Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het sportieve is uiteindelijk ook maar bijzaak voor de voetbalbond. Voor hen is heel het “tous ensemble” gedoe een pak belangrijker. Want daar valt het grote geld te rapen. Dat er goede resultaten neergezet worden zoals het vorige wk is maar bijzaak voor hen. Voor de bond gaat het vooral om hoe lang en hoe hard ze de rode duivels als melkkoe kunnen gebruiken.

Want ik kan mij toch écht niet inbeelden dat een De Bruyne, Lukaku of Courtois al niet hebben laten vallen dat ze Martinez zijn gezeik beu zijn.
Dan moeten de supporterclubs ook eens met een statement komen , en de volgende matchen gewoon boycotten en niet meer afkomen .

Het sportieve is uiteindelijk ook maar bijzaak voor de voetbalbond. Voor hen is heel het “tous ensemble” gedoe een pak belangrijker. Want daar valt het grote geld te rapen. Dat er goede resultaten neergezet worden zoals het vorige wk is maar bijzaak voor hen. Voor de bond gaat het vooral om hoe lang en hoe hard ze de rode duivels als melkkoe kunnen gebruiken.

Want ik kan mij toch écht niet inbeelden dat een De Bruyne, Lukaku of Courtois al niet hebben laten vallen dat ze Martinez zijn gezeik beu zijn.
Anderzijds zullen spelers als Hazard, Witsel, Vertonghen, Alderweireld, ... ergo de leden van de oude garde die niet meer mee kunnen - maar wel nog steeds onbetwistbare basisspelers zijn voor Martinez - hem nog altijd vurig verdedigen. Mertens zal hem ook niet meteen afvallen. Zo creëer je twee groepen natuurlijk.

Maar dat tous ensemble gevoel is sinds het fiasco tegen Zwitserland in de Nations League in 2018, het makke EK en de aanloop naar dit WK ook al helemaal weg. Omdat sluimerend eigenlijk iedereen het gevoel had dat het op was met deze generatie en deze coach na 2018. Eigenlijk had Martinez toen al vervangen moeten geweest zijn. Al zeker na het EK. Met een nieuwe coach, een nieuwe wind, nieuwe spelers in vorm, had dat tous ensemble gevoel misschien terug aangezwengeld kunnen worden. Na donderdag zal het dood en begraven zijn voor een tijdje. Mogen ze weer opnieuw beginnen met een goed gevoel te creëren rond onze nationale ploeg. En iedereen die een beetje voetbalverstand heeft, zag dat al 4 jaar gebeuren.

Laatst bewerkt:
KDB speelt inderdaad met veel tegenzin, maar kan mij voorstellen dar Kevin gewoon niet akkoord is met Martinez.
En probeer eens te spelen met spelers als Witsel, Batsman en Meunier.
Het is misschien geen populaire mening, maar de Bruyne zijn houding tegenover de nationale ploeg irriteert me tegenwoordig kapot. Ik weet dat hij daar, tegenover die ploeg van meer dan een miljard waar hij normaal speelt, met een hoop kneuzen staat te voetballen, maar al dat gelul dat het hem eigenlijk niet interesseert (de Nations League dan), dat constante armen in de lucht doen op woensdag, ... Voor je medespelers is zoiets ook echt alles behalve motiverend.

Als je dan nog de show runt zou je het kunnen excuseren, maar hij gaat ook al twee matchen glorieus ten onder dus daar maakt hij het ook niet goed. Ik weet dat dat allemaal voornamelijk Martinez zijn schuld is en dat hij geïrriteerd is door dat kutsysteem en die clown van een trainer in het algemeen, maar toch irriteert het me. Online zie je ook veel excuses voor KDB 'want hij moet met zulke sukkelaars spelen' en 'hij is beter gewend' maar dat gaat op voor enorm veel sterspelers, en die gedragen zich dan wel een pak beter vind ik, op en naast het veld.

Los van het resultaat vanavond: ik hoop dat Marokko er heel snel uit ligt, en graag met zware cijfers. Enkel en alleen omdat een deel van hun 'supporters' blijkbaar graag de boel afbreekt op straat in Brussel, Antwerpen, Rotterdam, Amsterdam... na een wedstrijd. Dat ze terug in hun hol kruipen!

Anderzijds zullen spelers als Hazard, Witsel, Vertonghen, Alderweireld, ... ergo de leden van de oude garde die niet meer mee kunnen - maar wel nog steeds onbetwistbare basisspelers zijn voor Martinez - hem nog altijd vurig verdedigen. Mertens zal hem ook niet meteen afvallen. Zo creëer je twee groepen natuurlijk.
Alderweireld en Vertonghen kan je weinig verwijten dit WK vind ik. Op basis van dit WK is het eerder De Bruyne die niet meer mee kan.

Het is misschien geen populaire mening, maar de Bruyne zijn houding tegenover de nationale ploeg irriteert me tegenwoordig kapot. Ik weet dat hij daar, tegenover die ploeg van meer dan een miljard waar hij normaal speelt, met een hoop kneuzen staat te voetballen, maar al dat gelul dat het hem eigenlijk niet interesseert (de Nations League dan), dat constante armen in de lucht doen op woensdag, ... Voor je medespelers is zoiets ook echt alles behalve motiverend.

Als je dan nog de show runt zou je het kunnen excuseren, maar hij gaat ook al twee matchen glorieus ten onder dus daar maakt hij het ook niet goed. Ik weet dat dat allemaal voornamelijk Martinez zijn schuld is en dat hij geïrriteerd is door dat kutsysteem en die clown van een trainer in het algemeen, maar toch irriteert het me. Online zie je ook veel excuses voor KDB 'want hij moet met zulke sukkelaars spelen' en 'hij is beter gewend' maar dat gaat op voor enorm veel sterspelers, en die gedragen zich dan wel een pak beter vind ik, op en naast het veld.

Volgens De Standaard (en Opta):
Dat zorgde voor enkele pijnlijke statistieken, in het bijzonder voor Kevin De Bruyne.
De Belgisch spelmaker kwam nauwelijks in zijn spel. De Bruyne verloor liefst 27 keer de bal tegen de fysieke Noord-Afrikanen en kon ook slechts één succesvolle voorzet afleveren.
De Bruyne was ook nauwelijks gevaarlijk in de de aanvalszone van de Duivels. Hij creëerde slechts één kans en 9 van zijn 25 aanvallende passes gingen verloren.

Iemand moet tegen Bobby zeggen: toon uw cojones en zet KDB op de bank.
Win-win: KDB eens op zijn plek gezet, en Bobby die hopelijk dichter bij de uitgang komt.

KDB moet niet op de bank. Bobby moet gewoon spelers rond hem opsyellen die willen voetballen en lopen. Niet de tjaffelaars vanachter die 0,0 opbouwend vermogen hebben. Zelden zo een statische ploeg gezien als dit.

KDB moet niet op de bank. Bobby moet gewoon spelers rond hem opsyellen die willen voetballen en lopen. Niet de tjaffelaars vanachter die 0,0 opbouwend vermogen hebben. Zelden zo een statische ploeg gezien als dit.
Stel je voor, middenveld met twee bonken (Leander - Onana) en daarvoor drie ballers (KDB-Trossard-Saelemaekers). In de punt eenmanslinie Lukaku. Mens mag dromen.

Alderweireld en Vertonghen kan je weinig verwijten dit WK vind ik. Op basis van dit WK is het eerder De Bruyne die niet meer mee kan.
Ja, De Bruyne was echt vreselijk. Maar wordt uit zijn beste positie gespeeld, werd tegen Canada helemaal niet ondersteund door ons middenveld en moest het tegen beide ploegen stellen met Batshuayi en Hazard als aanvallende spelers. Batshuayi kon buiten zijn goal tegen Canada beide matchen niet gespeeld hebben, het had geen verschil gemaakt. En van Hazard hebben we op 2 matchen ook maar 1 echte dreigende actie gezien.

Met De Bruyne centraal op het middenveld, met Witsel, Hazard en Batshuayi op de bank had ik het nog wel willen zien.

Ja, De Bruyne was echt vreselijk. Maar wordt uit zijn beste positie gespeeld, werd tegen Canada helemaal niet ondersteund door ons middenveld en moest het tegen beide ploegen stellen met Batshuayi en Hazard als aanvallende spelers. Batshuayi kon buiten zijn goal tegen Canada beide matchen niet gespeeld hebben, het had geen verschil gemaakt. En van Hazard hebben we op 2 matchen ook maar 1 echte dreigende actie gezien.
Het is zeer statisch, ja. Balletje achteraan rondspelen terwijl de middenvelders van links naar rechts sloffen. Witsel blijft het enige afspeelpunt omdat er onvoldoende beweging is. Ook de backs moeten telkens terugspelen omdat spelers zich te weinig vrijlopen om te combineren. Inspelen op Batshuayi lukt ook zelden. Het is geen toeval dat onze enige goal kwam uit een lange pass van Alderweireld want voetballend krijgen we geen poot aan de grond.

Nogal problematisch wanneer je spelers opstelt om te combineren maar je krijgt de bal niet voorbij de middenlijn. Dat was in vorige eindrondes trouwens ook meermaals het geval maar toen konden we wel rekenen op de snelle omschakeling. Dat is nu ook totaal weg.

Die nations league zijn een reeks nietszeggende oefenwedstrijden.
KDB moet daar inderdaad niet spelen, jongen gasten kansen geven om te groeien.
CDK, Faes, Theate moesten toen al uitgebreid ingepast worden.
En geef eens andere spelers een kans om hun te bewijzen.
Puur spelers opstellen uit vriendjespolitiek, spelers van Anderlecht oproepen, en oude rotten laten staan.
Een witsel moest al 4 jaar geleden op de bank.

Hun snelheid is weg maar ook hun handelingssnelheid in balbezit is gewoon veel te traag geworden, ze geraken niet eens meer aan de druk van Canada of Marokko onderuit.

Tegen dat ze hun bal zeven keer naar elkaar of naar Witsel hebben rondgetikt is de kans om een deftige aanval op te zetten al half verloren.

Neemt niet weg dat ze allebei nog momenten van klasse hebben.

Alderweireld zou ik nog niet afschrijven. Is het niet voor in de basis, dan zeker wel als backup. Wat ervaring in die linie kan geen kwaad.

De spoeling achteraan is ook niet zo dik momenteel. Je kan wel inzetten op Faes, Theate en Debast, maar er staan er ook geen 10 klaar.

Vertonghen is voor mij ook wel einde verhaal. Toch nog 2 jaar ouder dan Toby, blessuregevoelig en het beste is er toch wel vanaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan