De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leg dat maar uit op café dat het geen offside is. Ze gaan me weer zot verklaren. :unsure:

Stel u voor, ge doet er 15 jaar over om uw wederhelft uit te leggen wat buitenspel is, eindelijk lijkt ze het te snappen, en dan dit.

Neen we moeten het niet in het belachelijke gaan trekken (van die tweede klasse coach). Niet iedereen is geschikt om een nationale ploeg te leiden omdat dit een zeer sterke visie moet zijn en op kortst mogelijke geïmplenteerd moet worden want veel tijd heb je als bondscoach niet. Hij moet ook een people manager zijn en zo lopen er weinig in Belgie rond en neen ook geen Kompany :sarcastic:. De enigste die in aanmerking zou kunnen komen is misschien en met alle voorzichtigheid Preud'homme. Dan mogen we er tenminste zeker van zijn dat de tegenstrever van A tot Z en van boven tot onder tactisch gescreend is. Maar zo iemand moet ook respect kunnen afdwingen en weet nu niet of een Debruyne of Courtois daar op zitten te wachten.
Maar de houdbaarheidsdatum van deze Martinez is gewoon overschreden. Altijd hetzelfde riedeltje, altijd hetzelfde positivo gevoel en toch maar weinig kritisch tegenover zichzelf. Want vandaag was natuurlijk de boeman de scheidsrechter weeral. Nu kan je alles zeggen over deze wedstrijd dat de goesting of de fight spirit minder aanwezig was maar nee het gemakkelijkste excuus.

Being in an offside position is not an offence in itself, but a player so positioned when the ball is played by a team-mate can be judged guilty of an offside offence if he or she receives the ball or otherwise become "involved in active play", "interfere with an opponent", or "gain an advantage" by being in that position.

Als Mbappe niet in die positie stond was een tackle niet nodig en kon de bal wss zo weggewerkt worden, hij heeft er dus zeer zeker voordeel uit gehaald.

Laatst bewerkt:
Being in an offside position is not an offence in itself, but a player so positioned when the ball is played by a team-mate can be judged guilty of an offside offence if he or she receives the ball or otherwise become "involved in active play", "interfere with an opponent", or "gain an advantage" by being in that position.

Als Mbappe niet in die positie stond was een tackle niet nodig en kon de bal wss zo weggewerkt worden, hij heeft er dus zeer zeker voordeel uit gehaald.
Ga ik volledig mee akkoord, maar de refs werden blijkbaar gezegd dat zodra een verdediger de bal met intentie speelt, of het nu om te passen is of omdat hij de bal tracht weg te werken, er een nieuwe fase start.

Eigenlijk is het hilarisch dat ze sinds de invoer van de VAR plots de regels rond buitenspel en handsbal onduidelijker gemaakt hebben. Precies omdat ze de refs de kans willen geven om te blijven sjoemelen.

Het komt er op neer dat je buitenspel kan staan door een beetje in het zicht van de keeper te staan, maar dat je geen buitenspel staat wanneer een verdediger de bal nog raakt met zijn kleine teen.

Neen we moeten het niet in het belachelijke gaan trekken (van die tweede klasse coach). Niet iedereen is geschikt om een nationale ploeg te leiden omdat dit een zeer sterke visie moet zijn en op kortst mogelijke geïmplenteerd moet worden want veel tijd heb je als bondscoach niet. Hij moet ook een people manager zijn en zo lopen er weinig in Belgie rond en neen ook geen Kompany :sarcastic:. De enigste die in aanmerking zou kunnen komen is misschien en met alle voorzichtigheid Preud'homme. Dan mogen we er tenminste zeker van zijn dat de tegenstrever van A tot Z en van boven tot onder tactisch gescreend is. Maar zo iemand moet ook respect kunnen afdwingen en weet nu niet of een Debruyne of Courtois daar op zitten te wachten.
Maar de houdbaarheidsdatum van deze Martinez is gewoon overschreden. Altijd hetzelfde riedeltje, altijd hetzelfde positivo gevoel en toch maar weinig kritisch tegenover zichzelf. Want vandaag was natuurlijk de boeman de scheidsrechter weeral. Nu kan je alles zeggen over deze wedstrijd dat de goesting of de fight spirit minder aanwezig was maar nee het gemakkelijkste excuus.
Ik heb geen zin in nen tierende zot langs de lijn :)
ALs we voor de absolute top moeten gaan als coach is het gewoon te laat .

Respect kunnen afdwingen, ik vind dat zo'n vaag begrip. Kijk naar de toplanden rondom ons en hun coaches. Zijn dat effectief allemaal coaches die respect kunnen afdwingen?

Deschamps?
Southgate?
Low? (Voor hij bondscoach werd van Duitsland had hij enkel Stuttgart, Karlsruher, 1 jaar Fenerbahce en paar jaar Oostenrijk onder de riem)
Hjulmand? (paar seizoenen Nordsjaelland en that's it)
Dalic? (paar low-level clubs in Kroatie en paar jaar zandbak)

Als ik wat verder zoek, zal ik er nog wel meer vinden. En ook zal je inderdaad voorbeelden vinden van coaches die WEL respect afdwingen en resultaten halen. Maar als je enkel kijkt naar bovenstaande coaches, heb je toch echt geen bondscoach nodig met naam en faam om te presteren, als je een kwalitatieve kern hebt. Als zelf in het clubvoetbal een coach maar 10-20% invloed heeft, dan is de impact van een coach bij internationaal voetbal een pak kleiner.

Neen, ik wil niet zeggen dat we een De Roeck of een De Decker moeten aantrekken. Maar een coach uit 1A hoeft niet per se slecht te zijn.

OK frankrijk heeft verdiend de Nations Laegue gewonnen maar toch ook even een 'kanttekening'

1. Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat de 3-2 van Lukaku tegen Frankrijk géén geldige goal was --> Door die goal af te keuren won Frankrijk. Want daardoor was er even concentratieverlies bij België en profiteerde Frankrijk maximaal door de 2-3 te scoren.
2. In de finale winnen ze door buitenspel, maar waar bij door een absurde regel werd de buitenspel opgeheven en scoren ze de winning goal.

Je kan niet ontkennen dat het toch ook een beetje meezat met de Fransen hé. :tongue:
Dat moet je ook wel hebben, de top ligt allemaal dicht tegen elkaar, 1x meeval hebben kan dan een match doen beslissen.

OK frankrijk heeft verdiend de Nations Laegue gewonnen maar

1. Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat de 3-2 van Lukaku tegen Frankrijk géén geldige goal was --> Door die goal af te keuren won Frankrijk. Want daardoor was er even concentratieverlies bij België en profiteerde Frankrijk maximaal door de 2-3 te scoren.
2. In de finale winnen ze door buitenspel, maar waar bij door een absurde regel werd de buitenspel opgeheven en scoren ze de winning goal.

Je kan niet ontkennen dat het toch ook een beetje meezat met de Fransen hé. :tongue:
Dat moet je ook wel hebben, de top ligt allemaal dicht tegen elkaar, 1x meeval hebben kan dan een match doen beslissen.
Was toch vrij duidelijk buitenspel? Pass vooruit en hij staat met zijn been voor de verdediger.

Respect komt er toch vooral als je met je kern kan omgaan en je tactisch plan effectief resultaten met zich meebrengt?

Was toch vrij duidelijk buitenspel? Pass vooruit en hij staat met zijn been voor de verdediger.
Thanks voor de link maar mijn visie blijft nog steeds staan: Frankrijk heeft wel wat meeval gehad.
Maar goed dat dwing je natuurlijk ook wel af (ik noem dat zeker géén geluk) + je moet op topniveau altijd een beetje meeval hebben, anders win je niet.

Ik vind het moeilijk om te zeggen.
Hebben wij pech omdat die ballen op de paal/lat gaan of trappen we ze gewoon niet goed genoeg?
Frankrijk maakt gewoon gebruik van een regel zoals wij dat ook al gedaan hebben en Club Brugge ook onlangs.

Het is wat het is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan