Mooi betoog!
Maar Vertonghen is toch echt wel een gigantisch probleem imo. Je spreekt over 2-3 keren de achterlijn halen? Die geraakt toch gewoon zo ver niet meer tegenwoordig? En indien wel, of als hij probeert, zijn de gaten in zijn rug gigantisch omdat hij het allemaal niet meer belopen krijgt (al ligt dat niet aan hem alleen uiteraard)
Alderweireld heeft nog een plaats, maar Vertonghen echt niet meer vind ik, ik erger me er dood aan. Ik weet ook niet hoe of door wie je hem moet vervangen, maar die moet er voor mij echt uit.
Maar krijgen we Kroatië op de knieen op deze manier, ik betwijfel het ten zeerste. Spelen veel uitgekookter/slimmer dan wij. Wij kunnen soms ook zo domme dingen beslissingen nemen in een match (als in "het niet goed uitspelen"), dat is toch om gek van te worden. Als je andere landen soms bezig ziet dan merk je gewoon dat er een basis tactiek/plan is, en dat hoeft niet altijd zo ingewikkeld te zijn hoor ... goeie looplijnen en lopende mensen, vaste patronen, ... Het is geen clubvoetbal waar je een systeem er moet in slijpen, je moet het imo vooral relatief eenvoudig houden én iets dat werkt met de spelers dat je hebt en in vorm zijn.
Edit: Zijn er ergens stats te bespeuren van de matchen, kansen, schoten op doel, weet ik veel? Ik denk dat wij toch ongeveerde slechtste stats moeten hebben op gans dit WK? Aanvallend stellen we gewoon echt helemaal niets voor.