Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
——————-Lukaku
Carrasco ————————-Trossard
——————De Bruyne
——-Dendoncker——Tielemans
Vertonghen—Alderweireld—-Faes—-Castagne
———————Courtois
Vaak niet eens met wat ge hier schrijft en ik denk dat het allemaal wat laat is om heel experimenteel te gaan doen enzo, maar ik kan me hier best wel goed in vinden. Ook al gaat het, wat we donderdag krijgen, zelfs niet een beetje lijken op dit. 't Is toch quasi om zeep, ge zou nog iets in die zin kunnen proberen.

Mooi betoog!

Maar Vertonghen is toch echt wel een gigantisch probleem imo. Je spreekt over 2-3 keren de achterlijn halen? Die geraakt toch gewoon zo ver niet meer tegenwoordig? En indien wel, of als hij probeert, zijn de gaten in zijn rug gigantisch omdat hij het allemaal niet meer belopen krijgt (al ligt dat niet aan hem alleen uiteraard)
Alderweireld heeft nog een plaats, maar Vertonghen echt niet meer vind ik, ik erger me er dood aan. Ik weet ook niet hoe of door wie je hem moet vervangen, maar die moet er voor mij echt uit.

Maar krijgen we Kroatië op de knieen op deze manier, ik betwijfel het ten zeerste. Spelen veel uitgekookter/slimmer dan wij. Wij kunnen soms ook zo domme dingen beslissingen nemen in een match (als in "het niet goed uitspelen"), dat is toch om gek van te worden. Als je andere landen soms bezig ziet dan merk je gewoon dat er een basis tactiek/plan is, en dat hoeft niet altijd zo ingewikkeld te zijn hoor ... goeie looplijnen en lopende mensen, vaste patronen, ... Het is geen clubvoetbal waar je een systeem er moet in slijpen, je moet het imo vooral relatief eenvoudig houden én iets dat werkt met de spelers dat je hebt en in vorm zijn.

Edit: Zijn er ergens stats te bespeuren van de matchen, kansen, schoten op doel, weet ik veel? Ik denk dat wij toch ongeveerde slechtste stats moeten hebben op gans dit WK? Aanvallend stellen we gewoon echt helemaal niets voor.
Wat betreft Vertonghen, de achterlijn halen zoals een Carrasco is uit den boze. Maar het gebeurt sowieso een keertje of twee dat Carrasco de rechtback mee op tour neemt naar binnen en dat er 20-30 meter vrij baan is voor Vertonghen om een voorzet te geven. Het is zuiver voor die situaties, wanneer de boulevard zich aanbiedt.

Allez, de volgende belachelijke opmerking zeg. En dat van iemand wiens voorspelde paarse wereldtalenten het tegenwoordig maximum bij Leicester of een andere bank of zo schoppen. Jongens toch.
Kunt ge uw persoonlijke aversie misschien wat temperen? Zou het aangenamer maken.
Maximaal Leicester of de bank van Arsenal schat ik nog altijd hoger in dan KAA Gantoise maar we mogen van mening verschillen daarover. Als er 1 ding goed was aan Wilmots imo, was het dat hij de JPL-competitie minachte en wachtte tot een speler zich iet of wat staande had gehouden in het buitenland. Dat zou in deze bovendien gemaakt hebben dat we wat meer Faes en wat minder Debast gezien zouden hebben en ik vond die politiek zelf uitstekend. Of wat meer Lukebakio en wat minder Verschaeren of zo. Kijk ik kan zo redeneren over paarswitte wereldtalenten zeg.

De inschatting die ik over het al dan niet stoppen van KDB maak is wat onder Genksupporters zelf rondgaat. Het kan een totaal verkeerde inschatting zijn, laten we dat hopen. Want het blijft een steengoeie voetballer die ons land veel bijbrengt.

Laatst bewerkt:
Edit: Zijn er ergens stats te bespeuren van de matchen, kansen, schoten op doel, weet ik veel? Ik denk dat wij toch ongeveerde slechtste stats moeten hebben op gans dit WK? Aanvallend stellen we gewoon echt helemaal niets voor.

Ik zeg niet dat het tegen Kroatië zal volstaan of zo maar het verschil tussen een goeie Lukaku en een goeie Batshuayi is daarin ook wel redelijk groot. Zeker ook omdat Lukaku en KDB mekaar vaak wel goed vinden.
Of die goeie Lukaku nu al te zien gaat zijn na wekenlange afwezigheid betwijfel ik. Maar je moet iets proberen.

Goede opvoeding.

Bilal El Khannouss offers his jersey to Eden Hazard's son

The Morocco-Belgium match ended in victory for the Atlas Lions (2-0) this Sunday. The players on both sides showed a great fighting spirit, but above all, fair play. Moreover, Eden Hazard made a special request to Bilal El Khannous at the end of the meeting.

The Belgian and Real Madrid star asked the young Lion if he could have his jersey, to which the latter responded favorably. Eden Hazard gave the El Khannouss jersey to one of his sons, who is a big fan of Belgian club Genk, where the Moroccan international plays as an attacking midfielder.

Ik zeg niet dat het tegen Kroatië zal volstaan of zo maar het verschil tussen een goeie Lukaku en een goeie Batshuayi is daarin ook wel redelijk groot. Zeker ook omdat Lukaku en KDB mekaar vaak wel goed vinden.
Of die goeie Lukaku nu al te zien gaat zijn na wekenlange afwezigheid betwijfel ik. Maar je moet iets proberen.
Zéker, maar als Lukaku niet fit is moeten we mss ook eens anders gaan spelen? Om iedereen, dus ook de spits, op zijn best te proberen uitspelen?
Uiteraard moeten daarin compromissen gesloten worden, maar gewoon Lukaku één op één vervangen door Batshuayi en hopen dat dit werkt is toch ook gewoon een tactische blunder? Die kan dat niet, simpel, dat weet iedereen toch al?
En die ene goal was goed gedaan, maar probeer dit nog 10 keer en lukt gewoon 9 keer niet.

Zéker, maar als Lukaku niet fit is moeten we mss ook eens anders gaan spelen? Om iedereen, dus ook de spits, op zijn best te proberen uitspelen?
Uiteraard moeten daarin compromissen gesloten worden, maar gewoon Lukaku één op één vervangen door Batshuayi en hopen dat dit werkt is toch ook gewoon een tactische blunder? Die kan dat niet, simpel, dat weet iedereen toch al?
En die ene goal was goed gedaan, maar probeer dit nog 10 keer en lukt gewoon 9 keer niet.
Het ergste is dat Martinez die tactische blunder, het gebruiken van Batshuayi als vaste vervanger van Lukaku - zonder iets te wijzigen aan het systeem wanneer hij met hem speelt - al jaren maakt hé. Dat soort zaken storen mij nog het meest.

Hij heeft zijn Systeem en hij heeft zijn Namen. Maar er is totaal geen afstemming (meer) tussen die twee. Hij weigert zijn systeem aan te passen aan de spelers, en hij weigert de juiste spelers te gebruiken voor zijn systeem.

Het ergste is dat Martinez die tactische blunder, het gebruiken van Batshuayi als vaste vervanger van Lukaku - zonder iets te wijzigen aan het systeem wanneer hij met hem speelt - al jaren maakt hé. Dat soort zaken storen mij nog het meest.

Hij heeft zijn Systeem en hij heeft zijn Namen. Maar er is totaal geen afstemming (meer) tussen die twee. Hij weigert zijn systeem aan te passen aan de spelers, en hij weigert de juiste spelers te gebruiken voor zijn systeem.
Tuurlijk ja, en dat is het grote verschil met vele andere landen toch. Ik volg die niet zo intensief natuurlijk, maar ik heb altijd het gevoel dat andere landen met zo'n zaken altijd veel beter omgaan.

De vacaturevereiste van tactische flexibiliteit is nooit vervuld geweest onder Bobby. Een speler 5 m dieper of opzij zetten noem ik niet tactisch flexibel.
Er zijn nooit echt andere spitsen over meerdere interlands uitgetest.

De inschatting die ik over het al dan niet stoppen van KDB maak is wat onder Genksupporters zelf rondgaat. Het kan een totaal verkeerde inschatting zijn, laten we dat hopen. Want het blijft een steengoeie voetballer die ons land veel bijbrengt.

Eerlijk gezegd heeft hij buiten een lange bek trekken en de sfeer wat mee helpen verzieken nog niet veel bijgedragen.

Laat ons ook een kat een kat noemen, topspelers maken nu eenmaal de ploeg. Een Portugal is en was ook niet zo geweldig zonder Ronaldo. Maar die man geeft zich wel volledig en probeert de mindere kwaliteiten van andere te ondervangen.
Je speelt niet bij man city en je moet roeien met de riemen die je hebt. Je kan niet spelen in een systeem en met spelers die je het liefste hebt, maar dat hebben veel gasten die met de nationale ploeg spelen, en zij slagen er wel in. Sterker nog zij tillen heel de ploeg naar een hoger niveau door hun inzet.

Ik zou toch graag voorbeelden zien van topspelers die bij hun nationale ploeg niet worden uitgespeeld op hun sterktes, waarbij de ploeg niet op hen is afgestemd, en waarbij die toch het niveau van de ploeg naar omhoog tillen louter op basis van inzet. Ronaldo beantwoordt alvast niet aan die criteria (en Portugal wint ook gewoon haar wedstrijden zonder hem in de ploeg).

Eerlijk gezegd heeft hij buiten een lange bek trekken en de sfeer wat mee helpen verzieken nog niet veel bijgedragen.

Laat ons ook een kat een kat noemen, topspelers maken nu eenmaal de ploeg. Een Portugal is en was ook niet zo geweldig zonder Ronaldo. Maar die man geeft zich wel volledig en probeert de mindere kwaliteiten van andere te ondervangen.
Je speelt niet bij man city en je moet roeien met de riemen die je hebt. Je kan niet spelen in een systeem en met spelers die je het liefste hebt, maar dat hebben veel gasten die met de nationale ploeg spelen, en zij slagen er wel in. Sterker nog zij tillen heel de ploeg naar een hoger niveau door hun inz
Het moet zijn dat hij zich echt niet goed voelt bij de duivels. Er zal wel vanalles spelen tussen kliekjes of generaties.

Genk, Wolfsburg of Bremen waren ook niet de teams waar op elke positie een geweldenaar stond en daar nam hij de ploeg ook op sleeptouw. Bij de duivels moet dat ook kunnen, mits een ander systeem en enkele andere namen, zoals iedereen kan zien behalve Bobby.
Maar DeBruyne doet het niet, in tegenstelling tot een Messi of Modric die bijna voetbalbejaard zijn maar wel nog tot diep in blessuretijd alles geven en druk zetten. Dus er moet wat spelen.

Je speelt niet bij man city en je moet roeien met de riemen die je hebt. Je kan niet spelen in een systeem en met spelers die je het liefste hebt, maar dat hebben veel gasten die met de nationale ploeg spelen, en zij slagen er wel in. Sterker nog zij tillen heel de ploeg naar een hoger niveau door hun inzet.
Zijn we nu helemaal van't padje aan't gaan?

Gewoon de recente resultaten voor België alleen al...

Euro 2020 kwali :

6 matchen, 4 goals en 7 assists.

Euro 2020 :

4 matchen, 1 goal en 2 assists (vergeet niet dat ze hem in de derde wedstrijd in twee hadden getrapt en dus heeft hij maar één helft gespeeld en de match daarop met een voet die naar de kloten is, maar hij draagt ons wel voorbij een zeer sterk Denemarken)

WK 2022 kwali :

4 matchen, 2 goals en 2 assists

En daar zitten nog een hoop strontmatchen tussen waar hij ook gewoon met regelmaat van de klok het verschil maakt.

En Portugal zonder Ronaldo is ook een keisterke ploeg he. Die hebben trouwens ook een seniele trainer.

Euro 2020 kwali :

Euro 2020 :

4 matchen, 1 goal en 2 assists (vergeet niet dat ze hem in de derde wedstrijd in twee hadden getrapt en dus heeft hij maar één helft gespeeld en de match daarop met een voet die naar de kloten is, maar hij draagt ons wel voorbij een zeer sterk Denemarken)

WK 2022 kwali :

En daar zitten nog een hoop strontmatchen tussen waar hij ook gewoon met regelmaat van de klok het verschil maakt.

En Portugal zonder Ronaldo is ook een keisterke ploeg he. Die hebben trouwens ook een seniele trainer.
Het is MrKendl dat is en blijft beetje de forum nar. Buiten een glimlach doe je verder beter niets met zijn posts

Iets anders, maar die Ruben Van Gucht, dat is toch een journalist onwaardig?

Zit die daar als onafhankelijk journalist, of als onvoorwaardelijke fanboy?

Het is MrKendl dat is en blijft beetje de forum nar. Buiten een glimlach doe je verder beter niets met zijn posts
Ik ken hem vooral als een expert in werkelijk alles. Welja, toch in manier van voordoen. Want ik moet nog iets lezen dat steek maakt van hem.

Met veel goesting kijk ik uit naar zijn kritiek op mijn nieuwe wagen straks.

Iets anders, maar die Ruben Van Gucht, dat is toch een journalist onwaardig?

Zit die daar als onafhankelijk journalist, of als onvoorwaardelijke fanboy?
Is Ruben van Gucht ooit al iets meer geweest dan een charlatan met debiele vragen, een zelfingenomen houdingetje en amateur dickpicnemer?

Er is maar 1 opstelling waar ik me in kan vinden en dat is een opstelling zonder De Bruyne. De eerste match laat hij een open assist naar rechts liggen en begon hij al ambras te maken na een geweldige assist van Alderweireld dan nog, de tweede match geeft hij 26 slechte passen en gaat hij verder op zijn waardeloos elan. Tis alsof hij express de ene kutbal na de andere geeft. Op de ploegfoto met de peptalk van Lukaku he also doesn't give a shit, en in de media doet hij ook uitspraken als dat hij liever in zijn ploeg van City speelt. Als heel uw ploeg rond KDB draait en uw ploeg draait like shit en KDB speelt en gedraagt zich like shit, dan weet je wat te doen toch. Zet die gast er gewoon uit.

Van waar komt al dat plotse respect voor Canada hier vandaan? Daar lopen een paar toffe spelers rond ja, maar die doen toch nooit mee voor de 1/8e finales. 't Is niet omdat ze er tegen ons goed uit zagen de eerste helft dat dat plots een goeie ploeg is é, wat wij op de mat gelegd hebben die eerste helft was wat de toplanden betreft van het slechtste dat we al gezien hebben, van hetzelfde bedenkelijke niveau als de 2e helft van Argentinië. Alleen dwongen die over de hele match bekeken nog veel meer kansen af dan de voetbaldwerg waartegen ze speelden en zijn ze op efficiëntie gepakt, net zoals Canada tegen ons.
Efkes mezelf quoten, kunnen we ineens ook de nickname van iedereen die dit weggelachen heeft een ander kleurke geven tot het eind van 't WK, dan weet ik ineens dat 'k die posts kan overslaan.

Euro 2020 kwali :

Euro 2020 :

WK 2022 kwali :

We hebben het hier toch over het WK 2022 denk ik?
Hij heeft al 96 caps voor de duivels gespeeld, natuurlijk heeft hij al mooie dingen laten zien. En natuurlijk ligt hij mee aan de basis van ons succes en is hij één van de protagonisten van de gouden generatie.
Maar van die naam en die faam hebben we de afgelopen maanden in rood shirt toch maar weinig gezien. Je moet dat gewoon durven benoemen.

Maar dat is is ook het grote probleem lijkt me. Als een Kevin De Bruyne niet zijn beste spel kan spelen dan zakt de klasse van onze ploeg ineens al fameus. Hij vervult een belangrijke rol in de ploeg, daar moeten we gewoon eerlijk in zijn.
Zet daarbij nog enkele spelers die gewoon intrinsiek niet zo goed zijn, en combinaties die niet werken en je hebt hetgeen we nu zien.

Het scheelt dat we in veel topics elkaar treffen.
Ik zou je bijna aanzien als een penvriendin, kind ongelooflijk, hoeveel keer wij corresponderen, het heeft geen naam!

Je kan KDB het niet kwalijk nemen dat hij nu wat nukkig en gesticulerend rondloopt, wanneer hij niet naar waarde wordt geschat of op zijn waarde wordt uitgespeeld. Zie je Cristiano al op de libero spelen of Messi CDM? Die zouden naar de president bellen en de coach zou vliegen. Bij onze laat de duffe Bond Martinez maar prutsen en hebben ze om hem te kunnen betalen de duobaan van TD aangeboden, wat lichtjes hallucinant is.
Oké, hij heeft niet goed gespeeld, maar nu in de pers wordt er al verwezen naar één groepsfoto waar KDB in volle focus naar Lukaku luistert om dan te zeggen dat hij een einzellganger is omdat hij zijn makkers niet vastneemt. Ja zeg, kan het nog kinderlijker. Dat is zelfs sub-Sjotcast niveau.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan