Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Flauwe opmerking, toch. Ik hoorde je dezelfde opmerkingen niet maken toen Verschaeren, Lokonga en Debast over de jaren heen opgeroepen werden.
Tresor zat op de bank wegens de coach, niet omdat hij niet goed genoeg was. Ik denk dat Vrancken juist aantoont dat als je de spelers juist gebruikt, ze net heel waardevol zijn.

En de JPL is toch echt zo slecht niet. "maar de JPL". Kroatie speelde gisteren met spitsen van Dinamo Zagreb en Hajduk Split. Zijn dat dan zo'n topteams, neen toch. Op de G-5 na, is de JPL de best vertegenwoordigde Europese competitie in dit toernooi.
Idd, Canada heeft ons ook weggespeeld met spelers uit hun lokale competitie voor een deel.

Probleem is gewoon tactisch, ons middenveld marcheert niet maar dat wil Bobby maar niet snappen.
Je creeert match na match niks van kansen, dat zou op den duur bij de analyse na de match toch moeten beginnen op te vallen?
Vanachter oeverloos liggen tikken en hopen dat de tegenstander begint te jagen om dan snel te kunnen omschakelen is toch niet hét systeem dat je moet spelen met deze kern?

Ik ben een grote voorstander van selecteren op vorm in plaats van op naam, ja. Alsof Heynen, Tresor en Cuypers geen nuttigere bijdragen hadden geleverd dan onze internationale supersterren Witsel, Batshuayi en Hazard. Zijn fysiek ook gewoon een pak sterker op dit moment.

Dat is ook het probleem met Martinez; krampachtig blijven vasthouden aan de ploeg van 2018 in plaats van te kiezen voor de meest geschikte spelers.

Als Heynen of Cuypers dan toch zo goed zijn, waarom zitten die dan nog in België? We zijn maar de Belgische competitie he.

Vorm, automatismen of intrinsieke kwaliteit, altijd diezelfde discussie. Een lastig evenwicht. Eind juni, toen we onze laatste grote blok voorbereidingsmatchen speelden, kwam Trésor met moeite van de bank af bij Genk. Het zou toen toch alleszins al nergens op geslagen hebben om op hem te gaan bouwen.
Gisteren (de voor mij onbekende) Füllkrug aan't werk gezien met Duitsland?
Dat is onze Cuypers.
Zou alleszins veel beter ini't systeem Martinez passen dan Michy (of Openda), als Lukaku niet fit is.

Gisteren Nico Williams zien invallen bij Spanje?
Da's onze Tresor.
Zelfde verhaal.

Laat ons wel wezen, die discussie over Heynen, Cuypers, Trésor ... weinig relevant uiteindelijk. In de kern die wél mee is zitten betere spelers, die ook niet werden opgesteld.

Je moet Heynen niet opstellen, je moet Onana en Dendoncker (of Tielemans) opstellen. Je moet Trésor niet opstellen, je moet Trossard opstellen. Voor Cuypers valt misschien nog het meest te zeggen, omdat we zo'n spits missen wanneer Lukaku er niet bij is. Dat Saelemaekers en Origi er niet bij zijn vind ik grotere problemen. De enige echte rechtsbuiten die je nu mee hebt is een 20-jarige die al 2 jaar nauwelijks gespeeld heeft. Enfin, ook hier maakt dat niet veel uit natuurlijk als je daar KDB zet, maar soit.

Maar iets wat in onze analyses hier eigenlijk nog te weinig is naar voor gekomen: het is niet alleen het middenveld dat compleet mismeesterd wordt door Martinez. Door Batshuayi als vaste vervanger van Lukaku te zien, maakt hij zelf duidelijk niet door te hebben hoe zijn systeem werkt. Dat is nog een groter bewijs dat Martinez selecteert op naam in plaats van op wat werkt voor zijn systeem dan de keuzes voor Witsel en Hazard. Heel zijn systeem is afgestemd op een spits die aanspeelbaar is en kaatst. De spoeling is momenteel dun na Lukaku, maar voor die functie is Batshuayi gewoon totaal ongeschikt. Dat kan hij niet, in welke vorm hij ook steekt. Zet daar een Origi, zelfs een CDK in zijn huidige vorm, haal zelfs fucking Benteke terug of laat inderdaad een Cuypers spelen en de ploeg zou gewoon een stuk beter draaien. Er is een reden waarom we gisteren geen fluit doelgevaar creëerden. Batshuayi weegt niet op een defensie, is niet aanspeelbaar, brengt de vleugelaanvallers niet in stelling, ... Het enige moment waarop je Batshuayi in je ploeg mag droppen, is als je met twee spitsen gaat spelen en veel ballen in de box krijgt.

Eindelijk is de pers ook daar om kritiek te geven op Bobby. Het heeft lang geduurd.
Het Franse L’Equipe benoemde dan weer de wissels van bondscoach Martinez. ‘Zijn veranderingen hebben de zaken erger gemaakt.
De wissels van de coach in de tweede helft versnelden de val van zijn formatie.

En deze, helaas achter een paywall:

Het draait zoals in sport steeds om bezieling, passie, grinta, sturm und drang. Als we dit op het veld zien mag je verliezen. Dan kan je met opgeheven hoofd zelfs de groepsfase verlaten. Of je dan Qatar bent of België. Duitsland ligt er ei-zo-na uit, maar als supporter heb ik toch echt wel een andere mentaliteit gezien dan bij de Duivels.

Wat de Rode Duivels nu brengen is gewoon steriel, passieloos, vlak, inspiratieloos getaffel. Alleen al op basis van de vorm, inzet en grinta van een Trossard, Onana, Theate, Carrasco , moeten deze jongens gewoon altijd spelen. Of ze dan winnen of verliezen. Dan ben je fier dat ze hun kop ervoor gooien, voor België, voor ons supporters.

En dan een Vincent Company die op twitter vraag om achter ons team te staan, dat ze onze hulp nodig hebben... 🤦‍♂️ Sorry hoor.... Dat die tamzakken eerst maar eens laten zien dat ze willen winnen. Een minder wedstrijd ok... Maar dat consequent getaffel bij sommige, daar willen supporters ook niet meer alles voor geven. Ik vergeet nooit de counter tegen Japan. Het mooiste wat ik ooit gezien heb. Daar zal het bij blijven vrees ik.

Laatst bewerkt:
We mogen nog heel heel stiekem hopen dat de oude garde voor die match donderdag denkt: op deze manier willen wij geen afscheid nemen van de nationale ploeg --> GRINTAAAAAAAAA :unsure:

Maar zo'n match tegen een zeer degelijke tegenstander als Kroatië, dat is alsof je een finale speelt.

Als straks het onvermijdelijke gebeurt, en de wegen van Martinez en de Belgische voetbalbond scheiden – de Duivels implodeerden dit toernooi al twee keer, tegen Marokko én tegen Canada, een explosie tegen Kroatië is nu wel heel ver weg – dan graag deze tip voor de bondstop bij de sollicitatieprocedure voor de nieuwe bondscoach: vraag kandidaten hoe ze de rol van Axel Witsel zien. Worden ze lyrisch en antwoorden ze dat ze hem als eerste op het wedstrijdblad zetten, wijs hen dan vriendelijk de deur, met een meewarig klopje op de schouder en de mededeling dat Daring Club Echternach nog een trainer zoekt
Auch.

Deze is er ook wel boenk op :
De implosie werd vergeten. Die duurde nochtans ruim een uur: Japan legde alle pijnpunten van een in principe superieure tegenstander bloot, de Rode Duivels gingen roemloos onderuit, tot een combinatie van God, effect, Jan Vertonghen en Eiji Kawashima een van de lelijkste doelpunten uit de WK-geschiedenis bekokstoofde. Zonder die pardoes uit de lucht gevallen goal (de aansluitingstreffer was het, de 1-2) was Roberto Martinez de dag na België-Japan ontslagen. En dat was een zegen voor de nationale ploeg geweest. Akkoord, brons hadden we dan niet gehaald, maar misschien was het besef dan tot de Bondstop doorgedrongen dat de Catalaan niet de primus van het trainersgild is voor wie ze hem o zo graag houden. En waren het voorbije EK en het huidige WK anders verlopen.

Eindelijk is de pers ook daar om kritiek te geven op Bobby. Het heeft lang geduurd.

Joos slaat daar nagels met koppen, alleen ... hij verwijst daar zelfs naar 2018, schrijft dat hij Witsel nooit moest hebben ... waarom nu pas die kritiek zo duidelijk schrijven? Had de pers sneller de mond opengetrokken, had de bond misschien sneller ingegrepen.

Gisteren (de voor mij onbekende) Füllkrug aan't werk gezien met Duitsland?
Dat is onze Cuypers.
Zou alleszins veel beter ini't systeem Martinez passen dan Michy (of Openda), als Lukaku niet fit is.

Gisteren Nico Williams zien invallen bij Spanje?
Da's onze Tresor.
Zelfde verhaal.
Ja bon dat zijn makkelijk gemaakte stellingen die je nooit kan bewijzen of ontkennen want de match is voorbij en met hen zou het natuurlijk sowieso altijd beter geweest zijn mja. Ik ben geen al te grote fan van Michy en zou gegeven de situatie van de laatste tijd eigenlijk Origi meegenomen hebben dit WK. Die speelt regelmatig bij een topclub en als je stoemelings in een kwartfinale belandt en je moet hem brengen weet je dat die niet met plankenkoorts te maken gaat hebben.

Maar zo'n Williams en Fullkrug spelen in de basis bij clubs in de top-3-competities.
Dan ben je sowieso wel een beetje meer gewapend om te shinen op een WK dan als je elke week te bezichtigen bent in 't Kuipje of aan de Gaverdijk.

De kans is quasi onbestaande, maar dit topic zou wel lachen zijn als de RD's zich nu gewoon kwalificeren en tot de kwartfinales ofzo geraken. :lol:

Daarna zou het wel janken zijn, wegens contractverlenging Martinez :unsure:

Het draait zoals in sport steeds om bezieling, passie, grinta, sturm und drang. Als we dit op het veld zien mag je verliezen. Dan kan je met opgeheven hoofd zelfs de groepsfase verlaten. Of je dan Qatar bent of België. Duitsland ligt er ei-zo-na uit, maar als supporter heb ik toch echt wel een andere mentaliteit gezien dan bij de Duivels.

Wat de Rode Duivels nu brengen is gewoon steriel, passieloos, vlak, inspiratieloos getaffel. Alleen al op basis van de vorm, inzet en grinta van een Trossard, Onana, Theate, Carrasco , moeten deze jongens gewoon altijd spelen. Of ze dan winnen of verliezen. Dan ben je fier dat ze hun kop ervoor gooien, voor België, voor ons supporters.

En dan een Vincent Company die op twitter vraag om achter ons team te staan, dat ze onze hulp nodig hebben... 🤦‍♂️ Sorry hoor.... Dat die tamzakken eerst maar eens laten zien dat ze willen winnen. Een minder wedstrijd ok... Maar dat consequent getaffel bij sommige, daar willen supporters ook niet meer alles voor geven. Ik vergeet nooit de couter teen Japan. Het mooiste wat ik ooit gezien heb. Daar zal het bij blijven vrees ik.
Grotendeels eens met je post (behalve de laatste alinea).
Je moet eens als die ploegen zien spelen op dit WK, van zwakke tot goeie ploegen, allemaal met echte drang om te winnen (fysiek en mentaal), dat hebben wij gewoon niet. We wisten amper wat te doen toen het nog 0-0 stond, en dan komen we achter en wisten het helemaal niet meer, wat rondtikken achterin en dan een doelloze lange bal spelen.
Élke ploeg heeft meermaals aanvallen waar ze de achterlijn halen, volk in de box hebben, wij? steriele gebrei, meer niet.

Enkel maar de samenvatting gezien van Kroatië - Canada, maar zoals Kroatië daar die achterstand ombuigt, dat zie ik ons nooit doen, nu niet, en in het verleden eigenlijk ook niet. Alles moet precies altijd op talent gebeuren, nooit eens vuil, op wilskracht. Zoals Modric daar nog vrolijk met slimme pasjes staat te strooien op zijn 37e(?) ofzo .. geen enkele speler die vandaag de vista en wilskracht heeft om dat te doen bij ons.
Donderdag wordt dat kletsen krijgen hoor op deze manier, en het zou mss nog zo erg niet zijn ook, want dit valt niet meer te verbloemen, wat een 1/8e finale het misschien wel nog zo doen.

De kans is quasi onbestaande, maar dit topic zou wel lachen zijn als de RD's zich nu gewoon kwalificeren en tot de kwartfinales ofzo geraken. :laugh:

Daarna zou het wel janken zijn, wegens contractverlenging Martinez :unsure:

Ik sluit zeker niet uit dat België zich kwalificeert tegen Kroatië.
Mindset van spelers gaat anders moeten zijn en mss dat Martinez nog eens wijzigingen doorvoert (heeft hij toch ook gedaan tegen Marokko) en we zouden Lukaku hebben.

Door Batshuayi als vaste vervanger van Lukaku te zien, maakt hij zelf duidelijk niet door te hebben hoe zijn systeem werkt. Dat is nog een groter bewijs dat Martinez selecteert op naam in plaats van op wat werkt voor zijn systeem dan de keuzes voor Witsel en Hazard.
Daar ben ik het wel mee eens. Er lag ferme focus op Mertens zijn selectie, maar Batshuayi speelt op een zelfde niveau, en daar niet eens zo indrukwekkend. En dat wordt eigenlijk nooit echt in vraag gesteld, maar wel een heel spel maken over een speler van Real Madrid.

Maar iets wat in onze analyses hier eigenlijk nog te weinig is naar voor gekomen: het is niet alleen het middenveld dat compleet mismeesterd wordt door Martinez. Door Batshuayi als vaste vervanger van Lukaku te zien, maakt hij zelf duidelijk niet door te hebben hoe zijn systeem werkt. Dat is nog een groter bewijs dat Martinez selecteert op naam in plaats van op wat werkt voor zijn systeem dan de keuzes voor Witsel en Hazard. Heel zijn systeem is afgestemd op een spits die aanspeelbaar is en kaatst. De spoeling is momenteel dun na Lukaku, maar voor die functie is Batshuayi gewoon totaal ongeschikt. Dat kan hij niet, in welke vorm hij ook steekt. Zet daar een Origi, zelfs een CDK in zijn huidige vorm, haal zelfs fucking Benteke terug of laat inderdaad een Cuypers spelen en de ploeg zou gewoon een stuk beter draaien. Er is een reden waarom we gisteren geen fluit doelgevaar creëerden. Batshuayi weegt niet op een defensie, is niet aanspeelbaar, brengt de vleugelaanvallers niet in stelling, ... Het enige moment waarop je Batshuayi in je ploeg mag droppen, is als je met twee spitsen gaat spelen en veel ballen in de box krijgt.
Dit. 100% dit.

Martinez snapt idd zijn eigen systeem niet...
Het lijkt wel alsof hij 6 jaar geleden ergens een boek open deed op een willekeurige pagina en die opstelling is gaan gebruiken omdat die mayonaisse toen toevallig goed pakte, dankzij het talent vd spelers en ondanks de coach.
- Batshuayi is een totaal andere spits dan Lukaku dus die 1 op 1 vervangen getuigt van een enorm gebrek aan inzicht.
- Met Kompany in de ploeg had je een opkomende CV waardoor die 3 man centraal achterin nut had. Datzelfde systeem blijven spelen zonder een opkomende CV is dus weeral eens nutteloos.
- Tot in den treure toe herhaalt: Je hebt geen wingbacks! Het is niet omdat dat enkele jaren geleden een mode woord was in Engeland dat je dat moet gaan uitvoeren als je er de spelers niet voor hebt.
- Dit systeem, met deze verdediging, draait enkel als u middenveld 2 lopende mannen heeft die alle gaten dichten. Dit blijven volhouden met een Witsel in zijn huidige vorm is al tactische onkunde. Terwijl je eigenlijk baas bent op het middenveld u werkpaard vervangen door een mooie voetballer en u mindere man doodleuk laten staan sucken is gewoon pure waanzin. Iedereen zag gewoon op voorhand dat dit fout ging lopen vanaf dat Onana eraf werd gehaald.

Wat me trouwens ook opviel. Vlak voor de 0-1 valt wil hij wisselen. Die goal valt en hij doet toch dezelfde wissels. U gameplan bij 0-1 is normaal toch anders dan bij 0-0 niet? Dat is toch ook een teken dat hij hoegenaamd niet snapt waar hij mee bezig is?

Soit, donderdag starten met Witsel-Tielemans tegen een ploeg met een middenvelder die al 20 jaar lang niet anders doet dan passen strooien in de ruimte en vrijdag inpakken en naar huis.
Als er daar in Brussel nog ene met het idee zit om Martinez na dit falen een contractverlenging aan te bieden hoop ik dat de plafond op hun kop valt.

Er is hier maar 1 schuldige en dat is Martinez.

Ja, Witsel/Tielemans/Vertonghen/Hazard/Mertens/Dendoncker/(Alderweireld) zijn gewoon te traag, sommige zelfs te oud, maar dat weten wij, dat weten onze tegenstanders en dat weet Martinez.

Als je dan Witsel centraal zet en achteraf klaagt dat Witsel het niet meer kan volgen, dan is dat niet Witsel zijn schuld (want die zal zich echt wel 100% inzetten), maar Martinez zijn schuld.

Als op bepaalde momenten Vertonghen en Alderweireld het op snelheid verliezen, dan is dat niet hun fout, maar Martinez zijn schuld.

Allemaal dat gezeik op spelers zelf, dat is gewoon zever in pakjes. Dit gaat over de grenzen van tacktiek heen. Dit is niet hetzelfde als een trainer in de JPL die de verkeerde tacktiek kiest of zijn spelers niet opgeladen krijgt.

Dit gaat over een trainer die gewoon de foute spelers kiest, die spelers zelf gewoon volledig voor blok zet (want een Witsel weet echt wel goed genoeg dat hij het niet meer belopen krijgt, maar je kan hem niet kwalijk nemen van die wedstrijden toch te willen spelen) en zo heel je ploeg als een bende fucking lamme schapen laat spelen.

Je zit met een Theate en Faes die toch wel in betere competities spelen dan de huidige CV's en daar best wel mooie dingen laten zien. Dat je ze allebei niet moet opzetten, oké, maar zet een Faes toch gewoon naast Alderweireld. Wat kan je daar mis gaan doen? Dat hij eens een fout gaat maken? Dat doen de huidige ook.

Je zit met Trossard en Doku die snelheid hebben, een actie kunnen maken en voor dreiging zorgen. Welk risico neem je daar om hun op te stellen ten koste van E. Hazard, T. Hazard, Carrasco,... ? 0,000. Dat zijn gewoon keuzes van een coach die het noorden volledig kwijt is, niet kijkt naar wat er nodig is en vast wil houden aan een kern die we in 2018 hadden en nu niet meer.

Op ELKE plaats heb je 2/3 spelers die kunnen invallen en net op de positie waar het broodnodig is (positie 6 en 8, respectievelijk Witsel en Tielemans) heb je buiten Onana niemand. Een Onana die je trouwen gewoon verkracht hebt door hem tegen Canada te laten invallen i.p.v. te laten starten waardoor hij zich te nadrukkelijk wou laten zien en die gele kaart nam.

Als ik dan toch een opstelling mag geven:

COURTOIS
MEUNIER - ALDERWEIRELD - FAES - CASTAGNE
DENDONCKER( TIELEMANS) - KDB - VANACKEN (om toch wat passes naar voren te krijgen)
DOKU - LUKAKU - TROSSARD

Ik hoop dat de bond toch gewoon Hein binnenhaalt. Hij is denk ik de enige die durft doorselecteren en keuzes maakt. En misschien ook bij de weinigen die weet hoe hij KDB kan laten renderen
Zou liever Francky dury zien, al denk ik eerder dat ze aan Vercauteren zijn mouw gaan trekken of gewoon met Martinez verder gaan doen, als ze donderdag winnen is er weer niks aan de hand en lag het aan de spelers :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan