk nooit het gevoel gehad dat we hier iets gingen rapen. Kroatië was imo gemakkelijk 75 minuten beter. De momenten dat wij iets betekenden was dat gewoon omdat zij de voet van de gas hadden gehaald. En voor de 3e match op rij lag dat gewoon aan Bobby zijn tactiek he... Het is quasi onmogelijk om een opstelling te bedenken die niet genoeg druk zet centraal én op de flanken oO Eender waar op het veld stonden die precies met een man meer.

Ik heb wel gemeend compassie met Lukaku... Niks kunnen betekenen in de eerste matchen en nu duidelijk niet wedstrijdfit want van die 3 kansen maakt hij er in form op zijn minst toch eentje.

Laat ons nu hopen dat er toch een paar spelers het voorbeeld van Martinez volgen en ermee stoppen maar dat lijkt precies het geval niet. Hopelijk dus wel een trainer die doorselecteert en die mannen gewoon nog een leuke afscheidsmatch gunt (al was het een benefiet voor een of ander goed doel) en eens het om de knikkers gaat begint te werken aan een nieuw systeem, met een nieuwe lichting aan spelers.
Als de centrale as (op de CV's na) kan behouden worden kan ik eigenlijk niet direct een positie bedenken waar we aan kwaliteit inboeten als we pakweg Witsel, Hazard, Meunier, Vertongen en Mertens thuis laten. Vreemd eigenlijk hoe je op zo'n avond al enorm positief gezind kunt gaan slapen :D
Die laatste uitspraken: die mannen zoals ze nu zijn akkoord. Maar Theate gaat nog veel boterhammekes moeten eten om een carrière te maken als Vertonghen, idem voor eender wie vergeleken met peak-Hazard van 2018, of de topscorer all-time van Napoli. Wie denkt dat de huidige jonkies, en tel de Trossards (die is al 28) en co maar mee, sowieso de afgelopen generatie op clubniveau of in interlands gaat evenaren, loopt wat hard van stapel vrees ik. Of onderschat wat die mannen verwezenlijkt hebben.

Ik ben uiterst teleurgesteld dat Martinez zijn periode als bondscoach afsluit zonder invalbeurt van Batshuayi in de vijfennegentigste minuut. Alles wees nochtans op de ultieme hattrick van Bobby: een situatie waar we één goal nodig hebben om te overleven, overdreven veel blessuretijd, en Batshuayi op de bank. Frankrijk in 2018, Italië in 2021 en Kroatië in 2022. Voor iemand die zo balsturig vasthoudt aan zijn eigen idealen en redenaties, is het niet vervolledigen van deze drievuldigheid een anticlimax. Ik wil een gevoel van onmacht hebben in het laatste kwartier van een match van Martinez’ België die ertoe doet, ik wil een spits nutteloos zien opwarmen als het bordje met toegevoegde tijd reeds de lucht in gaat, en ik wil diezelfde spits het laatste fluitsignaal zien aanhoren zonder enig gedocumenteerd balcontact terwijl ik lig te vloeken dat die spits al na een uur op het veld had moeten staan. Gelukkig was zijn eigenlijke laatste wissel als bondscoach vandaag toch nog een voltreffer: Hazard inbrengen, de kapiteinsband geven en roemloos ten onder zien gaan als leider zonder iets te creëren in die vijf minuten. Het is in 2022 een haast evengroot handelsmerk van onkunde als die spitsenwissel.

Het gevoel van onmacht komt tegenwoordig ook vijfenzeventig minuten voor de aftrap in plaats van erna. Witsel check, maar fucking Dries Mertens aan de aftrap? Pas op, ik begrijp Martinez nog enigszins: als ge vrijwillig iets als Kat Kerkhofs kunt volsteken, dan hebt ge de kans om overal scoren in weerwil van eender wat voor tegenspoed uw pad kruist op negentig minuten. Theoretisch dan toch, in praktijk bleek het na een voorspelbare vreselijke vijfenveertig minuten al einde verhaal en eindigen wij zonder goal en hij met een kind bij een onuitstaanbare vrouw. Dat laatste is effectief niet mijn probleem, ware het niet dat die twee dingen evenveel in de pers komen dezer dagen. Over kinderen en de pers gesproken: tijdens de rust kwam ik dit tegen. Brusselmans zegt iets om te lachen, bij het Nieuwsblad denken ze: “dit gaan we serieus uitzoeken.” Een beetje zoals Hein die in één of andere te negeren podcast aangeschoten oppert dat Mertens als diepe spits gebruikt moet worden, en Martinez in de belangrijkste match van het jaar denkt: “dit gaan we serieus uitzoeken.” Ge zou durven supponeren dat iedereen betrokken in deze twee flaters de eer aan zichzelf houdt, vergeet het. Mertens haakt zelfs zijn wagonnetje schaamteloos aan het project voor het volgende EK in een interview na zo een prestatie.

Enkel Martinez bleek daarvan groot genoeg om zijn eigen ongelijk toe te geven, iets dat hem toch nog enigszins siert na zijn grote verdwijntruc na de uitschakeling tegen Italië, bovenop de kleine barstjes in zijn grote gelijk de voorbije twee weken zoals de analyse van Onana en zijn gefaalde kijk op zijn impact. Want ook al was er na Italië 2021 geen ontsnappen aan aan zijn publieke dood, hij verzwond niettegenstaande en verrees zonder schroom in dezelfde functie. Is hij op dat anderhalf jaartje dan toch gegroeid, kan hij toch wat nuance brengen in zijn navelstaarderij? Het soort nuance in navelstaarderij dat zijn grootste criticasters wel eens missen bij het beoordelen van het tornooi in 2018, waar hij ondanks een deel meeval een mooi parcours, dat onder Wilmots nooit gelukt was, wist te behalen? Waar hij Lukaku slim gebruikte tegen Brazilië zoals hij dat deed bij zijn periode bij Everton? Neen tuurlijk niet, in voetbal is geen plaats voor die nuance. Het is zwart of wit, want als we die twee kleuren mengen hebben we Witsel en dat is slecht. Martinez zou er al mee stoppen voor dit tornooi dus het is ook geen gevolg van de groepsfase, wederom géén meritocratie. Hij heeft niets bijgeleerd en hij verdient alles wat hij nu in zijn nek krijgt. Als ik wat volwassener zou zijn, zou ik hem op dit moment dus toch lof moeten geven voor 2018 maar ik ben een klein kind op een voetbalforum: ik hoop dat ge stikt in de bronzen medaille van Januzaj, Bobby. Groetjes, en dat ik u nooit meer in de buurt van één van de teams of spelers die ik graag heb zie. Word coach van Madrid of zo en neem een abonnement op de Spaanse versie van Het Nieuwsblad.

Ondertussen moet ik Villa Sporza aanschouwen met, jawel wonder boven wonder, Hein en Brusselmans in één uitzending terwijl België slechts één goal nodig had om weer een achtste finale tegen Japan te spelen met een kwartfinale tegen Brazilië in het verschiet. Helaas, Martinez was te rechtlijnig om die cirkel rond te maken. Mooier kan ik zijn afgelopen vier jaar niet samenvatten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan