Buitenlands voetbal 2021-2022 | Serie A/Bundesliga/Eredivisie/Ligue 1/etc.

  • Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum
D

Deleted member 14

Guest
lxpofei.png


Zoals de naam vd topic zegt: hier alles welkom van Serie A tot een ver vervlogen Buitenlandse competitie op deze aardbol.

⚽

---> Engels & Spaans voetbal in aparte topic aub
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Interessante 2e Bundesliga dit jaar met Dynamo Dresden, Hamburg, Dusseldorf, Werder Bremen, Hannover, Nurnberg en Schalke. Toch veel clubs die recentelijk in de bovenste liga speelden en 10-15 jaar geleden eigenlijk nog gewoon subtoppers waren.
 
Interessante 2e Bundesliga dit jaar met Dynamo Dresden, Hamburg, Dusseldorf, Werder Bremen, Hannover, Nurnberg en Schalke. Toch veel clubs die recentelijk in de bovenste liga speelden en 10-15 jaar geleden eigenlijk nog gewoon subtoppers waren.
Schalke trekt alleszins de lijn van vorig seizoen gewoon door.
 
Ja lap. Madueke maakt daar 2 mooie acties en we staan al 0-2 achter. Dan Tagliafico met zijn maandelijkse brainfart en zo gaat het nog een moeilijke tweede helft worden.
 
Wat een smerige overtreding.
Zit die ex-Ajax speler aan de rust (naam ontsnapt me) zich af te vragen of het wel rood was "gezien het spelbeeld." :unsure:
 
Wat een smerige overtreding.
Zit die ex-Ajax speler aan de rust (naam ontsnapt me) zich af te vragen of het wel rood was "gezien het spelbeeld." :unsure:
Perez. Ja, vond ik ook vreemd. Zeker omdat hij altijd de eerste is om kritiek te geven op Ajax. Dit was gewoon volledig terecht rood.
 
Pijnlijke avond, ook al is die Supercup niet zo belangrijk. De breedte van PSV is misschien niet zo geweldig, maar PSV gaat het Ajax enorm moeilijk maken in de eredivisie vrees ik.
 
Is er zoveel gewijzigd bij PSV in de kern dit seizoen?
Die waren toch maar flauw vorig seizoen. Die Duitse trainer kreeg toen ook veel kritiek.

Puur op basis van budget en kern is Ajax verplicht om zichzelf weer op te volgen als kampioen.
 
4 rode kaarten voor AS Roma (waaronder eentje voor Mourinho zelf) in een voorbereidingsmatch. Precies een bende heethoofden bijeen daar, wordt nog geestig dit seizoen.
 
Is er zoveel gewijzigd bij PSV in de kern dit seizoen?
Die waren toch maar flauw vorig seizoen. Die Duitse trainer kreeg toen ook veel kritiek.

Puur op basis van budget en kern is Ajax verplicht om zichzelf weer op te volgen als kampioen.
Van Ginkel, Pröpper en Drommel zijn nieuwkomers in de "basis". Daarentegen vertrekt Dumfries en Malen. Dus misschien niet helemaal qua spelers, maar de ploeg staat er wel in de voorbereiding. Los daarvan is Ajax absoluut verplicht om kampioen te worden.
 
Van Ginkel, Pröpper en Drommel zijn nieuwkomers in de "basis". Daarentegen vertrekt Dumfries en Malen. Dus misschien niet helemaal qua spelers, maar de ploeg staat er wel in de voorbereiding. Los daarvan is Ajax absoluut verplicht om kampioen te worden.
En misschien wel de belangrijkste transfer: Rosario. Met alle respect maar dat die aan 100+ wedstrijden geraakt is mij een raadsel.

PSV gaat dit jaar niet ver van de titel zitten als deze lijn wordt doorgetrokken. Ajax heeft wellicht nog net wat meer kwaliteit, maar de basis bij PSV ziet er dit jaar toch goed uit. Ondanks het vertrek van Malen heb je met Gakpo, Zahavi en Madueke toch wel een heerlijke voorhoede.
 
Pijnlijke avond, ook al is die Supercup niet zo belangrijk. De breedte van PSV is misschien niet zo geweldig, maar PSV gaat het Ajax enorm moeilijk maken in de eredivisie vrees ik.
Laat het ons hopen. Want vorig seizoen wel redelijk saai, de manier waarop Ajax kampioen werd. In januari was de titel al zo goed als binnen. Een beetje spanning een goeie zaak voor de competitie.
 
Terug
Bovenaan