VTM Blind Gesprongen

Wat maakt eigenlijk een goeie begrafenisondernemer? Wat komt er uit je testen etc naar voor dat ze zeggen ‘ja, dat is het’? Want het lijkt mij toch een moeilijke job.
 
Goeie vraag ja.
Ik vond de voorstellen voor die vrouw ook wel raar, winkelmanager, eventmanager of begrafenisondernemer.
Probeer daarvoor maar eens te solliciteren als kuisvrouw, ze gaan eens goed lachen denk ik.
 
Wat maakt eigenlijk een goeie begrafenisondernemer? Wat komt er uit je testen etc naar voor dat ze zeggen ‘ja, dat is het’? Want het lijkt mij toch een moeilijke job.
Ik heb nog een tijdje in een begrafenisonderneming gewerkt. In het algemeen: goed zijn met mensen, goed kunnen regelen en organiseren, geen schrik hebben van overleden mensen & de vuiligheid die daarbij komt kijken. Maar het hangt ntrl wat af van je rol. Niet iedereen doet alles. Als je gewoon medewerker bent moet je bv ook heel goed zijn in het wassen van auto's :rofl:
 
Goeie vraag ja.
Ik vond de voorstellen voor die vrouw ook wel raar, winkelmanager, eventmanager of begrafenisondernemer.
Probeer daarvoor maar eens te solliciteren als kuisvrouw, ze gaan eens goed lachen denk ik
Zijn ook allemaal grote namen voor wat het soms maar is hoor.. Als je dan de brutolonen bekijkt.. Het meeste was 2300 bruto en dan nog die late uren, weekend uren, daar gaat geen bachelor voor staan te springen.
 
Dit lijkt mij ook zo een verborgen campagne om aan mensen te zeggen ‘zie wel dat je kan werk vinden, je moet gewoon voor álles gaan wat je kwalificaties of interesses ook zijn’.
 
Ik vind het ook niet helemaal realistisch. Het is precies de omgekeerde wereld, de kandidaat en jobcoaches kunnen gewoon vrij kiezen welke job de kandidaat gaat doen, van sollicitatiegesprekken is er gewoon geen sprake. Ik kan me echt niet inbeelden dat iemand winkelmanager kan worden zonder ook maar enige winkelervaring te hebben, zelfs nog nooit achter een kassa te hebben gezeten.
 
Heb het eerste stuk wa gemist

Die vrouw welke job had zij.
Ze ion thuis haar agenda goedbijhouden en de kalender en daarmee zeggen ze direct event planner. Is maar raar. Dan nemen ze nog het minst leuke van de 3 denk ik.

Die andere 2 hadden de bedrijven zelf afgeblokt dan waarschijnlijk
 
Grappige was voornamelijk:

"haar man lag op sterven en daarna kreeg ze burnout dus begrafenisonderneemster is zeker geen goed idee!"
"ja maar ze gaat dat goed doen!"

**vrouw wordt geblinddoekt in rouwauto gestoken**

:thumb:
 
Hebben ze eigenlijk gezegd hoe lang ze haar gaan begeleiden?

Als die kandidaten nu na 1 maand beseffen dat de nieuwe job ook niets voor hun is, en verder geen opvolging krijgen, dan zitten ze ook met de gebakken peren ivm uitkering enzo.
 
Hebben ze eigenlijk gezegd hoe lang ze haar gaan begeleiden?

Als die kandidaten nu na 1 maand beseffen dat de nieuwe job ook niets voor hun is, en verder geen opvolging krijgen, dan zitten ze ook met de gebakken peren ivm uitkering enzo.

Het zou gaan over een proefperiode van 3 maanden. Het is me niet echt duidelijk welke opvolging hieraan vasthangt.

Ik weet nog niet helemaal wat ik van het programma vind. Het lijkt me allemaal erg onrealistisch... Was het maar zo simpel om op 3 weken tijd een nieuwe job te vinden in een sector waar je helemaal geen ervaring in hebt, zonder een geschikt diploma hiervoor.
 
Heb het eerste stuk wa gemist

Die vrouw welke job had zij.
Ze ion thuis haar agenda goedbijhouden en de kalender en daarmee zeggen ze direct event planner. Is maar raar. Dan nemen ze nog het minst leuke van de 3 denk ik.

Die andere 2 hadden de bedrijven zelf afgeblokt dan waarschijnlijk
Dat was een kuisvrouw.
 
Het zou gaan over een proefperiode van 3 maanden. Het is me niet echt duidelijk welke opvolging hieraan vasthangt.
Dan is er op zich geen probleem meer voor een uitkering, maar nog steeds niet zo optimaal om dan weer zonder te vallen
 
Ze had nu 600 euro, als haar man terug werkt en haar ten laste neemt dan hebben ze al quasi evenveel :unsure:

Wel vreemd burnout hebben maar wel een derde kind op de wereld zetten (en dat met dat loon, de man zal mss veel geïncasseerd hebben met zijn ongeval ofzo want dat is anders toch ook geen dikbetaalde job lijkt me)

Ivm de jongeheer

er gaat iemand in the big Apple werken
 
Dit lijkt mij ook zo een verborgen campagne om aan mensen te zeggen ‘zie wel dat je kan werk vinden, je moet gewoon voor álles gaan wat je kwalificaties of interesses ook zijn’.
Eerder een programma dat goedgelovige mensen doet geloven dat zaken mogelijk zijn die werkelijkheid eigenlijk totaal niet mogelijk zijn.
 
Wel vreemd burnout hebben maar wel een derde kind op de wereld zetten (en dat met dat loon, de man zal mss veel geïncasseerd hebben met zijn ongeval ofzo want dat is anders toch ook geen dikbetaalde job lijkt me)
Dat is nu precies waar ze het over heeft in die 'voorstelling' aan de studenten.
Alsof iemand met een burnout als een plant moet leven en niet meer van het leven mag/kan genieten.
Dat gaat met ups & downs en zo, plus je weet ook niet of het 'per ongeluk' was of niet, hé :wink:
 
Terug
Bovenaan