De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik raad iedereen eens aan de podcast te luisteren van loic luypaert over de red Lions (wtaa) en hoe Shane Mccloud die ploeg managed en wat voor een spirit zij hebben. Dan merk je ineens wat er allemaal mis is met die hoop individuele vedetten.

09-B25-B92-291-F-4-BC1-ADC5-5-BC138-E64-CB4.jpg

Ik raad iedereen eens aan de podcast te luisteren van loic luypaert over de red Lions (wtaa) en hoe Shane Mccloud die ploeg managed en wat voor een spirit zij hebben. Dan merk je ineens wat er allemaal mis is met die hoop individuele vedetten.
Hoewel ik daar akkoord mee ben, is dat in het landenvoetbal wel veel moeilijker voor elkaar te brengen. Als ik het goed voorheb (en ik kan mij vergissen, corrigeer me gerust) zijn landenteams in het voetbal gewoon niet vaak/lang genoeg bij elkaar (ook door het drukke voetbalseizoen bij de clubs) om dat te flikken.

Hoewel ik daar akkoord mee ben, is dat in het landenvoetbal wel veel moeilijker voor elkaar te brengen. Als ik het goed voorheb (en ik kan mij vergissen, corrigeer me gerust) zijn landenteams in het voetbal gewoon niet vaak/lang genoeg bij elkaar (ook door het drukke voetbalseizoen bij de clubs) om dat te flikken.
Klopt, maar toch.

Dat er geen winnaarsmentaliteit is bij de spelers, is al langer duidelijk. KDB mag dan nog zo goed zijn, hij is toch ook niet het type speler die zijn ploeggenoten mee op sleeptouw zal nemen, integendeel. Zijn reactie na het EK sprak boekdelen. Dan mag je nog niet 100% fit geweest zijn, als je geen greintje ontgoocheling vertoont nadat je er op die manier uitgaat... Tja.

Als je dat dan nog eens combineert met een coach die er ook maar wat bijstaat, geen flauw idee heeft wat hij moet doen in bepaalde situaties, én constant zijn spelers uit de wind zet, dan krijg je een ploeg die ondanks de vele ervaring en het feit dat ze al vele jaren samenspelen, nooit een finale zal halen.

Ik zie Martinez na de Duivels naar een (sub)topploeg trekken, om er na een paar maanden ontslagen te worden, en om niet veel later te eindigen ergens in Qatar. Het WK lijkt me onze laatste kans om iets te kunnen winnen met deze generatie, en het is nu al op het randje. Dat een andere coach het beter zal doen, daar heb ik inderdaad ook mijn vraagtekens bij. De Belgische voetbalband kennende, zullen ze weer voor compleet de verkeerde coach kiezen. Een of andere goedkope snul, of een complete has-been die tien jaar geleden eens een succesje haalde. Maar opnieuw, met Roberto Martinez weten we al op voorhand hoe het gaat aflopen, dus waarom niet gewoon eens iemand anders een kans geven?

Martinez stapt toch op na zondag, goeie zaak hij zal zelf wel beseffen dat hem nooit iets zal klaar krijgen hier in Belgenland, en als hem naar Barcelona zou gaan is hem binnen de paar maanden ontslagen...

Ik ben gaan geslapen na de 2-0 en ik ben nu net wakker. Ik heb zo te zien niets gemist.

Had Frankrijk 0-2 gewonnen of zo, dan had ik hiermee kunnen leven, maar 2-0 voorstaan en het op deze manier weggeven?
Waar was het gameplan na de rust (Ik heb de analyses zonet gedaan / bekeken)? Martinez is géén slechte trainer vind ik, maar de spelers gaan er niet meer door het vuur en zijn magie is uitgewerkt. Het zijn teveel vedetten en hij krijgt ze niet meer op 1 lijn. Waar is het vuur gebleven ??

Tijd voor een nieuwe trainer aldus ...

Het zijn nog altijd de spelers die het moeten doen he. Snap niet waar eden op het veld stond. Beetje een egoïstische speler.

Er zit gewoon geen zo'n vuur / spirit in als bij de Italianen, nog nooit gehad denk ik? Met een paar spelers die dat wel hebben gaat het ook niet lukken, tis de ploeg die het moet doen. Ben niet verbaasd dat we verloren hebben. Hoe rapper we eruit liggen opt wk hoe beter. Tijd om opnieuw te beginnen.

Er zit gewoon geen zo'n vuur / spirit in als bij de Italianen, nog nooit gehad denk ik? Met een paar spelers die dat wel hebben gaat het ook niet lukken, tis de ploeg die het moet doen. Ben niet verbaasd dat we verloren hebben. Hoe rapper we eruit liggen opt wk hoe beter. Tijd om opnieuw te beginnen.
Waarom is het beter dat we vroeg eruit liggen? Dat slaat toch helemaal nergens op. We moeten sowieso opnieuw beginnen, ongeacht wat er gebeurt op dat tornooi. Of ja, eigenlijk moest dat al vanaf het EK. Als Martinez nog naar het WK gaat, is die erna weg. Met of zonder winst. Dan voor mij toch liever met winst, al verwacht ik totaal niks meer van deze generatie.

Ben precies blij dat ik gisteren niet thuis was en de match gemist heb :p :unsure:

Tegen de Italianen zal het toch ook wel een bijna onmogelijke zaak worden en zullen we moeten afdruipen met een laatste plaats in dit toernooi...

Bobby maakt wel progressie he jongens:
  • Chadli niet opgebracht voor 2min
  • Spits er in op min 90 en niet gewoon aan de kant laten staan
Geef hem nog een kans!

Net zoals tegen Italië het pleit in de tweede helft verloren op het middenveld. Onze verdediging is kwalitatief enkele niveaus lager dan op de vorige wk's, maar het is het middenveld waar we overlopen worden. En dat is eigenlijk iets dat we al sinds Wilmots zien.

Dat wordt gemaskeerd omdat we meestal tegen ploegen spelen die ons laten komen, maar onder druk valt onze ploeg als een kaartenhuisje in elkaar en is het vooral ons middenveld dat de zwakste schakel is.

En toch ook compleet onbegrijpelijk dat plan A van Frankrijk is zoals ze in de eerste helft speelden, terwijl ze volgens mij met hun plan B in de tweede helft afgelopen zomer ook gewoon het EK hadden gewonnen. Soit, totaal geen fan van Deschamps, maar die heeft tenminste wel al een prijs gepakt met zijn ploeg. Met Martinez heb ik het echt gehad, laat die na van't weekend maar zijn valiezen pakken.

Tielemans super slecht. Ik ben alles behalve brugge fan, maar een de ketelaere had ik wel eens willen zien spelen gisteren.
De Ketel kan je niet brengen centraal op dat middenveld, dan gaat ie ook kopje onder. enige juiste en logische keuze was geweest om te starten zoals je nu de match hebt uitgespeeld, met Hans op de positie van Kevin en KDB op de positie van Tiele.
CDK kon je eventueel inbrengen als wissel van Hazard, maar Trossard is daar geen slechtere keuze, die wissel had alleen veeeel vroeger moeten gebeuren, bij voorkeur al aan de rust. Eden kan momenteel zelfs geen vol uur intensiteit aan...

Frankrijk elke ploeg van enig niveau is ons zwart beest.
Fixed.

Wat een kut 2e helft, weeral eens...
Eerste helft kom je niet onder druk te staan en dan lukt alles. Vanaf dat er enige druk op u middenveld komt zak je in elkaar. Weeral eens omdat u opstelling niet werkt en omdat je met veel te veel voetballers in het midden staat en met veel te weinig werkers. Achteraan is het qua niveau gewoon armoe troef maar blijven we volhouden aan die 3 man centraal.
En blijkbaar ziet iedereen die af en toe een match kijkt dat maar ziet de trainer dat niet. Wilmots zag dat ook al niet, tis alsof je oogkleppen aangemeten krijgt vanaf dat je daar tekent.

Laat ons hopen dat ze hij nu gewoon vertrekt, dan is er toch nog iets positief aan heel deze zeik.

De Ketel kan je niet brengen centraal op dat middenveld, dan gaat ie ook kopje onder. enige juiste en logische keuze was geweest om te starten zoals je nu de match hebt uitgespeeld, met Hans op de positie van Kevin en KDB op de positie van Tiele.
CDK kon je eventueel inbrengen als wissel van Hazard, maar Trossard is daar geen slechtere keuze, die wissel had alleen veeeel vroeger moeten gebeuren, bij voorkeur al aan de rust. Eden kan momenteel zelfs geen vol uur intensiteit aan...
De wedstrijd zo starten had natuurlijk niet gemoeten, want ze stonden 2-0 voor aan de rust en Frankrijk was nergens.

Maar een beetje coach had kunnen en moeten weten dat Frankrijk in die 2de helft wel hoog druk zou zetten en de linies zouden opschuiven. En dat je dan eigenlijk in dezelfde situatie zou komen als Frankrijk in de 1ste helft, met Lukaku, Hazard en KDB op een eiland zoals Benzema, Griezmann en Mbappé. Met dat verschil dat die 3 wel ook meteen druk zetten, en bij ons vnl Hazard dat wel eens vergeet.

Voor mij had hij dus echt aan de rust moeten ingrijpen, of Hazard naar de kant voor CDK of Trossard en die de opdracht geven constant druk te zetten, waarbij je aan Tielemans kon vragen meer verdedigend te spelen en KDB wat meer op te laten schuiven richting middenveld. Of je haalt er idd ook Tielemans uit voor Hans waardoor KDB sowieso opschuift naar dat middenveld. 2 van onze kansen in de 2de helft kwamen door het inzicht van Hans en/of KDB die kwam aansluiten vanop een lagere positie.

Allemaal makkelijk praten achteraf, maar het is geen toeval meer dat we telkens maar weer opnieuw een match uit handen geven (of bijna tegen Portugal en Brazilië).

Ik klaag wel graag over de erkenning van KRC Genk door onze media en dergelijke, maar dat betekent niet dat ik wilde dat onze nationale ploeg ons perfect voorbeeld ging volgens zoals tegen Eupen hè :sop:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan