Groep A (Qatar, Ecuador, Senegal, Nederland)

Status
Niet open voor verdere reacties.

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
1666539516200.png

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
21 nov ‘2217uQatarEcuador
21 nov ‘2211uSenegalNederland
25 nov ’2214uQatarSenegal
25 nov ’2217uNederlandEcuador
29 nov ’2216uNederlandQatar
29 nov ’2216uEcuadorSenegal
 
Goede loting voor de Nederlanders. Qatar wel AFC gewonnen in 2019, Senegal Afrika Cup dit jaar en Ecuador lijkt mij ook niet de slechtste ploeg uit pot 4 met een goede kwalificatiecampagne door een immens thuisvoordeel doordat ze op hoogte spelen. Maar hier mogen geen excuses gelden voor de Nederlanders, zij zijn eigenlijk de vervanger van Qatar voor pot 1. En Senegal dan pot 2, Ecuador pot 3 en Qatar dan pot 4, zo moet je deze groep zien. Gelukkig komt Qatar toch uit tegen een sterker team uit pot 2 en pot 3.

Senegal kan als het wint van Nederland deze groep winnen. Dan zouden ze tegen de nummer 2 uit de groep van Engeland uitkomen, wat eigenlijk een haalbare kaart moet zijn. Als het 2e wordt in de groep komen ze uit tegen Engeland als zij de groep winnen, waar ik vanuit ga. Voor een eventuele kwartfinale zijn Frankrijk en Argentinië de mogelijke tegenstanders, voor Nederland en Senegal (en ook Engeland). Natuurlijk verrassingen kunnen altijd.
 
Senegal en Nederland. Met Qatar hoef je geen rekening te houden en Ecuador lijkt me net te zwak om Senegal of Nederland in de problemen te brengen, al weet je het nooit met rode kaarten, penalties en een keeper die de match van zijn leven keept.
 
Nederland heeft hier toch echt wel veel geluk dat men Qatar heeft geloot uit pot 1, want zowel Senegal en Ecuador zijn absoluut geen cadeautjes uit die potten.

Dit had eigenlijk echt een verschrikkelijk groep kunnen zijn als je er bij nadenkt.
 
Dat zijn toch allemaal middelmatige landen? Alleen Portugal mag je enigszins een topland noemen, en die overwinning kwam zeer gelukkig tot stand.

(Die 8ste finale overleeft België inderdaad altijd. Het ging me om de toplanden. Je kunt niet ontkennen dat België daarin structureel teleurstelt)
Sorry hoor, wanneer je Portugal "enigszins" een topland noemt maar Nederland wel bij de toplanden schaart, ben je niet serieus bezig.

Dat we idd verloren van zowel Frankrijk als Italië is zuur maar kan gebeuren. Daarvoor hebben we wel gewonnen van zowel Engeland (2x), Brazilië als Portugal. Waarbij Brazilië en Portugal op dat moment wel degelijk absolute toplanden waren en Engeland ook gewoon beter is/was dan Nederland.

Dan vind ik de nederlagen tegen Nederland nog de ergste, want dat is gewoon het minst goede land van alle "toplanden" waar we tegen gespeeld hebben.
 
Sorry hoor, wanneer je Portugal "enigszins" een topland noemt maar Nederland wel bij de toplanden schaart, ben je niet serieus bezig.

Dat we idd verloren van zowel Frankrijk als Italië is zuur maar kan gebeuren. Daarvoor hebben we wel gewonnen van zowel Engeland (2x), Brazilië als Portugal. Waarbij Brazilië en Portugal op dat moment wel degelijk absolute toplanden waren en Engeland ook gewoon beter is/was dan Nederland.

Dan vind ik de nederlagen tegen Nederland nog de ergste, want dat is gewoon het minst goede land van alle "toplanden" waar we tegen gespeeld hebben.

Tja. Dan zie je Oranje niet als topland. Ook prima. Ik neem de pot tegen Engeland om plek 3 op het WK van 2018 nog wel serieus, die groepswedstrijd waarbij beide teams wilden verliezen niet. Maar verder zie je wel al jaren dat België tekort komt als het tegen de toplanden speelt, die balans is negatief.

En sinds 2021 lijkt er echt een kentering zichtbaar, het verschil is nu echt wel gemaakt.
 
Ik hoop voor @Bart Goor dat we Nederland nog eens tegenkomen op het WK en ze met 5-0 afmaken :unsure:

Los daarvan is België inderdaad de underdog tegen een aantal toplanden. NL reken ik daar persoonlijk ook niet bij hoor, want NL is tegen toplanden ook gewoon de underdog.
Toplanden als Brazilië, Argentinië, Frankrijk, Portugal, en in mindere mate Italië, Spanje en Duitsland.
 
Ik hoop voor @Bart Goor dat we Nederland nog eens tegenkomen op het WK en ze met 5-0 afmaken :unsure:

Los daarvan is België inderdaad de underdog tegen een aantal toplanden. NL reken ik daar persoonlijk ook niet bij hoor, want NL is tegen toplanden ook gewoon de underdog.
Toplanden als Brazilië, Argentinië, Frankrijk, Portugal, en in mindere mate Italië, Spanje en Duitsland.

Waarom hoop je dat? Dat is niet erg vriendelijk.
 
Los daarvan is België inderdaad de underdog tegen een aantal toplanden. NL reken ik daar persoonlijk ook niet bij hoor, want NL is tegen toplanden ook gewoon de underdog.
Toplanden als Brazilië, Argentinië, Frankrijk, Portugal, en in mindere mate Italië, Spanje en Duitsland.

Ik zie Nederland toch echt wel als topland. Absoluut beter dan Italië, Engeland en Duitsland momenteel. In ieder geval als Frenkie en Depay erin staan. Misschien wel het beste Europese team van het moment.
 
Omdat jij hier zo denigrerend komt doen over onze overwinningen tegen bv. Brazilië en Portugal.

Ik ga ook niet op een Nederlands forum zitten zeiken over hun ploeg, die de laatste jaren weinig tot niks heeft laten zien.

Het was juist positief, er zijn hier mensen die serieus denken dat België er in ronde 1 uitvliegt. Dat zie ik niet gebeuren.
 
Dus uw eerste stelling is: we winnen nooit tegen toplanden. Wanneer we dat ontkrachten, dan zijn die overwinningen tegen toplanden gewoon "met veel geluk". :sarcastic:

Zal het voor jou even omkeren, als je dan toch zo graag naar de statistiekjes kijkt:

Argentinië - België: 1 - 0
Schoten: 10 - 10
Schoten op doel: 2 - 1
Balbezit: 46% - 54%

Italië - België: 2 - 0
Schoten: 11 - 18
Schoten op doel: 6 - 2
Balbezit: 45% - 55%

Frankrijk - België: 1 - 0
Schoten: 19 - 9
Schoten op doel: 5 - 3
Balbezit: 36% - 64%

Italië - België: 2 - 1
Schoten: 14 - 10
Schoten op doel: 3 - 4
Balbezit: 54% - 46%

Frankrijk - België: 3 - 2
Schoten: 16 - 11
Schoten op doel: 6 - 6
Balbezit: 48% - 52%

Italië - België: 2 - 1
Schoten: 12 - 13
Schoten op doel: 5 - 4
Balbezit: 60% - 40%

België tegen Nederland: Nederland is voor mij geen topland als in het rijtje Frankrijk, Portugal, Brazilië, Italië, Engeland. Doet er dus niet toe.

In geen enkele wedstrijd lagen we zwaar onder, integendeel, in heel wat van die wedstrijden hebben we zelfs vlagen gedomineerd, bewijze ook vaak het balbezit. In heel wat van die wedstrijden kon het ook, mits wat meer geluk, gewoon de andere kant op gaan. Enkel tegen Italië op het EK en tegen hen in de nations league vond ik ons echt minder goed, de andere wedstrijden waren we gewoon vaak de evenknie van de toplanden en lag het in de details.

Maar wanneer we die wedstrijden dus winnen (tegen Portugal, Brazilië en Engeland 2x) is het voor u "met het nodige geluk", wanneer we ze verliezen is het voor u duidelijk dat we "nooit winnen tegen de toplanden". Nochtans tel ik vanaf Argentinië 4 overwinningen en 6 nederlagen, die balans valt op zich dus best mee.

Ga het eens op zijn hollands zeggen: schei toch uit man.

Dat je Nederland niet als topland beschouwt vind ik erg kwalijk. Op dit moment zijn we by far het best presterende Europese land.
 
Ik zie Nederland toch echt wel als topland. Absoluut beter dan Italië, Engeland en Duitsland momenteel. In ieder geval als Frenkie en Depay erin staan. Misschien wel het beste Europese team van het moment.

Aaah heerlijk toch die Nederlandse mentaliteit/arrogantie.
Veel succes op dat WK! Hopelijk overleven jullie de groepsfase met Qatar, Ecuador en Senegal :unsure:

Nu iets anders: wie zien jullie hier als echte topfavoriet op het WK?
Ik persoonlijk verwacht wel iets van Argentinië. Uiteraard ook Frankrijk (als je puur naar de spelersgroep kijkt), maar die gaan door sommige ego's ook snel wankelen als het eens 1 keer tegenzit, dus moeilijk in te schatten.
 
Je komt hier wat arrogant doen over De Rode Duivels en als ik dat vind over Nederland vind je het "kwalijk". Tja.

Ik ben er zelfs nog niet eens van overtuigd of je wel effectief een Nederlander bent.

Hoewel je nu wel zowat dezelfde arrogantie komt tentoon spreiden als velen op Voetbalzone, dus mss ben je het dan toch.

Ik vind het nogal ruiken naar getroll eerlijk gezegd.

Nogmaals, ik doe niet arrogant. Ik zeg juist dat jullie die eerste ronde best overleven. (En er zijn hier pessimisten die zelfs dat niet denken)

Maar ik vind het wel echt vreemd dat je Oranje niet als topland ziet en als minder dan Engeland en Duitsland enzo. Daar heb je echt een serieuze onderbouwing voor nodig.
 
Tja. Dan zie je Oranje niet als topland. Ook prima. Ik neem de pot tegen Engeland om plek 3 op het WK van 2018 nog wel serieus, die groepswedstrijd waarbij beide teams wilden verliezen niet. Maar verder zie je wel al jaren dat België tekort komt als het tegen de toplanden speelt, die balans is negatief.

En sinds 2021 lijkt er echt een kentering zichtbaar, het verschil is nu echt wel gemaakt.
dus groepswedstrijden op het WK tellen niet maar een veredelde oefenwedstrijd in de Nations League tegen een middelmatig land als Nederland telt wel :rofl:
 
Grote zwaktes bij NL zijn de aanvallers (Depay is bv. pure middelmaat) en de keepers.
Het middenveld is ook middelmatig op De Jong na.
De verdediging is wel sterk, ook in de breedte.
edit: ik zie nu pas de post van @Lemme , mijn excuses
 
In het Rode Duivels-topic werden al te positieve bespiegelingen over Oranje niet gewaardeerd. Maar als Nederlander sta ik er eigenlijk wel erg positief in. We hebben Louis van Gaal, een aantal topspelers en het laatste jaar bewezen dat we niet van toplanden hoeven te verliezen.

Statistisch gezien zijn we al sinds het EK het best presterende Europese team, ook in de Nations League. De verdediging staat goed en het middenveld met Frenkie ook. Voorin doen Depay en Bergwijn het goed.

Nou snap ik dat Oranje niet al te populair is in België maar realistisch gezien lijkt het me op dit moment geen gekke bespiegeling dat we er beter voorstaan dan landen als Engeland en Duitsland.
 
Hoe meer Nederlanders geloven dat ze écht goed bezig zijn, hoe groter de desillusie als ze er vroegtijdig uitvliegen.
Je kan beter zoals het WK 2010 naar daar trekken zonder hoge verwachtingen en dan de finale verliezen, dan andersom, imo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan