Groep D (Frankrijk, Australië, Denemarken, Tunesië)

Status
Niet open voor verdere reacties.

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
1666539383350.png


DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
22 nov ‘2220uFrankrijkAustralië
22 nov ‘2214uDenemarkenTunesië
26 nov ‘2217uFrankrijkDenemarken
26 nov ‘2211uTunesiëAustralië
30 nov ‘2216uTunesiëFrankrijk
30 nov ‘2216uAustraliëDenemarken
 
Frankrijk en Denemarken, de andere ploegen hebben gewoon niet genoeg kwaliteit. Misschien een gelijkspel als ze geluk hebben, maar geen 2x.
 
Peru maakt wel een kans hoor tegen Denemarken. Ja, Denemarken heeft een indrukwekkend EK en kwalificatiecampagne achter de rug, maar ik zou ze niet bij voorbaat afschrijven. Natuurlijk ze moeten eerst nog kwalificeren. Ik denk wel dat de kans om door te gaan voor Peru kleiner was dan in 2018. Wel beter dat Frankrijk - Denemarken niet op de laatste dag is.
 
7 juni: Verenigde Arabische Emiraten - Australië (halve finale)
13 juni: winnaar van bovenstaand duel - Peru (winnaar gaat naar WK)
 
Tof, zo intercontinentale playoffs in een leeg stadion in Qatar, maakt het heel interessant om volgen 🙄
Bij UAE-Australië een man of 6000 in een stadion van 40000 waarvan het merendeel van UAE. Op het WK zelf geloof ik nog wel dat het goedkomt op dat vlak in het merendeel van de wedstrijden. Niet voor alle landen want bv. de Belgen halen er hun neus voor op, maar dat was in Rusland ook zo (en voor Qatar snap ik dit, in Rusland waren we zowat het kneusje op dat vlak) . De voetbalgekke landen zoals alle Zuid-Amerikaanse landen gaan nu ook weer elk enkele 10000'en mensen op de been brengen, daar ben ik redelijk van overtuigd. Al heb je nu natuurlijk geen neutrale locals om de rest van het stadion op te vullen.

Soit, hopelijk haalt Peru het maandag. Leuk ploegje met relatief onbekend spelers maar er zit schwung en snelheid in. Lijken me wel iets zwakker dan in 2018 want Guerrero en Farfan zijn er niet meer bij en hun betere spelers als Carillo en Cueva zijn aan het uitbollen in de woestijn
 
Een 15000 Peruvianen in het stadion, chapeau
Verloren in de penalties tegen een clown in de goal bij Australië
 
Ze hebben dan per ongeluk ook gewoon mega vette shirts gemaakt, met hun 'signaal' :p

Allez, ik vind dat gitzwart shirt persoonlijk heel mooi. Batman-achtig :)
 
Een groep met Frankrijk is saai
een groep met Australië nog saaier
een groep met Tunesië retesaai
En dan is er nog Denemarken die ook niet echt boeien
vreselijke groep
 
Laatst bewerkt:
Bij Frankrijk toch ook wat nieuwe / jongere spelers in de selectie precies.

Vooral op het middenveld met Camavinga, Tchouameni, Fofana, Guendouzi...
(Kanté én Pogba zijn allebei geblesseerd)
 
Verscheidene bronnen toch die melden dat Benzema het WK helemaal voorbij dient te laten gaan.

Uit de groep zie ik ze nog wel kwalificeren, maar ik denk dat ze 2e eindigen achter Denemarken gezien hun blessurelast. In de 1/8e finales zouden ze dan tegen Argentinie uitkomen (mits die hun groep winnen, maar Mexico en Polen zie ik niet de groep winnen) en uitgeschakeld worden.
 
Al die blessures bij Frankrijk zorgen er voor dat ze geen echte favoriet meer zijn. Wel nog altijd een degelijke ploeg, maar de belangrijkste spelers ontbreken (op Mbappe na).
 
Al die blessures bij Frankrijk zorgen er voor dat ze geen echte favoriet meer zijn. Wel nog altijd een degelijke ploeg, maar de belangrijkste spelers ontbreken (op Mbappe na).
Welke belangrijkste spelers dan? Kante was al lang geblesseerd dus daar werd sowieso al niet veel rekening met gehouden. Pogba dan, en nu Benzema maar Frankrijk heeft het al zolang zonder Benzema gedaan. Griezmann is er ook nog altijd. Wie mis ik nog dan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan