Buitenlands voetbal 2023-2024 / Eredivisie / Ligue 1 / Bundesliga / Serie A / …

Wat blijft het ontzettend frustrerend om Ajacied te zijn dit seizoen. Gisteren alles onder controle en een vrij goede eerste helft en het dan weer weggeven op het laatste door een blunder (van Ramaj). Wel een fantastische goal van Gaaei en ik gun het hem van harte. Godts ook zeer sterk. Die gaat moeilijk uit de basis gehouden worden (hoop ik). En Van 't Schip doet toch echt vreemde dingen. Blijkbaar kan Godts nog niet alles spelen, maar waarom moet Fitz-Jim in godsnaam daar gaan spelen.

Voor volgend seizoen hoop ik toch op een grote kuis. Bergwijn, Berghuis, Akpom, Taylor, Rensch en Tahirovic mogen van mij sowieso vertrekken. En bouwen met jongens zoals Godts, Brobbey, Hato, Kaplan en Mannsverk. In Sutalo geloof ik ook nog. Alleen Gaaei doet me twijfelen. Soms zie ik hem goede dingen doen en erna weer dramatische dingen. Hij zet zich wel altijd voor de 100% in, maar of hij goed genoeg gaat zijn, ik weet het niet.
 
Wat blijft het ontzettend frustrerend om Ajacied te zijn dit seizoen. Gisteren alles onder controle en een vrij goede eerste helft en het dan weer weggeven op het laatste door een blunder (van Ramaj). Wel een fantastische goal van Gaaei en ik gun het hem van harte. Godts ook zeer sterk. Die gaat moeilijk uit de basis gehouden worden (hoop ik). En Van 't Schip doet toch echt vreemde dingen. Blijkbaar kan Godts nog niet alles spelen, maar waarom moet Fitz-Jim in godsnaam daar gaan spelen.

Voor volgend seizoen hoop ik toch op een grote kuis. Bergwijn, Berghuis, Akpom, Taylor, Rensch en Tahirovic mogen van mij sowieso vertrekken. En bouwen met jongens zoals Godts, Brobbey, Hato, Kaplan en Mannsverk. In Sutalo geloof ik ook nog. Alleen Gaaei doet me twijfelen. Soms zie ik hem goede dingen doen en erna weer dramatische dingen. Hij zet zich wel altijd voor de 100% in, maar of hij goed genoeg gaat zijn, ik weet het niet.
zit er zo niemand tussen a la Kudus ofzo? Ik vraag het voor een vriend :unsure:
Volg het Nederlandse voetbal wel niet, heel af en toe eens een match meepikken en scorebord kijken bij Den Bosch en NEC vanwege vriendschappen maar verder niets. Vraag me ook niet om spelers op te noemen.

Als ik het zo wat lees van u, vrees ik dat verandering/beterschap nog niet voor meteen zal zijn. Dan heb je nog eens alle off-field zaken die natuurlijk ook niet helpen.
 
zit er zo niemand tussen a la Kudus ofzo? Ik vraag het voor een vriend :unsure:
Volg het Nederlandse voetbal wel niet, heel af en toe eens een match meepikken en scorebord kijken bij Den Bosch en NEC vanwege vriendschappen maar verder niets. Vraag me ook niet om spelers op te noemen.

Als ik het zo wat lees van u, vrees ik dat verandering/beterschap nog niet voor meteen zal zijn. Dan heb je nog eens alle off-field zaken die natuurlijk ook niet helpen.
Tgoh, op dit moment is nog niemand klaar voor een echte stap hogerop, maar verwacht naar de toekomst toe wel veel van Kaplan, Hato en Godts bijvoorbeeld. Brobbey is onze beste man en gaat voor redelijk wat geld weggaan, zonder twijfel, maar ik weet niet of die echt de absolute top gaat halen.

Op korte termijn verwacht ik ook geen beterschap. Vooral omdat eerst hogerop alles in orde moet zijn/komen om uiteindelijk te bouwen aan de ploeg. Dat zal naar volgend seizoen wel gebeuren, maar het is nog te onrustig om daar mijn hoop op te leggen. Ik verwacht dat het Ajax dat ik mag verwachten wel weer bovenop zal komen, maar dit gaat behoorlijk wat tijd nodig hebben.
 
Voor volgend seizoen hoop ik toch op een grote kuis. Bergwijn, Berghuis, Akpom, Taylor, Rensch en Tahirovic mogen van mij sowieso vertrekken. En bouwen met jongens zoals Godts, Brobbey, Hato, Kaplan en Mannsverk. In Sutalo geloof ik ook nog. Alleen Gaaei doet me twijfelen. Soms zie ik hem goede dingen doen en erna weer dramatische dingen. Hij zet zich wel altijd voor de 100% in, maar of hij goed genoeg gaat zijn, ik weet het niet.

Fijn te zien dat Avila nog een kans krijgt en niet weg moet.
 
d5708adf04866d925edc050289af6123.png

sorry @Wilcao maar zag deze net passeren.
 
Ik vraag mij toch nog altijd af hoe het komt dat dit er niet uitkomt bij de rode duivels...
Omdat de Rode Duivels ook onder Tedesco nog altijd in de eerste plaats ingesteld zijn op het aanvallend spel met Lukaku als (target)spits. Openda speelt bij Leipzig vooral met nog een spits naast hem (Werner, Sesko, Baumgartner) en het lijkt er op dat hij dan veel meer rendement haalt dan als enige spits. Bij België heeft hij nog maar drie keer mogen starten, waarvan twee keer als enige spits. De meeste matchen waar hij mocht invallen waren dan wel degelijk in matchen waar Tedesco met twee spitsen speelde, maar dan kreeg ie Batshuayi naast zich. Ook een speler die het best presteert met nog een spitsbroeder naast zich, maar die twee zijn niet compatibel. Beiden hebben een spits naast zich nodig die een bal kan bijhouden, kan kaatsen, ... Daar moet Lukaku naast staan, of CDK. De enige match waar Openda mocht starten naast Lukaku was tegen Oostenrijk waar Onana al na een half uur rood pakte, en Openda tactisch gewisseld werd.

Tl;dr: Het komt er bij de Rode Duivels niet uit omdat de Rode Duivels niet spelen op de manier waarmee Openda het best rendeert.
 
Over 20 minuten gaat Rangers - Celtic van start, Clement en Dessers staan met 1 match minder 1 punt in het krijt. Mits winst kunnen ze dus een geweldige zaak doen voor een titel.
Al kent Schotland ook een PO systeem met 5 extra wedstrijden tegen de top-6 onderling, dus uiteindelijk is er nog niks verloren/gewonnen na deze match.
 
Over 20 minuten gaat Rangers - Celtic van start, Clement en Dessers staan met 1 match minder 1 punt in het krijt. Mits winst kunnen ze dus een geweldige zaak doen voor een titel.
Al kent Schotland ook een PO systeem met 5 extra wedstrijden tegen de top-6 onderling, dus uiteindelijk is er nog niks verloren/gewonnen na deze match.
Wist niet dat die ook PO’s hadden. Lame
 
Terug
Bovenaan