De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tielemans moest er gewoon af, die was duidelijk bezig aan een match waar niets ging lukken voor hem. Das ook geen positie/speler waar met als trainer met de dobbelstenen rolt en gokt dat de kwaliteit komt bovendrijven.

Die beunhaas stond 2-0 voor tegen Frankrijk omdat Deschamps minstens een even grote beunhaas is. Dan besloot ie maar om te gaan slapen, het werk was gedaan. Meer dan wat met zijn domme blik op oneindig naar het veld staren gebeurde er niet meer.

Die verdediging was bij momenten weer dramatisch, maar kijk hoe snel het middenveld de bal weggaf. Tielemans voorop.

Geen tactische ingreep, te laat wisselen en hetzelfde domme interview na de feiten. Telkens hetzelfde. En nu tegen Italië, een match waar men nog minddr trek in heeft.

Ik vond Tielemans samen met Witsel veruit het zwakste van de hoop, maar er gaat toch geen enkele trainer wisselen als je een sterke 1ste helft gespeeld hebt en 2-0 voorstaat he? Los van het feit dat Martinez volledig gefaald heeft in de 2de helft.

Tielemans was de eerste helft ook al zwak en KDB eigenlijk ook. Dus gewoon starten met Vanaken op de plaats van KDB en die een rij achteruit op de plaats van Tielemans had over 90 minuten gezien gewoon beter geweest.

Hopelijk Martinez zondag buiten en houden een heleboel anciens de eer aan zichzelf. Trek maar de kaart van de jeugd voor het WK. We gaan er misschien snel uit liggen maar dan is de bouw aan een nieuwe ploeg tenminste al begonnen. Dat ze dan al de ervaring van een groot tornooi hebben kan enkel maar goed zijn op lange termijn.

Ik vond Tielemans samen met Witsel veruit het zwakste van de hoop, maar er gaat toch geen enkele trainer wisselen als je een sterke 1ste helft gespeeld hebt en 2-0 voorstaat he? Los van het feit dat Martinez volledig gefaald heeft in de 2de helft.

Dat je bij aanvang van die tweede helft niet ingrijpt begrijp ik ook. Als Frankrijk daar niet uit een ander vaatje tapt, zet je gewoon de eerste helft verder en is er geen probleem. Echter merk je toch zeer snel dat je als ploeg in die tweede helft overrompeld wordt, dat je dan wacht tot de 2-2 valt om in te grijpen begrijp ik niet. Het is wel alsof hij gewoon eerst 47 dreunen moet incasseren om te beseffen dat er misschien iets moet wijzigen. Heeft gewoon de reactiesnelheid van een een naaktslak, wat ook goed aansluit bij zijn charisma.

Ik geloof wel echt NOOIT dat hij na zondag zal vliegen, ongeacht de uitslag. Hij blijft toch gewoon hoe dan ook zitten tot na het WK…

Dat je bij aanvang van die tweede helft niet ingrijpt begrijp ik ook. Als Frankrijk daar niet uit een ander vaatje tapt, zet je gewoon de eerste helft verder en is er geen probleem. Echter merk je toch zeer snel dat je als ploeg in die tweede helft overrompeld wordt, dat je dan wacht tot de 2-2 valt om in te grijpen begrijp ik niet. Het is wel alsof hij gewoon eerst 47 dreunen moet incasseren om te beseffen dat er misschien iets moet wijzigen. Heeft gewoon de reactiesnelheid van een een naaktslak, wat ook goed aansluit bij zijn charisma.
Daar ben ik het zeker mee eens.

Eerste helft toonde aan waarom we wel een WK of EK zouden kunnen winnen.

Tweede helft toonde aan waarom het niet gebeurt.

Het ontbreken van nationalisme en trots bij de spelers en een beperkt tactisch inzicht van een apathische coach. Dat vat het voor mij samen.

Wij zijn geen Belgen zoals Fransen Fransen zijn. Zoals Italianen Italianen zijn. Zoals een patriotten patriotten zijn. Er zijn nauwelijks Rode Duivels die in België spelen. Het feit dat we nog steeds een verdeeld land zijn, helpt ook niet. Het zit niet in ons hart. Het zal er ook nooit inzitten.

Komt daarbij nog eens een coach die imo tactisch een 7/10 waard is en het moeilijk heeft om deze wereldsterren te sturen. Dan vervalt deze gouden generatie snel in een bronzen generatie met een zilver randje. Een altijd net-niet verhaaltje met een lege prijzenkast.

Fixed.

Wat een kut 2e helft, weeral eens...
Eerste helft kom je niet onder druk te staan en dan lukt alles. Vanaf dat er enige druk op u middenveld komt zak je in elkaar. Weeral eens omdat u opstelling niet werkt en omdat je met veel te veel voetballers in het midden staat en met veel te weinig werkers. Achteraan is het qua niveau gewoon armoe troef maar blijven we volhouden aan die 3 man centraal.
En blijkbaar ziet iedereen die af en toe een match kijkt dat maar ziet de trainer dat niet. Wilmots zag dat ook al niet, tis alsof je oogkleppen aangemeten krijgt vanaf dat je daar tekent.

Laat ons hopen dat ze hij nu gewoon vertrekt, dan is er toch nog iets positief aan heel deze zeik.

Martinez gaat toch sowieso het WK in Qatar nog doen denk ik.

Dat zogenaamde gebrek aan 'nationalisme en trots' wordt toch echt wel overschat hoor. Het gaat gewoon over winnaarsmentaliteit. Sommige jongens hebben die, sommige niet (voldoende). Iemand als een Lukaku wil gewoon een WK, EK, ... winnen, simpel.

Ik denk dat je het eerder moet zoeken bij het feit dat sommige spelers niet hun niveau halen, of dat er op bepaalde posities toch nét iets te weinig kwaliteit is. Daarnaast een coach die hen naar een 3e plek heeft gebracht op het WK, maar er daarna toch niet meer in geslaagd is om de volgende stap te zetten en niet de juiste oplossingen vindt voor de problemen die zich stellen sinds het WK...

In elk geval moeten de Duivels nu zondag in Turijn de troostfinale betwisten tegen Italië. Verdediger Jason Denayer noemde dat nog een ’bon match’, maar Courtois heeft daar geen oren naar. ’Die wedstrijd? We gaan die spelen voor niets’, besloot de keeper. ’Derde of vierde in de Nations League, daar ligt niemand van wakker. Die match dient nergens toe. Ik weet zelfs niet waarom we die nog spelen. Het is een oefenwedstrijdje.’

Aan dat soort gebrek aan motivatie kan ik me toch ook storen, hoor.
Als het zo zit: waarom moeten wij dan kijken?

Laat gvd anders eens zien dat we wel kunnen winnen tegen een sterke tegenstander, ook al is het maar in een troostwedstrijd om de 3e plek...

Dat zogenaamde gebrek aan 'nationalisme en trots' wordt toch echt wel overschat hoor. Het gaat gewoon over winnaarsmentaliteit. Sommige jongens hebben die, sommige niet (voldoende). Iemand als een Lukaku wil gewoon een WK, EK, ... winnen, simpel.

Ik denk dat je het eerder moet zoeken bij het feit dat sommige spelers niet hun niveau halen, of dat er op bepaalde posities toch nét iets te weinig kwaliteit is. Daarnaast een coach die hen naar een 3e plek heeft gebracht op het WK, maar er daarna toch niet meer in geslaagd is om de volgende stap te zetten en niet de juiste oplossingen vindt voor de problemen die zich stellen sinds het WK...

De wil om individueel te winnen is groter dan om voor België te winnen. Als je de gelatenheid bij KDB en enkele andere zag na het EK, weet je genoeg. En dat zie je imo nu ook op het veld. Ze willen elk op hun manier wel, maar minder als ploeg. Je kan jezelf wel aanmoedigen, maar het lukt precies niet om die als ploeg te doen. De kop ervoor. Niet tot tegen de baklijn verdedigen. Duwen als de tegenstander probeert te domineren. Maar daar ligt dan ook weer een taak die de coach. Stuw die mannen terug hoger, roep, tier, geef ze onder hun kl*ten als het moet. Het zijn moeilijke puzzelstukken. Maar we krijgen ze maar niet gelegd, ondanks het ongelofelijke individueel talent.

Laat gvd anders eens zien dat we wel kunnen winnen tegen een sterke tegenstander, ook al is het maar in een troostwedstrijd om de 3e plek...
Mja, het is nu ook wel echt een nutteloze match. Ik heb ook geen zin om ernaar te kijken.

De nations league is op zich al met moeite serieus te nemen, laat staan de match voor de derde plaats.

Dat snap ik dan toch wel weer wél hoor...

Zeker voor iemand als Courtois die al een heel mooi palmares heeft. Wat maakt die 3e of 4e plaats nu nog uit in een cup die al niet heel belangrijk is? Die Italianen zullen er nog wel voor gaan, omdat het voor eigen volk is, want die gaan voor de rest ook niet wakker liggen van een 3e plaats.

Je ziet dat zelfs op een WK bij sommige ploegen die nog voor de 3e plaats moeten spelen...

Ik zou dat toch niet onderschatten. Bij landen zoals Duitsland en Italië zie ik spelers niet praten over stoppen bij de nationale ploeg voor hun 30ste. Daar schreeuwen ze moord en brand als een 31 jarige Müller aan de kant gezet word.

Dat ligt natuurlijk ook aan de coach die geen omgeving hiervoor creëert. Dat is zowat het enigste waarvan je kan zeggen dat Wilmots beter was.

Komt er nog eens bij dat Martinez een verkoper is met onnozele praatjes en 0,0 is tactisch. Het is bij elke club gebleken dat hij geen organisatie kan op poten zetten. Wat aanvallende patronen erin krijgen kan hij, maar een stevig blok creëren daarachter heeft hij nog nooit gedaan. Heb het gezegd toen hij is aangesteld en ben het altijd blijven zeggen. Mooie herinneringen aan 2018 kan je zeggen maar het had zoveel meer kunnen zijn.

Dat er geen winnaarsmentaliteit is bij de spelers, is al langer duidelijk. KDB mag dan nog zo goed zijn, hij is toch ook niet het type speler die zijn ploeggenoten mee op sleeptouw zal nemen, integendeel. Zijn reactie na het EK sprak boekdelen. Dan mag je nog niet 100% fit geweest zijn, als je geen greintje ontgoocheling vertoont nadat je er op die manier uitgaat... Tja.
De Bruyne was het EK begonnen nog herstellende van een zware blessure en heeft die match tegen Italië met zijn enkel aan frut gespeeld, waardoor die er achteraf veel last van heeft gehad (en daardoor misschien nog niet helemaal in vorm is). Qua inzet kun je hem niks verwijten, denk dat hij het al zelf een wonder vond dat hij kón spelen.

Dat gebrek aan nationalisme is ook flauwekul, alsof Duitsland zo nationalistisch is? Het creëren van zo'n teamgeest ligt ook aan de coach.

Italië heeft vorige match hun eigen doelman 90 minuten staan uitfluiten trouwens, zeer nationalistisch. De breuklijn daar tussen het noorden en zuiden is daar bovendien ook te vergelijken met hier.

Ze moeten gewoon een oplossing zoeken om tegen ploegen te kunnen spelen die veel druk zetten, en misschien moet dat met een andere coach, maar ja hoeveel periodes met de nationale ploeg zit er nu nog tot aan het WK om dat erin te krijgen?

Laatst bewerkt:
De wil om individueel te winnen is groter dan om voor België te winnen. Als je de gelatenheid bij KDB en enkele andere zag na het EK, weet je genoeg. En dat zie je imo nu ook op het veld. Ze willen elk op hun manier wel, maar minder als ploeg. Je kan jezelf wel aanmoedigen, maar het lukt precies niet om die als ploeg te doen. De kop ervoor. Niet tot tegen de baklijn verdedigen. Duwen als de tegenstander probeert te domineren. Maar daar ligt dan ook weer een taak die de coach. Stuw die mannen terug hoger, roep, tier, geef ze onder hun kl*ten als het moet. Het zijn moeilijke puzzelstukken. Maar we krijgen ze maar niet gelegd, ondanks het ongelofelijke individueel talent.

Ik vind inderdaad dat wij nooit 90min echt als ploeg spelen. Dat lukt soms voor bepaalde periodes in een wedstrijd, maar dan zie je altijd dat er een paar zijn die afhaken en/of vooral aan hun eigen acties beginnen te denken.

Bij bv. Italië en Spanje zie ik alle 11 de spelers de longen uit hun lijf lopen op moeilijke momenten. Bij ons zijn dat er 6 à 7, terwijl de anderen wat half meelopen en hopen dat de rest het oplost zodat ze terug mogen aanvallen.

We missen een figuur als Kompany (als speler) die de verdediging kan leiden en de ploeg vooruit stuurde of rust kon prediken. We missen een Fellaini die op dat middenveld oorlog kan maken.

Ik vind inderdaad dat wij nooit 90min echt als ploeg spelen. Dat lukt soms voor bepaalde periodes in een wedstrijd, maar dan zie je altijd dat er een paar zijn die afhaken en/of vooral aan hun eigen acties beginnen te denken.

Bij bv. Italië en Spanje zie ik alle 11 de spelers de longen uit hun lijf lopen op moeilijke momenten. Bij ons zijn dat er 6 à 7, terwijl de anderen wat half meelopen en hopen dat de rest het oplost zodat ze terug mogen aanvallen.
Je bent inderdaad niks met pressing als het maar enkele spelers zijn. Kan ik me mateloos aan storen. Als het voltallig team dit niet doet is het puur wasted energy. Geen idee of het dan op eigen initiatief is die pressing of het spelers zijn die gewoon hun taken/opdrachten niet uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan