Groep C (Argentinië, Saudi-Arabië, Mexico, Polen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Demarez kan toch ook stukske overdrijven bij momenten hoor

Deze winst indrukwekkender dan 2 gewonnen Africa Cups :laugh: Ik denk dat elke bondscoach ten allen tijden 2 bekers verkiest boven één overwinning op een WK. Tegen een topland of niet.
 
Da's zowat het eerste dat ge leert op keeperstraining. Keep in de lucht moet altijd zichzelf beschermen.
Ja weet ik, ben zo zelf eens getorpedeerd geweest door mijn eigen goalie. Ik blijf het gevaarlijk vinden 😊.

Slim de buitenspelval gespeeld. Knap gedaan!
 
Als keeper moet ge dan ook wel serieus uw muil opentrekken en lawaai maken zodat iedereen in die kleine rechthoek beseft dat ze beter uit de buurt blijven :)
 
Dat moet ge altijd doen als keeper. Knie zetten. Leren ze u als eerste.
ze leren u dat idd al 1 van de 1ste zaken maar het blijft levensgevaarlijk en zou van mij part eruit mogen. Dit is bijna crimineel hoe hij daar uitkomt gevlogen.

edit: Torpedeert hij daar een aanvaller dan is dat voor mij ook gewoon strafschop. Fysieke integriteit geldt ook voor zo'n fase (vind ik)
 
Argentinië speelt met flankvoorzetten en hoge ballen op Lautaro ?

Snel geel trekken én tijd bijtellen. Het geel is om het gedrag op te doen houden, de tijd die bijkomt om reeds verloren tijd te compenseren.

Ook het belachelijk vaak vallen en verzorging vragen enzovoort moet ontmoedigd worden.

Vorig WK werd ik ziek van het tijd verspillen.
Dan moet ge het wel heel consequent doen natuurlijk of vanaf een bepaald aantal seconden en langs 2 kanten, niet enkel de ploeg die voor staat.
Ik heb Argentinië zelfs bij n achterstand serieus zien treuzelen bij inworpen
Cru gezegd kunt ge dan beter treuzelen bij een inworp als iedereen van de tegenstander toch in positie staat en krijgt ge die tijd er nadien wel bij in een slotoffensief

Blessures begrijp ik ergens nog wel als het de 2e keer is.
Maar je kan eigenlijk ook niet echt risico lopen met de gezondheid van de spelers, de ref is geen dokter die kan inschatten wanneer het nodig is en wanneer niet natuurlijk
 
Argentinië speelt met flankvoorzetten en hoge ballen op Lautaro ?


Dan moet ge het wel heel consequent doen natuurlijk of vanaf een bepaald aantal seconden en langs 2 kanten, niet enkel de ploeg die voor staat.
Ik heb Argentinië zelfs bij n achterstand serieus zien treuzelen bij inworpen
Cru gezegd kunt ge dan beter treuzelen bij een inworp als iedereen van de tegenstander toch in positie staat en krijgt ge die tijd er nadien wel bij in een slotoffensief

Blessures begrijp ik ergens nog wel als het de 2e keer is.
Maar je kan eigenlijk ook niet echt risico lopen met de gezondheid van de spelers, de ref is geen dokter die kan inschatten wanneer het nodig is en wanneer niet natuurlijk
als er een speler echt geblesseerd is dan tellen ze die tijd toch ook gewoon mee?

Eindelijk doen ze het eens goed met al die extra tijd (y)
 
Argentinië speelt met flankvoorzetten en hoge ballen op Lautaro ?


Dan moet ge het wel heel consequent doen natuurlijk of vanaf een bepaald aantal seconden en langs 2 kanten, niet enkel de ploeg die voor staat.
Ik heb Argentinië zelfs bij n achterstand serieus zien treuzelen bij inworpen
Cru gezegd kunt ge dan beter treuzelen bij een inworp als iedereen van de tegenstander toch in positie staat en krijgt ge die tijd er nadien wel bij in een slotoffensief

Blessures begrijp ik ergens nog wel als het de 2e keer is.
Maar je kan eigenlijk ook niet echt risico lopen met de gezondheid van de spelers, de ref is geen dokter die kan inschatten wanneer het nodig is en wanneer niet natuurlijk
Ja blessures moet je niet bestraffen natuurlijk he, maar begin wel de tijd bij te tellen voor de belachelijke krampen en snoepduiken enzovoort. Zijn ze echt geblesseerd, prima en als ze tijd rekken ook mooi, daarna is men klaar om die tijd in te halen met een beetje ademruimte. Ik vind het positief zo. Ze gaan zelf wel hun gedrag bijstellen nu ze zien dat ze vlot 10-12 minuten extra op hun bek krijgen. Liever doordoen dan extra staan bibberen.

Frankrijk in 2018 was bijvoorbeeld walgelijk.

Je moet gele kaarten uitdelen alsof het snoep is voor die zaken en zeker in de eerste matchen. Iedereen op scherp zetten en tonen dat dit gedrag uit den boze is.
 
Tel hier maar een dik kwartier aan extra tijd bij aub. Oprotten met al dat tijdrekken.

Snap sowieso niet waarom je dat nog gaat doen nu je weet dat ze steevast overdrijven met blessuretijd.
Ook al tellen ze er 15 minuten bij, het blijft een psychologisch effect hebben. Als je 1-2 achterstaat in de 85ste minuut, weet je niet hoeveel minuten erbij komen. Dan wordt er al gevoetbald alsof het de laatste minuten van de match zijn, waardoor veel acties overhaast worden, wat dan weer in het voordeel is van de verdedigende ploeg. En doordat het spel constant onderbroken wordt, haal je de aanvallende ploeg ook voortdurend uit de flow. Het heeft dus zeker wel zijn nut. Maar het blijft verschrikkelijk irritant.

Ik zou eerder geneigd zijn om een "stop de klok" systeem te testen, gekoppeld met veel strengere sancties voor tijdrekken. Gele kaarten moeten sneller gegeven worden (bijvoorbeeld een speler die de bal nog snel wegtikt wanneer de tegenstander een vrije trap krijgt, zou van mij altijd geel mogen zijn), spelers die meer dan 1 keer met krampen neergaan minstens drie (of zelfs vijf) minuten van het veld sturen, etc. Je moet natuurlijk opletten dat ploegen ook niet onterecht bestraft worden wanneer een van hun spelers écht een gemene trap incasseert. Er is geen makkelijke oplossing. Maar het is het voor mij zeker waard om eens met bepaalde maatregelen te experimenteren en zien wat voor effect het heeft, want dit fenomeen wordt de laatste jaren erger en erger.
 
Ja blessures moet je niet bestraffen natuurlijk he, maar begin wel de tijd bij te tellen voor de belachelijke krampen en snoepduiken enzovoort. Zijn ze echt geblesseerd, prima en als ze tijd rekken ook mooi, daarna is men klaar om die tijd in te halen met een beetje ademruimte. Ik vind het positief zo. Ze gaan zelf wel hun gedrag bijstellen nu ze zien dat ze vlot 10-12 minuten extra op hun bek krijgen. Liever doordoen dan extra staan bibberen.

Frankrijk in 2018 was bijvoorbeeld walgelijk.

Je moet gele kaarten uitdelen alsof het snoep is voor die zaken en zeker in de eerste matchen. Iedereen op scherp zetten en tonen dat dit gedrag uit den boze is.
Tuurlijk ene met krampen die valt, verzorging krijgt en van het valt gaat, terug erop komt en zich na 3 stappen terug laat vallen.
Zoiets mag je uiteraard meer dan voldoende bestraffen

Die speler van Wales gisteren was hetzelfde hé, die wou verder spelen en iedereen riep hem toe om te gaan "zitten"

Ik vind het wel onlogisch en belachelijk dat een ref zich met dit soort dingskes gaat bezig houden, maar dan het spel fout ziet (hoekschop - inworp gisteren)
Dat de hoofdref zich met het spel bezig moet houden en laat onze videoref maar de randzaken behandelen.

En uiteraard als Argentinië in de halve finale 0-1 voor staat tegen bv. de VS dat ze het even consequent bestraffen als nu voor SA, zelfs al zou het Messi zijn 2e geel zijn en hij de finale missen daardoor. Want tegen kleine ploegskes is het nogal makkelijk gegeven natuurlijk
 
Tijdrekken hoort erbij, maar het is wel goed dat er meer "extra tijd" bijkomt. Ik vind zoals ze het nu doen, ideaal. Dat als een kleine ploeg 1-0 voorstaat en temporiseert of ballen wegtrapt en niet meer de goal van de tegenstander opzoekt, vind ik normaal. Daarbij tijdrekken kan ook een kunst zijn, zoals naar cornervlag lopen en/of zolang mogelijk de bal bijhouden. Als je het niet kan, of te weinig initiatief neemt, wordt het toch vaak wel afgestraft hoor.

Het hoort erbij.

Maar als Engeland gisteren 14 minuten mist door de heisa rond die blessure van de keeper, dan moeten die veertien minuten wel nog gespeeld worden vind ik. Het spel ligt dan "volledig" stil.
 
Ja wadde, mijn topfavoriet om het WK te winnen gaat in de eerste match onderuit tegen Saoedi-Arabië :unsure:

Ik heb niet kunnen kijken (moeten jullie niet werken ofzo? :p ) dus geen idee hoe goed of slecht het was...
 
Tijdrekken hoort erbij, maar het is wel goed dat er meer "extra tijd" bijkomt. Ik vind zoals ze het nu doen, ideaal. Dat als een kleine ploeg 1-0 voorstaat en temporiseert of ballen wegtrapt en niet meer de goal van de tegenstander opzoekt, vind ik normaal. Daarbij tijdrekken kan ook een kunst zijn, zoals naar cornervlag lopen en/of zolang mogelijk de bal bijhouden. Als je het niet kan, of te weinig initiatief neemt, wordt het toch vaak wel afgestraft hoor.

Het hoort erbij.

Maar als Engeland gisteren 14 minuten mist door de heisa rond die blessure van de keeper, dan moeten die veertien minuten wel nog gespeeld worden vind ik. Het spel ligt dan "volledig" stil.
Hangt er vanaf wat je precies bedoelt met tijdrekken. De bal zolang mogelijk bijhouden vind ik meer dan prima, maar vanaf dat men gaat beginnen liggen bij het kleinste tikje zitten we wat mij betreft ver over de grens en dat hoort er absoluut niet bij.

Net hetzelfde met keepers die bij elke doeltrap bijna een dikke halve minuut tot een minuut talmen vooraleer ze effectief hun doeltrap nemen, dit is vooral in La Liga een serieuze plaag waar zelden of raar tegen opgetreden wordt.
 
Wat doen we met ploegen die niet meer onder de druk uit komen en de bal dan maar telkens ver genoeg over de zijlijn in de tribune knallen.

Op zich zijn die ballenjongens neutraal, maar die hervatting kan heel snel en ook heel traag gaan.
Bijtellen of niet ? Want dat is ook weigeren om nog te spelen natuurlijk en maakt toch onderdeel uit van het spel :)

Dan kunt ge beter een grote klok ergens hangen die ze daadwerkelijk stilzetten, want nu is het maar gokken hoeveel erbij komt en of dat dan terecht is
 
Ja wadde, mijn topfavoriet om het WK te winnen gaat in de eerste match onderuit tegen Saoedi-Arabië :unsure:

Ik heb niet kunnen kijken (moeten jullie niet werken ofzo? :p ) dus geen idee hoe goed of slecht het was...
Ik heb de tweede helft kunnen meepikken tijdens de lunchpauze :) daarvoor is het wel ideaal. Ik vond op basis van die helft dat Saoedi-Arabië het zeker niet gestolen heeft. Die twee goals van hun waren echt wel proper binnengetrapt en het is niet dat Argentinië echt veel zat te dreigen. Bal naar Di Maria op rechts, ne (slechte) voorzet voor de goal die weggewerkt wordt in corner, gevolgd door ne slechte corner. Dat x 10 en ge hebt ongeveer een beeld van die tweede helft.
Dusja, goed van SA en slecht van Argentinië zeker? Maar het was bijzonder mak en inspiratieloos, zo gaan ze niet ver raken tenzij Messi elke match gaat toveren..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan