Groep D (Frankrijk, Australië, Denemarken, Tunesië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er zo geen “vloek” op de huidige wereldkampioen? Frankrijk zal nog 2de eindigen denk ik omwille van de kwaliteit van de anderen maar ze zullen er de 2de ronde uit gaan.
 
Welke belangrijkste spelers dan? Kante was al lang geblesseerd dus daar werd sowieso al niet veel rekening met gehouden. Pogba dan, en nu Benzema maar Frankrijk heeft het al zolang zonder Benzema gedaan. Griezmann is er ook nog altijd. Wie mis ik nog dan ?

Pogba, Kanté, Benzema, Kimpembe.
Ook wat minder belangrijke zoals Tolisso (invaller in vorige WK finale) en Nkunku.

Vooral dat middenveld gaat er heel erg jong uitzien. Je hebt daar enkel Rabiot en Veretout als 'oudere' spelers. En die Veretout lijkt me ook niet direct eerste keuze.
 
Is er zo geen “vloek” op de huidige wereldkampioen? Frankrijk zal nog 2de eindigen denk ik omwille van de kwaliteit van de anderen maar ze zullen er de 2de ronde uit gaan.
Was dat niet meestal met het tornooi erna (EK)?
 
Frankrijk en Spanje zijn toch vrij recent Europees kampioen geworden na hun wereldtitel. Het is wel al zestig jaar geleden dat een wereldkampioen zijn titel kon verlengen.
 
Is er zo geen “vloek” op de huidige wereldkampioen? Frankrijk zal nog 2de eindigen denk ik omwille van de kwaliteit van de anderen maar ze zullen er de 2de ronde uit gaan.

Was dat niet meestal met het tornooi erna (EK)?

Frankrijk en Spanje zijn toch vrij recent Europees kampioen geworden na hun wereldtitel. Het is wel al zestig jaar geleden dat een wereldkampioen zijn titel kon verlengen.

Al 3 WK's op rij dat de winnaar niet door de groepsronde raakt.
2010 Italie, 2014 Spanje en 2018 Duitsland.
Daarvoor ook reeds met Frankrijk in 2002.

De enige uitzondering in de laatste 30 jaar, was 2x Brazilie. 1998 en 2006.
 
Jawadde, over 4 jaar nog meer van die voetbaldwergen vol beenhouwers die precies stijf van de bollen geflipte tackles uitdelen. Allemaal terug met scheenbeschermers van 3cm dik op het veld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan