VTM Blind Getrouwd 2022

Het enige probleem bij Jana is dat ze een zeer laag zelfbeeld heeft en zichzelf wil beschermen tegen afwijzing. Zolang dat lage zelfbeeld er is lukt er geen enkele relatie. Dus zoals al eerder hier gezegd door sommigen, wil ze een relatie laten slagen zal ze toch eerst haarzelf graag moeten gaan zien, anders is er geen plaats om een ander graag te zien. Ze zal zich altijd de mindere voelen en dat is nefast voor een sterke band. Volgens mij heeft die in een vorige relatie te maken gehad met ne zeer grote narcist, allez … zo gedraagt ze zich toch.
 
Laatst bewerkt:
Valt me op hoe in deze reeks de 3 vrouwen enorm fel met zichzelf bezig zijn, terwijl de 3 mannen net omgekeerd enorm bezig zijn om zich te plooien naar de wensen van hun vrouwen.

Er zijn er al 2 goed ontsnapt aan een potentieel toxische relatie, bij Jiri/Florence is er dan blijkbaar toch een groot verschil met haar gedrag mét en zonder camera, dus hoop voor hem dat zij in 't echt niet continue dat schaapachtig lachje heeft.
 
Ik denk dat Florence een ander persoon is als er geen cameramensen bij zijn. Je kan zeggen dat je snel went aan die camera's, maar niet iedereen en de backlash op sociale media geeft ook veel druk. Dus wie weet kan daar wel iets oprecht bloeien de komende tijd nu het programma afgelopen is.
 
Echt chapeau voor Flo en Jiri dat ze elkaar een kans geven zonder de camera's erbij. Daar kan nog iets uit bloeien als ze haar muur naar beneden haalt. Er is alleszins sprake van veel respect voor elkaar.
Sterke en verstandige beslissing van Chistiaan, al helemaal als je het vervolgverhaal leest en ziet dat hij daar ook voet bij stuk heeft gehouden.

Die kandidaten zitten er precies wel warmpjes bij met hun huizen die zo passen in de interieurbijlage van de gazet. Ik heb zo'n bruin vermoeden dat VTM ook wel eens gepasseerd is met wat volk om het allemaal wat te pimpen.
 
Blij dat Florence toegaf dat alles op haar tempo was en hem daarvoor bedankte. Serieuze gesprekken, complimenten, staan wachten, een vlieg die passeert, kijken naar foto's, echt overal staat ze mee te lachen.
Is dat zo? Dan heb ik dat gemist. Ik ergerde me week na week meer aan Florence die zei "dat ze het op hun tempo doen", neen Florence, het gaat op jouw tempo, hij heeft niets te zeggen.
 
En benieuwd of Jiri Florence dit jaar nog een zoen zal mogen geven...

Wanneer magge kik het?
Ik vraag me af wanneer da kik het.
Wanneer, wanneer magge kik het?
Ik vraag me af wanneer da kik het..

yo zeg poepie,we zijn na bekan een jaar een paar,
en toch zen we eigelijk nog wel smoor op mekaar,
maar d'er is 1 bromvlieg in dees relatie,
hoe zittet eigelijk met ons seksuele situatie?
dus de vraag is na: wanneer mag ik a is bezige,
want seks lijkt hie voor ons nog de grote afwezige,
okee, kuskes, knuffels, ma kzou is gère onder't lake geraken
kzal ekik er hier intussentijd ne schonen natuurdocumentairken van make,
want mijne magnum ola wordt alsmaar magnummer,
"i need a hot shot baby" gelek Donna Summer.

Wanneer magge kik het met a es doen?
Ik vraag me af wanneer da kik het na met a es mag doen.
Wanneer, wanneer magge kik het na met a es doen?
Ik vraag me af wanneer da kik het na met a es mag doen.

altijd zegde van nog een beetje te wachte,
maar ik zit in men gedachten constant naar u te smachte,
ge bezorgt me nachte vol met natte drome,
hoe ik mijn liefdessappe dan in die van a kan doorstrome,
nada'k oe horizontaal en verticaal hem genome,
blij da den dag van de dynastie uiteindelijk is gekome,
maar gelijk vroeger op de molen raak ik nooit aan de floesj,
ik druip letterlijk af onder ne koue doesj,

Wanneer magge kik het met a es doen?
Ik vraag me af wanneer da kik het na met a es mag doen.
Wanneer, wanneer magge kik het na met a es doen?
Ik vraag me af wanneer da kik het na met a es mag doen.

ik wil is van de mossel proeve, en oe bloemeke plukke,
maar het lijkt er godverdoeme nie op da da kotelings ga lukken,
en waarom nu ni, ik geraak er gewoon ni uit wijs
wanneer mag ik me menne pladijs in uw subtropisch paradijs?
want gij moogt nog zo schoon zijn, gij moogt nog zo lief zijn
ge zot begot beter e beke heter zijn,
en ik zeg het maar zu mieke, van uitstel komt afstel,
"gij zijt er nog nie klaar voor?" awel ikke wel!!!

Wanneer magge kik het met a es doen?
Ik vraag me af wanneer da kik het na met a es mag doen.
Wanneer, wanneer magge kik het na met a es doen?
Ik vraag me af wanneer da kik het na met a es mag doen.

Wanneer magge kik het?
Ik vraag me af wanneer da kik het.
Wanneer, wanneer magge kik het?
Ik vraag me af wanneer da kik het...
Wanneer magge kik het met a es doen?
Ik vraag me af wanneer da kik het na met a es mag doen.Wanneer, wanneer magge kik het na met a es doen?
Ik vraag me af wanneer da kik het na met a es mag doen.

:unsure:
 
Ik vond dat ook wel bizar, als Christiaan "ja" had gezegd had haar "ja" toch ook als een vrijblijvend iets aangevoeld. Daar zit geen overtuiging achter, eerder een "mwoah, we zien wel" terwijl ze de kat uit de boom kijkt.
En vooral de redenen. Nu was het de afstand en hun agenda en dat soort zaken. Wat stond dan in die andere brief? Dat het allemaal geen probleem hoeft te zijn?
 
Ik heb compassie met de blauwe ballen van Jiri.
Blijkt wel mee te vallen ondertussen

Dat het zo traag op gang kwam bij jullie, leidde tot veel reacties bij kijkers. Vooral jij was daar de dupe van, Florence. ‘Flauw’-rence, ‘seut’ en ‘non’ werd je onder meer genoemd.

Florence: Ik zou liegen als ik zou zeggen dat dat me niets deed. Ik heb er heel wat tranen om gelaten. Maar als mensen me een seut vinden omdat ik niet naar bed ga met iemand waar ik nog geen gevoelens voor heb, ben ik trots om een seut te zijn. Ik heb nog niemand gekust op een feestje of iemand meegenomen voor een onenightstand. Voor mij zijn gevoelens essentieel voor intimiteit.

Dan is het er ondertussen al van gekomen?

Florence: (lacht) Ja, hoor. Maar we hebben er bewust mee gewacht tot na het beslissingsmoment. Ik wilde het niet tijdens de opnameperiode. Er over moeten spreken voor de camera had niet gewerkt voor ons. Maar nu die gevoelens er zijn, ben ik niet meer geremd. Daar ben ik geen seut hoor (lacht).



Jiri: Buiten de camera’s ging het eigenlijk altijd heel goed tussen ons. Maar het bleef vreemd als er pakweg een cameraploeg aan het voeteinde van het bed stond. Sommige mensen kunnen daar beter mee om dan andere.

Florence: Naar het einde toe, knuffelden en kusten we steeds vaker, maar altijd weg van de lens. Pas na het beslissingsmoment viel er echt een enorme last van mijn schouders. Sindsdien ben ik helemaal open gebloeid.
 
Ik vraag me eigenlijk wel af of de echtscheiding ook vrij wel meteen officieel wordt gemaakt als kandidaten in het programma "neen" kiezen, of zou hier nog een soort van buffer in zitten voor als kandidaten in de weken/maanden na het programma toch terug zouden komen op hun beslissing? Omgekeerd weet ik bv wel dat VTM tot zes maanden na het beslissingsmoment de scheidingskosten op zich blijft nemen, koppels die het toch nog proberen maar alsnog uit elkaar gaan, moeten in die periode dus niet zelf opdraaien voor die kosten. Benieuwd of zo ook op voorhand is vastgelegd dat koppels op papier wel nog X aantal maanden getrouwd blijven, ongeacht wat ze beslissen.
 
Is dat zo? Dan heb ik dat gemist. Ik ergerde me week na week meer aan Florence die zei "dat ze het op hun tempo doen", neen Florence, het gaat op jouw tempo, hij heeft niets te zeggen.
Ja, ze heeft hem uitdrukkelijk bedankt voor z'n geduld en zei dat alles op haar tempo moest gebeuren en ze dankbaar was dat hij daar overal in meeging.

TIS TOCH ZO'N LIEVEKE E
 
Die 2 brieven waren toch wel heel bizar. Dat zal toch wel weer haar onzekerheid zijn om afgewezen te worden.
Dat hé, die heeft gans de tijd haar onzekerheid liggen projecteren op hem en itt tot wat ze hoopte (hij die haar keer op keer bevestigde dat alles ok was, hij het zag zitten, hij haar mooi/slank genoeg vond,...), heeft ze hem (meer) doen twijfelen. Die afstand zat al in zijn hoofd, al de rest heeft ze er zelf in gestoken.

Ik heb nog al gehoord dat die twee brieven overkomen als 'geen mening' maar het gaat hier over getrouwd blijven of niet, niet over welke film zien hé. Dat ze zegt dat ze hem gaat volgen, is (voor mij) in deze context overduidelijk 'ik wil wel maar ik durf mijn hart niet op tafel leggen voor het geval hij nee zegt' (zie opnieuw die onzekerheid waar ze de bevestiging/geruststelling van buitenaf wilt krijgen). Ironisch genoeg denk ik dat dat voor hem een extra duwtje was om effectief nee te zeggen.
 
Jana zei dat Christiaan haar type niet was, ze vond hem ook te slank/niet gespierd genoeg én totaal niet compatibel met haar in bed.
Toen ze in de vorige aflevering door hem gemaakte aperitiefhapjes aangeboden kreeg dan weigerde ze wegens teveel calorieën, later op de avond vertrekt hij en begint ze chocolade te eten. 😅

Als je dat allemaal op uw boterham krijgt dan denk ik dat er voor hem geen andere keuze was dan de stekker eruit te trekken...

Je kan dat dan proberen catalogeren onder een 'laag zelfbeeld' van Jana en haar gevoelens projecteren op hem, maar het is ook gewoon grof en boertig.

Stel u trouwens eens voor dat je de genders in bovenstaand verhaal omkeert: in primetime de voor u uitgezochte vrouwelijke partner lelijk noemen, ze heeft ook nog eens te kleine borsten én ze toont niet genoeg initiatief in bed. Het zou wat geven... :laugh:
 
Je kan dat dan proberen catalogeren onder een 'laag zelfbeeld' van Jana en haar gevoelens projecteren op hem, maar het is ook gewoon grof en boertig.
Het een sluit het andere ook niet uit hé. Een verklaring is ook geen excuus. Ze is grof en boertig en dat komt voort uit haar onzekerheid.
Zeker toen ze daar vermeldde dat ze eigenlijk altijd relaties had met bredere gasten en hem daardoor te slank vond, ze zei daar bijna letterlijk bij dat ze zich beter voelde bij die bredere gast omdat zij zich dan slanker voelde. Puur visueel heeft zij het idee dat als ze naast Christiaan staat, het meer opvalt hoe slank ze wel/niet is (en dat ze daar issues mee heeft, is wel vaker aan bod gekomen)


Ik zeg ook niet dat Christiaan dat gewoon maar moet aanvaarden. Ik wou gewoon even kaderen dat haar 'ik laat hem kiezen en ik volg' juist niet vanuit een desinteresse komt.
 
Laatst bewerkt:
Ze is grof en boertig en dat komt voort uit haar onzekerheid.
Ik vind dat ook wel een beetje een gemakkelijk excuus. Oké ja, ze is onzeker maar door dat te projecteren op anderen kwetst ze hem daar wel mee. Je kan er dan nog zoveel begrip voor hebben maar een mens kan ook niet alles afschuiven op mentale issues. Vandaar, perfect te begrijpen dat hij nee heeft gezegd.
 
Ik vind dat ook wel een beetje een gemakkelijk excuus. Oké ja, ze is onzeker maar door dat te projecteren op anderen kwetst ze hem daar wel mee. Je kan er dan nog zoveel begrip voor hebben maar een mens kan ook niet alles afschuiven op mentale issues. Vandaar, perfect te begrijpen dat hij nee heeft gezegd.
Ik zeg letterlijk dat dat geen excuus is en dat Christiaan dat ook niet zomaar moet aanvaarden :thinking:
 
Dat is dan toch nog goed gekomen precies. :)

 
  • Leuk
Waarderingen: Xeo
Terug
Bovenaan