[Groep J] Argentinië, Algerije, Oostenrijk, Jordanië

Ik ben dat "vermijden van grote ploegen" echt kotsbeu de laatste jaren.

Waarom doe je mee met een WK? Dit is echt de verkeerde mentaliteit. Ik snap het principe dat je verder in het WK geraakt, als je grotere ploegen vermijd.

Maar is gewoon de verkeerde mentaliteit.
Gekunt perfect verliezen van een "zwakkere" ploeg in de knockoutfase.

Ik zou zelf willen dat Algerije wint tegen Oostenrijk. Om toch 6 op 6 te hebben. En met wat geluk winnen ze tegen Spanje. Mochten ze verliezen... sow. Ze hebben tenminste iets bewezen.

En die "zwakkere" ploegen zitten ook in de volgende ronde met een reden e.

Ik zie het nog gebeuren dat Oostenrijk, Spanje ontwijkt en dan uitkomt tegen een iets zwakkere ploeg, waar ze dan uitgeschakeld worden...

Ik vind van niet, wilt ge meer kans maken om hoger te eindigen dan moet je zorgen dat je de op papier makkelijkste loting krijgt.

Voor alle duidelijkheid.

Algerije deed geen Salon Remise.

Wiki
De wedstrijd tussen West-Duitsland en Oostenrijk was de laatste in Groep B. Algerije had een dag eerder al met 3-2 gewonnen van Chili en West-Duitsland en Oostenrijk wisten dat een Duitse overwinning met één of twee doelpunten voor beide landen voldoende zou zijn voor kwalificatie naar de volgende ronde. Elk ander resultaat zou gunstig zijn voor Algerije en dus ten koste gaan van West-Duitsland of Oostenrijk.

Algerije had verloren tegen Oostenrijk met 2-0 en gewonnen tegen West-Duitsland met 2-1.

In Algerije is er bijna niemand die het op een akkoordje willen gooien...De meeste willen gewoon winnen tegen Oostenrijk met veel goals.

Zo wordt Oostenrijk als beste 3des misschien uitgeschakeld, door hun negatief doelsaldo. (Als Algerije veel weet te scoren)

In Algerije willen ze wraak. Sinds 1982 tot heden. Hebben Algerije en Oostenrijk nooit meer tegen elkaar gespeeld. En geloof me... in Algerije hebben ze dat voorval in 1982 lang niet vergeten.

Dat Algerije mogelijk uitkomt tegen Spanje is een bijzaak voor de Algerijnen.
Ik heb gezegd dat Algerije er bekend mee is. Zij waren het 'slachtoffer' van de salonremise tussen Oostenrijk en Duitsland.

Terug
Bovenaan