Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het eigenlijk wel een beetje grappig dat vrijwel niemand op tv blijkbaar iets van voetbal kent volgens BG. Ook al zijn ze jaar en dag prof geweest. Of in het geval van Sonck zelfs huidig bondscoach van de U19. De enige die écht iets van voetbal kennen zitten blijkbaar enkel op dit forum.

Zowat iedereen is het toch eens dat Verheyen, als 1 van de weinigen imo, heel veel van voetbal afweet?

Kanttekening? Volgens mij kruipen ze toch gewoon achteruit net omdat Doku in het veld komt. Doku kan met zijn kwaliteiten net veel meer schade berokkenen bij een offensiever Kroatie, omwille van de ruimte die dan ontstaat.

Niet?

Misschien, al lijkt het me eerder hun mentaliteit van dat moment dat een punt genoeg is want je ziet ook de keeper en dergelijke zoveel mogelijk tijd rekken. Dat doe je niet gewoon omdat je bang hebt van Doku alleen. Ook centraal en de andere flank zakten ze veel dieper in.
Het is een mogelijkheid dat Doku dit tewerkstelligde, maar ik denk zelf dat het een tactische zet was van Kroatie die overigens bijna verkeerd afliep.

Ik vind het eigenlijk wel een beetje grappig dat vrijwel niemand op tv blijkbaar iets van voetbal kent volgens BG. Ook al zijn ze jaar en dag prof geweest. Of in het geval van Sonck zelfs huidig bondscoach van de U19. De enige die écht iets van voetbal kennen zitten blijkbaar enkel op dit forum.
Het is niet dat ze er niet veel van kennen, maar velen tussen die mannen hebben vrienden bij de nationale ploeg en zijn kampioen in rond de pot draaien, om toch maar zeker niemand te beledigen. Het is ook in hun belang om mee te praten met het grote publiek.

Niemand denkt hier dat we het beter kunnen. Maar als je al op voorhand kunt voorspellen welke wissels Martinez gaat doen én waarom ze niet gaan lukken, dan zit er op die bank toch iemand niet op zijn plaats, me dunkt.

Ik heb zelf ook lang in 1ste/2de provinciale gespeeld, wat ongeveer het niveau is van een Filip Joos. Wat maakt hem dan zo gekwalificeerd als analist? Ik heb hier ook nog nooit commentaar gegeven op Sonck, Verheyen, etc. Maar laten we eerlijk zijn, de meeste analisten die daar zitten zijn grotendeels gefaalde trainers en sportief directeurs. Niet allemaal uiteraard, en dat zijn dan ook degenen die heet meest zinnigs te zeggen hebben. Maar het blijft grotendeels een feel-good show. Een slechte coach is een slechte coach, een domme keuze is een domme keuze, en een absurde wissel is een absurde wissel. Punt. In die studio hebben ze nooit zoiets vlakaf durven zeggen.

Ik zie de bond trouwens ook voor Henry gaan, als ik op iemand geld moet inzetten. Het lijkt me namelijk a priori de slechtste keuze.

Enkele interviews na de match.
Ik ben altijd fan geweest van Vertonghen en hoewel ik ook vind dat het als basisspeler waarschijnlijk gedaan is, mag hij voor mij nog altijd meegaan als back-up. Zeker al omdat we niet veel linkspoten vanachter hebben.

Heel nuchtere antwoorden van Doku ook. Blij dat hij toch vrij helder is, en een goeie invalbeurt had. Ik was zeer twijfelachtig voor het WK. Jammer dat Martinez hem enkel 20 minuten tegen Kroatie gunde.

Edit: Dat interview met Mertens is er pas achteraf toegevoegd. Die kerel wil ook niet stoppen, what the hell. Wake up and smell the coffee boyo.

Het is niet dat ze er niet veel van kennen, maar velen tussen die mannen hebben vrienden bij de nationale ploeg en zijn kampioen in rond de pot draaien, om toch maar zeker niemand te beledigen. Het is ook in hun belang om mee te praten met het grote publiek.

Niemand denkt hier dat we het beter kunnen. Maar als je al op voorhand kunt voorspellen welke wissels Martinez gaat doen én waarom ze niet gaan lukken, dan zit er op die bank toch iemand niet op zijn plaats, me dunkt.

Ik heb zelf ook lang in 1ste/2de provinciale gespeeld, wat ongeveer het niveau is van een Filip Joos. Wat maakt hem dan zo gekwalificeerd als analist? Ik heb hier ook nog nooit commentaar gegeven op Sonck, Verheyen, etc. Maar laten we eerlijk zijn, de meeste analisten die daar zitten zijn grotendeels gefaalde trainers en sportief directeurs. Niet allemaal uiteraard, en dat zijn dan ook degenen die heet meest zinnigs te zeggen hebben. Maar het blijft grotendeels een feel-good show. Een slechte coach is een slechte coach, een domme keuze is een domme keuze, en een absurde wissel is een absurde wissel. Punt. In die studio hebben ze nooit zoiets vlakaf durven zeggen.

Ik zie de bond trouwens ook voor Henry gaan, als ik op iemand geld moet inzetten. Het lijkt me namelijk a priori de slechtste keuze.
En los van onze discussie. Wie zou gij als haalbare coach willen zien?

Maar natuurlijk willen die allemaal nog niet stoppen. Die zijn nog geen 37 of zo he. Die voelen zich nog goed.

De grootste kans op zelf stoppen zie ik nog bij KDB zoals ik al zei. Heeft het vaak over zijn lichaam en gezin en te druk programma etc.

Het wordt wel met een andere bondscoach. "Hij heeft het ons een paar dagen geleden gezegd. Het was heel emotioneel. We hebben veel mooie dingen meegemaakt. Ik kan alleen maar mooie woorden over hem zeggen."
Zo Bobby zijn vertrek pas na de match tegen Marokko hebben gecommuniceerd?
Dat werpt wel wat een ander licht, want je merkte vandaag toch duidelijk dat KDB de echte patron op het veld was?

Die 'oudjes' ala Mertens, Witsel, ... moeten ook helemaal niet stoppen hé, de bondscoach moet die gewoon niet meer oproepen. Hopelijk krijgen we iemand die wat verjonging durft doorvoeren!

Erg dat Doku maar 15-20 minuten heeft mogen spelen, je zag zijn potentieel meteen. Had nog veel kunnen betekenen tegen marokko. Please laat Witsel en Mertens nu op pensioen gaan, als de volgende coach die nog oproept dan is het al gedaan.

Maar natuurlijk willen die allemaal nog niet stoppen. Die zijn nog geen 37 of zo he. Die voelen zich nog goed.

De grootste kans op zelf stoppen zie ik nog bij KDB zoals ik al zei. Heeft het vaak over zijn lichaam en gezin en te druk programma etc.

Goh, over minder dan 6 maanden zijn Jan en Dries er 36. Zeker op Dries zijn positie is 36 jaar toch te oud om verder te gaan op internationaal niveau zeker als je zelfs in de Turkse competitie geen deuk meer in een pak boter getrapt krijgt.
Axel is er over 2 maanden ook al 34.

Afin, ze zouden zeker geen uitzondering zijn van oude spelers die stoppen na een slecht toernooi.

Heel nuchtere antwoorden van Doku ook. Blij dat hij toch vrij helder is, en een goeie invalbeurt had. Ik was zeer twijfelachtig voor het WK. Jammer dat Martinez hem enkel 20 minuten tegen Kroatie gunde.

Gij waart dat niet maar ik werd hier uitgelachen door iemand als ik zei dat je Doku altijd moest meepakken omdat die een unieke versnelling heeft. Dat was allemaal gedaan nu blijkbaar.

Hopelijk kan hij gespaard blijven van die kwaaltjes, hij zou zijn loopstijl aangepast hebben onlangs.

Goh, over minder dan 6 maanden zijn Jan en Dries er 36. Zeker op Dries zijn positie is 36 jaar toch te oud om verder te gaan op internationaal niveau zeker als je zelfs in de Turkse competitie geen deuk meer in een pak boter getrapt krijgt.
Axel is er over 2 maanden ook al 34.

Afin, ze zouden zeker geen uitzondering zijn van oude spelers die stoppen na een slecht toernooi.
Nee maar zeker Mertens is zo ne laatbloeier die inhaalt en lang wilt meegaan. Vertonghen is niet naar Anderlecht gekomen voor enkel Anderlecht. Ik zie die nog een tornooi ambiëren. Witsel sprak eerder al over het WK van 2026 als eindpunt. Hazard lijkt mij ook iemand die doordoet als hij ‘fun’ heeft.

De basis is niet gezegd maar erbij blijven zie ik die allemaal nog wel doen.

Gij waart dat niet maar ik werd hier uitgelachen door iemand als ik zei dat je Doku altijd moest meepakken omdat die een unieke versnelling heeft. Dat was allemaal gedaan nu blijkbaar.

Hopelijk kan hij gespaard blijven van die kwaaltjes, hij zou zijn loopstijl aangepast hebben onlangs.

Wij hebben wel een lange discussie gehad over Doku vs Saelemaekers voor het WK van start ging, maar ik heb u toen niet uitgelachen :tongue:

Er mag gerust eens wat meer kritiek komen op KDB. Hoe die voor de 3e keer op rij zo futloos en zonder goesting speelde. In balverlies heb je daar niets aan. Voelt hij hem dan echt te goed om in balverlies een beetje te werken voor de ploeg? Is dat echt teveel gevraagd?
Stond enkele dagen geleden een tabel op The Athletic met spelers die het meest gewandeld hadden dit tornooi. Stond daarin 5de over alle landen heen. Messi aan kop maar die zijn prestaties aan de bal waren wel wat anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan